Spring naar bijdragen

Jungle Juice


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mogen de dames even protest aantekenen? Echte mannen...was dat niet de tijd van de grotbewoner en is dat niet voltooid verleden tijd?

 

Protest aantekenen mag altijd

 

Maar als je goed leest.....miszeg ik hier niets ten aanzien van vrouwen.

 

Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat "die strakke bolle jongens die een vrachtwagen trekken" waar Kruimel het over heeft, in mijn optiek, daarmee nog geen "echte mannen" zijn.

 

Vrouwen die in staat zijn de Ironman Triathlon te volbrengen zijn dat in mijn optiek echt wel..... :thumbdown:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogen de dames even protest aantekenen? Echte mannen...was dat niet de tijd van de grotbewoner en is dat niet voltooid verleden tijd?

 

Protest aantekenen mag altijd

 

Maar als je goed leest.....miszeg ik hier niets ten aanzien van vrouwen.

 

Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat "die strakke bolle jongens die een vrachtwagen trekken" waar Kruimel het over heeft, in mijn optiek, daarmee nog geen "echte mannen" zijn.

 

Vrouwen die in staat zijn de Ironman Triathlon te volbrengen zijn dat in mijn optiek echt wel..... :D

:thumbup:

:rolleyes: Kijk...dat is duidelijk

@Kruimel: Het is duidelijk een oude wijze sjamaan, omdat hij beseft dat de fee altijd gelijk heeft :lol1:

 

Nu even on topic:

Bij Bever koop je meestal DEET met een 20 of 40% concentratie. Alleen geschikt om mugjes op afstand te houden. Steekvliegen en horzels lachen in vuistje bij dergelijke concentraties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen quote , en zelfs niet off-topic zoals de meerderheid van de berichten hier ... :thumbup:

 

Percentages boven de 50% DEET zijn nutteloos, zoals een eenvoudig zoektochtje op het internet aangeeft:

The more DEET a product contains, the longer the repellant can protect against mosquito bites. However, concentrations higher than 50 percent do not increase the length of protection. For most situations, 10 percent to 25 percent DEET is adequate.

zie bv: http://www.idph.state.il.us/envhealth/deetfacts.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DEET tast namelijk kunststoffen aan en in bijv. de meeste kledingstukken van tegenwoordig zitten veel kunststoffen.

 

Met DEET vingertjes, je GPS bedienen is dus wellicht ook niet handig. Het geeft op z'n minst doffe plekken.

 

Ik had een mooi nieuw hoesje om mij CSx, deze kon ik na de eerste keer gebruik van Deet gelijk weggooien. Helemaal dof geworden. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen quote , en zelfs niet off-topic zoals de meerderheid van de berichten hier ... :thumbup:

 

Percentages boven de 50% DEET zijn nutteloos, zoals een eenvoudig zoektochtje op het internet aangeeft:

The more DEET a product contains, the longer the repellant can protect against mosquito bites. However, concentrations higher than 50 percent do not increase the length of protection. For most situations, 10 percent to 25 percent DEET is adequate.

zie bv: http://www.idph.state.il.us/envhealth/deetfacts.htm

Citeer even de tekst:

The more DEET a product contains, the longer the repellant can protect against mosquito bites. However, concentrations higher than 50 percent do not increase the length of protection. For most situations, 10 percent to 25 percent DEET is adequate.

 

Wat men zegt is dat een DEET oplossing met een concentratie > 50% de mate van bescherming niet verhoogd. Waarom zou je dan tocht kiezen voor een hogere concentratie.

 

Jungle-> het oerwoud is echt vochtig en als je in de moerassen rond zwalkt dan heb je geen droge draad meer aan je lijf. Door een oplossing met een hoge concentratie DEET verkom dat door water, zweet, de oplossing te snel verdund wordt.

 

Maar het is verstandig om altijd een lange broek aan te hebben en een hoed te dragen als je bos in trekt om teken buiten te houden...DEET in een lage concentratie zal in Nederland over het algemeen voldoende zijn. Horzel en knutjes...ga voor een 40% oplossing...omdat je door het zweten de oplossing sowieso verdund...

 

Hogere concentratie vooor extremen omstandigheden, zoals ik al aangaf. Je kan de klamboe er mee behandelen, het katoenen overhemd en broek...Als die niet van een synthetisch materiaal zijn gemaakt dat gevoelig is voor DEET.

 

Regel 1: Probeer het gebruik van dergelijke middelen altijd te vermijden.

Regel 2: Kies het juiste middel in dit geval de juiste concentratie.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...