Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Zie http://www.thepropers.com/geocaching/60Ser...stomSymbols.htm

60CSx-symbols.jpg60CSx-map.jpg

Volgens deze site kun je de 24 customplaatsen vullen met geocaching icoontjes.

Echter wanneer ik de procedure uit voer slikt mijn GPSr die icoontjes niet omdat ze incompatible zijn.

Wanneer ik echter de infomatie van de icoontjes opvraag zijn deze juist: 16x16px, 8bits kleuren.

Als ik eerst een bestaand icoontje van de GPSr ophaal en dan de details bekijk kloppen die met het bovenstaande.

Toch slikt de GPSr de icoontjes niet.

Waarschijnlijk is er naast de kleurdiepte en formaat nog een kenmerk van belang.

Misschien dat iemand op dit forum deze procedure al eens met succes heeft gedaan?....

Wie weet de oplossing?

Bvd

Geplaatst
Hier staat hoe ik (en meerdere andere mensen) dat gedaan heb, je kan kijken of het hetzelfde soort verhaal is

Dat was inderdaad de oplossing

fenks

• 2 months later...
Geplaatst

Ik heb hetzelfde probleem als de starter van dit draadje, maar zie de oplossing niet, ook niet met de pagina van Xaa (sorry Xaa, maar ik weet zeker dat het aan mij ligt).

Help!

Geplaatst

Hee, nu toch voor elkaar gekregen!! Fantastisch!

@Xaa: 't lag zeker niet aan jouw pagina, maar des te meer aan mijn slechte lezen ;)

Bedankt, ik ben eruit.

Geplaatst (bewerkt)
Hier staat hoe ik (en meerdere andere mensen) dat gedaan heb, je kan kijken of het hetzelfde soort verhaal is

Hier was ik eigenlijk al lang naar op zoek. Een heldere en duidelijke beschrijving en het is allemaal gelukt. :yes: Waarvoor dank! :beerchug:

Edit: Vraagje. Is dezelfde procedure te gebruiken voor de Garmin Quest? Ik gebruik die nl. voor het aanrijden naar de cache en vervolgens ga ik het veld in met de 60CSx

bewerkt door Ringeling
Geplaatst (bewerkt)

Helaas... Ik heb dezelfde procedure losgelaten op de Garmin Quest.

Image type 'waypointsymbool' aangegeven. Hij opent keurig de map custom icons, maar uiteindelijk krijg ik de melding 'no images transfered'.

Wie weet hoe de iconen in de Garmin Quest te krijgen?

Edit: Even gekeken op de FAQ pagina van Elsinga en daar stond dat de taal tijdelijk in het Engels moest worden gewijzigd in de Quest. Maar helaas, ook dat werkte niet.

bewerkt door Ringeling
Geplaatst
het moet wel mogelijk zijn want ik heb in onze Quest ook custom waypointsymbols staan. Heb alleen geen idee meer hoe ik dat gedaan heb. Misschien te vinden op het forum van www.gps.nl

Edit 10.11hr: gevonden op http://www.elsinga.net/208.html

Elsinga pagina gelezen. Dat zou betekenen dat ik de bestaande waypoint symbolen eerst uit de Quest moet halen, aanpassen en aanvullen met de geocaching-symbolen en dan weer naar de Quest sturen?

Geplaatst (bewerkt)

je haalt inderdaad de symbolen eerst op vanaf je quest naar het progje. Nu voeg je nieuwe symbolen toe en deze zend je weer terug naar de Quest. je krijgt dan als het goed is een extra lijst met Location symbols. Maak voor de zekerheid wel even een copy van de symbolen die je van de quest hebt afgehaald.

Ik ben er ook weer even mee aan het stoeien en krijg het nog niet voor elkaar.

bewerkt door Mon-Roe
  • 5 months later...
Geplaatst

Kan het zijn dat op de 60CSx de gegevens niet meer verschijnen bij de 'geocache', maar enkel nog bij Waypoints.

Ik heb de procedure gevolgd, en dan via GSAK. Enig idee wat er mis is ?

Geplaatst
Kan het zijn dat op de 60CSx de gegevens niet meer verschijnen bij de 'geocache', maar enkel nog bij Waypoints.

Dat had ik gisteren ook. Ik dacht eerst dat het aan mij lag (heb 'm net nieuw) maar nadat ik de GPSr een keer uit en weer aan had gezet ging het wel goed terwijl ik het weer op excact dezelfde manier deed... Bugje?

Geplaatst

Dat had ik gisteren ook. Ik dacht eerst dat het aan mij lag (heb 'm net nieuw) maar nadat ik de GPSr een keer uit en weer aan had gezet ging het wel goed terwijl ik het weer op excact dezelfde manier deed... Bugje?

Het is bij mij ook zo dat ze nu alleen verschijnen bij de waypoints. Met de juiste iconen dat wel. Het nare is nu dat je "onderweg" de caches niet ziet verschijen op de kaart. Ditzelfde gebeurt ook bij mijn Nuvï 250w. Daar zitten de caches in "mijn nuttige punten". Ook hier verschijenen ze niet önderweg" op de kaart.

jammer, want dat was wel erg makkelijk geweest.

Geplaatst

er moet toch een oplossing voor zijn. ik snap wel dat de 60CSx een aprte module heeft voor geocaching, en dat andere tekens niet herkend worden, maar het maakt het wel lastig als je dan ook nog de childwpts download... Is dan wel onoverzichtelijk.

Moest iemand een idee of ene tip hebben....

• 1 month later...
Geplaatst
er moet toch een oplossing voor zijn. ik snap wel dat de 60CSx een aprte module heeft voor geocaching, en dat andere tekens niet herkend worden, maar het maakt het wel lastig als je dan ook nog de childwpts download... Is dan wel onoverzichtelijk.

Moest iemand een idee of ene tip hebben....

ik heb het wel voor elkaar... gebruik de macro voor nuvi en CSx.

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...ost&p=68235

alleen wel jammer dat als de hint langer is deze geen 2e beschrijving aan maakt. dat gebeurt wel met de 60CSxPoi maar die heeft weer geen logo...!

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...ost&p=65990

ik zoek een combi van die 2...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...