averschuuren Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Hallo, ik ben er nog even mee aan het stoeien geweest en ik kan er nog geen filters instellen en die gebruiken om bv alleen traditionals te laten zien en een filter dat er instaat filter 1 bij mij kan ik ook nog niet veranderen behalve de naam dan. het quick lfilter werkt wel naar daar moet je iedere keer ingeven wat je wil filteren Ik heb overigens geen idee waarom ze dat nou quick filter noemen een vooraf ingesteld filter is toch sneller. ik blijf er in ieder geval mee werken en ga er vanuit dat het in de defenitieve versie wel 100% werkt
hilva Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Net ook ff de update uitgevoerd, helaas als ik de info wil zien van de gps gebeurt er niets. Als vervolgens op het pijltje druk valt de gps uit. Bij Quick filter valt hij echter niet uit. Nu dus weer terug naar de oude versei 3.71. Waar vind ik de oude versie 3.71? Ook bij mij loopt het Quick filter scherm vast na de update. Zelfs het instellen van een nieuwe filter helpt niet, daar loopt hj ook vast. Dus ik wil graag "downgraden" maar kan nergens een link vinden naar die versie.
cve.gps Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) Net ook ff de update uitgevoerd, helaas als ik de info wil zien van de gps gebeurt er niets. Als vervolgens op het pijltje druk valt de gps uit. Bij Quick filter valt hij echter niet uit. Nu dus weer terug naar de oude versei 3.71. Waar vind ik de oude versie 3.71? Ook bij mij loopt het Quick filter scherm vast na de update. Zelfs het instellen van een nieuwe filter helpt niet, daar loopt hj ook vast. Dus ik wil graag "downgraden" maar kan nergens een link vinden naar die versie. 3.71 staat er niet bij, maar misschien helpt dit je toch: Garmin Oregon Wiki 22 augustus 2010 bewerkt door cve.gps
hilva Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Net ook ff de update uitgevoerd, helaas als ik de info wil zien van de gps gebeurt er niets. Als vervolgens op het pijltje druk valt de gps uit. Bij Quick filter valt hij echter niet uit. Nu dus weer terug naar de oude versei 3.71. Waar vind ik de oude versie 3.71? Ook bij mij loopt het Quick filter scherm vast na de update. Zelfs het instellen van een nieuwe filter helpt niet, daar loopt hj ook vast. Dus ik wil graag "downgraden" maar kan nergens een link vinden naar die versie.
eitjes Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Een paar dagen geleden hebben ook wij de software geupgrade naar 3.74 (Oregon550). Daarna grote problemen: de Oregon deed helemaal niets meer. Toen ik al bijna dacht dat we hem moesten opsturen, toch nog maar even op de wikispaces gekeken en gevonden hoe je terug kunt naar 3.4 (Recovery #2). Er werd gewaarschuwd dat dit alleen een laatste redmiddel was, dus ik was bang dat ik al mijn profielen en instellingen kwijt zou raken. Maar ja, een werkende Oregon die je opnieuw moet aanpassen is beter dan niets. Uiteindelijk lukte het en bleken bijna alle instellingen en profielen nog goed te werken. Daarna kon ik wel upgraden naar 3.74 en nu werkt hij goed, zo lang ik maar geen Info opvraag. De multi caching feature is leuk, maar inderdaad worden de waypoints niet opgeslagen. Je kunt wel meteen de hints en beschrijving inzien. Erg makkelijk. De waypoints kun je wel opslaan als je op het vlaggetje onderaan klikt, maar dan moet je daar dus wel steeds aan denken. Wie weet komen die verbeteringen nog in een volgende versie?
eitjes Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) Waar vind ik de oude versie 3.71? Hier: http://garminoregon.wikispaces.com/Versions+x50 mmm, ik zie nu dat je hier alleen de wijzigingen kunt vinden, niet de download. Sorry, dood musje... 22 augustus 2010 bewerkt door eitjes
garfieldnl Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Weet niet of het mag maar heb hem ff tijdelijk op mijn eigen website gezet. OregonBeta3.71
thex Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Als je de nieuwe update van garmin installeert op je gps. worden de illegale geïnstalleerde kaarten geblokkeerd. Het ziet er naar uit dat Garmin zijn security aan het aantrekken is. Voor de nieuwere kaarten is er al een .gma certificaat nodig. Deze wordt alleen vanuit de MyGarmin site geleverd. Hierbij hoort een nieuwere Mapsource. Het certificaat gaat ook naar de GPSr. Wachten is op firmware updates welke hierop controleren gaat. Blijkbaar is dit proces zo moeilijk voor Garmin dat e.e.a. uitvalt. Er komen wel oplossingen, maar prettig en klantvriendelijk is anders. Ik ben benieuwd hoe Mapsource straks met openstreet kaarten en eigen baksels omgaat (die dus niet bekend zijn op Familiy ID bij Garmin). Ik lees de eerste tekenen van onheil, daar herinstallaties plaats moeten vinden of opnieuwe codes geregistreerd moeten worden. Nu zit ik zelf nog met een City Navigator 5 en 6 voor mijn oude MAP60cs, welke ergens op de Garmin site geregistreerd staat, onder mijn customerid (was ooit je aanmeldt id), maar niet onder MyGarmin, waar mijn nieuwere spullen geregistreerd staan. Inmiddels kan ik daar niet meer bij. Lekker dan allemaal allemaal ! Kan ik Garmin Customer support gaan benaderen.
eikenboom Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Een paar dagen geleden hebben ook wij de software geupgrade naar 3.74 (Oregon550). Daarna grote problemen: de Oregon deed helemaal niets meer. Toen ik al bijna dacht dat we hem moesten opsturen, toch nog maar even op de wikispaces gekeken en gevonden hoe je terug kunt naar 3.4 (Recovery #2). Er werd gewaarschuwd dat dit alleen een laatste redmiddel was, dus ik was bang dat ik al mijn profielen en instellingen kwijt zou raken. Maar ja, een werkende Oregon die je opnieuw moet aanpassen is beter dan niets. Uiteindelijk lukte het en bleken bijna alle instellingen en profielen nog goed te werken.Daarna kon ik wel upgraden naar 3.74 en nu werkt hij goed, zo lang ik maar geen Info opvraag. De multi caching feature is leuk, maar inderdaad worden de waypoints niet opgeslagen. Je kunt wel meteen de hints en beschrijving inzien. Erg makkelijk. De waypoints kun je wel opslaan als je op het vlaggetje onderaan klikt, maar dan moet je daar dus wel steeds aan denken. Wie weet komen die verbeteringen nog in een volgende versie? Exact dezelfde ervaringen met mijn 550T: upgrade vanaf 3.71 werkte niet en systeem was dood. Ook ik heb de recovery2 gedaan en zonder problemen de standaard upgrade naar 3.74 uitgevoerd. Misschien dat je in de procedure meteen zodra je de tekst "loading" ziet, de aan/uit knop moet loslaten, maar ik probeer dat liever niet uit, blij toe dat alles weer werkt. Sterk advies: NIET vanaf 3.71 upgraden, ga liever naar een oudere versie terug en gebruik dan de normale upgrade procedure!!
Geopatra Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 (bewerkt) Iedere keer als ik dit soort ge-eikel weer zie verschijnen ben ik blij dat ik kwa software nogal conservatief ben en geen enkele behoefte heb telkens de nieuwste versie te installeren. Ik wacht wel tot alles goed is . Of ik blijf gewoon bij hetgeen goed werkt. Het zijn meestal toch allemaal wijzigingen waar ik niet zo'n behoefte aan heb. Hardlopers zijn ..... Geopatra. 24 augustus 2010 bewerkt door Geopatra
Mon-Roe Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 (bewerkt) Hardlopers zijn ..... mensen die de programma's testen en het voor jou beschikbaar maken. Het is ook nog een Beta versie en van beta versies weet je dat er fouten in kunnen zitten. Maar hoe meer mensen de beta's gaan gebruiken hoe meer fouten ze eruit kunnen halen. Dus wees blij dat er hardlopers zijn. 24 augustus 2010 bewerkt door Mon-Roe
thex Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 Hardlopers zijn ..... Helden die ons informeren waar we op moeten letten. Ben het met je eens, Garmin maakt er een potje van. Twee delen map, en 1 deel eruit Daarom ben ik ff aan het onderzoeken of ik de europeesche commisie eens moet gaan activeren. Dat gaat namelijk gebeuren zodra Garmin custom kaarten via firmware gaat weigeren. In de voorwaarden van mapsource staat alleen iets over hun eigendom, maar niet over mijn gebruik. In de voorwaarden van de GPS staat namelijk hier niets over. Gezien een Garmin topo ook al snelwegen haat (staat niet op de verpakking), kun je je als klant aardig genomen voelen door alle onduidelijkheid. Uitgepakte kjaarten kunnen niet terug gebracht worden. Ja, ja. Maar dit ter zijde. Iets met een spreuk en een mouw.
eikenboom Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 Of ik blijf gewoon bij hetgeen goed werkt. Het zijn meestal toch allemaal wijzigingen waar ik niet zo'n behoefte aan heb. de nieuwe multi-ondersteuning is toch echt wel veel handiger dan hoe ik het vroeger moest doen: van de cache een waypoint maken en dan de info van de cache zelf (beschrijving, hints, logs) niet meer direct beschikbaar hebben. Echt een bruikbare uitbreiding! Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om zelf een keus te maken...
*BaJo* Geplaatst 25 augustus 2010 Geplaatst 25 augustus 2010 Hierbij even de herinnering dat er op het forum niet naar illegale kaarten verwezen mag worden. De betreffende berichten even op onzichtbaar gezet.
Geopatra Geplaatst 25 augustus 2010 Geplaatst 25 augustus 2010 Of ik blijf gewoon bij hetgeen goed werkt. Het zijn meestal toch allemaal wijzigingen waar ik niet zo'n behoefte aan heb. de nieuwe multi-ondersteuning is toch echt wel veel handiger dan hoe ik het vroeger moest doen: van de cache een waypoint maken en dan de info van de cache zelf (beschrijving, hints, logs) niet meer direct beschikbaar hebben. Echt een bruikbare uitbreiding! Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om zelf een keus te maken... Ja, en papier is zo makkelijk, he. Zeker als je niet zo nodig 20 caches op 1 dag hoeft te scoren en onderweg aantekeningen moet maken. Dan is het ook niet zo een vreselijk groot probleem om af en toe coordinaten in te moeten voeren. Wat betreft die betaversies: Garmin zou zijn zaakjes beter voor elkaar moeten hebben en de zaak niet zo gehaast op het net moeten gooien. Mijn 550T draait nog steeds op 3.70 en zal dat nog wel even blijven doen. Goed zat. Geopatra.
Aanbevolen berichten