Spring naar bijdragen

Jungle Juice


Aanbevolen berichten

Ik kreeg onlangs een vraag over Jungle Juice (en dan heb ik het niet over dat smakelijke drankje wat het beest in je los maakt), maar over goedje waarvoor die nare onderkruipsels, zoals teken, bloedzuigers, steekvliegen, horzels enzovoorts, enzovoorts respectvol opzij gaan.

 

Jungle Juice is in feite 98,1% DEET. DEET is ook effectief tegen teken en is laag toxisch...MAAR niet alle risico's van het goedje zijn uitputtend onderzocht. Gebruik het dus met mate en alleen als het echt nodig is.

Het draadje waar je het goedje kunt bestellen:http://www.buzzillions.com/x/s?Ntt=Jungle+Juice&N=0&D=x

Een aanrader voor wie het hoge noorden opzoekt...

 

In Europa kan je een 60% DEET oplossing kopen bij een drogisterij. Die concentratie is al voldoende effectief tegen die hiervoor genoemde plagen. Ook in deze concentratie moet je DEET met mate gebruiken.

 

Lagere DEET concentraties zijn alleen effectief tegen muggen!

 

Er zijn ook zogenaamde breedspectrum versies, zoals DEET plus in de handel. Deze bevatten nog twee andere werkzame stoffen (Dipropyl isocinchomeronate erg toxisch en carcinogeen!!!! en N-octyl bicycloheptene dicarboximide toxisch en vermoedelijk ook carcinogeen). Effectief dat wel, maar of dit verstandig is? Misschien in zeer extreme omstandigheden met insecten die dodelijke ziektes overbrengen.

 

Nee. Ik blijf bij Jungle Juice... en de halfhoge kousen die met DEET zijn behandeld. Teken..>Wat zijn dat...

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik aan dat goedje denk waar je over schrijft, dan denk ik dat soms de middel erger is dan de kwaal. Wat is er mis met een fijne tekenbeet? 3dubbele dosis antibiotica en weg kans op Lyme. En nee, ik heb geen aandelen bij antibioticaindustrie :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik aan dat goedje denk waar je over schrijft, dan denk ik dat soms de middel erger is dan de kwaal. Wat is er mis met een fijne tekenbeet? 3dubbele dosis antibiotica en weg kans op Lyme. En nee, ik heb geen aandelen bij antibioticaindustrie :)

Hmmm...ziekte van Lyme is nog te doen, maar helaas brengt de teek ook andere ziekten mee. Nee, DEET met mate en bijvoorkeur niet direct op de huid is beter.

 

Nee...wij hebben geen aandelen in firma :thumbdown: . En als wij die hadden gekocht voor dat we dit draadje gaven dan was het handel met voorkennis :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die vraag of je aandelen had, kwam van Lepman :thumbdown:

 

Waarom nou vanalles op je smeren? Je stinkt over je hele lichaam. Gewoon een flinke teug sterke drank tot je nemen en je ruikt alleen maar uit je muif en die beestjes laten wel los.

 

Zoals mijn Opa zaliger altijd al zei: Geen alcohol op een vastgebeten teek smeren, daar gaan ze van kotsen en daar kun je ziek van worden. Als je dan toch ziek moet worden, stop dan het alcohol in je eigen lijf. Jij moet dan misschien kotsen, maar zij bijten niet door.

 

Alleen weet ik niet hoeveel promile alcohol dan in je bloed moet zitten. En nee, Opa is niet dood gegaan aan de alcohol. Hij is 94 jaar geworden, heeft 80 jaar gerookt en regelmatig gedronken en heeft in het bejaardenhuis het tijdelijke gewisseld met het eeuwige tijdens een wilde feestje met zijn vriendin van 84.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ZEER RAADZAAM eerst de gebruiksaanwijzing op de verpakking te lezen (dat geldt natuurlijk voor alles) en dan wel voor het gebruik, en niet zoals ik destijds, pas erna.

 

DEET tast namelijk kunststoffen aan en in bijv. de meeste kledingstukken van tegenwoordig zitten veel kunststoffen.

 

Ooit kocht ik zo'n groen flesje, destijds eigen merk bij Bever Zwerfsport (nee, ik heb geen aandelen Bever Zwerfsport) en tijdens een trektocht door de Schotse Hooglanden, veelvuldig geplaagd door midgies, smeerden wij ons dan ook veelvuldig in met dat spul.

 

Het hielp aardig, maar na enkele dagen stopte mijn splinternieuwe Timex Ironman sporthorloge (nee, ik heb geen aandelen Timex) met functioneren.

 

De fabrikant wist me te vertellen dat de siliconenrubberachtige kunststofpakking, die ervoor moet zorgen dat hij waterdicht is, volkomen was weggevreten.

 

Hij gaf een waslijst aan mogelijke oorzaken op, waarbij ook blootstelling aan DEET werd genoemd. Ik wist genoeg. (maar deed of ik gek was) Timex (neenee, echt geen aandelen) was zo sportief mij een nieuw horloge ter hand (pols) te stellen.

 

Met DEET vingertjes, je GPS bedienen is dus wellicht ook niet handig. Het geeft op z'n minst doffe plekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Twin Peaks: ik vraag mij toch af of je geen aandelen Timex hebt :thumbdown: !

 

Maar verder: tja, ik heb het zelf niet zo op met al die chemische middeltjes, behalve indien puur noodzakelijk. Een lange broek en de broek bij de sokken in, kan ook al veel helpen. Maar ja, soms helpt dat ook niet helaas...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ironman? Is dat niet dat gedoe met die strakke bolle jongens die een vrachtwagen trekken enz? Aandelen?

 

Kan ook nog een nummer van Black Sabbath zijn gezongen door onze Ozzy Osborne (Nee, geen aandelen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die vraag of je aandelen had, kwam van Lepman :thumbdown:

 

Waarom nou vanalles op je smeren? Je stinkt over je hele lichaam. Gewoon een flinke teug sterke drank tot je nemen en je ruikt alleen maar uit je muif en die beestjes laten wel los.

 

Zoals mijn Opa zaliger altijd al zei: Geen alcohol op een vastgebeten teek smeren, daar gaan ze van kotsen en daar kun je ziek van worden. Als je dan toch ziek moet worden, stop dan het alcohol in je eigen lijf. Jij moet dan misschien kotsen, maar zij bijten niet door.

 

Alleen weet ik niet hoeveel promile alcohol dan in je bloed moet zitten. En nee, Opa is niet dood gegaan aan de alcohol. Hij is 94 jaar geworden, heeft 80 jaar gerookt en regelmatig gedronken en heeft in het bejaardenhuis het tijdelijke gewisseld met het eeuwige tijdens een wilde feestje met zijn vriendin van 84.

Was het niet zo dat geur (lichaamsgeur) bepalend is voor het vinden van een partner of partners?

 

Jouw Opa zaliger was vermoedelijk een echte Bon Vivant. Het einde van deze levensgenieter was dus ook mooi...wat kan een mens nog meer wensen na een lang leven? De meeste succesvolle geuren bevatten een vleugje van het ondermaanse (de poep of pies geur) en dat is geen grap. Maar ik krijg de indruk dat bij de teek zijn hartje veel sneller gaat komen bij het ruiken van die naderende smakelijke hap...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie veel reist, kan veel verhalen :thumbdown:

 

Ironman? Is dat niet dat gedoe met die strakke bolle jongens die een vrachtwagen trekken enz? Aandelen?

 

Nee, dat is "de sterkste man van de wereld"

 

Ironman is voor echte mannen:

 

The Ironman World Triathlon Championship or Ironman Triathlon is an annual triathlon race, made famous by its grueling length and race conditions. (helaas nog nooit een aandeel in gehad)

 

Held every fall in Kailua-Kona, Hawaii, the race encompasses three endurance events; a 2.4 mile (3.86 kilometer) ocean swim in Kailua-Kona Bay, a 112 mile (180.2 kilometer) bike ride across the Hawaiian lava desert to Hawi and back, and a 26.2 mile (42.195 kilometer) marathon along the coast of the Big Island (from Keauhou to Keahole Point to Kailua-Kona); finishing on Ali'i Drive.

 

The current course record was set in 1996 by Luc Van Lierde (Belgium) whose winning time was 8 hrs 4 mins 8 sec.

 

The next Ironman World Triathlon Championship will take place on October 11, 2008.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie veel reist, kan veel verhalen :thumbup:

 

Ironman? Is dat niet dat gedoe met die strakke bolle jongens die een vrachtwagen trekken enz? Aandelen?

 

Nee, dat is "de sterkste man van de wereld"

 

Ironman is voor echte mannen:

 

The Ironman World Triathlon Championship or Ironman Triathlon is an annual triathlon race, made famous by its grueling length and race conditions.

 

Held every fall in Kailua-Kona, Hawaii, the race encompasses three endurance events; a 2.4 mile (3.86 kilometer) ocean swim in Kailua-Kona Bay, a 112 mile (180.2 kilometer) bike ride across the Hawaiian lava desert to Hawi and back, and a 26.2 mile (42.195 kilometer) marathon along the coast of the Big Island (from Keauhou to Keahole Point to Kailua-Kona); finishing on Ali'i Drive.

 

The current course record was set in 1996 by Luc Van Lierde (Belgium) whose winning time was 8 hrs 4 mins 8 sec.

 

:thumbdown:

The next Ironman World Triathlon Championship will take place on October 11, 2008.

 

 

Mogen de dames even protest aantekenen? Echte mannen...was dat niet de tijd van de grotbewoner en is dat niet voltooid verleden tijd?

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was het niet zo dat geur (lichaamsgeur) bepalend is voor het vinden van een partner of partners?
Dat zijn waarschijnlijk de zogenaamde feromonen die je bedoelt :thumbup: Maar ik zoek geen Teek als partner :thumbdown:

 

 

 

Ja, klopt. De tijd van echte mannen is wel aan het voorbij gaan. Maar ze zijn er nog wel hoor, alleen is dat de groep dat volwassen werd in de jaren 70. De meeste die nu jonger zijn, zijn geen mannen meer, laat staan echte mannen :)

 

 

Tenminste, als ik de KralenFee mag geloven en dat mag want die heeft altijd gelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...