groene-woudlopers Geplaatst 4 juli 2008 Geplaatst 4 juli 2008 (bewerkt) Ik lees veel op het forum, maar altijd als ik wat zoek kan ik het niet vinden. Eigenlijk heb ik helemaal niks met computers en alles wat erbij hoort. Maar steeds kom ik een stukkie verder, en soms maakt het de techniek het zelfs mij wat makkelijker. Op dit moment printen we netjes elke keer als we gaan cachen een aantal caches uit. Maar ik heb wel eens gelezen dat het ook paperless kan. Hoe?? en waar moet ik rekening mee houden? Eerst wilden we een pda kopen om daar wat caches in op te slaan als we op vakantie gaan. Maar nu het internet op de gsm ook steeds meer standaard wordt lijkt dat ook een goede optie. Maar wie kan mijn vertellen waar ik rekening mee moet houden. Hoe weet ik dat ik caches in een gsm kan laden en ze later in het veld kan bekijken? Heb ik daar windows mobile voor nodig? Hoeveel caches kan ik opslaan? En hoe doen jullie dat in het buitenland, waar het allemaal zo verschrikkelijk duur is! (op dit moment zoeken we een internetshop en printen daar, we weten nooit van tevoren waar we heen gaan) Dus, al met al wie kan mijn helpen. Of misschien is iemand bereid om een keer samen te cachen zodat ik kan zien hoe het één en ander werkt. Dit graag via pb of liever een mailtje! 5 juli 2008 bewerkt door groene-woudlopers
Kamelig Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 Je kan met de huidige mobiele telefoons inderdaad op internet. Ik vind dat vanwege de kosten niet echt te doen maar er zijn natuurlijk mensen die daar anders over denken. Het nadeel dat je schetst is dat je nooit weet waar je van te voren heen gaat. Laatst was er hier een topic over telefoon software waar je GPXen mee op je kon mobiel zetten (Zie hier). Dit werkt volgens mij prima aangezien je geen internet verbinding nodig hebt. Het nadeel is weer dat niet alle telefoons geschikt zijn voor deze tool. Alleen telefoons met S60, Series 80 en UIQ3. Welke dat zijn is volgens mij prima te googlen. Een ander nadeel daarvan is dat de caches thuis geladen moeten worden. Een andere optie is geocachenavigator geen ervaringen mee en volgens mij kost het wel een aardige duit en heb je internet nodig. Wat volgens mij het makkelijkst is; even de zoekfunctie van het forum gebruiken.
rexenrakker Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 Ik laad de caches vaak in mijn telefoon zonder dat ik internet nodig heb. Het enige wat je ervoor moet hebben is een telefoon die Java ondersteund en je moet een pocket query kunnen maken. Als je een pocket query hebt gemaakt moet je deze mailen naar je mail adres, je krijgt de bestanden dan in een .zip bestand. Vervolgens ga je naar www.ppquery.com en kies je voor download. Kies het model telefoon en downloaden maar. Alleen nog ff uploaden naar je telefoon en klaar! Bespaart je een hoop internetkosten
Team Van Stoffelen Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 (bewerkt) Zelf heb ik een Nokia 6110 Navigator en een onbeperkt internetabonnement van € 10,00 € 7,00. Het programma Geocache Navigator is gratis voor dit toestel (en andere Nokia toestellen). Het werkt voor traditionals perfect. Zoeken in je omgeving, aankiezen en rijden of lopen maar. Ik heb er al diverse gevonden met mijn mobiele gps telefoon. Vervolgens online de vondst loggen. 5 juli 2008 bewerkt door Team Van Stoffelen
Kruimeldief Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 Dast is wat ik al jaren roep Als men klaagt over de kosten voor mobiele internet, heeft men een verkeerde abonnement. 9,95 voor 24/7 internet zonder limiet. Die 9,95 komt maandelijks bij de normale mobiele abo voor bellen en SMSen enz. Volgende week krijg ik een iets duurder abonnement, maar dan heb ik wel een snelle internetverbinding op de mobiele
speurvuur Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 Dast is wat ik al jaren roep Als men klaagt over de kosten voor mobiele internet, heeft men een verkeerde abonnement. 9,95 voor 24/7 internet zonder limiet. Die 9,95 komt maandelijks bij de normale mobiele abo voor bellen en SMSen enz. Volgende week krijg ik een iets duurder abonnement, maar dan heb ik wel een snelle internetverbinding op de mobiele Ik print altijd de cacheinfo uit, maar daarnaast heb ik ook altijd mijn MDA met internet mee. Zo kan ik altijd naar mijn portal (zie mijn handtekening/signature voor de URL) waar een link tussen staat naar de mobiele site van geocaching en zo kan ik altijd onderweg een cache loggen of een cache-beschrijving bekijken. Ik heb het al vaker gezegd, maar voor mij is mobiel internet een must om altijd bij me te hebben. suczeven met je zoektocht
Kruimeldief Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Ik ga met de PDA of met de GSM niet naar de portal van gc.com, gewoon rechtsreeks inloggen als op de PC. Ik log onderweg geen caches, roep ook geen cachepagina's op voor de info. Meestal is het even checken van het forum op .nl of caches online zetten op afspraak terwijl ik onderweg ben. Alle caches die ik wil gaan cachen, print ik een dag daarvoor in zijn geheel uit. Inclusief van iedere cache een kaart van de omgeving van de cache met de opgegeven coördinaten en eventuele tussenpunten. Dat is toch ff duidelijker dan een kaart op de GPSr Het is wel eens gebeurd dat ik overmoedig denk een zooi caches te kunnen vinden en dus een dag van te voren maar zo 50 of 100 a4tjes uit de printer laat rollen. Tja, als je der dan maar een fractie van gedaan hebt, maakt niets uit, alle papier gaat savonds weer de versnipperaar in om de volgende keer weer (up to date) uitgeprint te worden.
Kamelig Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Dast is wat ik al jaren roep Als men klaagt over de kosten voor mobiele internet, heeft men een verkeerde abonnement. 9,95 voor 24/7 internet zonder limiet. Die 9,95 komt maandelijks bij de normale mobiele abo voor bellen en SMSen enz. Dat vind ik toch flinke kosten. Ik heb dus niet het verkeerde abo maar ik vind 9,95 per maand toch best veel.
speurvuur Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Alle caches die ik wil gaan cachen, print ik een dag daarvoor in zijn geheel uit. Inclusief van iedere cache een kaart van de omgeving van de cache met de opgegeven coördinaten en eventuele tussenpunten. Dat is toch ff duidelijker dan een kaart op de GPSr Klopt, maar.......ik heb mezelf al vaker betrapt op het feit dat als ik naar de printbare versie van een cache ga, dat ik dan vergeet om de hint leesbaar te maken voordat ik weg ga, dus staat de hint encrypted op papier. Hoewel de legenda er dan bij staat, is ff mobiel inloggen op geocaching.com dan toch wel rete-handig
Villadora Geplaatst 15 juli 2008 Geplaatst 15 juli 2008 (bewerkt) Zelf heb ik een Nokia 6110 Navigator en een onbeperkt internetabonnement van € 10,00 € 7,00. Het programma Geocache Navigator is gratis voor dit toestel (en andere Nokia toestellen). Het werkt voor traditionals perfect. Zoeken in je omgeving, aankiezen en rijden of lopen maar. Ik heb er al diverse gevonden met mijn mobiele gps telefoon. Vervolgens online de vondst loggen. Ik heb ook een Nokia N95, maar als ik Navigator download, dan vraagt hij om mijn provider en krijg ik een lijst met buitenlandse providers. Ook vraagt hij om mijn telefoonnummer. Ben ik niet zo happig op. Is er een andere manier om Navigator op mijn Nokia N95 te krijgen ? 15 juli 2008 bewerkt door Villadora
GoudHaartje Geplaatst 15 juli 2008 Geplaatst 15 juli 2008 Ik kopieer en plak alle gegevens in Word en maak er iets mooi van. Wij vinden het leuk alle caches in een map te bewaren. Bovendien hoef je met een papiertje niet bang te zijn dat het apparaat ermee uitscheid om wat voor reden dan ook. In een plastic hoesje is het prima beschermd tegen regen.
De Hammenaartjes Geplaatst 15 juli 2008 Geplaatst 15 juli 2008 Alle caches (GPX bestanden) zet ik in GSAK. Vervolgens exporteer je de caches die je mee wilt nemen met de HTML functie in GSAK. Er wordt een bestandje gemaakt op het bureau blad met de naam cache. Dit bestandje kopieer je naar je telefoon. De telefoon moet wel Java ondersteunen maar je kunt het altijd proberen. Zelf heb ik een SE 800i en dat werkt perfect. Succes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden