Spring naar bijdragen

Problemen overzetten van kaarten op SD kaart


cirkel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ikheb een 2 Gb micro SD kaart gekocht voor mijn 60 csx

Nu wil ik via Mapsource de kaarten van Nedeland , belgie en een gedeelte van frankrijk erop zetten. (1207 Mb)

Maar na een half uur pruttelen zegt Mapsource dat het totaal aantal kaarten 1207 Mb is en dat er maar 1999 Mb beschikbaar is, en hij houdt ermee op.

Het kaartje formateren helpt niet, via mijn 60csx via USB werkt niet, en ook direct in mijn pc indoen werkt ook niet.

Het is een Kingston 2 Gb micro SDkaartje met bijbehorende adapters

 

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een tijdje terug is ditzelfde probleem al meermaals aangekaart.

Het heeft te maken met een deel van een (franse) kaart die niet goed is.

Oplossing is simpel, juiste kaartdeel weten te vinden die dit probleem geeft,

deze deselecteren en nogmaals uploaden.

 

Nu enkel nog achterhalen welk kaartdeel het is. :eek:

 

Zoek even hier op het forum, of anders op het notter forum, daar zal het ongetwijfeld terug te vinden zijn.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt, je moet altijd een complete set uploaden, m.a.w. beide kaarten (of meerdere) die je wilt gebruiken. Bestaande kaarten die in je GPS aanwezig zijn zullen overschreven worden.

 

Wat men vaak doet indien er regelmatig andere kaarten gebruikt worden is een backup maken van de bestanden op het SD kaarten (via de GPS in bestandsmode, of via een kaartreader.)

Als je eenmaal een dergelijke backup hebt is terugschrijven natuurlijk eenvoudiger.

 

Probeer het maar eens zou ik zeggen.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt, je moet altijd een complete set uploaden, m.a.w. beide kaarten (of meerdere) die je wilt gebruiken. Bestaande kaarten die in je GPS aanwezig zijn zullen overschreven worden.

 

Wat men vaak doet indien er regelmatig andere kaarten gebruikt worden is een backup maken van de bestanden op het SD kaarten (via de GPS in bestandsmode, of via een kaartreader.)

Als je eenmaal een dergelijke backup hebt is terugschrijven natuurlijk eenvoudiger.

 

Probeer het maar eens zou ik zeggen.

 

Groeten Jan-Willem.

 

Zomaar een vraagje...

 

Is het niet mogelijk om de verschillende landen op verschillende SD kaartjes te zetten. (met de bijbehorende wpts op de SD ?

 

Dat is toch ook een mogelijkheid?

 

Laatst kocht ik een niew 2 Gb SD kaartje voor 7,5 euro (Makro) dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zomaar een vraagje...

 

Is het niet mogelijk om de verschillende landen op verschillende SD kaartjes te zetten. (met de bijbehorende wpts op de SD ?

 

Dat is toch ook een mogelijkheid?

 

Laatst kocht ik een niew 2 Gb SD kaartje voor 7,5 euro (Makro) dus voor het geld hoef je het niet te laten.

 

Heb me voorgenomen dat als ik diverse kaarten zou hebben, dat ook op verschillende cards te plaatsen.

lijkt me veel prettiger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een vraagje...

 

Is het niet mogelijk om de verschillende landen op verschillende SD kaartjes te zetten. (met de bijbehorende wpts op de SD ?

 

Dat is toch ook een mogelijkheid?

 

Laatst kocht ik een niew 2 Gb SD kaartje voor 7,5 euro (Makro) dus voor het geld hoef je het niet te laten

 

Heb me voorgenomen dat als ik diverse kaarten zou hebben, dat ook op verschillende cards te plaatsen.

lijkt me veel prettiger

 

Tja, het is wat je wilt: ik heb Topo Nederland, België, Duitsland en GB op één kaart van 2 gig staan en dit bevalt mij ook prima; wisselen tussen de verschillende landen gaat prima...

 

En inderdaad Cirkel: je moet alle kaarten in één keer op je SD-kaart laden anders worden eerdere kaarten overschreven: hier staan diverse draadjes over op dit forum!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zomaar een vraagje...

 

Is het niet mogelijk om de verschillende landen op verschillende SD kaartjes te zetten. (met de bijbehorende wpts op de SD ?

 

Dat is toch ook een mogelijkheid?

 

Laatst kocht ik een niew 2 Gb SD kaartje voor 7,5 euro (Makro) dus voor het geld hoef je het niet te laten

 

Heb me voorgenomen dat als ik diverse kaarten zou hebben, dat ook op verschillende cards te plaatsen.

lijkt me veel prettiger

 

Tja, het is wat je wilt: ik heb Topo Nederland, België, Duitsland en GB op één kaart van 2 gig staan en dit bevalt mij ook prima; wisselen tussen de verschillende landen gaat prima...

 

En inderdaad Cirkel: je moet alle kaarten in één keer op je SD-kaart laden anders worden eerdere kaarten overschreven: hier staan diverse draadjes over op dit forum!

 

Succes!

 

Misschien nog beter om de TOPO-kaart van een land en het bijbehorende deel van CN te laden op een SD-kaart. Zodoende kan je altijd navigeren op de CN en de TOPO-kaart van desbetreffende land heb je ook bij je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet mogelijk om de verschillende landen op verschillende SD kaartjes te zetten. (met de bijbehorende wpts op de SD ?

 

Dat is toch ook een mogelijkheid?

Op zich is dit zeker mogelijk, maar voor mensen die regelmatig in de buurt van de grens zitten verre van ideaal. Qua routering zul je dan ook moeten wisselen van kaartje indien je bestemming bijv net over de grens ligt.

Nee, doe mij maar een kaartje waar CN NL plus omliggende landen op staat en dan de TOPO NL, zo kan ik voor mijn werk tenminste uit de voeten. (Wielen :beerchug: )

 

Groeten Jan-Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

 

Ikheb een 2 Gb micro SD kaart gekocht voor mijn 60 csx

Nu wil ik via Mapsource de kaarten van Nedeland , belgie en een gedeelte van frankrijk erop zetten. (1207 Mb)

Maar na een half uur pruttelen zegt Mapsource dat het totaal aantal kaarten 1207 Mb is en dat er maar 1999 Mb beschikbaar is, en hij houdt ermee op.

Het kaartje formateren helpt niet, via mijn 60csx via USB werkt niet, en ook direct in mijn pc indoen werkt ook niet.

Het is een Kingston 2 Gb micro SDkaartje met bijbehorende adapters

 

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

 

Hier zijn de gedeeltes van TOPO FRANKRIJK die corrupt zijn:

 

Van de kaarten 1 t.m 10 zijn alléén de kaarten nr. 1 Alpes, nr. 3 Cote d'Azur en nr. 7 Massief Central deels corrupt.

 

Van de corrupte kaarten moeten weggelaten worden de volgende sectoren:

 

Topo1_450_4575,4600,4625 en 4650.

Topo1_475-4550,4575,4600,4625 en 4650

Topo1_500_4550,4575,4600 en 4625.

Topo1_525-4575 en 4600

Topo3_325_4300 en 600_4325 en 625_4325 en 700_4350 en 775_4400

Topo7_150_4600. De overige kaarten kunnen in het geheel geselecteerd worden.

 

Veel suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu topo NL gekocht en op een sd kaartje gezet. Nu heb ik gister twee regio's gekocht van Frankrijk. Maar nu vroeg ik mij af... Moet ik deze op een ander kaartje zetten? Dit omdat ik topo NL er al eerder op had gezet? Wordt topo NL dan niet overschreven?

 

Verder vroeg ik mij af of ik de topo's ook via een cardreader op het sd kaartje kan zetten... En zo ja, hoe dit moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je TopoNL op een SD-kaartje hebt gekocht weet ik niet of je er dan iets bj kunt zetten. Maar als je het in Mapsource hebt staan kun je het in ieder geval.

 

Ik zet de kaarten via MapSource op een SD-kaartje. Maar zodra ik er een regio bij wil zetten, dan wordt alles overgeschreven. Ik moet dan in MapSource weer alle kaarten selecteren en dan naar de GPS zetten.

Dus wees voorzichtig! Anders ben je misschien je TopoNl kwijt. Maak in ieder geval een backup.

 

Je kunt natuurlijk ook een extra kaartje kopen en daar Frankrijk op zetten. Dan moet je alleen ff het kaartje verwisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle kaartmateriaal moet in Mapsource geinstalleerd zijn. Je krijgt dan bovenin een keuzeveld welk kaartmateriaal je wilt gebruiken. Je kunt dan eerst b.v. de Metroguide of City Navigator kiezen (als je die hebt): selecteer vervolgens de kaartbladen die je in de GPS wilt laden.

Kies vervolgens een ander kaartproduct (topo ....), selecteer ook daar de kaartbladen. Doe dit ook voor Frankrijk of wat dan ook...

Je hebt nu van verschillende kaarten bladen geselecteerd; bij een upload naar je GPS gaan deze allemaal mee.

De GPS behandelt het kaartmateriaal in lagen: door in het kaartmenu kaarten 'uit' te zetten (of verbergen, of hide) bepaal je welke kaart je op het scherm krijgt.

Een upload van kaarten overschrijft de kaarten die op de SD kaart staan. Je moet dus altijd je komplete kaartenset opnieuw laden. Praktijk bij mij: het hele jaar staat MetroGuide (heel nederland en noord-duitsland) en TopoNL (helemaal) erop; als ik op vakantie ga stel ik een specifieke kaart-set samen.

 

T-Bones

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:offtopic:

Ondertussen wordt de opslagcapaciteit van de micro SD steeds groter. Weet iemand od de GPSen 8 GB aankunnen? Niet dat ik het nodig heb, maar ik ben er wel benieuwd naar. Is er een maximum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...