GrijsBaard Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 Erg mooie coin idee, Team van Stoffelen. Petje af.
Team Van Stoffelen Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 (bewerkt) Omdat de achterzijde van mijn ontwerp mij nog niet zo beviel, heb ik een tweede ontwerp gemaakt. Daarnaast heb ik de term Geodaalder op de voorkant vervangen voor Geostuiver. Tenslotte is het een Zeeuwse stuiver. De combi wordt dan... Nog even wat verder uitleg van mijn idee. Hoewel het misschien lijkt dat de voorzijde twee metalen zou hebben is dit niet het geval. De letters moeten wat mij betreft net zo grof zijn als de leeuw zodat het lijkt alsof het een geheel is. Geen idee wat er verder allemaal mogelijk is. Maar het idee bij het laatste ontwerp is dat de peilschaal in het midden staat. Dit is het enige element in de coin met kleur. Links het deel van Nederland dat (zo ongeveer) onder zeeniveau ligt. Rechts het deel boven zeeniveau. Het deel onder zeeniveau zou in relief in de munt moeten zijn verzonken, het deel boven zeeniveau zou in relief op de munt moeten liggen. Maar goed, genoeg gecreaknutseld. Bedankt voor jullie reacties, Groeten, Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr.) UPDATE 22-06-2008: Deze combinatie is door mij teruggetrokken uit de wedstrijd. 22 juni 2008 bewerkt door Team Van Stoffelen
De Roode Loper Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 Ik vind dat ontwerp mooi, maar hou de peilschaal liever "naast" Nederland. Ik houd niet van een peilschaal op mijn huis . Ik ga voor het 1e ontwerp van Team Van Stoffelen .
delta123 Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 ja de eerste versie is mooier/beter (denk ik). ik zie niet graag een mooie kaart zo doormiddengesneden.
de winegum Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 (bewerkt) KK is nu dankzij jullie voor mij wel naar de tweede plaats verhuisd met zijn ontwerp. Het is heel mooi. Maarrrrrrrrr. Mischien overbodig maar zou je dat anno 2008 niet vervangen voor het jaar waarin de stuiver op de "markt" kwam ? Zeeuwse Stuiver (c.q Nederlandsche geostuiver) anno 1737 gevolgd door Dutch geocoin 2008. Verder sluit ik me aan bij de peilschaal naast Nederland als het qua grootte, duidelijkheid haalbaar is. Ons landje is al niet zo groot . 15 juni 2008 bewerkt door de winegum
Team Van Stoffelen Geplaatst 16 juni 2008 Geplaatst 16 juni 2008 Zo op deze vroege morgen vind ik bij nader inzien mijn eerste ontwerp voor de achterzijde toch wat mooier dan de tweede. Hoewel er nog duidelijk iets aan mist. De verhoudingen van de achterzijde van ontwerp één zijn niet goed in verhouding. Delta123: Op heel veel munten uit Zeelandia stond in die tijd het Luctor et Emergo. (Op de andere zijde stond dan vaak: Zeelandia) de winegum: Om Nederlandsche Geostuiver anno 2008 te vervangen voor Zeeuwsche Stuiver 1737 is een goed idee. Ik was even bang dat het te provinciaal zou worden, maar dat valt wel mee omdat het alleen verwijst naar de historische afbeelding. De strijd tegen het water is verder iets typische Nederlands, dus als onderwerp prima.
delta123 Geplaatst 16 juni 2008 Geplaatst 16 juni 2008 Zo op deze vroege morgen vind ik bij nader inzien mijn eerste ontwerp voor de achterzijde toch wat mooier dan de tweede. Hoewel er nog duidelijk iets aan mist. De verhoudingen van de achterzijde van ontwerp één zijn niet goed in verhouding. Ik zou er verder niet over inzitten. Dit ontwerp kan zo prima meedoen met de stemming. Na een (eventuele) overwinning wordt het nog wel bijgeschaafd. Nietwaar KK?
smeule Geplaatst 16 juni 2008 Auteur Geplaatst 16 juni 2008 Zo op deze vroege morgen vind ik bij nader inzien mijn eerste ontwerp voor de achterzijde toch wat mooier dan de tweede. Hoewel er nog duidelijk iets aan mist. De verhoudingen van de achterzijde van ontwerp één zijn niet goed in verhouding. Ik zou er verder niet over inzitten. Dit ontwerp kan zo prima meedoen met de stemming. Na een (eventuele) overwinning wordt het nog wel bijgeschaafd. Nietwaar KK? Idd, de coins worden na stemming nog door KK afgewerkt. Overigens duurt de ontwerpwedstijd nog een klein weekje langer, tot a.s zondag.
kdv Geplaatst 16 juni 2008 Geplaatst 16 juni 2008 Heel mooi ontwerp, alleen lijkt de thematiek wel heel erg op die van 2005 (Deltawerken). En 'Luctor et emergo' is de spreuk van Zeeland. Om het naar een meer nationaal niveau te tillen, zou misschien 'Je maintiendrai' beter zijn? Omdat de achterzijde van mijn ontwerp mij nog niet zo beviel, heb ik een tweede ontwerp gemaakt. Daarnaast heb ik de term Geodaalder op de voorkant vervangen voor Geostuiver. Tenslotte is het een Zeeuwse stuiver. De combi wordt dan... Nog even wat verder uitleg van mijn idee. Hoewel het misschien lijkt dat de voorzijde twee metalen zou hebben is dit niet het geval. De letters moeten wat mij betreft net zo grof zijn als de leeuw zodat het lijkt alsof het een geheel is. Geen idee wat er verder allemaal mogelijk is. Maar het idee bij het laatste ontwerp is dat de peilschaal in het midden staat. Dit is het enige element in de coin met kleur. Links het deel van Nederland dat (zo ongeveer) onder zeeniveau ligt. Rechts het deel boven zeeniveau. Het deel onder zeeniveau zou in relief in de munt moeten zijn verzonken, het deel boven zeeniveau zou in relief op de munt moeten liggen. Maar goed, genoeg gecreaknutseld. Bedankt voor jullie reacties, Groeten, Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr.)
Team Van Stoffelen Geplaatst 16 juni 2008 Geplaatst 16 juni 2008 Nu ik toch in de creageoknutselsferen ben, nog maar eens een ander 2008 ontwerp naar oud voorbeeld: Aan de voorzijde de allereerste Nederlandse munt met de afbeelding van onze Willem en het motto Vigilate Deo Fidentes (Waakt, vertrouwende op God). Aan de achterzijde de handtekening van Willem. Ikke en photoshop zijn nog steeds geen goede vrienden, vandaar het kleurverschil in het ontwerp. De munt is geheel van één metaal.
Team Professor X Geplaatst 16 juni 2008 Geplaatst 16 juni 2008 Zo op deze vroege morgen vind ik bij nader inzien mijn eerste ontwerp voor de achterzijde toch wat mooier dan de tweede. Hoewel er nog duidelijk iets aan mist. De verhoudingen van de achterzijde van ontwerp één zijn niet goed in verhouding. Delta123: Op heel veel munten uit Zeelandia stond in die tijd het Luctor et Emergo. (Op de andere zijde stond dan vaak: Zeelandia) de winegum: Om Nederlandsche Geostuiver anno 2008 te vervangen voor Zeeuwsche Stuiver 1737 is een goed idee. Ik was even bang dat het te provinciaal zou worden, maar dat valt wel mee omdat het alleen verwijst naar de historische afbeelding. De strijd tegen het water is verder iets typische Nederlands, dus als onderwerp prima. Nog een tip: zou je de peilschaal kunnen aangeven met ook de 0 NAP erop? Dus zowel +NAP zichtbaar als -NAP zichtbaar. En dan bij 0 NAP een rood streepje. Om echt aan te geven dat we ONDER zeenivo leven. Deze foto is helaas zwart/wit.
Team Van Stoffelen Geplaatst 16 juni 2008 Geplaatst 16 juni 2008 Oké, drie ontwerpen is misschien wat overdone, maar als je de smaak eenmaal te pakken heb... Bij deze mijn derde en laatste ontwerp. Het is een variatie op het thema Willem van Oranje. Het gaat om een rechthoekige strakke munt (annex plakkaat) met relief van 3,4 bij 5 cm. Op deze munt staat dan weer het Wilhelmus, waper en de eerste munt met de beeltenis van Willem van Oranje. Het is mooi geweest. Het was leuk om te doen. Ik laat het bij deze drie. Groeten, Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr)
willyver Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 (bewerkt) Heel mooi ontwerp, alleen lijkt de thematiek wel heel erg op die van 2005 (Deltawerken).En 'Luctor et emergo' is de spreuk van Zeeland. Om het naar een meer nationaal niveau te tillen, zou misschien 'Je maintiendrai' beter zijn? "Ik worstel en kom boven" mag dan wel de spreuk van Zeeland zijn, maar in principe is het een spreuk die heel goed bij Nederland past, tenslotte worstelt bijna heel nederland om boven water te blijven. Laatste ontwerp van Team van Stoffelen vind ik persoonlijk de beste van allemaal. 17 juni 2008 bewerkt door willyver
technetium Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 De "oude" munten van Team Van Stoffelen zijn erg mooi. Willem van Oranje zou ik nu niet doen, maar liever tijdens een oranje jubeljaar. Het idee van Nederland in relief spreekt me erg aan. Missien moet je de hoogte niet linear maar bijvoorbeeld logaritmischachtig weergeven, zodat juist de verschillen rond zeeniveau goed opvallen. (Ik schrijf logaritmischachtig, omdat bij een echte logaritmische verdeling je problemen krijgt bij het nul niveau en lager) Tc
KarelKraak Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Missien moet je de hoogte niet linear maar bijvoorbeeld logaritmischachtig weergeven, zodat juist de verschillen rond zeeniveau goed opvallen. Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om dat te maken en ik denk niet dat er hier veel forumbezoekers zijn die die mogelijkheid hebben Overigens is dit de meest gedetailleerde hoogtekaart die ik heb kunnen vinden en die is ook niet lineair. Met levels in PS kan je misschien nog wat verbeteren maar het wordt nooit zo goed als wanneer je meteen een goede schaalverdeling kan maken... Dus als er nou een paar vrijwilligers zijn om de hoogtepunten op de topo kaarten in een tabel te zetten dan kunnen we zelf kaartjes maken. Kunnen we meteen nog iemand blij maken: linkje
Aanbevolen berichten