Spring naar bijdragen

Site nieuws


Aanbevolen berichten

Er is een gedeelte van geocachend nederland dat helemaal niet zit te wachten op aandacht of publiciteit in welke vorm dan ook. Dat is ook te verklaren doordat dit spelletje is begonnen met stiekum iets te verstoppen en dat dan stiekum te vinden zonder dat anderen daar iets van merken. Later zijn al die vervelende regels erbij gekomen omdat het anders uit de hand zou lopen. :crybaby:

 

Elk kranteknipsel wordt daarom met argwaan bekeken en elke journalist zien ze liever gaan dan komen.

 

Ik denk dat dit een beetje een verklaring is voor bovenstaande. Niet te veel popi maken dat cachen.

Nou wat die vervelende regels betreft valt het wel mee. Vanaf het begin waren er eigenlijk dezelfde regels. Ook toen was toestemming verplicht. Alleen zeiden we dat we het hadden en de Amerikaanse reviewers geloofden ons op ons woord. :)

Alle andere regels hebben niets met het uit de hand lopen te maken. Het zijn voor 95% de guidelines van geocaching.com (Amerika) die aangehouden worden. Doordat er ooit Nederlandse cachers waren die de Amerikanen wisten te vertellen dat "wij" Nederlanders het niet zo nauw namen met het hebben van toestemming, is daar dus door hun op ingegrepen.

Dat er nu veel en veel meer over toestemming wordt geouwehoerd is omdat de beheerders in Nederland dat hebben ge-eist. Of de cachers vragen toestemming of we (SBB, GL, UL en andere "Landschappen") ruimen al jullie caches op...

 

En het vroegere stiekeme is echt niet de reden dat er verder geen geocachingnieuws op de indexpagina staat. Het is een kwestie van beleid. Geocaching.nl is juist opgericht om het geocachen in Nederland te promoten en de Nederlandse cachers een Nederlandstalig forum te bieden en daarbij wat leuke handigheidjes vanuit het DHZ.

 

Maar nogmaals, het is geen doen om alle geocachingnieuws op de indexpagina te gaan verzamelen. Wat moet je dan wel en wat moet je dan niet meenemen? Zoals ik al eerder schreef, binnen een dag zou de pagina vol zijn. Er is niemand die daar iedere dag de gehele dag bij wil zitten om dat bij te houden.

Mijns inziens staat er genoeg op de indexpagina. Genoeg info over wat geocaching is en wat wel en wat niet de bedoeling is. Voor verdere info kan men zich op het forum inlezen.

 

Het wel of niet in de publiciteit treden is voor iedereen verschillend. Voor mij hoeft het totaal niet. Iedere keer als het geocachen in de publiciteit is geweest levert het weer een flink aantal koren op, maar daarbij ook veel kaf. Dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Ik cache vanaf 2002, maar niemand in mijn omgeving weet er van. Familie, vrienden, bekenden. buren, collega's, niemand kent Kruimeldief en niemand weet wat ik toch altijd weer dag en nacht voor die computer doe. Als ik ga cachen, dan ga ik voor iedereen die me ziet gaan en me kent niets anders doen dan een dagje wandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...