Villadora Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Ik loop met een (vaag) plan rond om een serie caches te maken die samen 1 geheel vormen. Men kan er dan voor kiezen om de route ( totaal rond de 25 kilometer (nog nader te bepalen)) in etappes van ongeveer 5 a 8 kilometer te lopen of de totale route in 1 keer en de tussenpunten dus als bonuscaches te loggen. Begin en eindpunt van elke etappe zijn dan gelegen in de buurt van een goed openbaar vervoerpunt, zodat elk eindpunt van een etappe per trein of bus weer terugvoert naar de auto of naar huis. Dus niet het 'gebruikelijke' rondje, maar etappes die gezamenlijk een rondje vormen, of gezamenlijk een lineaire route van NS-station naar NS-station. Te denken valt ook aan een extra bonuscache aan het eind, waarvan de coordinaten te verkrijgen zijn middels een hint tpv alle tussencaches (bv een plakcijfer op elke ammobox onderweg). Ik heb als locatie rond Hilversum in mijn hoofd, maar elke suggestie/idee (midden van het land) is welkom. Voordelen zijn m.i. dat de serie aan het eind een extraatje oplevert, dat lange-afstandswandelaars 1 route kunnen volgen en dat je als cache-legger gezamenlijk bv toestemming kunt regelen en ideeen kunt uitwisselen. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan hoor ik het graag. Ideeen/suggesties/kritiek ook welkom. Villadora (mijn forumnaam moet ik nog eens aanpassen)
RvU Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Zelf heb ik wel eens lopen denken om een serie te maken van bijv. vier caches, waarbij de eerste in Groningen, de tweede in Zeeland, de 3e in Noord Holland en de vierde in Limburg ligt en dan de bonus in Flevoland. Maar gezien het moeilijk is om zo'n serie alleen goed te kunnen onderhouden, dit plan nooit verder uitgewerkt.
Kruimeldief Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Ik loop met een (vaag) plan rond om een serie caches te maken die samen 1 geheel vormen.Men kan er dan voor kiezen om de route ( totaal rond de 25 kilometer (nog nader te bepalen)) in etappes van ongeveer 5 a 8 kilometer te lopen of de totale route in 1 keer en de tussenpunten dus als bonuscaches te loggen. Begin en eindpunt van elke etappe zijn dan gelegen in de buurt van een goed openbaar vervoerpunt, zodat elk eindpunt van een etappe per trein of bus weer terugvoert naar de auto of naar huis. Dus niet het 'gebruikelijke' rondje, maar etappes die gezamenlijk een rondje vormen, of gezamenlijk een lineaire route van NS-station naar NS-station. Te denken valt ook aan een extra bonuscache aan het eind, waarvan de coordinaten te verkrijgen zijn middels een hint tpv alle tussencaches (bv een plakcijfer op elke ammobox onderweg). Ik heb als locatie rond Hilversum in mijn hoofd, maar elke suggestie/idee (midden van het land) is welkom. Voordelen zijn m.i. dat de serie aan het eind een extraatje oplevert, dat lange-afstandswandelaars 1 route kunnen volgen en dat je als cache-legger gezamenlijk bv toestemming kunt regelen en ideeen kunt uitwisselen. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan hoor ik het graag. Ideeen/suggesties/kritiek ook welkom. Je doet maar Villadora (mijn forumnaam moet ik nog eens aanpassen) Dat kun je niet zelf doen, maar zeg maar wat het moet worden en ik doe het direct voor je. In plaats van JaneDoe moet het Villadora worden? Is het dan gelijk met geocaching.com? Immers, gelijk met je cachernaam op geocaching.com is wel het handigst....
Villadora Geplaatst 14 maart 2008 Auteur Geplaatst 14 maart 2008 (bewerkt) Ik loop met een (vaag) plan rond om een serie caches te maken die samen 1 geheel vormen.Men kan er dan voor kiezen om de route ( totaal rond de 25 kilometer (nog nader te bepalen)) in etappes van ongeveer 5 a 8 kilometer te lopen of de totale route in 1 keer en de tussenpunten dus als bonuscaches te loggen. Begin en eindpunt van elke etappe zijn dan gelegen in de buurt van een goed openbaar vervoerpunt, zodat elk eindpunt van een etappe per trein of bus weer terugvoert naar de auto of naar huis. Dus niet het 'gebruikelijke' rondje, maar etappes die gezamenlijk een rondje vormen, of gezamenlijk een lineaire route van NS-station naar NS-station. Te denken valt ook aan een extra bonuscache aan het eind, waarvan de coordinaten te verkrijgen zijn middels een hint tpv alle tussencaches (bv een plakcijfer op elke ammobox onderweg). Ik heb als locatie rond Hilversum in mijn hoofd, maar elke suggestie/idee (midden van het land) is welkom. Voordelen zijn m.i. dat de serie aan het eind een extraatje oplevert, dat lange-afstandswandelaars 1 route kunnen volgen en dat je als cache-legger gezamenlijk bv toestemming kunt regelen en ideeen kunt uitwisselen. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan hoor ik het graag. Ideeen/suggesties/kritiek ook welkom. Je doet maar Villadora (mijn forumnaam moet ik nog eens aanpassen) Dat kun je niet zelf doen, maar zeg maar wat het moet worden en ik doe het direct voor je. In plaats van JaneDoe moet het Villadora worden? Is het dan gelijk met geocaching.com? Immers, gelijk met je cachernaam op geocaching.com is wel het handigst.... Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb ooit een forumnaam opgegeven voordat ik een 'echte' cachernaam had, vandaar. Als je dat wilt veranderen in Villadora, graag. bedankt. 14 maart 2008 bewerkt door JaneDoe
delta123 Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 (bewerkt) Ik heb meerdere projecten gehoord en ook aan meegewerkt die dit idee als basis hebben. Enkele jaren geleden was er het idee voor een lange fietsroute met caches erlangs van Brabant naar het Hoge Noorden. Is nog ergens een draadje van. Helaas is dit niet gelukt. Met samenwerking is denk ik heel wat moois te maken. EDIT: draadje even opgezocht, het is er nog 14 maart 2008 bewerkt door delta123
Villadora Geplaatst 14 maart 2008 Auteur Geplaatst 14 maart 2008 Ik heb meerdere projecten gehoord en ook aan meegewerkt die dit idee als basis hebben. Enkele jaren geleden was er het idee voor een lange fietsroute met caches erlangs van Brabant naar het Hoge Noorden. Is nog ergens een draadje van. Helaas is dit niet gelukt. Met samenwerking is denk ik heel wat moois te maken. EDIT: draadje even opgezocht, het is er nog Dank je wel voor de tip ! Er staan wat terechte nadelen opgenoemd : je moet de route natuurlijk wel onderhouden, dus een soort 'vereniging van eigenaren' oprichten. Ik wilde het zelf niet zo mega-groot aanpakken; niet iets dat vergelijkbaar is met het Pieterpad of een route die het hele land doorkruist, maar een totale route die in 1 (of 2) dagen te doen is en 3 a 4 'eigenaren' heeft. E.e.a. om het overzichtelijk te houden. Maar goed, als iemand een ander idee heeft of mee wil doen .....
Team Professor X Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Ik heb meerdere projecten gehoord en ook aan meegewerkt die dit idee als basis hebben. Enkele jaren geleden was er het idee voor een lange fietsroute met caches erlangs van Brabant naar het Hoge Noorden. Is nog ergens een draadje van. Helaas is dit niet gelukt. Met samenwerking is denk ik heel wat moois te maken. EDIT: draadje even opgezocht, het is er nog Ja, dat was nog een project uit de pre-micromanie-fase! Mijn route van Overijssel naar Drenthe kan zo weer opgepakt worden. Helaas denk ik dat er (nog steeds) weinig animo voor is. Maar een route van 25 km met 4 caches. Waarom niet? Kan je trouwens ook in je eentje onderhouden hoor
pa3fus Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Kijk maar eens naar de stevig stappen serie tussen Nijmegen en Groesbeek. 3 aparte route's of in 1 keer te doen brengt de teller in de buurt van 35 km. Mooie omgeving, maar wel afzien de laatste kilometers. Groeten Jan-Willem
Team jemar Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb ooit een forumnaam opgegeven voordat ik een 'echte' cachernaam had, vandaar. Als je dat wilt veranderen in Villadora, graag. bedankt. Ach Kruimeldief is weer Kralenfee aan het helpen met de afwas; heb ik maar effe je forumnaam veranderd...
Kruimeldief Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Thanks Jeroen Ja, ik heb soms andere dingen erbij te doen. Nog ff terug te komen op de vraag van Villadora: Weet je, je kunt al die caches, ook al lopen ze door heel nederland, best op je eigen naam hebben. het is niet zo dat je ze verdelen moeten met steeds lokale cachers. Wat je dan wel moet, ivm onderhoud, is voor iedere cache waarvan je denkt dat je er niet zo snel onderhoud aan kunt plegen, een lokale cacher zoeken/vinden die bereid is de cache voor je te onderhouden bij problemen. Dus iemand die voor je gaat checken en die bereid is het logboekje of logrolletje te wisselen. Deze lokale geocacher moet dus ook een actieve geocacher zijn, moet dan even met zijn nickname vermeld worden op desbetreffende cachepagina met de vermelding dat het onderhoud voor zijn/haar rekening komt. Dit is hetzelfde principe die de reviewrs aanhouden met de zogenaamde vakantiecaches. ik weet dat sommige van mijn buitenlandse collega's zich daar niet zo aan houden, maar een cache op afstand mag alleen goedgekeurd worden als er een lokale, actieve geocacher bereid is de cache te onderhouden. Een toevallige opa of oma die in de buurt woont zou normaliter niet mogen, maar in goed overleg is er met de reviewer heel wat te regelen. Als opa en oma de cache ook maar blijven onderhouden. Maar de wens is dus een actieve lokale geocacher.
smeule Geplaatst 14 maart 2008 Geplaatst 14 maart 2008 Een toevallige opa of oma die in de buurt woont zou normaliter niet mogen, maar in goed overleg is er met de reviewer heel wat te regelen. Als opa en oma de cache ook maar blijven onderhouden. Maar de wens is dus een actieve lokale geocacher. Dat is dus goed nieuws, ik heb namelijk mijn oma een cache kado gegeven voor haar verjaardag. Ze heeft zelf een plekkie uitgezocht, ik moet er alleen nog een keer heen voor de juiste coordinaten (Coordinaten uit mapsource halen zal niks worden). Maar een actieve geocacher is ook geen punt.
Villadora Geplaatst 18 maart 2008 Auteur Geplaatst 18 maart 2008 Ben al wat ideeen aan het uitwerken. Ik kon over het volgende niets vinden in oude draadjes, dus vandaar de vraag : Is het toegestaan om een cache (laat ik hem "eindcache" noemen) te maken waarvan de coordinaten alleen te achterhalen zijn als men andere caches gevonden heeft ? Dus de coordinaten van de eindcache liggen in een of meerdere caches die men dus eerst moet vinden.
Mar+Mar Geplaatst 18 maart 2008 Geplaatst 18 maart 2008 Ben al wat ideeen aan het uitwerken.Ik kon over het volgende niets vinden in oude draadjes, dus vandaar de vraag : Is het toegestaan om een cache (laat ik hem "eindcache" noemen) te maken waarvan de coordinaten alleen te achterhalen zijn als men andere caches gevonden heeft ? Dus de coordinaten van de eindcache liggen in een of meerdere caches die men dus eerst moet vinden. Bij de meeste series is dat toch ook het geval? De zogenaamde 'bonuscache' kun je alleen vinden als je de andere caches van die serie ook gedaan hebt. Bijvoorbeeld de 'Da's toch lochisch' serie.
TheFalcon Geplaatst 18 maart 2008 Geplaatst 18 maart 2008 Ben al wat ideeen aan het uitwerken. Ik kon over het volgende niets vinden in oude draadjes, dus vandaar de vraag : Is het toegestaan om een cache (laat ik hem "eindcache" noemen) te maken waarvan de coordinaten alleen te achterhalen zijn als men andere caches gevonden heeft ? Dus de coordinaten van de eindcache liggen in een of meerdere caches die men dus eerst moet vinden. Bij de meeste series is dat toch ook het geval? De zogenaamde 'bonuscache' kun je alleen vinden als je de andere caches van die serie ook gedaan hebt. Bijvoorbeeld de 'Da's toch lochisch' serie. Precies, daar zijn er meerdere van. De bonus wordt dan gewoon een mysterie cache. Geen enkel punt. Onderhoud is het belangrijke punt zoals eerder gemeld. Ik heb zelf een KiloCache mogen ontvangen, die 300 (!) km lang is (ongeveer ). Die kan ik zelf begrijpelijkerwijs niet zo 1,2,3 onderhouden, elk WP wordt door 1 persoon onderhouden (mocht er wat mis zijn).
Aanbevolen berichten