Spring naar bijdragen

Cache dagje plannen


evelineroos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wil graag een keer een cachedagje plannen. Maar hoe pakken jullie dit aan? Welke software gebruiken jullie om dit te plannen? Graag wat tips! Dan kan ik in ieder geval nog een (paar) leuk(e) cachedag(en) van maken deze vakantie!

 

Misschien een beetje een open deur, maar denk meestal na in welk gebied ik zou willen cachen, vervolgens zoek ik dat gebied op met "Search with Google Maps" op Geocaching.com, waarna ik een aantal cachepagina's uitprint. Daarmee ga ik op stap (en natuurlijk met eten en drinken, goodies/tb's, etc.)

 

Misschien heb je niets aan mijn antwoord, maar dan heb ik je vraag niet goed begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een dag wil gaan cachen, kijk ik meestal eerst in welke omgeving ik wil gaan. Vervolgens ga ik kijken wat voor soort cache's er in de buurt zitten. Wil je veel enkele doen of wil je voor een paar multi's gaan. Als je voor de simpele gaat is het heel anders dan voor 1 of twee wandelingen. Bij simpele kijk ik meestal waar ze ergens liggen met google maps, dat breng ik dan in kaart en maak zo mijn route. Soms print ik een kaartje uit waar ik ze op aangeef of ik gebruik de topografische kaart van Nederland.

Ook kijk nog naar de eventuele mysteries in de buurt. Als ik genoeg tijd heb ga ik ze proberen op te lossen, zodat ik die eventueel ook kan meepikken.

 

Over het algemeen print ik er meer uit dan dat ik haal, maar liever te veel dan te weinig. Ondertussen kijk ik ook wat er te doen is in de omgeving. Zo ben ik pas een dag in Den haag gaan cachen en heb toen ook meteen Madurodam maar weer eens bezocht. Het is net wat je wel, er zijn tal van mogelijkheden.

 

Daarnaast beklijk ik ook de persoonlijke uitrusting. Neem ik eten mee of ga ik ergens eten, genoeg te drinken, genoeg goodies om eventueel te ruilen, enz, enz.

Tenslotte kijk ik nog of er op de route naar de cache snog caches liggen. Soms liggen er die op parkeerplaatsen liggen van snelwegen, die zijn dan mooi meegenomen!

 

Hoe vaker je een dagje gaat cachen, des te meer leer je.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Succes met plannen en het cachen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met name veel klikwerk om de leuke caches te vinden.

 

Dus of een pocket query draaien op het doelgeboed en dan met GSAK de cache beschrijvingen + logs lezen, of met google earth inzoomen en via die manier de cachebeschrijvingen doorspitten.

 

Dan print ik de geselecteerde multis uit, van de tradis maak ik een lijstje.

Dan de waypoints in de GPS toppen en de cachebeschrijvingen in de PDA (als backup, voor evt. hints en logs)

 

Voor een vakantieweek zit je zo gauw 2 middagen te klikken om een lijstje van 10 tot 25 caches te krijgen.

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben van de Hagar en Xaa-methode. Ik zoek eerst een cache uit die ik graag wil doen, vervolgens neem ik er een paar in de buurt als printje mee maar daar kom ik meestal niet meer aan toe. En ook ik heb nog steeds niets met al die (ingewikkelde) software die routes zo voor je uitspugen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word wakker en denk dan: Hè ja lekker cachen, waar heb ik zin in? Soms zijn dat de duinen, of een grote stad, een oud dorpje, de weidse polder of het bos. Dan zoek ik daar dan een leuke multie op. Zoek nog één of twee multies op die daar in de buurt liggen. Print de beschrijvingen uit. Pak mijn spullen bij elkaar en rij erheen. Meestal doe ik een pittige multie en daarna (als ik nog tijd en zin heb) één of twee makkelijkere of kortere multies.

bewerkt door Kapiteintje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd zijn het eigenlijk alleen multi's in de buurt, één of hooguit twee per dag. Hup, op de fiets ernaartoe (leuke route uitzoeken op de fietsrouteknooppuntenkaart of uit de blote bol), en dan bij voorkeur een flink stuk lopen.

 

Hoe ik aan die multi kom? Nou, bijvoorbeeld kijken op de cachekaart van gc.nl. Cache kaarten - Mijn kaart - Extra - en dan invullen: alleen multi's, niet gevonden door Team Aragorn. Meestal geef ik geen minimale loopafstand op want daarmee verdwijnen alle caches waarvoor door de plaatser geen afstand is opgegeven uit beeld. 'Maak deze kaart' en voilà. Klikken op het gedeelte van de kaart van Nederland dat je wilt hebben, en dan een leuke stip uitzoeken.

 

Of ik kijk bij de buren ... :dribble: .

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...