speurvuur Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 (bewerkt) N.a.v. de vandaag ontvangen 60csx heb ik toch wat vragen aan de rest in dit forum die ook een 60gsx hebben. Hoewel mijn device in goede staat is twijfel ik er aan of het wel een nieuw exemplaar betreft. En wel om de volgende redenen: 1. Het toestel was een beetje stoffig en zat niet in plastic in de doos (normaal zit een electronisch aparaat in een plastic verpakking in de doos tegen stof etc. Het scherm was wel van zo'n standaard folie voorzien). 2. De geheugenkaartje zat er al in (ik ga er vanuit dat je die -net zoals met alle andere electronische devices- er los bij krijgt en er zelf in moet doen. 3. Op de doos staat dat het een 64Mb kaartje betreft, maar er zat een 128Mb kaartje in. NB: -Voor de rest zaten alle ascessoires netjes in ongeopend plastic (maar ja die kunnen ze uit een andere doos hebben gehaald). - Ik kon het toestel gewoon registreren op my.garmin.com Nu vraag ik me af of iemand anders die het zich nog kan herinneren de bovenstaande punten kan ontkennen, dan wel bevestigen. Ik heb de verkoper met deze feiten geconfronteerd, maar aagezien de 'kous af is' verwacht ik geen reactie........ Alvast bedankt voor de reactie(s) 7 september 2007 bewerkt door speurvuur
TeamTobi Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Al mijn nieuwe geimporteerde GPS'en zaten in het plastic, de mini SD kaart zat bij de 60Csx los verpakt. Ik heb zelfs al het verpakkingsmatreriaal nog op zolder liggen. Wellicht een demo model ? Misschien zit er nog een tracklog in? Met een bepaalde toetscombi kun je zelfs de totale gebruiksduur terugzien.
speurvuur Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Misschien zit er nog een tracklog in? Met een bepaalde toetscombi kun je zelfs de totale gebruiksduur terugzien. Een tracklog zat er niet in, ik ben gelijk de menutjes langsgelopen naar gebruikssporen maar niet gevonden. Daarna heb ik een firmware update gedaan ivm nederlandse taal, en ik vraag me af of de tellers dan nog wel kloppen. Wat is die toetscombinatie?
SnelleEdje Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Mooi dat jouw toestel binnen is. Mijn 60CSx zat overigens ook niet in plastic in de doos en de geheugenkaart zat er ook al in. Naar aanleiding van jouw opmerking heb ik het bijgeleverde geheugen even nader bekeken. Op de doos staat idd 64Mb, bijgeleverd werd 128Mb. Had ik niet eens opgemerkt. Het eertse wat ik deed toen ik het toestel kreeg was het meegeleverde geheugen vervangen voor een 2Gig chip... Groet, SnelleEdje (Edwin)
Peetee Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 N.a.v. de vandaag ontvangen 60csx heb ik toch wat vragen aan de rest in dit forum die ook een 60gsx hebben. Hoewel mijn device in goede staat is twijfel ik er aan of het wel een nieuw exemplaar betreft. En wel om de volgende redenen: 1. Het toestel was een beetje stoffig en zat niet in plastic in de doos (normaal zit een electronisch aparaat in een plastic verpakking in de doos tegen stof etc. Het scherm was wel van zo'n standaard folie voorzien). 2. De geheugenkaartje zat er al in (ik ga er vanuit dat je die -net zoals met alle andere electronische devices- er los bij krijgt en er zelf in moet doen. 3. Op de doos staat dat het een 64Mb kaartje betreft, maar er zat een 128Mb kaartje in. NB: -Voor de rest zaten alle ascessoires netjes in ongeopend plastic (maar ja die kunnen ze uit een andere doos hebben gehaald). - Ik kon het toestel gewoon registreren op my.garmin.com Nu vraag ik me af of iemand anders die het zich nog kan herinneren de bovenstaande punten kan ontkennen, dan wel bevestigen. Ik heb de verkoper met deze feiten geconfronteerd, maar aagezien de 'kous af is' verwacht ik geen reactie........ Alvast bedankt voor de reactie(s) Het kan natuurlijk ook best zijn dat hij al eens eerder uit de doos gehaald is, bv. voor een demonstratie. Het hoeft in ieder geval niet te betekenen dat ie minder goed is als nieuw. Maar ik had hetzelfde met mijn huidige pc. Ik kon zien dat ie al eens gebruikt was: er stonden namelijk verschillende gebruikersdocumenten en -instellingen op. Ik vond dat niet echt leuk, maar heb de pc toen vervolgens maar opgeschoond en er verder geen werk van gemaakt. Bovendien, alle garantieregels bleven gewoon onverkort van kracht en ik werk er nu al weer drie jaar met veel plezier mee!
Team Professor X Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Tja, hoelang bestaat de 60csx al? En zijn er verschillende hardware versies of is alleen de software versie van belang? En wat bedoel je met nieuw? Een verkoper die een hele partij heeft uit 2005 verkoopt ze in 2007 ook als nieuw; nieuw betekent ongebruikt. En met een laagje stof is dat juist erg nieuw Het kan zijn dat jou model in de vitrine heeft gelegen. En uit je bericht begrijp ik dat je hem per post hebt ontvangen. Ach, wanneer alles krasvrij is en het apparaat is te registreren zou ik me geen zorgen maken.
TeamTobi Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Misschien zit er nog een tracklog in? Met een bepaalde toetscombi kun je zelfs de totale gebruiksduur terugzien. Een tracklog zat er niet in, ik ben gelijk de menutjes langsgelopen naar gebruikssporen maar niet gevonden. Daarna heb ik een firmware update gedaan ivm nederlandse taal, en ik vraag me af of de tellers dan nog wel kloppen. Wat is die toetscombinatie? De software versie is te vinden in het "Diagnostic Screen" (Houd Enter ingedrukt en zet het toestel aan) je ziet dan: - Software versie (de huidige software versie) - Bravo versie (de inwendige hardware versie) - Since reset (de tijd dat het toestel gewerkt heeft sinds de laatste Factory reset) - Temperature (de inwendige temeratuur) - Voltage (de huidige batterijspanning) Je kan ook elke toets en het beeldscherm testen door meerdere malen op de 'Page-knop' te drukken. De software versie is ook te vinden in het -> Hoofmenu -> Instellen -> Systeem. Vervolgens de menu-knop indrukken -> Software-versie Wink
speurvuur Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Misschien zit er nog een tracklog in? Met een bepaalde toetscombi kun je zelfs de totale gebruiksduur terugzien. Een tracklog zat er niet in, ik ben gelijk de menutjes langsgelopen naar gebruikssporen maar niet gevonden. Daarna heb ik een firmware update gedaan ivm nederlandse taal, en ik vraag me af of de tellers dan nog wel kloppen. Wat is die toetscombinatie? De software versie is te vinden in het "Diagnostic Screen" (Houd Enter ingedrukt en zet het toestel aan) je ziet dan: - Software versie (de huidige software versie) - Bravo versie (de inwendige hardware versie) - Since reset (de tijd dat het toestel gewerkt heeft sinds de laatste Factory reset) - Temperature (de inwendige temeratuur) - Voltage (de huidige batterijspanning) Je kan ook elke toets en het beeldscherm testen door meerdere malen op de 'Page-knop' te drukken. De software versie is ook te vinden in het -> Hoofmenu -> Instellen -> Systeem. Vervolgens de menu-knop indrukken -> Software-versie Wink Tja, ik denk dat de tellers dan echt wel gereset zijn met die firmware update, want ik zie echt mijn eigen gebruiksduur. Anyway, mijn versies zijn: Software versie: 3.50 (die had ik er dus zelf ingezet) GPS sw versie: 2.90 (is dit een recente versie?) De bravo versie is niet te zien, dan alleen dat hij niet positief uit die checksum komt ivm de firmware upgrade.
speurvuur Geplaatst 8 september 2007 Geplaatst 8 september 2007 Nou ik heb contact gehad met de verkoper en ik moet zeggen dat de reactie tot nu toe hoopgevend is. Mij is aangeboden dat een nieuw exemplaar wordt opgestuurd en ik de huidige kan gebruiken en pas terug stuur als de nieuwe binnen is. (nadeel opnieuw invoerbelasting betalen a 70,- tenzij ik iets kan regelen met de verzending dat ze vermelden dat het minder dan $40 kost toch?) Anderzijds kan ik er voor kiezen het huidig exemplaar te houden en er korting op krijgen. Maandag mag ik mijn keuze laten weten. Wat is wijsheid.......
Peetee Geplaatst 8 september 2007 Geplaatst 8 september 2007 (bewerkt) (nadeel opnieuw invoerbelasting betalen a 70,- tenzij ik iets kan regelen met de verzending dat ze vermelden dat het minder dan $40 kost toch?) Is dat zo? Dit is toch een omruilactie, een soort van garantie/reparatie? Zeker als je nóg een keer invoerrechten moet betalen zou ik gaan voor de korting. MITS DE GARANTIEBEPALINGEN ONVERKORT VAN KRACHT BLIJVEN! 8 september 2007 bewerkt door Peetee
speurvuur Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Eventjes weer een update: Als ik het huidige toestel hou dan krijg ik $40 korting. Als ik er voor kies een nieuw toestel te ontvangen dan versturen ze het als 'gift' (kado) en hoef ik geen belasting te betalen. Gezien de magere korting heb ik voor optie 2 gekozen. Tot ik het nieuwe toestel heb ontvangen mag ik de huidige gebruiken. Op zich wel een goede service moet ik zeggen. In de eerste instantie was ik bang dat ik een 'minder interessante klant' ben omdat ik een overzeese klant ben, maar dat valt me tot nu toe 100% mee.
elisa1955 Geplaatst 15 september 2007 Geplaatst 15 september 2007 Gps 60CSx gekocht in New York, deze worden verkocht in "Electronics shops", dit zijn dus niet echt speciaal zaken, hier worden souvenirs, mobile's, camera's etc ook verkocht. Achter in de winkel hebben ze vaak gpsen. Ook mijn gps zat niet in een plastic zakje, sd kaart is ook 128mb, display was wel beschermd. Alle andere kabeltjes zaten wel in een plastic zakje, en hij ruikt zo nieuw als het maar kan. Gps was in de winkel $399, kwma iets tax bijuiteindelijk $433. betaald, dus een leuk prijsje!
franktic Geplaatst 15 september 2007 Geplaatst 15 september 2007 Mijn GPSmap 60CSx komt bij JR vandaan (www.jr.com) $400 inclusief taxes, $350 wanneer de $50 refund er ook nog af is
Forward_observer Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 heb in amerika een garmin gpsmap 60 csx besteld, maar hoe kan ik updaten naar NL en topo kaarten updaten?
Aanbevolen berichten