Spring naar bijdragen

Loggen met voorkennis


Veldvors

Aanbevolen berichten

Beste Angels,

 

hoe kom je er bij dat je na een week als proefloper wel goud mag scoren :blush:. Wie bepaalt dat. Persoonlijk vind ik dat je als proefloper nooit en te nimmer meer eremetaal kunt scoren. Je hebt de eer gehad om te mogen proeflopen :lol1:.

 

Mee eens. Kies je voor proeflopen dan laat je het metaal liggen. Wij hebben eenmaal de eer gehad te mogen proeflopen en we hebben ervaren als een ''diamantje''. Daar kan geen metaal aan tippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Team_Maju

Iemand die proefloopt kan idd niet gaan voor de FTF score. Je hebt de cache als het goed is al gelopen voor die online komt om de legger te helpen eventuele fouten eruit te halen, om te kijken of alles klopt etc.

Dan is het een beetje raar om dan te zeggen als die na week nog niet is gelogd, dan claim ik wel een FTF, of je fysieke log nu in boekje staat of niet.

 

Gelukkig weten de meeste proeflopers dat ook. Zij hebben de lol gehad van het als eerste lopen van een nieuwe cache.. en geven daarmee de ranking op. Wil je voor FTF gaan, dan laat je het proeflopen aan een ander over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voordat deze discussie een vorm aanneemt die niets meer te maken heeft met de werkelijkheid noch het gemeldde "probleem":

 

De maker van de cache heeft besloten de coordinaten van een (weleenswaar nog niet gepubliceerde) cache openbaar te maken op een (zij het niet al te openbare) bijeenkomst, waarna ik besloten heb de cahe diezelfde avond nog te zoeken....

Het heeft dus niets met proeflopen te maken, uiteraard wel met voorkennis!

 

Verder wil ik me er niet mee bemoeien.. laat ik de strijd om het eremetaal over aan de fanaten

(en lach me een kreuk!:blush: )

bewerkt door boswandeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een event zoals snert-event worden ook cache-info papiertjes eerder verdeeld om ervoor te zorgen dat je ze alleen kan doen als je bij het event aanwezig bent.

Pas in de middag zet kruimel ze dan online.

 

Is dit niet hetzelfde ?

 

DCG mini-event :blush:

 

Dit is niet hetzelfde.

Iedereen heeft de kans zich in te schrijven voor een event en als je daar niet bij wilt zijn , prima maar dan kun je de eventcaches ook niet lopen.

Als het event voorbij is kunnen de niet eventgangers hem alsnog lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig om te zien hoe dit onderwerp veranderd van "loggen met voorkennis" naar "loggen als proefloper", ook al had ik dat eigenlijk al wel verwacht bij het aanmaken van het bericht.

 

Al met al hoop ik dat het merendeel van de mensen een cache loopt voor het plezier en de lol die er bij hoort en niet zo zeer voor het ere metaal.

 

Ik ga persoonlijk maar eens verder met een puzzel waar voorkennis wel handig was geweest:POE ...aangezien hier nog ere metaal te behalen is... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zie hoe er met het goud, zilver en brons om wordt gegaan, gaat voor mij de lol er vanaf.

 

Zoals vandaag bijvoorbeeld. De enige voorkennis die ik op dit moment heb, is dat er vandaag een cache van mijn ouders online komt. Ik ben in de buurt, dus ik zou hem makkelijk kunnen doen. Toch wacht ik tot de eerste drie zijn geweest, omdat mensen anders onzinnige beschuldigingen kunnen gaan uiten.

 

Ik doe dit spel voor mijn lol en het zal me worst wezen wie er goud, zilver of brons haalt.

Als je je druk gaat maken om zulke dingen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hebben meerdere keren een cache proef gelopen en vinden het niet meer dan normaal dat je dan geen ere metaal kan loggen. Maar als het meer dan een week duurt voordat een cache gevonden wordt dan is het een ander verhaal. Je hebt andere cachers de kans gegeven om de cache te loggen en dan loggen we toch een FTF. Maar dan is het niet alleen een log online, maar ook een fysieke log in het logboek van de cache. Als iedere cacher dit als norm zou gebruiken dan hebben we hier ook geen discussies meer over. Er zijn inmiddels meer dan genoeg goudzoekers om te zorgen voor een log binnen een week.

 

Dat is naar mijn idee een hele rare gedachtekronkel. Als je proefloopt, kun je nooit een FTF scoren, ook niet na een week, maand of jaar (of was deze note misschien een 1 aprilgrap).

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zie hoe er met het goud, zilver en brons om wordt gegaan, gaat voor mij de lol er vanaf.

 

Zoals vandaag bijvoorbeeld. De enige voorkennis die ik op dit moment heb, is dat er vandaag een cache van mijn ouders online komt. Ik ben in de buurt, dus ik zou hem makkelijk kunnen doen. Toch wacht ik tot de eerste drie zijn geweest, omdat mensen anders onzinnige beschuldigingen kunnen gaan uiten.

 

Ik doe dit spel voor mijn lol en het zal me worst wezen wie er goud, zilver of brons haalt.

Als je je druk gaat maken om zulke dingen....

 

 

Helemaal mee eens.

Dit draadje en de voorgaande over Geodor's hebben mij doen besluiten om geen Geodor's meer uit te rijken( heb ook mijn Geodor's terug genomen) en geen goodies meer te ruilen.

Alleen TB's en coins ( als ik ze mooi en/of leuk vind) zal ik verder op reis helpen als mij dat uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zie hoe er met het goud, zilver en brons om wordt gegaan, gaat voor mij de lol er vanaf.
Iedereen speelt het spelletje zoals hij/zij zelf wil. Ik vind persoonlijk de jacht op goud namelijk nog steeds leuk om te doen. Als ik dus tijd/geen afspraken heb zal ik dus meestal wel op pad gaan. En soms gaat dat mis, zoals gisteravond en dan ben je pas nummer 7 in het logboekje. Jammer maar helaas, volgende keer beter. Maar die keren dat je dan je naam als eerste in zo'n splinternieuw logboekje/rolletje mag zetten geeft toch wel weer een goed gevoel.

 

 

Dit draadje en de voorgaande over Geodor's hebben mij doen besluiten om geen Geodor's meer uit te rijken( heb ook mijn Geodor's terug genomen) en geen goodies meer te ruilen.

Alleen TB's en coins ( als ik ze mooi en/of leuk vind) zal ik verder op reis helpen als mij dat uitkomt.

Goodies ruilen doe ik al heel lang niet meer. Met name omdat de kwaliteit van de goodies in de gemiddelde cache om te huilen is. Of een themacache waar het thema ondertussen ver te zoeken is. En dat kun je de cacheleggers moeilijk kwalijk nemen, want je kunt je caches niet blijven aanvullen/opschonen, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik niet meer ruil.

 

TB's en Coins daarentegen zal ik indien mogelijk wel altijd meenemen. De eigenaar van die dingen wil graag dat zo'n ding reist (anders zet je hem niet uit) en aangezien ik daar makkelijk een handje bij kan helpen...

 

En het verhaal over de Geo d'Ors. Ik deel ze (sporadisch) uit, aan caches waar voor mij een speciale herinering aan zit. Gevolg is dat ik ze dus ook aan caches gegeven heb die het cachetechnisch niet waard zijn, maar door mijn ervaringen ter plekke op dat moment voor mij toch iets speciaals hebben gekregen.

Ik gebruik het dus met name voor mezelf. Wat anderen met die "data" doen mogen ze zelf weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Angels,

 

hoe kom je er bij dat je na een week als proefloper wel goud mag scoren :ph34r:. Wie bepaalt dat. Persoonlijk vind ik dat je als proefloper nooit en te nimmer meer eremetaal kunt scoren. Je hebt de eer gehad om te mogen proeflopen :yes:.

 

Je vraag is terecht, wie dat bepaald, maar ik vond toen een week geen onredelijke periode om te wachten. Het is voor de cache maker ook niet leuk dat een cache zo lang als ongevonden blijft liggen, maar als ik de oorzaken daarvan ga noemen dan verdwalen we heel snel in andere discussies die al vaker op dit forum aan bod zijn gekomen en daarom zal ik daar ook niet op in gaan.

 

Zoals ik al eerder schreef zal dit nu ook niet meer voor komen omdat er inmiddels genoeg goud zoekers in de buurt wonen. Het is ook zeker niet zo dat we voor goud gaan, we vinden het veel leuker om een goed verzorgde cache of een mooie route te lopen of een mooi gebied te bezoeken. Dat vinden wij de beloning tijdens het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zie hoe er met het goud, zilver en brons om wordt gegaan, gaat voor mij de lol er vanaf.

 

Zoals vandaag bijvoorbeeld. De enige voorkennis die ik op dit moment heb, is dat er vandaag een cache van mijn ouders online komt. Ik ben in de buurt, dus ik zou hem makkelijk kunnen doen. Toch wacht ik tot de eerste drie zijn geweest, omdat mensen anders onzinnige beschuldigingen kunnen gaan uiten.

 

Ik doe dit spel voor mijn lol en het zal me worst wezen wie er goud, zilver of brons haalt.

Als je je druk gaat maken om zulke dingen....

Als ik dit stukje lees is het eerste wat er bij me opkomt spreek je je zelf niet tegen?

 

Het zal je worst wezen hoe iedereen het spel speelt maar de lol gaat er bij jou wel af door de manier van omgaan met de FTF ranking.

Laat toch lekker gaan neem een zaklamp en ga cachen.

 

Greoten DE GETZIE FAMILY.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...