Fire5 Geplaatst 9 juli 2008 Share Geplaatst 9 juli 2008 Een nadeel van de cache is dat deze op een uithoek van het eiland ligt en maximaal 2 dagen van de week bereikbaar. Het is nergens beschreven dat het de bedoeling is de caches zo lastig mogelijk te plaatsen om zo min mogelijk cachers plezier eraan te laten beleven. Er ligt zelfs een cache op de Mont Blanc. Voor heel veel mensen erg lastig geplaatst. De "wandeling" er naar toe is ook erg mooi. Ik heb de Mont Blanc zelf gezien, de cache alleen niet kunnen vinden. Mag ik 'm loggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Oliva's Geplaatst 9 juli 2008 Share Geplaatst 9 juli 2008 Ik heb de Mont Blanc zelf gezien, de cache alleen niet kunnen vinden. Mag ik 'm loggen? Heb je 'n foto? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emiledk Geplaatst 9 juli 2008 Share Geplaatst 9 juli 2008 Als van mij een cache geript is, en de cachers kunnen wel duidelijk maken dat ze op de goede plek gezocht hebben, dan mogen ze van mij gewoon loggen. Om ze helemaal terug te laten gaan, daarmee mogelijk weer sloten benzine te laten verbruiken, enkel en alleen voor de formele afwikkeling van dat puntje, vind ik echt niet nodig. De een gaat dan graag op dat aanbod in, de ander niet. Iedereen speelt het op zijn eigen manier, en eerlijk gezegd zal het me niet zo heel veel boeien hoe anderen het spelen als het aankomt op tellen van puntjes. Als de cache echter heel ingenieus verstopt is, en juist het zoeken/vinden van de cache zelf de uitdaging is (en dus niet in eerste instantie de wandeling of de puzzel), dan zou het anders zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twin Peaks Geplaatst 9 juli 2008 Share Geplaatst 9 juli 2008 (bewerkt) Het is een persoonlijke afweging van zowel van de cachelegger en cachevinder. Natuurlijk is het een persoonlijke afweging. Je weet dat het niet volgens de regels is....maar je doet het toch. Want dat dus is de afweging. Hoe belangrijk vind je: wat mag en wat niet mag? het is immers maar een spelletje? Maar wat was nou eigenlijk het doel van Geocachen? Het hebben van een mooie / leuke / leerzame ervaring en het vinden van een cache..... of het scoren van een puntje en jezelf zien stijgen in de rankings en statistieken? Als het je dus om dat laatste te doen is, is het dan niet een soort wedstrijd? en worden dan juist regels niet belangrijk? Is het dan juist niet zo, dat het eerlijk gespeeld moet worden omdat zo'n klassement anders niets voorstelt? Ik wil maar zeggen: als het je om Geocachen gaat, wat boeit je dat puntje dan.... en als het je wel om het puntje gaat, doe het dan op z'n minst eerlijk.(dus volgens de regels) 9 juli 2008 bewerkt door Twin Peaks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boswijk Posse Geplaatst 9 juli 2008 Share Geplaatst 9 juli 2008 Het is een persoonlijke afweging van zowel van de cachelegger en cachevinder. Natuurlijk is het een persoonlijke afweging. Je weet dat het niet volgens de regels is....maar je doet het toch. Want dat dus is de afweging. Hoe belangrijk vind je: wat mag en wat niet mag? het is immers maar een spelletje? Maar wat was nou eigenlijk het doel van Geocachen? Het hebben van een mooie / leuke / leerzame ervaring en het vinden van een cache..... of het scoren van een puntje en jezelf zien stijgen in de rankings en statistieken? Als het je dus om dat laatste te doen is, is het dan niet een soort wedstrijd? en worden dan juist regels niet belangrijk? Is het dan juist niet zo, dat het eerlijk gespeeld moet worden omdat zo'n klassement anders niets voorstelt? Ik wil maar zeggen: als het je om Geocachen gaat, wat boeit je dat puntje dan.... en als je wel het om het puntje gaat, doe het dan op z'n minst eerlijk.(dus volgens de regels) Daar kan ik me wel in vinden. Wellicht dat er daarom cachers zijn die soms in plaats van een 'found' een 'note' loggen en zo 'het puntje en de statistieken' laten voor wat het is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hiking dodo Geplaatst 9 juli 2008 Share Geplaatst 9 juli 2008 (bewerkt) Ik heb hele foto-albums (analoog en digitaal) vol van plaatsen waar ik in Nederland en diverse buitenlanden ben geweest. Als jullie al die foto's nu eens bekijken en, als er een cache ligt, mij meteen de gegevens van die cache(s) geven? Als ik ze dan ook meteen mag loggen ben ik rondom gelukkig! Rondom wordt dan wel steeds groter, met al dat gemis aan beweging en de spanning van het zoeken ;-) Greetz, Hiking dodo 9 juli 2008 bewerkt door Hiking dodo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twin Peaks Geplaatst 9 juli 2008 Share Geplaatst 9 juli 2008 ! Rondom wordt dan wel steeds groter, met al dat gemis aan beweging en de spanning van het zoeken ;-) ...maar daar krijg je dan weer de "spanning" van je overhemd voor terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Biertjuh Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 ...<knip>...Geocaching is een bestaand spel, en dat heeft regels. ...<knip>... ...<knip>...Wat sommige mensen blijkbaar niet begrijpen is, dat de logopties "Found" en "Not Found" betrekking hebben op het vinden van de Cache en niet op het lopen van de route er naar toe, of de puzzel of wat dan ook. ...<knip>... I rest my case... En toch (ja ik weet het Koos ) is niet iedereen het hier mee eens, gezien het feit dat eigenaar van ZEEUWSE PAREL Finale: Ganzestad het zelfs als optie biedt. Hetgeen aangeeft dat de regels van cache plaatser tot cache plaatser verschillen I rest mine... Ruud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twin Peaks Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 (bewerkt) En toch (ja ik weet het Koos ) is niet iedereen het hier mee eens, gezien het feit dat eigenaar van ZEEUWSE PAREL Finale: Ganzestad het zelfs als optie biedt.Hetgeen aangeeft dat de regels van cache plaatser tot cache plaatser verschillen I rest mine... Ruud De regels verschillen niet van plaatser tot plaatser, die zijn voor iedereen hetzelfde. Wat verschilt is hoe men ermee omgaat De "algemeen geldende" regels ten aanzien van Geocachen zijn door Groundspeak bepaald en onze GC.NL regels zijn daar een 1 op 1 vertaling van, waar nodig aangevuld met / aangepast aan lokale wet en regelgeving. Bij vastgelegde spelregels is het dus geen kwestie van "het ermee eens" of "niet mee eens" zijn. Als je het spel speelt is het een kwestie van je er wel of niet aan willen houden. Die regels zijn, zoals ik al eerder opmerkte, ten aanzien van het loggen van een found, duidelijk. Een plaatser kan vinden dat er wellicht vigerende redenen zijn om daarop een uitzondering te maken. Vervolgens is het ter beoordeling van de reviewer, hoe flexibel die daarmee wil zijn. De cache waar je op doelt is een Mysterie. Aan Mysterie caches, mogen, dit ter beoordeling van de reviewer, door de plaatser aanvullende voorwaarden voor het loggen worden gesteld, zoals bijvoorbeeld het maken van een (team)foto op de eindlokatie. Het loggen met alleen een foto, en niet fysiek in een cache, is in strijd met de regels en deze optie, bij de bewuste cache, is daarmee "in feite" niet correct. Ik vermoed, dar de reviewer in dit specifieke geval zich door de plaatser heeft laten overtuigen en dus flexibel is geweest. Voor alle caches waarop de plaatser met goedkeuring van de reviewer geen "uitzondering" heeft omschreven, gelden de "algemeen geldende" regels voor het loggen. Sjoerd 10 juli 2008 bewerkt door Twin Peaks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Biertjuh Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 Ik weet niet of je weet hoe geocachen is ontstaan, maar in die tijd waren er geen regeltjes. Hoe meer mensen zich er echter in gingen verdiepen, hoe meer er waren die zich geroepen voelde om regeltjes op te stellen. En het is nu eenmaal bekend dat wij Nederlanders graag het braafste jongetje/meisje van de klas willen zijn. Dus weet je wat ... jij hebt gelijk. Ruud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twin Peaks Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 (bewerkt) Ik weet niet of je weet hoe geocachen is ontstaan, maar in die tijd waren er geen regeltjes.Hoe meer mensen zich er echter in gingen verdiepen, hoe meer er waren die zich geroepen voelde om regeltjes op te stellen. En het is nu eenmaal bekend dat wij Nederlanders graag het braafste jongetje/meisje van de klas willen zijn. Dus weet je wat ... jij hebt gelijk. Ruud Ik wil geen gelijk......dan is de discussie zo snel voorbij. Ik weet precies hoe geocachen is ontstaan, in de tijd dat het nog geen geocachen heette en er nog helemaal geen Groundspeak was. Toen er nog niets "gereguleerd" was en een paar enthousiastelingen, te beginnen met Dave Ulmer, op een of ander GPS forum elkaar verrasten met weer een nieuwe emmer of doos die ze ergens hadden verstopt. Maar zelfs in die periode, ging je op dat forum waarschijnlijk niet lopen roepen, dat je iets gevonden had, als dat niet zo was.....toch. Er zullen hier best wel cachers rondlopen van "voor Groundspeak" , en dus van de "ongereguleerde" vrijheid blijheid generatie. (en dat bedoel ik niet negatief ) Ik ben er pas ingestapt toen Groundspeak er allang was. Dus ik weet niet beter Feit blijft, dat Groundspeak op enig moment een site is begonnen en daarop het spelletje als "Geocachen" heeft geintroduceerd. In die periode waren er ook veel minder regels dan nu, dat weet ik van Jeremy, Brian en Elias persoonlijk. (ik heb daar ooit een paar dagen mee gecached en redelijk wat gesprekken en discussies mee gehad) Maar op een moment dat steeds meer mensen zich met iets gaan bezighouden, ontkom je er niet aan om daar meer regels voor op te stellen. Toen er in Nederland nog maar 3 auto's reden, hadden we ook niet de verkeerswetgeving van wat die nu is. Nu gebruiken we allemaal de weg met 2 of meer auto's per gezin, dus heb je regels nodig, of je nou wil of niet. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Kiki Musampa was het er blijkbaar niet mee eens, toen hij in Den Haag met zijn Lamborghini Murcielago 131 km per uur door de binnenstad raasde, gisteren. Toch is iedereen het er waarschijnlijk over eens dat hij met 1000 euro boete goed is weggekomen. Eeehhh...Terug naar Groundspeak. Tja, die hebben dus die site gestart, waarmee ze ons de fasciliteiten verschaffen om het spelletje te kunnen spelen. Evenzo ook GC.NL Dat spelletje kunnen we waarschijnlijk zonder hen ook wel spelen, daar twijfel ik niet aan. Er zijn diverse andere mogelijkheden voor. Maar als je bij GC.com een account aanmaakt, verklaar je je dus accoord met "hun regels" . Als je dan de fasciliteiten gebruikt die beide sites bieden, hou je dan aan "die regels. Of gebruik de fasciliteiten niet. Maak dan voor jezelf een lijst of site waar je op bijhoudt wat je gedaan hebt. Hoeft er ook niemand zich af te vragen of je nou wel of niet iets hebt gevonden en of je nou wel of niet direct naar een eindcoordinaat bent toegereden of wat dan ook. Speel dan gewoon je eigen spel , maar hou dat dan ook op je eigen site bij. Dan zijn de rankings en statistieken van GC.com en GC.NL (voor wie daar waarde aan hecht) tenminste geloofwaardig. Sjoerd 10 juli 2008 bewerkt door Twin Peaks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Biertjuh Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 Ik wil geen gelijk......dan is de discussie zo snel voorbij. Oké Sjoerd, je hebt geen gelijk. Je mag wat mij betreft wel het laatste woord hebben Met elkaar eens zullen we het in deze niet worden, ik blijf er echter bij, ieder zijn spelletje en ik ben niet heiliger dan de Paus Ik hoop niet dat ik met deze opmerking iemand tegen de schenen schop. Ruud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twin Peaks Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 (bewerkt) Ik wil geen gelijk......dan is de discussie zo snel voorbij. Oké Sjoerd, je hebt geen gelijk. Je mag wat mij betreft wel het laatste woord hebben Met elkaar eens zullen we het in deze niet worden, ik blijf er echter bij, ieder zijn spelletje en ik ben niet heiliger dan de Paus Ach Ruud, dat hoeft ook niet. Zolang men maar voor ogen houd, dat het in een debat of discussie gaat om het verdedigen van standpunten en het de kunst is een standpund onderuit te halen, en niet de persoon waarmee je discussieert. (dat heb ik weer in Nepal bij de Tibetanen geleerd) Ik ben overigens niet heiliger dan de Dalai Lama Ik hoef overigens ook niet perse het laatste woord. Dus als jij nu effe nog wat schrijft, dan laat ik het er verder bij....waarschijnlijk... 10 juli 2008 bewerkt door Twin Peaks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reej Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 (bewerkt) niet gevonden = geen log = geen punt Wie controlleerd nu allemaal de namen in de log gc.com vs de namen in de logboekjes ? m.a.w. wel zielig als je het zo doet, maar dan had hij of zij wel een log. en was het forum iets rustiger met meningen van iedereen. 10 juli 2008 bewerkt door reej Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 10 juli 2008 Share Geplaatst 10 juli 2008 Ik moet iets bekennen . Tijdens een vakantie in het Zwarte Woud waren we op zoek naar een (micero)cache boven op een berg vlakbij zo'n moderne windmolen. Het was een pittige (niet te lange) wandeling, vooral voor 1 teamlid die soms nog wel eens moeite heeft met wandelen (aangeboren). De parkeerplaats vinden was heel lastig omdat TT ons over niet bestaande bospaden wou sturen met de auto. Bovenop gekomen waren we erg verbaasd dat er bijna bovenop de cache een feesttent was gebouwd waarbij Verbaasde (boeren)jongelui ons aankeken met onze GPSrs en rugzakken. Om die wandeling niet over te hoeven doen mochten wij deze cache toch loggen als een FOUND. Het was deze cache. NOT FOUND FOUND . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden