Spring naar bijdragen

De eerste keer; wat zoek ik eigenlijk?


efraa

Aanbevolen berichten

nou je speurneus heeft goed gewerkt...

meteen al weer gevonden dat ik uit soest kom!

in ieder geval veel plezier de komende tijd!

er is vast wel iemand die me even op weg wil helpen en ik begin gewoon eerst met de traditionele caches.. de makelijke dus! :D

 

Mooie foto's, mooi werk. :photo: Ach en als het ging om de 'kneepjes'... Een onervaren cacher komt soms makkelijker door de kneepjes van de legger heen kijken dan een ervaren cacher. Die draait soms op routine, en een cacher met minder op de teller, leest gewoon beter en doet wat er staat. Een 'kneepje' is dus Goed lezen en hopelijk snap je dan wat er staat.

 

Als je de hobby fotograferen en cachen wilt combineren, neem dan in ieder geval een mooie cache met weinig moeilijkheidssterren. Want dan komen beide hobby's goed tot hun recht, denk ik.

 

Kneepjes?? Ik heb ooit een driekilocacher met een geel frietriekend cachemobiel wanhopig aan een onschuldig klein kunstvogeltje zien trekken weerbarstig op zoek naar een grote cache. Dus 'kneepjes', tja wie heeft er eigenlijk 'kneepjes'???

 

Dus is er eigenlijk wel iemand te vinden met 'kneepjes'. :)

 

Een mooie naam voor een nieuwe cache trouwens. Bij deze :yes: COPYRIGHT :dribble:

 

@Nepvogeltjevernieler: HEFFUN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ingegraven = begraven. Er is in ieder geval gegraven door de eigenaar van de cache en dat is in principe niet toegestaan. Niet door geocaching.com waar de cache gepubliceerd wordt en in de regel ook niet door de beheerder/eigenaar van het gebied waar je de cache wilt verstoppen.

 

het wordt weer anders als de eigenaar/beheerder er juist op staat dat de cache ingegraven wordt onder zijn voorwaarden, naar zijn aanwijzingen.

 

Zonder een specifieke toestemming van deze eigenaar/beheerder is het dus niet toegestaan om de cache te begraven. En zoals ik al schreef, begraven of ingegraven, maakt verder geen verschil. Er is gegraven en dat is niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingegraven = begraven. Er is in ieder geval gegraven door de eigenaar van de cache en dat is in principe niet toegestaan. Niet door geocaching.com waar de cache gepubliceerd wordt en in de regel ook niet door de beheerder/eigenaar van het gebied waar je de cache wilt verstoppen.

 

het wordt weer anders als de eigenaar/beheerder er juist op staat dat de cache ingegraven wordt onder zijn voorwaarden, naar zijn aanwijzingen.

 

Zonder een specifieke toestemming van deze eigenaar/beheerder is het dus niet toegestaan om de cache te begraven. En zoals ik al schreef, begraven of ingegraven, maakt verder geen verschil. Er is gegraven en dat is niet de bedoeling.

 

Ik kom toch wel heel regelmatig caches tegen - en dat zijn zeker geen oudjes - die liggen in een ingegraven bekisting, kennelijk is dat een uitzondering ?

bewerkt door MCMAL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom toch wel heel regelmatig caches tegen - en dat zijn zeker geen oudjes - die liggen in een ingegraven bekisting, kennelijk is dat een uitzondering ?

Precies! Er is een regel, en dit is dus een uitzondering op de regel.

Ik heb het zelf meegemaakt dat de opzichter van SBB (die zelf ook cachte!) mij adviseerde om mijn cache wat in te graven, omdat hij naar zijn mening wat te opzichtig in de struiken stond. Ik vertelde hem dat ik dat niet gedaan had vanwege de .com-regel, maar hij vond het op die bewuste plek geen bezwaar omdat de natuur er op die plek niet onder zou lijden.

 

Je kunt trouwens het beste wat creatief met deze regel om gaan. In mijn optiek plaats je de cache dan ook bij voorkeur op een plek waar de cacher ongezien kan loggen, dus uit het zicht van de overige wandelaars in het gebied. Begraven is dan veelal ook helemaal niet nodig.

Ik heb nu een stuk of 5, 6 caches en geen enkele begraven. Onlangs is mijn Deelen-cache voor een eerste keer in 4 jaar geript. De andere nog nooit! :)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom toch wel heel regelmatig caches tegen - en dat zijn zeker geen oudjes - die liggen in een ingegraven bekisting, kennelijk is dat een uitzondering ?
laten we daar dan maar van uit gaan. Zoals je weet gaan we caches niet ter plekke reviewen :)

Meestal als het een mooie ingegraven bekisting betreft is dat wel op aandringen van een boswachter geweest. maar goed, er zullen erbij zijn die de regels aan de laars lappen.

Als er dan klachten over gaan komen, gaat zo'n cache definitef het archief in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom toch wel heel regelmatig caches tegen - en dat zijn zeker geen oudjes - die liggen in een ingegraven bekisting, kennelijk is dat een uitzondering ?

 

Waarschijnlijk is dan de grond eromheen iets opgehoogd. Dat mag wel, want dan is ie niet begraven. :)

 

@Kruimel: :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze box ligt ook in een kuiltje van een centimeter of 10 begraven,dit op aanraden van de boswachter zelf! :thumbup:

Deze boswachter gaf zelfs aanwijzingen om 1 en ander zo te doen dat het niet per ongeluk gevonden zou worden door mensen die niet cachen.

Zo kan het dus ook gaan.

 

 

en de boswachter moet je altijd te vriend houden :doctor:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...