Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

:D;):lol::) Als je bedenkt dat meer dan de helft van nl geocachers een etrex-vista bezit (+/- 450 euro ex software), boven de veertig is, double income heeft, allemaal aardige beschaafde mensen zijn en serieus geocachen

dan weet je zeker dat s'nachts de kabouters alle begerenswaardige voorwerpen uit de caches vervangen

voor vuilnis dat te klein is om naar de gemeentewerf te brengen.

En die kabouters zijn zeer vindingrijk; vieze pleisters, euro-omrekenapparaten met lege batterij, kapotte

spulletjes uit de keukenla, blokker ducaten, oude visitekaartjes en noem maar op.

Gelukkig hebben de kabouters nog niet alle caches ontdekt waar alleen de nl geocachers komen. Maar ze rukken wel steeds meer op.

Daar zie je nog dat men met liefde wat leuks heeft geruild als waardering voor de leuke caches.

Waar de box verzorgd wordt achtergelaten. De spulletjes netjes verpakt.

Op mijn leeftijd ga je zulke fijne momenten koesteren.

Geplaatst

Ik weet niet precies wat je wilt zeggen met je bericht, maar ik benhet wel met je eens dat het interessantheids-gehalte van de voorwerpen in de caches nogal te wensen over laat. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg want als ik alleen aan het cachen ben gaat het mij meer 'om de reis' (Zen) en niet het doel. Gaan de kinderen echter mee dan verandert dat allemaal. Voor hen is er veel meer keuze en dat vinden ze prachtig.

Ik heb trouwens ook een Vista, ben boven de veertig maar een enkel inkomen.

Groeten,

Dutch Nomad

Geplaatst

Het is i.d.d. een probleem en er zijn hier al meerdere draadjes over geweest. Met name over het achterlaten van rommel (al verschilt de definitie van rommel van geocacher tot geocacher :lol: ) in caches.

De draadjes:

Draadje 1

Draadje 2

Draadje 3

Bytheway

Geplaatst

Als ik moet uitleggen wat Geocaching is en kom bij het onderdeel

'de inhoud van een cache', dan verschijnt er toch altijd een wat

meewarige blik in de ogen tegenover mij. Ik zie ze dan denken:

volwassen mensen die uren lang bezig zijn om prullaria te vinden.

En eigenlijk is dat ook zo.

Het is de wandeling, de speurtocht, het zoeken naar en het (al dan niet)

vinden van de cache dat de voldoening zou moeten geven en niet de sleutelhanger,

batterijtje of een poppetje van hooguit een euro.

Hoe goed bedoeld ook, een goodie zal nooit de status 'begerenswaardig' krijgen.

Voor kinderen is het natuurlijk wel hartstikke leuk om goodies te vinden.

Daarom stel ik voor om alleen nog maar spulletjes voor kinderen in de caches achter te laten.

Dit geldt natuurlijk niet voor kabouters.

Geplaatst

Mij interesseert de inhoud eerlijk gezegd geen biet. :lol: Meestal pak ik gauw het logboekje, laat een krabbel achter, lees even of de laatste bezoeker een travelbug heeft achtergelaten en weer weg. Zal er wel mee te maken hebben dat ik ver onder de 40 ben en nooit met kinderen ga cachen (hoewel Leo soms wel wat kinderachtig is :) )

Geplaatst
Mij interesseert de inhoud eerlijk gezegd geen biet.

Mij interesseert het wel. Ik vind het leuk om wat mee te nemen wat ik leuk vind. Ik vind het ook leuk om in winkels uit te kijken naar goodies. Ik koop dan de dingen die ik leuk zou vinden om aan te treffen. Neem nu een setje achtkantige dobbelstenen. Dat is leuk, omdat het een extra dimensie aan een bord spel geeft. Het moeten er dan natuurlijk wel 2 in verschillende kleur zijn. Een finse een euro cent is ook de moeite waard.

Maar als je alleen een reklame pen, een McDonalds prul of een duitse euro bij je hebt, stel ik voor gewoon niets te ruilen.

Geplaatst
Mij interesseert de inhoud eerlijk gezegd geen biet.

Nou, interesseren is inderdaad een groot woord, maar ja ik vind het wel leuk mijn best te doen om te zoeken naar dingen waarvind ik hoop dat anderen het leuk vinden. Still learning!! [:)]

Het hoort er wel een beetje bij, denk ik...

Maar voor mij is het hoofddoel ook het wandelen, het op (heerlijk rustige) plekken (bvb. Lupardi's) komen waar ik anders echt nooit zou komen... Dat is het echte genieten!!! :lol:

Geplaatst

Het hangt er voor mij vanaf wat voor prullaria je achterlaat op basis van wat voor cache het is. Besteedt de maker aandacht aan de cache en zorgt dat er interessante prullaria zijn, dan neem je de moeite om ook iets interessants terug te stoppen.

Als de cache echter een zooitje is en slechts de wandeling erheen de moeite waard is, is het onbegonnen werk iets 'begeerlijks' achter te laten. Het is gewoon zonde. Want de eerstvolgende die de cache vindt zal waarschijnlijk jouw begerenswaardig objectje er weer uit halen en een prullaria achterlaten.

Ik wil hiermee dus niet zeggen dat we allemaal maar poppetjes van de MC moeten achterlaten, maar als slechts een handjevol cachers serieus met de inhoud omgaat is het onbegonnen werk en soms best logisch dat je een minder- of onbegerenswaardig ding achterlaat.

flupke

Geplaatst

Deze discussie heb ik wel eens vaker gehad met mijn teamgenoot Dennixx; wij zijn beide voorstanders van thema-caches. Je weet vantevoren wat er van de ruil verwacht word en kan dus gericht iets meenemen.

Toch valt er voor die reclame-spullen ook te pleiten, want ik ken ZAT mensen die McSmek poppetjes / reclame-pennen / etc. sparen om over de kinderen maar niet te zwijgen...

Een drive-in cache mag van mij op zich wat minder zijn (drive-in + McSpeeltje = klopt), maar als je bijv. een multi gelopen hebt (zeg: meer moeite heb moeten doen) dan verwacht je geen filmhulsje met twee dooie pissebedden, een doorweekt papiertje zonder schrijfgerei.

(BTW: genoemd voorbeeld is verzonnen en niet gebaseerd om mijn ervaringen)

Feit blijft dat het gaat om de ZEN (goeie, moet ik erin houden), het vinden van de cache als tweede (voldoening) en de 'buit' op de laatste plaats (verrassing)...

Maarreh: Cache-In, Trash-Out!

Laurus

TeamEnergy

Geplaatst
Het is de wandeling, de speurtocht, het zoeken naar en het (al dan niet) vinden van de cache.

Volkomen mee eens!!! :D

Als we al iets ruilen dan laten wij meestal iets voor de kinderen achter. De onze gaan niet mee ;) vinden alles wat pa en ma doen vreemd :)

Komen waar ik anders echt nooit zou komen... Dat is het echte genieten!!!

Dit is tegenwoordig mijn lijfspreuk. "Je komt weer eens ergens waar je normaal gesproken nooit komt"

Biertjuh :lol:

Geplaatst
De onze gaan niet mee. vinden alles wat pa en ma doen vreemd

Ach dat is de leeftijd. Over, pak weg, dertig jaar (?) lopen zij ook met zo'n ding te zoeken naar wat omgewoelde aarde.

• 2 years later...
Geplaatst
Als je bedenkt dat meer dan de helft van nl geocachers een etrex-vista bezit  (+/- 450 euro ex software), boven de veertig is, double income heeft,  allemaal aardige beschaafde mensen zijn...

Jahaaa! Eindelijk een plek waar ik een minderheid ben! Normaal ben ik als 26-jarige, blanke man en tweeverdiener (dat dan weer wel) zo'n beetje degene voor wie reclames worden bedacht, rondom wie auto's worden ontworpen, enz....

Die Vista heb ik trouwens wel, alleen kost hij zoveel niet meer dankzij de komst van die retedure kleurendingen. Of ik aardig en beschaafd ben, daarover zijn de meningen waarschijnlijk verdeeld.

Groet,

Rolf.

Geplaatst

Hmm, ik heb geen Etrex-Vista, maar een eXplorist 100, ik ben geen twee-verdiener (heb wel een vaste baan maar resideer in mijn ouderlijk huis), ik ben ook geen 40+er, haal slechts de leeftijd van 24. En tja dat aardig en beschaafd wil ook wel eens fluctueren. Mag ik nu nog wel geocachen of ben ik nu een te grote alternativeling?

Maar terug on-topic: geocachen is voor mij geen methode om aan spullen te komen, het ruilen is leuk, maar ik verwacht er geen ipod-nano in te treffen... Mag overigens wel hoor :blush:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...