Spring naar bijdragen

Voor het eerst op stap; Welke caches kun je het beste doen?


evelineroos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hallo allemaal!

 

Ik heb nog niet veel caches gedaan. Enkel 2 met een groepje... Nu vraag ik mij af wat ik zelf, als ik alleen ga cachen het beste kan kiezen als eerste cache... Iemand tips?

Thanks!

 

Het ligt eraan wat je leuk vindt :rolleyes: . Als je van wandelen en een beetje puzzelen houdt kun je rustig een multi doen. Als je daar niet van houdt neem je een traditional. Zoek eerst lekker die met moeilijkheidsgraad 1 of 2 sterren. Dan kun je oefenen en een beter idee krijgen hoe het werkt. Als je van puzzelen houdt los je thuis eerst wat mysteries op, die je dan gaat zoeken. En dan lekker opbouwen in moeilijkheidsgraad. Of als je ontdekt wat je echt leuk vindt, kies je die caches die dat in zich hebben.

 

Veel cacheplezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

 

Ik heb nog niet veel caches gedaan. Enkel 2 met een groepje... Nu vraag ik mij af wat ik zelf, als ik alleen ga cachen het beste kan kiezen als eerste cache... Iemand tips?

Thanks!

 

 

 

Als ook een Newbe ben ik begonnen met een aantal Traditional caches en dat beviel mij goed en leerde met de GPS te werken.

 

Doorgaans zijn de Multi's mooier maar vaak wat lastiger door puzzel en rekenwerk.

 

Het is dus gewoon oefenen en je leert snel goed te kijken / zoeken links en rechts, Boven en onder.

Vergeet dat niet want ik was dat vergeten en maar zoeken op de grond en vergat naar boven te kijken :rolleyes:

Let ook op sporen van andere geocachers, zoals platgetrapt gras ed

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat er idd aan te denken om eerst met een paar traditionals te beginnen en daarna pas multi's.... Nu had ik er hier in de buurt een aantal gezien maar de cache heeft dan vaak het formaat micro. Is dat nog een probleem? Of maakt dat niet zo veel uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wi vinden grotere caches over het algemeen leuker, maar daar denken anderen misschien weer anders over.

 

Een micro is een stuk kleiner (maaatje fotorolletje) en KAN dus wat lastiger zijn om te vinden. Maar dat is niet per definitie zo.

 

Veel succes! En veel plezier natuurlijk ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de uiteindelijke vorm van de cache : micro,filmcanister,of grote kist maakt eigenlijk niet uit.

het is de zoek of wandeltocht er naar toe wat vaak de uitdaging is.

mischien al een vaak gehoorde tip....zoek er eerst een aantal in je directe omgeving.

 

veel plezier........ :rolleyes:

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat er idd aan te denken om eerst met een paar traditionals te beginnen en daarna pas multi's.... Nu had ik er hier in de buurt een aantal gezien maar de cache heeft dan vaak het formaat micro. Is dat nog een probleem? Of maakt dat niet zo veel uit?

 

 

 

Een micro is van het formaat fotofilm doosje en eigenlijk wel goed te vinden.

 

Denk er ook aan dat hij wel eens met een magneet vast kan zitten of met een touwtje bv over een schutting.

Kan ook hangen in een put. hij kan gecamoufleerd zijn, tussen struiken hangen of in de grond met een stukje hout aan de bovenkant en wat dacht je onder een steen en tussen een kier in de muur ect.

 

Een NANO is niet groter dan een nagel van jou vinger (je duim is al groter) die is meestal magnetisch doorgaans lastiger te vinden probeer die later eerst even oefenen

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat je op stap gaat is het ook handig om wat logjes van anderen te lezen.

En dan niet alleen de laatste vijf, maar een stuk meer. Als je vaak de uitdrukkingen "lastig te vinden" of "goed verstopt" ziet staan, weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Dat voorkomt dat je teleurgesteld wordt. Als je wat meer ervaring hebt, zie je vaak in één oogopslag waar je het beste kunt beginnen met zoeken. En dan nog is het vaak op een verrassende plek verstopt!

Bij de ene cache is de wandeling er naartoe de uitdaging, bij de andere de manier van verstoppen (of allebei). Dat haal je vaak heel goed uit de logjes. Schaam je, zeker in het begin, niet om alles van hints, spoilers enzovoort goed te bestuderen, dat helpt je met leren wat er allemaal voor variaties mogelijk zijn.

En dat is veel! sommige leggers zijn heel creatief...

Veel succes en happy hunting!

 

Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je makkelijke caches, dan kan je ze filteren op moeilijkheidsgraad. Zie kaarten, mijn kaart, extra.

 

Iets dicht in de buurt van je huis is ook aan te bevelen als je begint, moet je dan een paar keer terug voor dezelfde cache, scheelt dat weer frustratie.

 

Welke soort cache, ligt eraan wat je wil. Wil je snel een cache vinden dan zou ik gaan voor de traditional, wil je graag een mooie wandeling maken, dan kies je voor een multi en wil je persé puzzelen, dan kies je de mysterie. Er zijn nog meer soorten, maar dat komt dan later vast wel.

 

Wil je een leuke cache doen, zou je naast de cache en logjes lezen en kijken wat jou aanspreekt, kunnen kijken bij de Geo d'Ors, daar zie je wat enkele anderen leuke caches vinden.

 

Maar eigenlijk welke cache je ook doet, hij is leuk, want cachen is leuk!!!!!

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

 

Ik heb nog niet veel caches gedaan. Enkel 2 met een groepje... Nu vraag ik mij af wat ik zelf, als ik alleen ga cachen het beste kan kiezen als eerste cache... Iemand tips?

Thanks!

 

Waar blijft de fantasie? Laat je verleiden door de cachemaker! Lees de beschrijving, lees de logjes en ga op pad. Ken je je GPS goed? Pak een lastige cache met kruislijnen etc. Ken je je GPS niet goed, begin met een traditional. Kan je lopen, ga lopen etc...........

 

Denk er ook aan dat hij wel eens met een magneet vast kan zitten of met een touwtje bv over een schutting.

Kan ook hangen in een put. hij kan gecamoufleerd zijn, tussen struiken hangen of in de grond met een stukje hout aan de bovenkant en wat dacht je onder een steen en tussen een kier in de muur ect.

 

Een NANO is niet groter dan een nagel van jou vinger (je duim is al groter) die is meestal magnetisch doorgaans lastiger te vinden probeer die later eerst even oefenen

 

Ik begrijp je enthousiasme maar wat je allemaal schrijft is niet handig, gelijk alle verstopmethoden opnoemen. Nu is de spannendste lol van wat kan ik allemaal aantreffen alweer weg. Laat elkaar vooral lekker zweten en eens een not found loggen terwijl er wel wat ligt. Dan vergeet je die nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk er ook aan dat hij wel eens met een magneet vast kan zitten of met een touwtje bv over een schutting.

Kan ook hangen in een put. hij kan gecamoufleerd zijn, tussen struiken hangen of in de grond met een stukje hout aan de bovenkant en wat dacht je onder een steen en tussen een kier in de muur ect.

 

Een NANO is niet groter dan een nagel van jou vinger (je duim is al groter) die is meestal magnetisch doorgaans lastiger te vinden probeer die later eerst even oefenen

 

Ik begrijp je enthousiasme maar wat je allemaal schrijft is niet handig, gelijk alle verstopmethoden opnoemen. Nu is de spannendste lol van wat kan ik allemaal aantreffen alweer weg. Laat elkaar vooral lekker zweten en eens een not found loggen terwijl er wel wat ligt. Dan vergeet je die nooit meer.

 

 

 

Ik ben volgens sommige fantasieloos en geen ervaring dus zoveel waarde heeft bovenstaande niet :(

En mijn mooiste NOT FOUND kwam door dat ik een NANO zocht i.p.v. een Small

en ...... mijn hand was zelfs over die cache gegaan en ik heb hem niet gezien.

Later kwam ik erachter dat ik een zonnenbril op had, de cache zat in de grond met gras erboven op.

Dus nu geen zonnenbril meer op tijdens het zoeken.

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben volgens sommige fantasieloos en geen ervaring dus zoveel waarde heeft bovenstaande niet :blink:

En mijn mooiste NOT FOUND kwam door dat ik een NANO zocht i.p.v. een Small

en ...... mijn hand was zelfs over die cache gegaan en ik heb hem niet gezien.

Later kwam ik erachter dat ik een zonnenbril op had, de cache zat in de grond met gras erboven op.

Dus nu geen zonnenbril meer op tijdens het zoeken.

Ik wissel meestal van bril als ik in de buurt kom. :(

 

Ondanks al een redelijke lijst gevonden caches wil het ook nog wel eens mis gaan, en dan vooral door het lezen. Of soms door de afwijking. Ik kan me nog een cache in luxemburg herinneren waarvan ik niet eens de beschrijving had. Uiteindelijk bleek m'n vrouw er op te zitten (zat in de vangrail), en zat ik door het bladerdek 10 meter te ver (en 5 meter lager) te zoeken.

 

Gewoon beginnen met zoeken is het beste. Je leert altijd meer van fouten dan van successen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben volgens sommige fantasieloos en geen ervaring dus zoveel waarde heeft bovenstaande niet :blink:

En mijn mooiste NOT FOUND kwam door dat ik een NANO zocht i.p.v. een Small

en ...... mijn hand was zelfs over die cache gegaan en ik heb hem niet gezien.

Later kwam ik erachter dat ik een zonnenbril op had, de cache zat in de grond met gras erboven op.

Dus nu geen zonnenbril meer op tijdens het zoeken.

Ik wissel meestal van bril als ik in de buurt kom. :(

 

Ondanks al een redelijke lijst gevonden caches wil het ook nog wel eens mis gaan, en dan vooral door het lezen. Of soms door de afwijking. Ik kan me nog een cache in luxemburg herinneren waarvan ik niet eens de beschrijving had. Uiteindelijk bleek m'n vrouw er op te zitten (zat in de vangrail), en zat ik door het bladerdek 10 meter te ver (en 5 meter lager) te zoeken.

 

Gewoon beginnen met zoeken is het beste. Je leert altijd meer van fouten dan van successen.

 

 

 

Yep maar die missers zijn toch wel de mooiste want die blijven je bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...