Spring naar bijdragen

logs in GSAK


Buzzardseye

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Is er een macro voor GSAK waarbij je offline je log kan maken in GSAK en deze dan later online kan doorsturen naar de betreffende cache(s) ?

Ik kan me herinneren dat ik daar iemand over gehoord heb, maar kan het niet terugvinden.

In de macro's van de gsak site kan ik hem niet vinden. Maar kan eroverheen gekeken hebben.

 

Ik ben nl aan het sparen voor een mini laptop en wil daar alleen geocache progjes op plaatsen en dus ook GSAK.

Dan in het veld in gsak loggen en later online doorsturen,lijkt mij dan wel handig. ( zeker op vakantie)

 

bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Is er een macro voor GSAK waarbij je offline je log kan maken in GSAK en deze dan later online kan doorsturen naar de betreffende cache(s) ?

Ik kan me herinneren dat ik daar iemand over gehoord heb, maar kan het niet terugvinden.

In de macro's van de gsak site kan ik hem niet vinden. Maar kan eroverheen gekeken hebben.

 

Ik ben nl aan het sparen voor een mini laptop en wil daar alleen geocache progjes op plaatsen en dus ook GSAK.

Dan in het veld in gsak loggen en later online doorsturen,lijkt mij dan wel handig. ( zeker op vakantie)

 

bij voorbaat dank

 

Wat je zoekt zit standaard al in GSAK. Daar is geen extra macro voor nodig.

 

Via het Add/Change/Delete note menu kun je een logje in de zogenaamde log section invoeren. Met de knop onder in ditzelfde scherm (Log Cache) kun je hem vervolgens naar de cachepagina overzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op die button (LogCache) drukt wordt de macro "LogCache.gsk" ,die standaard bij de installatie van GSAK wordt geinstalleerd, uitgevoerd.

 

Als je een macro-button aanmaakt, kan je deze macro ook starten voor elke cache-regel waarop de cursor staat.

 

Zo maak ik eerst al m'n logjes en als er dan internet verbinding is kan ik, caches gesorteerd op "Found by Me", de logjes snel versturen.

 

Je kunt de macro ook aanpassen zodat na het versturen van de logjes deze uit de "notes" van GSAK worden verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah het betere knip en plak werk dus.

Ik dacht, dat het allemaal automatisch ging.

Komt de datum van loggen ook meteen mee of moet je die handmatig bij voegen ?

 

Zodra ik weer een of meerdere cahes gedaan heb zal ik eens verder onderzoeken.

 

bedankt voor de bijdragen tot dusver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah het betere knip en plak werk dus.

Ik dacht, dat het allemaal automatisch ging.

Komt de datum van loggen ook meteen mee of moet je die handmatig bij voegen ?

 

Zodra ik weer een of meerdere cahes gedaan heb zal ik eens verder onderzoeken.

 

bedankt voor de bijdragen tot dusver

 

Er wordt in feite niets opgestuurd naar geocaching.com, dus de datum wordt niet ingevuld. Ook het log type (found, didn't find, etc) wordt niet gezet. Het enige dat feitelijk gebeurd is dat de log-pagina wordt gestart en je logje in het clipboard wordt gezet. Maar daarmee is wel het meeste werk gedaan hoor :blink: Ik vind het een handige functionaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah het betere knip en plak werk dus.

Ik dacht, dat het allemaal automatisch ging.

Komt de datum van loggen ook meteen mee of moet je die handmatig bij voegen ?

 

Zodra ik weer een of meerdere cahes gedaan heb zal ik eens verder onderzoeken.

 

bedankt voor de bijdragen tot dusver

kijk ook ff hier: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry32596
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Bestaat er ook een macro, of zou die te schrijven zijn, waarbij reeds geplaatste logs op gc.com naar GSAK getransporteerd worden? Dus het omgekeerde van bovenstaand gebeuren?

 

Ja deze bestaat ook, en die is hier te vinden.

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry32816

 

Dan moeten je founds wel in gsak staan, en recent een GPX file waarin je founds staan hebben binnengehaald.

 

Succes.

 

Team Adelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat er ook een macro, of zou die te schrijven zijn, waarbij reeds geplaatste logs op gc.com naar GSAK getransporteerd worden? Dus het omgekeerde van bovenstaand gebeuren?

 

Ja deze bestaat ook, en die is hier te vinden.

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry32816

 

Dan moeten je founds wel in gsak staan, en recent een GPX file waarin je founds staan hebben binnengehaald.

 

Succes.

 

Team Adelaar

 

Weer wat geleerd, de macro doet zijn werk. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien makkelijk voor de Oregon en Colorado gebruikers.

 

Als je een cache logt in je GPS wordt dat bijgehouden in een tekst bestandje, in dat tekst bestandje kan je de logs al schrijven en vervolgens kan je deze heel erg makkelijk uploaden naar .com. Dit is bijvoorbeeld makkelijk als je op vakantie bent en geen internet tot je beschikking hebt.

 

Hoe vindt je het tekst bestandje?

- Sluit je GPS aan op de computer

- Ga vervolgens naar de harde schijf van je GPS

- Klik op de map "Garmin"

- En dan zie je een bestandje staan genaamd "Geocache_visits"

 

Dat bestandje Geocache_visits moet je openen in kladblok. Dan zie je alle gevonden caches met de gc-nummers, achter de gc-nummers zie je hoge komma's staan daar kan je je log schrijven.

 

Als je weer internet hebt kan je de logs heel erg makkelijk uploaden:

- Sluit je GPS aan op de computer

- Ga naar http://www.geocaching.com/my

- Aan de rechter kant zie je dan "Access My Field Notes", klik daar op.

- Vervolgens moet je daar het tekst bestandje opzoeken, die je op je GPS of computer hebt staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...