Spring naar bijdragen

paperless met telefoon


kokospalm

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Apple's...nee die horen op de fruitmand.

 

Neem een HTC met ingebouwde gps.

Onder Windows Mobile zijn er geocache applicaties ten overvloedde.

 

Maar voor Nokia (Symbian) zijn er ook applicaties genoeg.

 

Kwestie van wat je te besteden hebt en wat je mooi vind om te "hebben" :w00t2:

 

Persoonlijk heb ik beide ,en gaat mijn voorkeur uit naar HTC vanwege Windows Mobile besturing.

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel een generatiekloof zijn of zoiets, maar ik versta onder paperless cachen: cachen zonder een half bos aan uitgeprinte beschrijvingen mee te sjouwen.

En het enige wat je daar voor nodig hebt, is een webbrowser op je telefoon. En welke telefoon heeft dat tegenwoordig nou niet....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En er is vast ook nog wel een verdwaasde Apple-fan die zich gaat roeren...

Ah, dat zou ik dan zijn? de iPhone :w00t2: heeft idd de meest prettige en complete browser. En verder hebben de N series Nokia's zich in de praktijk heel goed bewezen. B)

 

Wat die HTC enzo als nadeel hebben is dat er windows :lol1: op zit. Er zijn veel mogelijkheden, maar als je weer verdwaald in de onlogische en onvriendelijke schermpjes zou het kunnen zijn dat je heel hard mee wilt gaan gooien. Een onverwachte vastloper is dan niet eens zo erg.

 

Als je iets met een touchschreen wilt, neem dan een iPhone. En anders een fijne Nokia. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen smartphone gebruikt maar een standaard toestel dat wel java ondersteund zijn er ook voldoende mogelijkheden om offline een aantal pocket-queries te downloaden.

Voor het maken van een pocket-query moet je premium member van gc.com zijn, maar kijk dan ook eens op http://ppquery.com

Hier kan je een bestand aanmaken dat je op je GSM kan zetten, en waar alle gegevens offline te bekijken zijn (alleen de foto's mis je).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt eens kijken in dit draadje, toevallig ook over Geocaching op je mobiel...

 

Het gaat hier dan ook om de nokia telefoons, waar je idd GEOCACHE NAVIGATOR op kunt draaien, een gratis geocaching tooltje. Een paar Nokia modellen voldoen aan de voorwaarden om Geocache Navigator erop te draaien - Hier zou ik dan ook voor gaan, zegt een zeer tevreden Nokia N95 bezitster :rolleyes:.

 

De Iphone schijnt ook zoiets te krijgen, dus nog even geduld !

 

In ieder geval idd een onbeperkt internet abonnement en een INTERNE Gps dus.

En goed uitzoeken welke provider jouw toestel met een leuke aanbieding heeft, altijd grote verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel een generatiekloof zijn of zoiets, maar ik versta onder paperless cachen: cachen zonder een half bos aan uitgeprinte beschrijvingen mee te sjouwen.

En het enige wat je daar voor nodig hebt, is een webbrowser op je telefoon. En welke telefoon heeft dat tegenwoordig nou niet....?

Met die webbrowser kun je ter plekke het net op, maar niet zo handig de omliggende caches bekijken, is heel gedoe, in ieder geval niet zo handig als dat kan met Geocache Navigator !

 

Als je geen smartphone gebruikt maar een standaard toestel dat wel java ondersteund zijn er ook voldoende mogelijkheden om offline een aantal pocket-queries te downloaden.

Voor het maken van een pocket-query moet je premium member van gc.com zijn, maar kijk dan ook eens op http://ppquery.com

Hier kan je een bestand aanmaken dat je op je GSM kan zetten, en waar alle gegevens offline te bekijken zijn (alleen de foto's mis je).

Ook hier heb ik een kanttekening: Je moet namelijk eerst thuis de pocketquerie maken.

Wanneer je dus toevallig ergens bent en hiervan NIET THUIS OFFLINE een pocketquerie hebt gemaakt, kun je niet in de buurt gaan cachen...

 

Dus nogmaals, ga eens kijken hoeveel voordelen die Geocache Navigator biedt (Veeeel :crybaby::rolleyes: ) en ga dan je toestel daarop afstemmen ....

 

Succes met beslissen en let us know !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel een generatiekloof zijn of zoiets, maar ik versta onder paperless cachen: cachen zonder een half bos aan uitgeprinte beschrijvingen mee te sjouwen.

En het enige wat je daar voor nodig hebt, is een webbrowser op je telefoon. En welke telefoon heeft dat tegenwoordig nou niet....?

Met die webbrowser kun je ter plekke het net op, maar niet zo handig de omliggende caches bekijken, is heel gedoe, in ieder geval niet zo handig als dat kan met Geocache Navigator !

Het net op? Nee hoor :thumbup: Het kan misschien wel, maar het is echt niet nodig. Gewoon GSAK HTML pagina's laten aanmaken en op een geheugenkaartje zetten of gewoon rechtstreeks in de telefoon. Zelfs de foto's gaan mee. En nergens problemen met wegvallende of zelfs ontbrekende netwerken. Het enige nadeel is dat de opmaak niet altijd even goed doorkomt en/of het moeilijk leesbaar is op zo'n klein schermpje, maar daar zullen alle telefoons wel last van hebben. En GSAK maakt een mooi overzichtje van de dichtsbijzijnde caches onderaan elke pagina, dus dat zoeken gaat ook vrij gemakkelijk.

En ook in het buitenland prima en kostenloos te gebruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb ook een tijdje met een HTC rondgelopen en zelfs een cache mee proberen te lopen. De ingebouwde GPS ontvanger is OK voor TOMTOM maar voor cachen in het bos absoluut te onnauwkeurig. Ik had altijd een los bluetooth GPS ontvangertje erbij.

Dat heeft ook nog als voordeel dat de GPS in de HTC kon worden uitgezet want die GPS is een energieslurper.

 

Voor paperless cachen exporteerde ik dan de HTML paginas uit GSAK. Als browser gebruikte ik Opera want PocketExplorer is :beerchug:

Op zich werkte dat wel OK, als is het wel lastig dat je dan de afbeeldingen niet hebt, hetgeen wel nodig is voor sommige caches.

 

Als het puur voor paperless en niet voor de GPS functionaliteit gaat, is de browser op de iPhone helemaal OK. Makkelijk in en uitzoomen.

 

En natuurlijk kan je ook paperless cachen met de Oregon en de Colorado.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let goed op welke telefoon je neemt! Mijn ervaring met de HTC TyTnII is dat static navigation AAN staat en NIET uit te zetten is. Resultaat; loop je te langzaam dan valt de pijl stil en moet je even 10 meten op snelheid lopen om het geheel weer werkende te krijgen. Ik heb dit opgelost met een bt-gps ontvanger.

 

Dus als eerste moet je zien uit te vinden of de SN nou aan of uit staat op de telefoon.

 

Dan te kijken naar het besturingssysteem wat erop staat. Ik heb windows mobile en daar kan ik goed mee overweg. genoeg te vinden wat hierop werkt. Een tip is GeoScout!" Deze kan caches in de buurt van je locatie op dat moment zo ophalen van het internet. Het mooie is dat je daarvoor gewoon dit geregistreerde account kunt gebruiken. Het programmatje logt in en zoekt de caches, download deze met de beschrijving en een kaartje en al.

 

Heb je een nokia telefoon, dan kun je met Geocache Navigator" ook uit de voeten. Werkt volgens hetzelfde principe.

 

Persoonlijk vind ik het touchscreen van de windows mobile wel erg fijn.

bewerkt door roderick_schmitz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm .. zouden er soms mogelijkheden zijn (of ervaringen) om paperless te gaan cachen met een PSP? Voordeel is het redelijke scherm, lekker compact en in de tussentijd kun je (om de tijd te doden) een spelletje spelen : )

Ik weet het, de PSP is geen telefoon (alhoewel de skypefunctie ook onder telefonie valt) maar ik vroeg het me gewoon af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...