Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zelf ben ik bereid 10 routes te maken waar GC.com boven staat die niet logbaar zijn en 10 andere die wel logbaar zijn. Welke 10 kies jij? :blush:

Da's niet moeilijk, ik kies de 10 routes die me het leukst lijken en wat er boven staat (of waar ze gelogd moeten worden) zal me worst wezen. Hoeven ze niet allemaal op één dag :blush: ?

Groetjes, Fangorn.

Nee, dat hoeft niet :yes:

Je hebt groot gelijk dat je de leukste gaat doen hoor. Maar persoonlijk zou ik sneller voor de 10 logbare kiezen aangezien ik aan geocaching doe ;)

Geplaatst

Het leuke van cachen (buiten het gepast afsluiten van een tocht met het vinden van een doosje) is tegenwoordig voor mij het schrijven van een mooie log op internet. Dat kan gelukkig op meer plaatsen dan alleen bij www.geocaching.com, en dan schijnt het nog steeds geocaching te heten!

Groetjes, Fangorn.

Geplaatst

In Amerika hebben ze een andere methode. Daar worden eendaagse event (niet geocaching.com)caches gelogd door het event meermalen te loggen, tot soms wel 50 maal. Dagelijkse praktijk in Amerika.

Geplaatst (bewerkt)
Leg dan zelf ergens een cache neer en ga die 100x loggen. Levert je ook 100 puntjes op.

Het zal niet de eerste dagelijke praktijk uit Amerika zijn, die ik belachelijk vind.

Een praktijk die makkelijk is te verhelpen door het onmogelijk te maken een cache meerdere keren te loggen maar .com wil er niet aan door te stellen dat het geen sport is (met het doel om zoveel mogelijk punten te scoren) maar iedereen vrij te laten hoe hij/zij deze hobby wil beleven.

Zie de ellenlange (en zeer verhitte)discussies(die hier al lang gesloten zouden worden) in meerdere draadjes op het .com forum.

bewerkt door delta123
Geplaatst

Ik woon dicht in de buurt van het paasevent dus ben ik natuurlijk even gaan kijken. Ik heb ook even gebabbeld met een van de organisatoren (een fanatieke, enthousiaste knul van 15!) en gevraagd of de paaseieren cache ook online te loggen zou zijn, het leek me namelijk dat het geen permanente cache kon zijn omdat er papieren paaseieren in de bomen waren gehangen... Helaas, zoals verwacht, bleek de cache niet online te loggen omdat deze vanwege het tijdelijke karakter toch niet door de 'review' zou zijn gekomen. Wel was alles netjes op papier gezet in het voor Geocachers bekende formaat; een cachebeschrijving zoals deze op GC.com te vinden zijn. In ieder geval leuk voor de kinderen terwijl paps/mams binnen met andere cachers aan het keuvelen waren, dat was de opzet van die cache en volgens mij is men daar prima in geslaagd.

Misschien was het handiger geweest om geen valse verwachtingen te wekken door GC nummers in de beschrijving te laten staan, een wijze les voor de volgende keer.

Volgend jaar (als er een vervolg komt) zal het vast nog beter georganiseerd zijn, misschien is er dan wel een paaseieren cache voor de kleintjes die wel online te loggen is. En voor de volwassenen zou het misschien leuk zijn een cache neer te leggen die gaat over ".............."

Hoe dan ook; het was gezellig en daar gaat het toch om?

Geplaatst
Ik woon dicht in de buurt van het paasevent dus ben ik natuurlijk even gaan kijken. Ik heb ook even gebabbeld met een van de organisatoren (een fanatieke, enthousiaste knul van 15!) en gevraagd of de paaseieren cache ook online te loggen zou zijn, het leek me namelijk dat het geen permanente cache kon zijn omdat er papieren paaseieren in de bomen waren gehangen... Helaas, zoals verwacht, bleek de cache niet online te loggen omdat deze vanwege het tijdelijke karakter toch niet door de 'review' zou zijn gekomen. Wel was alles netjes op papier gezet in het voor Geocachers bekende formaat; een cachebeschrijving zoals deze op GC.com te vinden zijn. In ieder geval leuk voor de kinderen terwijl paps/mams binnen met andere cachers aan het keuvelen waren, dat was de opzet van die cache en volgens mij is men daar prima in geslaagd.

Misschien was het handiger geweest om geen valse verwachtingen te wekken door GC nummers in de beschrijving te laten staan, een wijze les voor de volgende keer.

Volgend jaar (als er een vervolg komt) zal het vast nog beter georganiseerd zijn, misschien is er dan wel een paaseieren cache voor de kleintjes die wel online te loggen is. En voor de volwassenen zou het misschien leuk zijn een cache neer te leggen die gaat over ".............."

:blush:;)

Geplaatst

Zo is het. Het is maar een hobby waar we plezier van willen hebben. Nadeel is dat we te veel op elkaar letten en dat men wil dat iedereen het spelleteje speelt zoals "zij" dat spelen. Veel vrijheid in hoe anderen deze hobby willen beleven is er helaas niet.

Geplaatst

Zo is het. Het is maar een hobby waar we plezier van willen hebben. Nadeel is dat we te veel op elkaar letten en dat men wil dat iedereen het spelleteje speelt zoals "zij" dat spelen. Veel vrijheid in hoe anderen deze hobby willen beleven is er helaas niet.

Huh? Volgens mij is dat niet de strekking van dit draadje. Hier is sprake van het gebruiken van een gc-formaat in prints en het wekken van verwachtingen die niet waargemaakt kunnen worden. Dat heeft niets te maken met vrijheid geven of krijgen. Nu kreeg elke deelnemer aan het event een envelop met de eerder genoemde cachebeschrijving. Ik gun ieder z'n 'vrijheid', maar speel het dan op een oprechte manier en informeer de ander dan vroegtijdig en helder. Is dat dan teveel gevraagd?

Fire5

Geplaatst
Leg dan zelf ergens een cache neer en ga die 100x loggen. Levert je ook 100 puntjes op.

Het zal niet de eerste dagelijke praktijk uit Amerika zijn, die ik belachelijk vind.

Filmkokertjes in boeiende bushokjes, nano’s in voortuinkabouters, liters benzine verstoken om op parkeerplaatsen een dagrecord van 80 ‘founds’ bij elkaar te rapen, munten en auto’s loggen ... het hoort allemaal bij het enige ECHTE geocachen, zoals dat exclusief wordt beoefend bij geocaching.com.

Geplaatst

Filmkokertjes in boeiende bushokjes, nano’s in voortuinkabouters, liters benzine verstoken om op parkeerplaatsen een dagrecord van 80 ‘founds’ bij elkaar te rapen, munten en auto’s loggen ... het hoort allemaal bij het enige ECHTE geocachen, zoals dat exclusief wordt beoefend bij geocaching.com.

Hagar, lid sinds 2004. In die periode 16 reacties op dit forum.

Inhoud: 16 maal kankeren op micro's/traditionals. :D

Daarnaast verberg je je andere - meer bekende - identiteit. :D

Je begint me aardig de strot uit te komen. :lol1:

Geopatra.

Geplaatst
Soms wordt een cache helemaal 'opgetuigd' speciaal voor een event. Zo was er tijdens het Snertevent inderdaad het Weggevertje. Deze cahe kon niet langer blijven liggen dan één dag. Ook hadden we tijdens eerder genoemd event een cache genaamd 'come together' waarbij je alleen samen met een aantal andere teams het eindcoordinaat kon bepalen. Deze cache is dus ook na het event geargiveerd.

Je had kunnen overwegen een doosje nabij het bosje te verstoppen. Volgens mij werd daar toen ook over gesproken. Maar, de een-dags-vlieg was wel erg leuk gedaan.

Wat mij vooral opvalt bij deze discussie is dat het - ook bij een event - veel mensen niet te doen is om een leuke activiteit waarbij je je GPS-ontvanger nodig hebt, maar op de eerste plaats (of alleen maar) om de puntjes die het oplevert ...

Ik ben niet op het Paasevent geweest maar maak uit de logs op dat de caches die niet op gc.com te loggen waren wel de moeite waard waren. Mensen wat zeur je dan? Je komt op een event om andere cachers te ontmoeten en een leuke dag te hebben. Het event zelf was te loggen dus levert al een puntje op. Er was volgens mij nog een nieuwe cache ter ere van het event, da's dus al 2 puntjes.

Nu snap ik waarom het op de GOTH zo rustig was. De hele dag sjouwen voor maar één (1 !!!) puntje ... zonde van de tijd? De cachers die daar zijn geweest weten wel beter.

Groetjes, Fangorn.

OK, Gotheo had ik graag naartoe gewild, want juist 1 dag sjouwen voor een puntje is een uitdaging die graag aanga. Helaas geen tijd......

Hagar, lid sinds 2004. In die periode 16 reacties op dit forum.

Inhoud: 16 maal kankeren op micro's/traditionals. :D

Daarnaast verberg je je andere - meer bekende - identiteit. :D

Je begint me aardig de strot uit te komen. :lol1:

Geopatra.

Wie is het dan? Want nu ben ik ook nieuwsgierig. Maar om nog even zout in de wonde van Geopatra te strooien......micromassameuk vind ik ook een ernstige goedkope uitholling van de oorspronkelijke overlevingsdrang en wilde uitdagingen in het woeste woud. Overigens vind ik een nano in een tuinkabouter wel weer grappig, nog niet ontmoet trouwens.

Geplaatst
Niet te verwarren met fraaie wandelingen door de natuur en andere leuke omgevingen. Of orientatie tochten van 25km beginnend met paasei en eindigend met macaroni. Of waypoints waar je moet nadenken over "waar zou hier nou een waypoint kunnen zijn en waar moet je aan draaien om het te vinden". Of bruggen om aan te hangen, grotten om in te kruipen, water om in te duiken. Al dat soort dingen...

Als dit van toepassing was op het overgrote deel van de gc.com caches had ik weinig te zeggen gehad in dit draadje ...

Groetjes, Fangorn.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...