Spring naar bijdragen

De eerste keer; wat zoek ik eigenlijk?


efraa

Aanbevolen berichten

dinsdag mijn gps gekocht.. werkte niet meteen dus terug naar de winkel en nog wat uitleg meteen er bij gekregen!

vandaag de eerste routes gelopen/gezocht.

ik heb 3 caches niet kunnen vinden!

dus is mijn vraag even waar ik precies moet zoeken.

precies op de gegeven of gepuzzelde coordinaat of in een bepaalde cierkel er omheen?

en hoegoed wordt het verstopt/ingegraven enz....

ik heb er 3 wel gevonden en dat waren fotorolletjes-kokertjes, maar kan het ook groter/kleiner zijn wat verstopt wordt?

dan weet ik een beetje waar ik naar moet zoeken!

soms ook midden in het veld, of eigenlijk altijd bij een soort van herkenningspunt?

ik hoor het graag even zodat ik een beetje leer waar ik mee bezig ben!

mijn eerste 3 speurtochten waren heel leuk!

ik heb genoten en het is een mooie manier om het gps te leren bedienen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien is het verstandig om eerst een paar keer met een ervarten cacher bij jou uit de buurt mee te gaan om wat ervaring op te doen.

 

Overigens welkom bij de club!!

Ben wel voorzichtig, het werkt nogal verslavend!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je zoekt kan een miniscuul doosje zijn ter grootte van een knoopcelbatterij tot een grote scheepscontainer en alles wat er tussen zit.

 

Je kunt het meestal wel aan de cachepagina zien wat voor cache het is.

 

bovenaan de cachepagina wordt namelijk de door de eigenaar opgegeven grootte vermeld.

 

Size: small.gif (Small)

 

De opgave kan zijn:

 

Not Listed, oftewel, is niet opgegeven door de cache-eigenaar

Micro (e.g. 35 mm film canister)

Smaill (holds logbook and smaill items)

Regular (Rubbermaid, Ammobox)

Large (5 Gallon Bucket)

other (see description) Oftewel zie cachebeschrijving.

 

het maakt dan normaal gesproken niet uit wat voor cachetype het is. Een "simpele" opraper, eigenlijk type Traditional, waar dus de coördinaten die bovenaan de cachepagina staan altijd de coördinaten van de cache zijn, kan dus alle groottes hebben. Zo ook met de andere types.

 

Vaak zijn de traditionals van die film canisters en vaak hebben multi's wel een grotere doos, als een munitikist of tuppeware doos. En de grootte daarvan kan ook weer verschillen.

 

Hoe goed de caches verstopt zijn? Sommige zie je op een kilometer afstand al liggen en daar staat tegenover dat er zeer vele zijn die zo vernuftig verstopt zijn dat he er wel bovenop kan staan, bovenop kunt zitten of met je neus tegenaan loopt zonder dat je het merkt.

 

Hoe je moet zoen ligt meetsal aan een cachetype. Zoals ik al schreef, voor een Traditional geldt dat het coördinaat bovenaan de cachepagina ook het coördinaat van de cache is, maar voor een multi cache is het coördinaat bovenaan de cachepagina meeste het coördinaat van de start van de cache of van een parkeerplaats. op de cachepagina staat meestal wel vermeld hoe dan verder. Dat kan zijn dat je dan naar een opgegeven coördinaat moet gaan, maar het kan ook zijn dat je direct al een aanwijzing moet vinden in de vorm van een klein metalen plaatje die bijvoorbeeld onder een bankje zit geschroefd en waarop de volgende coördinaat vermeld staat.

Er zijn cvaches met maar één tussenpunt, maar ook caches met wel 20 of meer tussenpunten voordat je ooit eens bij de cache uitkomt. En als je dan een foutje maakt onderweg, is de kans groot dat je de cache nooit vindt.

 

 

 

Begraven zijn ze normaal gesproken niet omdat begraven niet toegestaan is. Maar ze kunnen met een magneet in een verkeersbord zitten of een goed gevulde munitikist zit in een boomstam. Of een grote steen blijkt van rubber te zijn en daar zit iets in of een echte steen is uitgeboord enz enz.

 

Ik heb waanzinnige plekken gezien. Soms moet je aan een touwtje trekken en dan wordt de lucht niet fris, maar een cachedoosje komt je dan wel tegemoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even hier op het forum melden in welke regio je woont (of wilt cachen) en vragen of iemand uit de buurt je mee wil nemen!

 

Groetjes, Fangorn.

 

 

Soest :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je zoekt kan een miniscuul doosje zijn ter grootte van een knoopcelbatterij tot een grote scheepscontainer en alles wat er tussen zit.

 

Kruimeldief heeft het al mooi uitgelegd dus niks aan toe te voegen.En inderdaad kan het erg gezellig en leerzaam zijn samen met anderen te cachen maar in je eentje lukt het ook hoor. Je kunt inderdaad goed van te voren lezen wat te verwachten, hou rekening met max 7 meter afwijking, kijk naar vreemde dingen zoals een steen waar je die niet verwacht, hout en mos wel heel bijzonder neergelegd, een tak tegen een boom, hazepaadjes, sporen van andere zoekacties en laat je uitdagen. Veel plezier en in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst :)

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha barny, ook uit soest.

zou je me 1x de kneepjes van het vak willen leren.

mag een korte wandeling zijn omdat ik nog niet erg lang kan lopen, of een met de auto maar dan een beetje een moeilijke of zo!

je weet vast wel wat leuks om mij te leren hoe het werkt?

ik kan soms door de weeks en bv. nu a.s. zondag middag of zo.

ik hoor wel!

groetjes, marlies/efraa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha barny, ook uit soest.

zou je me 1x de kneepjes van het vak willen leren.

mag een korte wandeling zijn omdat ik nog niet erg lang kan lopen, of een met de auto maar dan een beetje een moeilijke of zo!

je weet vast wel wat leuks om mij te leren hoe het werkt?

ik kan soms door de weeks en bv. nu a.s. zondag middag of zo.

ik hoor wel!

groetjes, marlies/efraa

 

nee hoor al weer anderhalve maand weg uit Soestmaar ik had ondekt dat je uit Soest kwam en van fotograferen houd :):eek:

 

ik zou het wel willen maar zelfs vandaag bij een prachtige cachehunt Deepest blue van meester Pyne heb ik nog nieuwe dingen ondekt :crybaby::lol:

en dan komt er ook nog bij dat ik over goed twee weken vertrek naar naar GeoWoodstock VI om me helemaal in de ronte te cachen, vandaar dat ik me nergens aan vast durf te nagelen zeker vanwege het simpele fijt dat ik zelfs nu niet weet wat ik over een halfuur aan het doen ben.

na mijn terugkomst kan er altijd wat geregeld worden.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou je speurneus heeft goed gewerkt...

meteen al weer gevonden dat ik uit soest kom!

in ieder geval veel plezier de komende tijd!

er is vast wel iemand die me even op weg wil helpen en ik begin gewoon eerst met de traditionele caches.. de makelijke dus! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou je speurneus heeft goed gewerkt...

meteen al weer gevonden dat ik uit soest kom!

in ieder geval veel plezier de komende tijd!

er is vast wel iemand die me even op weg wil helpen en ik begin gewoon eerst met de traditionele caches.. de makelijke dus! :)

Als je denkt dat traditionals altijd makkelijk zijn, kun je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. :D

 

Kijk liever naar de sterren van de moeilijkheidsgraden. Die vertellen je heel wat meer over hoe makkelijk een cache te doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begraven zijn ze normaal gesproken niet omdat begraven niet toegestaan is.

 

Als er een ammobox in een uitgegraven gat in de grond staat, deksel erover en toegedekt met bladeren: is die cache dan begraven? Of moet er voor 'begraven' echt een laag aarde over de cache liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begraven zijn ze normaal gesproken niet omdat begraven niet toegestaan is.

 

Als er een ammobox in een uitgegraven gat in de grond staat, deksel erover en toegedekt met bladeren: is die cache dan begraven? Of moet er voor 'begraven' echt een laag aarde over de cache liggen?

 

Er is natuurlijk wel een verschil tussen 'bedekt met wat natuurlijk materiaal' en 'begraven'.

Maar ja, waar ligt precies de grens tussen die twee :)

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begraven zijn ze normaal gesproken niet omdat begraven niet toegestaan is.

 

Als er een ammobox in een uitgegraven gat in de grond staat, deksel erover en toegedekt met bladeren: is die cache dan begraven? Of moet er voor 'begraven' echt een laag aarde over de cache liggen?

Tja, ingegraven of begraven: het verschil is soms niet helemaal duidelijk. Duidelijk is echter wel, dat de regel bij .com is dat de cache niet begraven mag worden.

Maar aan de andere kant is het ook weer zo, dat als de boswachter of opzichter van het gebied er geen bezwaar tegen heeft dat het kistje wordt ingegraven, m.a.w. de cacheplaatser heeft daarover met de beheerder goede afspraken gemaakt, dan heeft de .com daar natuurlijk ook geen probleem mee.

En als je ergens dus een dergelijke ingegraven ammobox vindt, dan mag je er van uit gaan dat daarover goede afspraken met de beheerder gemaakt zijn.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...