Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Dan moet je de tijd die je nodig had om het programmaatje te schrijven natuurlijk ook meetellen! :crybaby:

Eventueel gedeeld door het aantal sudoku's dat je ermee hebt opgelost uiteraard...

Scherp opgemerkt, maar gezien het potentieel denk ik dat de ontwikkeltijd in het niets valt... :thumbup:
Doet hij het ook "in het veld"? Ik heb recent een multi gelopen, waar ik bij een van de waypoints een sudoku op mocht lossen. :crybaby:
Geplaatst
Dan moet je de tijd die je nodig had om het programmaatje te schrijven natuurlijk ook meetellen! :crybaby:

Eventueel gedeeld door het aantal sudoku's dat je ermee hebt opgelost uiteraard...

Scherp opgemerkt, maar gezien het potentieel denk ik dat de ontwikkeltijd in het niets valt... :thumbup:
Doet hij het ook "in het veld"? Ik heb recent een multi gelopen, waar ik bij een van de waypoints een sudoku op mocht lossen. :crybaby:

Vooral die kronkelsudoku's, een ander voor gewone sudoo's in het veld is wel beschikbaar, kijk eens op pocketpcfreeware.com

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb recent een multi gelopen, waar ik bij een van de waypoints een sudoku op mocht lossen. :crybaby:

ietsje :thumbup:

Als ik een multi loop. wil ik een mooie wandeling zonder al te veel "poespas" onderweg.

een volgend coordinaat uitrekenen, met hulp van gevonden gegevens, vind ik prima (als het geen al te ingewikkelde berekeningen zijn) maar het onderweg oplossen van puzzels, gaat me te ver.

Als ik puzzels op wil lossen, doe ik een mysterie.

Als ik lekker wil wandelen een multi.

Die keuze moet je vooraf kunnen maken en je moet niet ineens midden in een multi met een puzzel worden geconfronteerd. (niet iedereen is daar handig mee)

Ik heb dat ook eens meegemaakt en daar baalde ik behoorlijk van. (ik heb niks met sudoku's) ik moest er zowat een halfuur voor gaan zitten, terwijl ik gewoon lekker wilde wandelen.

Als ik dat tevoren geweten had, had ik op zeker een andere multi gekozen.

Trouwens: Als je voor een volgend coordinaat een puzzel op moet lossen is het dus geen gewone multi meer :crybaby: , maar een Mystery.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst
...

Trouwens: Als je voor een volgend coordinaat een puzzel op moet lossen is het dus geen gewone multi meer :thumbup: , maar een Mystery.

Dat lijkt me nou niet.

Want wat is het verschil tussen 'iets uitrekenen onderweg' of een 'puzzeltje oplossen onderweg'. Soms kan een puzzeltje heel simpel zijn en iets uitrekenen heel moeilijk.

Geplaatst

Wellicht is het een idee om een atribuut toe te voegen wanneer een multi en mystery of een puzzel bevat. :thumbup:

Ik heb er al een icoontje voor gemaakt.

puzzle-yes.gif:crybaby:

Geplaatst

...

Trouwens: Als je voor een volgend coordinaat een puzzel op moet lossen is het dus geen gewone multi meer :thumbup: , maar een Mystery.

Dat lijkt me nou niet.

Want wat is het verschil tussen 'iets uitrekenen onderweg' of een 'puzzeltje oplossen onderweg'. Soms kan een puzzeltje heel simpel zijn en iets uitrekenen heel moeilijk.

Nou, ik reken liever de hele dag door met een multi dan dat ik een multi moet doen waar zo'n maffe sedoku of zoiets in zit. Zulke caches sla ik echt over. Hoe mooi de route verder ook is, als ware de cache een 7e wereldwonder, zit er zo'n slim ding in onderweg, is het niet aan mij besteed en wordt het een Not Found en bij thuiskomst gaat zo'n cache in de ignorelijst. Die wil ik nooit meer terug zien :crybaby:

Geplaatst

...

Dat lijkt me nou niet.

Nou, ik reken liever de hele dag door met een multi dan dat ik een multi moet doen waar zo'n maffe sedoku of zoiets in zit. Zulke caches sla ik echt over. Hoe mooi de route verder ook is, als ware de cache een 7e wereldwonder, zit er zo'n slim ding in onderweg, is het niet aan mij besteed en wordt het een Not Found en bij thuiskomst gaat zo'n cache in de ignorelijst. Die wil ik nooit meer terug zien :crybaby:

Da's een kwestie van smaak. Vindt Kralenfee die dingen niet leuk??? :crybaby:

Maar mocht er iets van een puzzeltje onderweg inzitten, dan blijft het toch een multi???

Geplaatst
Da's een kwestie van smaak. Vindt Kralenfee die dingen niet leuk??? :thumbup:

Er is er maar één die de caches uitzoekt die we (ooit willen) gaan doen en dat ben ik. Ik print de cachepapieren uit, ik plaats de coördinaten in de GPSr en de startcoördinaten in TomTom.

Als ze met alle geweld zo'n cache wil doen omdat ze die toevallig heeft gezien op gc.com, dan is het prima, ik hobbel er dan wel achteraan. Maar ik gellof ook niet dat zij zich ooit in een Sedoku heeft verdiept. Ik zou niet eens weten wat er mee te doen. Ik hou niet van puzzels of moeilijke vraagstukken. Ik wil ontspannen cachen en gewoon hobbelen. Niet te moeilijk, wel een leuke omgeving. In ieder geval wil ik niet echt moeten nadenken :crybaby:

Maar mocht er iets van een puzzeltje onderweg inzitten, dan blijft het toch een multi???
Dan is het gewoon een multi. Maar zo'n flutpuzzel staat dan wel hopelijk vermeld op de cachepagina. Of in ieder geval vermelden dat er zoiets in kan zitten. Ook al is het onderweg op te lossen.

Ik vind namelijk zulke puzzels voor mij onoplosbaar en dat wil ik graag weten voordat ik met zo'n cache begin. Het is voor die paar keer per jaar dat we überhaupt gaan cachen te veel zonde van de tijd en energie om er onderwerg achter te komen dat het niets voor mij of ons is. Dan doe ik liever een andere cache.

Scoringsdrift is ons onbekend. Als we één hele leuke cache op een dag gedaan hebben, zijn we dik tevreden, laat staan dat het zelfs wel eens twee of drie op een dag kan zijn.

Ik vergeet ze ook steeds vaker te loggen op gc.com, maar dat is weer een andere topic :crybaby:

Geplaatst

Kortom: het is erg belangrijk aan te geven op de cachepagina wat een cacher zou mogen verwachten.

Dat schept duidelijkheid.

Helaas zijn er caches die niet voorzien zijn van zulke informatie.

Is het overigens al duidelijk of Zwiepjes bezig is een cache te maken, of een cache te vinden?

Geplaatst
Kortom: het is erg belangrijk aan te geven op de cachepagina wat een cacher zou mogen verwachten.

Dat schept duidelijkheid.

Helaas zijn er caches die niet voorzien zijn van zulke informatie.

Is het overigens al duidelijk of Zwiepjes bezig is een cache te maken, of een cache te vinden?

Je zou op geocaching.com in hun profiel kunnen kijken.

Dan zie je dat ze er 12 gevonden hebben en 2 dagen terug een cache online hebben gekregen.......

Zwiepjes

Geplaatst (bewerkt)

Het is dat de andere helft van ons team heel erg bedreven is in dit soort puzzels. We zijn er nog niet een tegen gekomen... Ikzelf heb het niet zo op waypoints vinden door de wortel te trekken uit de geboortedatum van Kees gedeeld door het aantal bomen aan de linkerzijde van de weg gemeten vanaf paaltje 16. Vervolgens van dit getal 345 aftrekken om tot A te komen. Straks worden we nog verplicht om een rekenliniaal mee te nemen... of ben ik dan heel oud :thumbdown:

Kortom soms vind ik het gewoonweg afbreuk doen aan een prachtig concept (verhaal of onderwerp) van een cache, al die rekensommetjes en nu ook nog de sudoku. Dan maar liever een paar maanden elke avond dokteren om een mooi raadsel te verzinnen bij elk waypoint wat je in je cache opneemt dan het gemak van het rekensommetje of een puzzel waarvan er dertien in een dozijn gaan. Het draagt er wel toe bij dat je wat minder snel een cache ergens 'neer pleurt' en wat rekensommen de weg er naar toe laat wijzen.

bewerkt door Tismilucas
Geplaatst

...

Trouwens: Als je voor een volgend coordinaat een puzzel op moet lossen is het dus geen gewone multi meer :thumbdown: , maar een Mystery.

Dat lijkt me nou niet.

"Soms kan een puzzeltje heel simpel zijn" dat zeg je heel goed

Soms kan een puzzeltje ook niet simpel zijn.

een Sudoku die mij een halfuur kost, is niet waar ik op zit te wachten tijdens een multi.

Niet iedereen is handig met elk soort puzzel, zoals ik al zei.

Dat hoort dus in een multi niet thuis. Die moet (volgens mij) gewoon door iedereen met lekker wandelen opgelost kunnen worden.

Ik ga een multi doen, om lekker te wandelen en niet om lekker te puzzelen.

Als ik een multi ga doen, weet ik vantevoren dat ik soms een beetje moet rekenen, want de formules staan in de beschrijving..

Als ik vantevoren weet dat ik Sudoku's of wat voor soort puzzels dan ook moet oplossen, kies ik een andere multi.

Wat de regels erover zeggen, weet ik niet. wel vind ik ook, dat als er onderweg gepuzzeld moet worden, dat duidelijk op de pagina te lezen moet zijn, zodat je er niet onderweg na een kilometer of 7 pas, mee verrast wordt.

Geplaatst
Die keuze moet je vooraf kunnen maken en je moet niet ineens midden in een multi met een puzzel worden geconfronteerd. (niet iedereen is daar handig mee)

Ik heb dat ook eens meegemaakt en daar baalde ik behoorlijk van. (ik heb niks met sudoku's) ik moest er zowat een halfuur voor gaan zitten, terwijl ik gewoon lekker wilde wandelen.

Als ik dat tevoren geweten had, had ik op zeker een andere multi gekozen.

Bij deze cache kon je echter aan de cachebeschrijving zien dat je onderweg een (eigenlijk 2) sudoku tegen zou komen.

Helaas hadden we de pech dat het flink regende op dat moment (dat was niet gepland. :thumbdown: ), wat het oplossen van een sudoku (geprint met een inkjetprinter) niet echt bevorderde. :thumbdown:

Geplaatst
Ik ga een multi doen, om lekker te wandelen en niet om lekker te puzzelen.

Als ik een multi ga doen, weet ik vantevoren dat ik soms een beetje moet rekenen, want de formules staan in de beschrijving..

Doe jezelf een plezier, en blijf dan weg van Dürer's Square. Maar dan mis je wel echt een hele mooie wandeling!
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...