Spring naar bijdragen

Site nieuws


Aanbevolen berichten

Op de homepage van geocaching is een redelijk flinke ruimte gereserveerd voor "site nieuws", echter is er al ruim een jaar lang geen nieuws item geplaatst. Ik vroeg me af wat hier de reden voor is: is er simpelweg geen nieuws? Heeft dit forum voor het grootste deel de nieuws'taak' overgenomen? Of moet het echt zeer groot nieuws zijn voordat het daar verschijnt?

 

M.i. valt er toch wel wat aardig wat nieuws te vertellen daar. Om maar een paar voorbeelden te noemen: winnaar(s) geocoinrace 2007-2008 bekend / geocoinrace 2008-2009 van start, GME 2008 scouting Erica groot succes, etc.

 

Dit alles is misschien al wel op het forum te vinden, maar wanneer een dergelijke ruimte op de homepage is gereserveerd voor nieuws items en er vervolgens haast niets mee gedaan wordt is ook zonde lijkt mij.

 

Gr. Team Ballefrutter :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sitenews is sitenews. De races en events en dergelijke die niets met Stichting Geocaching Nederland te maken hebben komen er natuurlijk niet in te staan. Ieder event is volgens mij een succes, maar hebben niets met de site of de stichting te maken als we geen vinger in de pap hebben gehad bij het event.

Dat er wel vaker iets in kan komen te staan is iets waar ik het mee eens ben. Maar ja, wat? De zoveelduizendste geregistreerde forumbezoeker?

 

In ieder geval zou er een datum kunnen staan wanneer er weer een moderator is aangesteld. De data van Sn@g, Team Jemar en BY Angels mis ik. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sitenews is sitenews. De races en events en dergelijke die niets met Stichting Geocaching Nederland te maken hebben komen er natuurlijk niet in te staan. Ieder event is volgens mij een succes, maar hebben niets met de site of de stichting te maken als we geen vinger in de pap hebben gehad bij het event.

Dat er wel vaker iets in kan komen te staan is iets waar ik het mee eens ben. Maar ja, wat? De zoveelduizendste geregistreerde forumbezoeker?

 

In ieder geval zou er een datum kunnen staan wanneer er weer een moderator is aangesteld. De data van Sn@g, Team Jemar en BY Angels mis ik. :thumbup:

 

Toch tref ik in het nieuwsoverzicht ook het volgende aan:

- 01-10-05 - Race Boa wint de travelbugrace 2004-2005.

 

Dat is dan toch ook geen site nieuws? Maar ook wanneer er enkel site nieuws in mag komen te staan is mag het inderdaad nog wel meer up 2 date zijn of een minder prominente plek/ruimte krijgen (want zoveelste forumbezoeker is ook weer niet dermate interessant). En oké, ieder event is een succes maar het nieuws kan bestaan uit bijv. "recordaantal deelnemers" o.i.d. en dan moet "site nieuws" mogelijk verandert worden in gewoon "nieuws" of "geocache nieuws".

 

In het algemeen, alszijnde reguliere bezoeker van de site, ben ik van mening dat het nieuws actueler mag zijn en daarbij stoort het mij niet wanneer het nieuws niet specifiek op Stichting Geocache Nederland betrekking heeft. Of dat het onderdeel van de homepage geschrapt wordt nu het zo weinig toegevoegde waarde heeft (je kijkt steeds, maar nooit is er wat nieuws).

bewerkt door Team Ballefrutter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou wel erg leuk zijn om nieuwtjes op de site te lezen. Maar ik weet denk ik wel wat het probleem is: "iemand" moet het bijhouden. Dus we hoeven dan alleen nog maar "iemand " te vinden :thumbdown: .

Meld "iemand" zich aan? Of moeten we het weer met "niemand" doen?

 

(Hoor mij nou, net alsof ik ook maar iets te vertellen heb bij geocaching.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou handig zijn als in deze lijst ook de nieuwe features of bugmelding en fixes van de site worden opgenomen. Bijvoorbeeld de introductie van de fotocarroussel. Ik lees nauwelijks het forum en kwam er pas vrij laat achter dat dit bestond. Als het in de prominente lijst op de voorpagina had gestaan, was het me direct opgevallen.

bewerkt door rhr_nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou wel erg leuk zijn om nieuwtjes op de site te lezen. Maar ik weet denk ik wel wat het probleem is: "iemand" moet het bijhouden. Dus we hoeven dan alleen nog maar "iemand " te vinden :) .

Meld "iemand" zich aan? Of moeten we het weer met "niemand" doen?

 

(Hoor mij nou, net alsof ik ook maar iets te vertellen heb bij geocaching.nl)

 

Alleen als het nieuwtjes betreft over de site of het team. Het heet niet voor niets "sitenieuws" en geen geocachingnieuws.

 

Ik denk dat er "maar" 2 of 3 teamleden zijn die de lijst kunnen bijhouden. De "rest" heeft geen toegang.

 

"Wij" van het forum hebben ook niets te vertellen bij geocaching.nl. Wat we te vertellen hebben, schrijven we hier :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sitenews is sitenews. De races en events en dergelijke die niets met Stichting Geocaching Nederland te maken hebben komen er natuurlijk niet in te staan. Ieder event is volgens mij een succes, maar hebben niets met de site of de stichting te maken als we geen vinger in de pap hebben gehad bij het event.

Dat er wel vaker iets in kan komen te staan is iets waar ik het mee eens ben. Maar ja, wat? De zoveelduizendste geregistreerde forumbezoeker?

 

In ieder geval zou er een datum kunnen staan wanneer er weer een moderator is aangesteld. De data van Sn@g, Team Jemar en BY Angels mis ik. :)

 

Toch tref ik in het nieuwsoverzicht ook het volgende aan:

- 01-10-05 - Race Boa wint de travelbugrace 2004-2005.

 

Dat is dan toch ook geen site nieuws? Maar ook wanneer er enkel site nieuws in mag komen te staan is mag het inderdaad nog wel meer up 2 date zijn of een minder prominente plek/ruimte krijgen (want zoveelste forumbezoeker is ook weer niet dermate interessant). En oké, ieder event is een succes maar het nieuws kan bestaan uit bijv. "recordaantal deelnemers" o.i.d. en dan moet "site nieuws" mogelijk verandert worden in gewoon "nieuws" of "geocache nieuws".

 

In het algemeen, alszijnde reguliere bezoeker van de site, ben ik van mening dat het nieuws actueler mag zijn en daarbij stoort het mij niet wanneer het nieuws niet specifiek op Stichting Geocache Nederland betrekking heeft. Of dat het onderdeel van de homepage geschrapt wordt nu het zo weinig toegevoegde waarde heeft (je kijkt steeds, maar nooit is er wat nieuws).

 

Ik kan zo niets bedenken wat er op zou moeten staan en dat niet op het forum naar voren wordt gebracht.

Ik meen ook dat ik in al die jaren dat ik deze site frequenteer nog nooit gekeken heb op "sitenews".

Is ook nergens voor nodig , want op het forum staan ook een aantal items daaromtrent vastgezet.

 

Ik meen dat je geocachingnieuws verwart met nieuws over de site van geocaching.nl .

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik kan zo niets bedenken wat er op zou moeten staan en dat niet op het forum naar voren wordt gebracht.

Ik meen ook dat ik in al die jaren dat ik deze site frequenteer nog nooit gekeken heb op "sitenews".

Is ook nergens voor nodig , want op het forum staan ook een aantal items daaromtrent vastgezet.

 

Ik meen dat je geocachingnieuws verwart met nieuws over de site van geocaching.nl .

 

Geopatra.

 

Niet dat ik geocachingnieuws verwar met letterlijk site nieuws. Maar wanneer er zo weinig (letterlijk) site nieuws is dan is het niet logisch dat dit zo een vooraanstaande plaats op de homepagina krijgt. Daarnaast is er inderdaad het punt dat het wel leuk zou zijn om geocachingnieuws daar bij te plaatsen: dat is er volop en valt dan goed op. Dat nieuws is ook wel op het forum te vinden, maar niet elke geocacher is forum member dus heeft het wel toegevoegde waarde in mijn ogen: dan ziet iedereen wat er zoal gaande is in de geogemeenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dat ik geocachingnieuws verwar met letterlijk site nieuws. Maar wanneer er zo weinig (letterlijk) site nieuws is dan is het niet logisch dat dit zo een vooraanstaande plaats op de homepagina krijgt. Daarnaast is er inderdaad het punt dat het wel leuk zou zijn om geocachingnieuws daar bij te plaatsen: dat is er volop en valt dan goed op. Dat nieuws is ook wel op het forum te vinden, maar niet elke geocacher is forum member dus heeft het wel toegevoegde waarde in mijn ogen: dan ziet iedereen wat er zoal gaande is in de geogemeenschap.

 

Het is maar hoe je het bekijkt. Als er geen echt nieuws is, gaan we dat niet maken. Natuurlijk heeft er een geocoinrace op gestaan, maar daar hadden we toentertijd volgens mij ook een vinger bij in de pap :)

 

Dat een event, georganiseerd door derden, succesvol is verlopen of een geweldig aantal bezoekers heeft gehad is wel leuk, maar heeft niets met onze site te maken natuurlijk. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat wij dat gaan bijhouden. Die intentie is er volgens mij ook niet.

Trouwens, forummember? Iedereen kan het forum lezen. Of men nu wel of niet geregistreerd staat als bezoeker. We hebben geen forumleden. alleen maar wel of niet geregistreerde bezoekers. Het verschil is dat iemand die zich geregistreerd heeft en ingelogd is, ook kan posten. Om te lezen hoef je je hier niet aan te melden. Er is nog een klein verschilletje, een niet geregistreerde bezoeker kan subforum geodating ook niet lezen.

 

Eerlijk gezegd vergaat het mij net als Geopatra, ik kom er nooooooit :lol1: Ik gebruik dagelijks maar 2 linkjes:

 

http://forum.geocaching.nl en http://www.geocaching.nl/hiding/reviewschema.php

 

Als we er een uitgebreid pagina van gaan maken met allerlei nieuws dat betrekking heeft op geocaching, dan hebben we in één dag een pagina vol. van mij mag het sitenews ook wel weg en ook wel het kadertje van de laatste geposte berichten :lol1: Ach alles mag wel weg als het forum maar blijft. Als DHZ verdwijnt heeft Xaa het ook rustiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach alles mag wel weg als het forum maar blijft.

 

 

 

Die eerste pagina is natuurlijk wel het visitekaartje van geocaching nederland. Als je die regelmatig bekijkt zou je denken dat er totaal niets gebeurt hier. Maar integendeel. Heel veel nieuwe interessante caches, een leuk magazine, beregezellige events, een nieuw cachetype(wherigo) en een fantastische geocoinrace :thumbup: . Je moet dus wel even spitten om daar achter te komen.

 

Maar goed , als het standpunt van geocaching.nl is dat geocaching-nieuws alleen geocaching.nl-nieuws is zijn we snel uitgepraat.

bewerkt door delta123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach alles mag wel weg als het forum maar blijft.

Die eerste pagina is natuurlijk wel het visitekaartje van geocaching nederland. Als je die regelmatig bekijkt zou je denken dat er totaal niets gebeurt hier. Maar integendeel. Heel veel nieuwe interessante caches, een leuk magazine, beregezellige events, een nieuw cachetype(wherigo) en een fantastische geocoinrace :blush: . Je moet dus wel even spitten om daar achter te komen.

 

Maar goed , als het standpunt van geocaching.nl is dat geocaching-nieuws alleen geocaching.nl-nieuws is zijn we snel uitgepraat.

 

Juist, zo zat ik ook te denken: die eerste pagina is het visitekaartje van geocaching Nederland. En akkoord, als je even spit dan valt er wel op te merken dat er wel degelijk iets gebeurt op de site en binnen de geochache gemeenschap...maar je moet dus wel spitten. En ik denk dat veel mensen www.geocaching.nl gebruiken om toegang te krijgen tot cache informatie en dus regelmatig bezocht wordt.

 

Maar inderdaad: wanneer geocaching.nl zich op het standpunt zet dat het enkel geocaching.nl-nieuws mag betreffen dan valt er weinig te discussieren. Maar mij lijkt het juist leuk en van belang dat geocaching Nederland laat zien dat het geocachen hier volop in beweging is....zo zou die ruimte op de homepagina m.i. nuttiger kunnen worden ingevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een gedeelte van geocachend nederland dat helemaal niet zit te wachten op aandacht of publiciteit in welke vorm dan ook. Dat is ook te verklaren doordat dit spelletje is begonnen met stiekum iets te verstoppen en dat dan stiekum te vinden zonder dat anderen daar iets van merken. Later zijn al die vervelende regels erbij gekomen omdat het anders uit de hand zou lopen. :crybaby:

 

Elk kranteknipsel wordt daarom met argwaan bekeken en elke journalist zien ze liever gaan dan komen.

 

Ik denk dat dit een beetje een verklaring is voor bovenstaande. Niet te veel popi maken dat cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...