Spring naar bijdragen

onze eerste cache in de maak.


B-Bunch 2

Aanbevolen berichten

Wij zijn toch redelijk nieuw in cache land maar vlak bij is een plekje wat we jullie niet willen onthouden,

dus alvast er geweest alles bekeken, en toestemming gevraagd. De gemeente was super enthousiast en stond er helemaal achter om dit mooie plekje te laten zien. Ze zijn verder ook bekend met cachen en niets dan goeds erover dus een heerlijk begin.

 

Maar eigenlijk is de plek vooral geschikt voor een micro omdat er best veel mensen komen en het snel in het zicht zou liggen anders, maar nu zoeken wij nog leuke tips om hier toch echt wat spannends van te maken aangezien de micro's die we tot nu toe gezien hebben toch eigenlijk niet spannend waren (wil niet zeggen dat dat niet leuk is maar ja wil alle opties bekijken) maar ben benieuwd of er nog leuke ideeen zijn!

 

Kortom wat zou het voor jou aantrekkelijk maken om toch de mirco te gaan zoeken?

(en te genieten van een prachtige skyline :ph34r: )

bewerkt door timyboyb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zal heel eerlijk zijn: ik ben niet zo van de micro's tenzij het voor een serie is.

 

Maar als het net wat je zegt een mooi plekje is waar een grotere cache niet past dan moet je toch wat :ph34r:

Ik zou dan toch voor een iets grotere micro gaan zodat er een coin of TB in past. En misschien op hoogte ofzo dat je hem op de een of andere manier slim naar beneden kan krijgen maar dat je ook moeilijk kan doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En anders maak je een korte multi met een waypoint op dat plekje.

Precies, doe ik ook altijd. Als je een of meer mooie plekken wilt laten zien, maar die minder geschikt vindt om een cache op te plaatsen, dan kun je de route gewoon langs die mooie punten laten gaan en de cache op en iets afgelegener plek verstoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens goed naar de omgeving en krijg je daardoor een idee om de cache leuk en goed te verpakken, zodat hij voor muggles niet opvalt, ook niet als het per ongeluk word aangeraakt.

Wat eerder genoemd werd is ook een optie, maak er een leuke mistery van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zou je eerst voor je zelf de vraag moeten stellen, wil je de bezoekende cachers het object, de omgeving laten zien of wil je een cache maken die lastig is

Het makkelijkste is dan een mistry, verzin een puzzel, een vraagstuk, of gewoon iets wat alleen een professor kan weten, en brei daar een coord van of laat de cache geheel opgaan in de omgeving, let wel op dat het zoeken van de hunters die niet van opgeven weten wel erg opvalt in de omgeving.

 

Of als je het alleen voor de omgeving doet zorg dat voor een goeie hint wat het zoeken beperkt en daardoor minder opvalt en de houdbaarheid van de cache ten goede doen.

Of zo als al word aangegeven maak een korte offset naar een plek waar een fatsoendeerlijke kist kan wachten op de hunter

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk naar het gebied, de omgeving. Wat valt op, waar kijk je overheen? Wat is gewoon, wat is ongewoon? Laat je ook inspireren door andere caches maar aap ze niet klakkeloos na! Laat het dan bezinken, slaap er een aantal nachtjes over en laat je onderbewustzijn zijn werk doen.

 

Zo zou ik het doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle tips :no::no: zeker al een paar goede ideeen opgedaan, maar eerst weer even naar het plekje terug en de omgeving verkennen om de andere opties zoals een waypoint op het plekje goed te overwegen. We zijn er nog niet uit hoe we het gaan doen maar het hoeft ook niet allemaal super snel. liever goed overdacht en echt de moeite waard! Daarom zijn nog steeds alle leuke ideen welkom :yes:

 

Zodra we eruit zijn wat we precies gaan doen gaan we er hard voor werken wat leuks van te maken, we zijn ook al leuke puzzels aan het bedenken dus jullie horen er zeker nog van :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...