Spring naar bijdragen

Welk GPS apparaat?


TeGaHo

Aanbevolen berichten

Nog even een vraagje: van welke merk kan ik het beste een microSD kaartje kopen? (En zal ik me toch aan de "maximale" grootte houden of zal ik boven de 2GB gaan zitten?)

 

Dan zet ik er namelijk eerst opensource kaarten op en misschien later die van Garmin zelf. (Zijn namelijk nog pittig duur)

 

En wat zijn dan de beste opensource kaarten en waar te downloaden?

 

P.S. Ik ga waarschijnlijk voor de Garmin eTrex Vista HCx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als geld geen rol speelde...

 

Dan kocht je gewoon een 60CSx in de States voor weinig :)

 

Waar heb jij 'm precies gekocht dan, en voor hoeveel?

 

Als ik zo vrij mag zijn.... mijn 60csx gekocht bij universalmania.com. Kost momenteel 192 dollar en daarbij komt dan 42 dollar aan verzenkosten.

Het enige waar je dan zeker van bent is dat dit bedrijf standaard op de verpakking vermeld : " receiver; 78 dollar"

Een reden voor de douane om dan het pkket niet te openen daar dit bedrag onder een bepaalde grens valt. Je betaald dan alleen de invoerkosten. In mijn geval was dit 13 euro. Huidige dollar-euro koers = 1dollar = 0,63 euro. snelgerekend? ik kom uit op 192 + 42 = 234 dollar x 0.63 (koers) = 147,42 euro + 13 euro = 160 euro!!!!

 

Heb je geen belang bij de barometrische hoogtemeter en het kompas dan koop je bij hun de CX (de "S" staat voor sensitive, oftewel gevoelig en men doelt hierbij op de gevoelige barometers en het kompas. Het kompas, mits goed geijkt geeft eigenlijk geen andere uitslag dan een normaal goed handkompas. Wel is een goed kompas met duidelijk afleesbare graden een must voor sommige opdrachten binnen geocachen. Bij mij zit hij dus altijd in de tas.

Mijn maat heeft de Hsx maar persoonlijk vindt ik de 60csx robuuster aanvoelen. Maar zoals gezegd,dit is persoonlijk. Ook de knopen aan de zijkant is een gewenning waaraan je zult wennen. Mjn eerste gps was de V en die had de knopen aan dezelfde zijde als het scherm. Derhalve ben ik ook op zoek gegaan naar de 60csx.

 

De 60cx kost momenteel 279 dollar; de vista hcx momenteel 212 dollar!!!

 

Succes met de keuze!

 

 

$192???? maak er maar $292 van

doe mij er anders maar 10!

 

;):blush: het was laat enneeuhh nou ja eehhh tis inderdaad wel heel erg goedkoop op die manier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als geld geen rol speelde...

 

Dan kocht je gewoon een 60CSx in de States voor weinig :)

 

Waar heb jij 'm precies gekocht dan, en voor hoeveel?

 

Als ik zo vrij mag zijn.... mijn 60csx gekocht bij universalmania.com. Kost momenteel 192 dollar en daarbij komt dan 42 dollar aan verzenkosten.

Het enige waar je dan zeker van bent is dat dit bedrijf standaard op de verpakking vermeld : " receiver; 78 dollar"

Een reden voor de douane om dan het pkket niet te openen daar dit bedrag onder een bepaalde grens valt. Je betaald dan alleen de invoerkosten. In mijn geval was dit 13 euro. Huidige dollar-euro koers = 1dollar = 0,63 euro. snelgerekend? ik kom uit op 192 + 42 = 234 dollar x 0.63 (koers) = 147,42 euro + 13 euro = 160 euro!!!!

 

Heb je geen belang bij de barometrische hoogtemeter en het kompas dan koop je bij hun de CX (de "S" staat voor sensitive, oftewel gevoelig en men doelt hierbij op de gevoelige barometers en het kompas. Het kompas, mits goed geijkt geeft eigenlijk geen andere uitslag dan een normaal goed handkompas. Wel is een goed kompas met duidelijk afleesbare graden een must voor sommige opdrachten binnen geocachen. Bij mij zit hij dus altijd in de tas.

Mijn maat heeft de Hsx maar persoonlijk vindt ik de 60csx robuuster aanvoelen. Maar zoals gezegd,dit is persoonlijk. Ook de knopen aan de zijkant is een gewenning waaraan je zult wennen. Mjn eerste gps was de V en die had de knopen aan dezelfde zijde als het scherm. Derhalve ben ik ook op zoek gegaan naar de 60csx.

 

De 60cx kost momenteel 279 dollar; de vista hcx momenteel 212 dollar!!!

 

Succes met de keuze!

 

 

$192???? maak er maar $292 van

doe mij er anders maar 10!

 

;):blush: het was laat enneeuhh nou ja eehhh tis inderdaad wel heel erg goedkoop op die manier!!

Mooi he, die quotes :blush: . Mag m.i. wel iets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een vraagje: van welke merk kan ik het beste een microSD kaartje kopen? (En zal ik me toch aan de "maximale" grootte houden of zal ik boven de 2GB gaan zitten?)

 

Dan zet ik er namelijk eerst opensource kaarten op en misschien later die van Garmin zelf. (Zijn namelijk nog pittig duur)

 

En wat zijn dan de beste opensource kaarten en waar te downloaden?

 

P.S. Ik ga waarschijnlijk voor de Garmin eTrex Vista HCx.

 

Via het grijze circuit kost de Vista HCx rond de 220 dollar. Komt dus nog wel wat bij. Oftewel: gewoon in Nederland kopen. De verschillen tussen de VS en Nederland zijn op het moment niet zo heel erg groot meer, ondanks de goedkope dollar. Een jaar geleden waren de verschillen nog aanzienlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(En zal ik me toch aan de "maximale" grootte houden of zal ik boven de 2GB gaan zitten?)

In dit draadje is dat net besproken.

Mijn conclusie was dat je toch niet meer dan 2 GB gaat gebruiken en dat kaartjes boven de 2 GB technisch net wat anders zijn (SDHC ipv SD), waardoor je ze in veel apparaten niet kunt gebruiken. Geen voordelen, wel nadelen, dus ik hou het op 2 GB.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat word dus max. 2GB en maakt het merk ook nog uit? (Dus: wat is het beste merk?)

 

En welke opensource kaarten zal ik er dan opzetten?

 

Edit: En welk programma zal ik gebruiken op de PC i.v.m. het GPS apparaat? (Een programma waarmee je routes inlaad, waypoints kan bekijken, gelopen routes kan bekijken e.d.)

 

En ik dacht dat je voor gebruik met een GPS Google Earth Plus moest kopen?

bewerkt door TeGaHo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: En welk programma zal ik gebruiken op de PC i.v.m. het GPS apparaat? (Een programma waarmee je routes inlaad, waypoints kan bekijken, gelopen routes kan bekijken e.d.)

Het MapSource programma, dat je bij de eTrex Vista HCx krijgt, kan dat allemaal al.

Het blijft een kwestie van smaak of je dat liever met andere software doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat word dus max. 2GB en maakt het merk ook nog uit? (Dus: wat is het beste merk?)

 

En welke opensource kaarten zal ik er dan opzetten?

 

En ik dacht dat je voor gebruik met een GPS Google Earth Plus moest kopen?

Nog drie te gaan :blush:

 

 

1 maakt geen ruk uit

2 moet jezelf weten

3 fout gedacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een jaartje geleden bij Futurumshop de GPSmap 60CSx van Garmin gekocht.

Tegen een Hollandse prijs, met NL-topokaart en 2gb kaartje.

Ben er uitermate tevreden over. Prettig in gebruik, zuiver in de metingen. Ook in het hoogland van de Alpen.

Ook direct maar het beschermhoesje en de fietssteun (voor de GPS natuurlijk) er bij besteld.

Tegenwoordig is ook de Hollandse prijs aanmerkelijk gezakt. Zoekbaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...ik heb het geld er toch niet voor :blush:

 

En maakt het merk microSD kaartjes echt niet uit?

 

Noem is een paar opensource kaarten op...(Ik ken er namelijk geen)

 

Nee het merk maakt niet uit, de goedkope werken zelf beter. De dure nieuwe van sandisk zijn te snel en dat snapt de software niet.

 

Open source kaarten? je haalt je zelf een hoop werk op de hals, de originele zijn stukken beter, en ook goed te verkrijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het merk maakt niet uit, de goedkope werken zelf beter. De dure nieuwe van sandisk zijn te snel en dat snapt de software niet.

 

Ik gebruik sandisk zonder problemen. Heb hem eerst altijd in mijn mobiel gebruikt, maar heb toen het kaartje van de gps omgewisseld met die van mijn mobiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...ik heb het geld er toch niet voor :blush:

 

En maakt het merk microSD kaartjes echt niet uit?

 

Noem is een paar opensource kaarten op...(Ik ken er namelijk geen)

 

Ik begin me eigenlijk ook af te vragen wat je toch van die 'OpenSource' kaarten wil?

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...