Spring naar bijdragen

Cache leeghalen om dat je niet veilig vind liggen

Compboy

114 leden hebben gestemd

1. 1. De coins hadden idd uit de cache gehaald mogen worden

• Ja
      94
    • Nee, echt niet hij had contact met de maker moetzoeken
      16
    • geen mening
      4

Aanbevolen berichten

Wanneer verschijnt een cache online? Als deze bekeken / voorgelopen is toch?

Als dat zo is is er bij deze cache iets fout gegaan.

De vraag of iemand alle coins in 1 keer uit een cache mag halen is niet relevant. De vraag is met welke reden ze uit de cahe gehaald worden.

De reden dat een cahe ripgevoelig is is in het geval van GC1HH3T een aanname / interpretatie van 1 of enkele personen.

Als men hier goedkeuring voor geeft is het hek van de dam en kan iedere cacher dit doen uitgaande van zijn/haar eigen interpretatie.

Bovenstaand commentaar laar overigens in het midden of Barny er goed of fout aan heeft gedaan. De gevolgen kunnen echter chaos teweeg brengen in Geocache-(Neder)land.

Daarbij vraag ik me ook af in hoeverre de bekendheid van Barny als BG'er (Bekende Geocacher) een rol speelt in de beoordeling van deze handeling.

Je overdrijft nu ook wel een beetje. Moet een cacher dan eerst maar 10 andere cachers ff bellen om te overleggen?

Waarschijnlijk is Barny een BG'er geworden juist door dit soort acties...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tjonge jonge, welkom newby zou ik zeggen. Maar nee cachen kan hij niet, caches verstoppen kan hij niet, hij kan niet tegen commentaar, schrijven kan hij niet enz enz en dat niet uit één posting, maar meerdere postings die hem dat vertellen. En of het nu een kind is, of een ouwe kerel, so what?

Maar goed, was het niet beter geweest om hem daar één antwoord op te geven, een antwoord dat duidelijk genoeg is?

Iets van:

Beste Bas,

je hebt waarschijnlijk het spelletje nog niet helemaal door. De bedoeling van TB's en Coins is dat ze gaan reizen, niet om ze in een cache achter te laten. Of de cache nu wel of niet ripgevoelig is, dat maakt eigenlijk helemaal niets uit. Dat hoeft zelfs geen reden te zijn om TB's en Coins uit een cache te halen.

Waarschijnlijk verwar jij het meenemen van TB's en coins, en er niets voor terug plaatsen, met het ruilen van goodies. Het is wel zo netjes als men een goodie uit een cache haalt, er ook weer een goodie van ongeveer gelijke waarde terugplaatst. Maar TB's en Coins vallen niet onder goodies.

Dat Barny je het niet apart gemaild heeft is misschien in jouw ogen niet zo aardig, maar eigenlijk is zijn logje, waar je email van hebt gehad, net zo duidelijk. Een aangezien je van het logje ook een email krijgt, zou een aparte mailtje in feite een beetje dubbel werk zijn.

Ook zonder de genoemde reden zou het geen punt zijn om alle TB's en coins mee te nemen. Let wel, dit geldt voor normale caches en niet voor de zogenaamde caches die bedoeld zijn als TB-hotel. Daarvan is het wel de bedoeling dat men 1 op 1 ruilt.

Als je wat langer bezig bent met deze hobby, zul je ervaren dat je je nu druk gemaakt hebt om iets wat eigenlijk normaal is en dus volgens "de regels" is....

Zo had het dus ook gekund denk ik.

@Ellino:

Wanneer verschijnt een cache online? Als deze bekeken / voorgelopen is toch?

Ik weet niet hoe je je dat voorstelt, maar als je denkt dat een reviewer alle caches ter plekke eerst gaat "doen" dan heb je het mis. De cache wordt online, virtueel, gereviewed door een van de reviewers.

Het is ondoenlijk voor een reviewer om het hele land door te reizen en de caches ter plekke te reviewen. Juist de reviewer komt meestal vanwege het reviewen niet meer aan het bezoeken van een cache toe :

Vandaag zijn er 30 caches online gekomen, door heel Nederland. Dan zou de reviewer nu nog niet thuis zijn denk ik. weet ik wel zeker. Maar hij zit voor zijn laptop hier mee te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel slim om een cache (zeker een multi) te laten proef lopen of fietsen voor je hem aanbied.

Het is toch zo dat anderen misschien jou denkwijze niet helemaal kunnen volgen.

Anders gezegd wat in jou hoofd duidelijk lijkt te zijn hoeft een ander niet altijd te snappen.

Ik laat mijn caches proef lopen door mijn zwager team Petjeplek.

Deze naam zal onbekend klinken daar hij een echte 0 found logger is.

Voor degene die niet weten wat dat is, hij loopt caches (voornamelijk multi's) maar logt ze niet.

Voor hem is het plezier het doen van de cache niet het loggen.

En zo heeft ieder zijn ding als je maar lol hebt in het spelletje :rolleyes:

Voor de duidelijkheid hij kijkt alleen naar de cache ruilt nix en neemt ook nix mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik heb een cache gemaakt GC1HH3T die is door barny leeg gehaald omdat niet veilig vindt liggen.

Ik vindt dit geen reden om alle coin er weg te halen, Punt 2 vindt niet zo heel gevaarlijk liggen.

Zelf al sta je er met je neus vlak boven op zie je de cache niet liggen.

Bas

De aktie opzich is misschien niet zo raar, maar het zou wel zo beleefd zijn om even te overleggen met jou als cachelegger. Dit voorkomt ergernis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou toch te zot voor worden zijn dat:

Geocoinbankrover, Compboy en bas@dikkenberg.net

allemaal één en dezelfde persoon zijn :rolleyes:

Gezien het door ons onderzochte patroon gaat het hier niet om dezelfde persoon.

De één haalt TB/coins uit caches, de ander wil ze er juist inhouden.

Geocoinbankrover is 40 +, hou oud is Bas?

Overigens is het vrij ziekelijk om een newbie hier af te gaan branden, notabene onder het motto 'goed bedoelde adviezen'. Vrij schijnheilig om die smoes er ook nog even bij te halen.

bewerkt door Geopolitie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou toch te zot voor worden zijn dat:

Geocoinbankrover, Compboy en bas@dikkenberg.net

allemaal één en dezelfde persoon zijn :rolleyes:

Gezien het door ons onderzochte patroon gaat het hier niet om dezelfde persoon.

De één haalt TB/coins uit caches, de ander wil ze er juist inhouden.

Geocoinbankrover is 40 +, hou oud is Bas?

Overigens is het vrij ziekelijk om een newbie hier af te gaan branden, notabene onder het motto 'goed bedoelde adviezen'. Vrij schijnheilig om die smoes er ook nog even bij te halen.

Maar ze heten beide Bas :blink::blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

Is dit de oplossing??:

http://www.hcc-clan.nl/php/profile.php?lookup=2

Groetjes Kees

En wat is daar mis mee? Gewoon een clubje jongeren die kennelijk samen iets hebben met HCC games. Zien we daar opeens ook spoken in en moeten mensen weer lekker afgebrand worden? Hoe meer het team van Geopolitie zich in dit draadje gaat verdiepen, hoe misselijkmakender het lijkt te worden. Wanneer komt er eens een Geocaching kliklijn online? Kunnen we elkaar gaan verklikken als er ook maar iets vreemds wordt vermoed. Het is heel bizar om te lezen hoe sommigen zichzelf in dit draadje hebben verlaagd tot peuterachtige klikspaantjes. Wie de schoen past, trekt hem maar aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

Is dit de oplossing??:

http://www.hcc-clan.nl/php/profile.php?lookup=2

Groetjes Kees

En wat is daar mis mee? Gewoon een clubje jongeren die kennelijk samen iets hebben met HCC games. Zien we daar opeens ook spoken in en moeten mensen weer lekker afgebrand worden? Hoe meer het team van Geopolitie zich in dit draadje gaat verdiepen, hoe misselijkmakender het lijkt te worden. Wanneer komt er eens een Geocaching kliklijn online? Kunnen we elkaar gaan verklikken als er ook maar iets vreemds wordt vermoed. Het is heel bizar om te lezen hoe sommigen zichzelf in dit draadje hebben verlaagd tot peuterachtige klikspaantjes. Wie de schoen past, trekt hem maar aan.

Oei, laat ik dan mezelf maar vast aangeven. Ik speel namelijk vaak gewelddadige games als Grand Theft Auto en niet schrikken: "The Postal Dude"!!! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...