Spring naar bijdragen

Logvraag bij een not-found


Macsels

Aanbevolen berichten

Hallo medecachers,

 

Even een vraag door een mail die we kregen. We hebben een cache liggen op Vlieland (GC1B29N: Het Drenkelingenhuisje) die we een week geleden hebben vervangen van een nano naar een micro. Hint en locatie netjes en duidelijk aangepast.

 

Nu kregen we net een mail van een team dat afgelopen weekend de hele wandeling naar het huisje heeft gemaakt maar de cache niet heeft kunnen vinden of ze met een foto van hen bij het huisje toch mogen loggen. De cache is echter ook door een ander (nogal nieuw team) wel gevonden dat weekend. We vinden het een beetje moeilijk om mensen zo af te wijzen en weten zo niet goed wat te doen. Zelf willen we een cache nooit loggen wanneer we hem niet zelf in handen hebben gehad en een krabbel hebben gezet in het logboek/rol, maar dat is dan weer ons ding. Wat te doen met deze vraag? Hoe, sportief gezien, te reageren?

 

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo medecachers,

 

Even een vraag door een mail die we kregen. We hebben een cache liggen op Vlieland (GC1B29N: Het Drenkelingenhuisje) die we een week geleden hebben vervangen van een nano naar een micro. Hint en locatie netjes en duidelijk aangepast.

 

Nu kregen we net een mail van een team dat afgelopen weekend de hele wandeling naar het huisje heeft gemaakt maar de cache niet heeft kunnen vinden of ze met een foto van hen bij het huisje toch mogen loggen. De cache is echter ook door een ander (nogal nieuw team) wel gevonden dat weekend. We vinden het een beetje moeilijk om mensen zo af te wijzen en weten zo niet goed wat te doen. Zelf willen we een cache nooit loggen wanneer we hem niet zelf in handen hebben gehad en een krabbel hebben gezet in het logboek/rol, maar dat is dan weer ons ding. Wat te doen met deze vraag? Hoe, sportief gezien, te reageren?

 

Bedankt alvast voor jullie reacties.

 

Ik zelf vind het een goede reden voor het team om nog eens terug te gaan om te zorgen hem nog wel een keer in de handen te krijgen :lol1: anders vind ik het niet vinden, maar dat is mijn mening!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, officieel...geen log geen found.

 

Onofficieel... de ene legger zegt als een cache gript is: loggen maar en de andere niet.

 

In dit geval... cache is er wel maar niet gevonden? Een not-found loggen denk ik en de wandeling is vast mooi genoeg om nog eens te maken :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gevonden is niet gevonden, zo simpel is het volgens mij, dus ik zou het niet toestaan. Bovendien ga je het anderen ook toestaan.

Er zijn nog zat punten te verzamelen, ze gaan er vast wel overheen komen :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idee: Goed vinden. De mensen hebben duidelijk de wandeling gedaan, en daar is waar het jou om te doen is! Een foto bij het huisje waar de cache zou moeten liggen moet dan toch goed zijn.

Je weet dat de cache ligt op een plek waar je niet snel nog eens komt, waarom dan niet je telefoonnummer erbij geplaatst als extra hint?

marja :lol1:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mixed reactions dus. Hmm. What to do...

 

De wandeling zelf vinden we ook zeer de moeite waard zonder puntje. Een telefoonnummer erbij zetten als hint is niet ons idee, mailen kan altijd. Maar de hint is bij ons dan ook gewoon een precieze locatiebepaling. Het kan dus eigenlijk niet missen wanneer je die opvolgt.

 

En een plek waar je niet zo snel komt. Tja, die zijn in Nederland wat schaars aan het worden. Maar hij is ook te doen met vervoer (op de luie manier) enkel zijn er dan kosten aan verbonden.

 

We twijfelen dus nog ietwat maar neigen eigenlijk meer naar een nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met onze prille ervaring weten we dat een nano niet al te gemakkelijk is te vinden. Maar blijven zoeken leverde ook in dat geval een found op.

 

In Frankrijk een cache (micro) gevonden in een erg maar dan ook erg druk steegje. Het filmdoosje zagen we zitten maar we konden er gezien de vele passanten niet zonder gezien te worden bij komen. Dus in onze log (not found!) gemeld dat we zeker nog wel eens in de buurt komen en deze dan 's nachts grabben. Niets mis mee. We komen er nog wel eens.

Laatst een traditional gevonden maar.... grmblll.... geen pen meegenomen. Foto gemaakt van mijn 'balende' kop en de locatie en netjes aangegeven dat ik nog terug ga om een log te schrijven in het logrolletje. 's morgens gevonden, 's middags terug om te loggen. Niets mis mee... toch

 

Ik zou dus zeggen: nee, niet gelogd is niet gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk zijn dat de zoekers op pad waren met een ietwat oude lsiting, waardoor ze naar een nano zochten, en op een iets andere lokatie. Dan zou je het kunnen overwegen. Maar over het algemeen zou ik zeggen, helaas pindakaas. Anders kan iedereen bij een niet te vinden cache een foto maken en en alsnog als found loggen. Tsja, af en toe een notfound hoort nou eenmaal ook bij het spelletje. Ik zie trouwens dat jullie het ruim vantevoren hadden aangegeven (in een write note van 8 juni) om een iets grotere cache te plaatsen, dus de zoekers hadden het kunnen weten.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We twijfelen dus nog ietwat maar neigen eigenlijk meer naar een nee.

 

Vooral doorneigen.

 

Geen cache gevonden, geen log geplaatst? Geen found!

 

Geocachen is een simpel spel, met nog simpelere regels:

Die zijn op zowel GC.com als GC.nl terug te vinden.

 

Om fysieke caches als "found" te kunnen loggen, moet je ze hebben gevonden en je krabbel in het logboek hebben geplaatst. Niet gevonden is niet gevonden. Simpel toch?

Waarom dan toch altijd perse een "found" willen loggen?

Voor dat ene KLpuntjepuntjepuntje-puntje? dat puntje kun je onder die steen bij die lantaarnpaal op de hoek ook zo ophalen.

Volgens mij ging je niet naar Vlieland voor "een puntje" maar voor Vlieland en een mooie wandeling, toch?

Mooie wandeling gehad? Dan kun je ook je waardering ervoor uitspreken naar de legger via een note.

Of, beter nog: een "Not Found" want die optie staat ook niet voor niets in dat rijtje: daar kun je ook mee loggen! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. We zijn er geloof ik uit. Vooral de laatste reactie vat eigenlijk precies samen hoe wij zelf het spel ook spelen. Niet gevonden dan niet gevonden. Zelfs bij een rip loggen we niet maar wachten we tot we er weer komen en de 'fysieke doos' er weer ligt.

 

Maar niet iedereen speelt het spel volgens dezelfde regels. Vandaar dat we het even wilden peilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...