Spring naar bijdragen

geocachen met je blackberry


hrng

Aanbevolen berichten

Sinds kort beschikt i over een blackberry en he dat ding bevat een ingebouwde GPS.

Het navigatie programma dat er bij zit is leuk maar niet geschikt om te geocachen.

 

Ik vind wel wat payware pakketten zoals:

wise pilot

 

image001.jpg

 

en spot

 

Maar ik zoek freeware die specifiek geschikt is voor het geocachen.

 

Heeft iemand tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hé hier Ating,

 

Van de week Geocache Navigator op twee Nokia N95's gezet.

 

In de interliner van Alphen a/d Rijn naar Amsterdam meteen uitgeprobeerd.

 

Het is een leuk, handig en eenvoudig.

 

Belangrijk is dat je een onbeperkt internet abonnement hebt bij je provider.

 

Het programma haalt elke keer nieuwe kaarten binnen en dan haal je toch aardig wat binnen.

 

Voor de rest is de N95 dus helemaal Geocache proof!

 

Veel plezier,

Ating

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Niet freeware, maar deze software werkt wel op een Blackberry:

 

Geocache Navigator

 

Vandaag dan toch maar de door geocaching.com voorgestelde aanpak geinstalleerd. Je kunt hem 60 dagen gratis proberen. Daarna is het 40 dollar per jaar.

 

Het werkt als een tierelier. Van het onderweg opzoeken wat er in de buurt zit; het ophalen van de cachebeschrijving tot en met het klaar zetten van founds bij gc.com.

Tja blijft dat prijskaartje zodra de gratis periode voorbij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Dit zijn al wat oudere berichten, maar hoe is het nu gesteld met de mogelijkheid om de blackberry te gebruiken voor geocaching?

Kan me voorstellen dat de nieuwe blackberry toestellen alweer sneller zijn en betere verbinding hebben enzovoorts? Wie heeft hier recente ervaring mee?

Ik zit bij kpn en wil een blackberry telefoon nemen. Welke kan ik het beste nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cachen met de blackberry lukt wel.

ze hebben allemaal de sirfstar III gps chip aan boord, dus dat is geen probleem.

een interessant gratis progje is blackstar

ik heb zelfs een wherigo gedaan met mijn bb, weet het progje daarvoor niet meer uit mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ook geen freeware maar volop in ontwikkeling en niet duur.

 

Cacheberry

 

De ontwikkelaar staat open voor suggesties en heeft er al meerdere in het programma verwerkt.

 

en dat voor maar 10 dollar, voor dat geld koop je vaak een ijsje tijdens het cachen (prijzen kunnen variëren op het aantal personen dat met je mee cached)

 

Het kijken waard.

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

cachen met de blackberry lukt wel.

ze hebben allemaal de sirfstar III gps chip aan boord, dus dat is geen probleem.

een interessant gratis progje is blackstar

ik heb zelfs een wherigo gedaan met mijn bb, weet het progje daarvoor niet meer uit mijn hoofd.

 

Damn, weet je echt het programma niet meer? Ben al even op zoek naar een cache programma voor wherigo voor de BB 8900 bold.

Zal eens kijken of ik GPSlogger en/of BlackStar kan uitproberen.. Maar als iemand suggesties heeft voor de mogelijkheid voor een BB een Wherigo et doen, hoor ik het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo,

Ik gebruik gpsVP op mijn smartphone met topo kaarten.

Kan daar goed mee uit de voeten tbv geocachen.

Voor verdere info zie: http://gpsvp.garminmapsearch.com/?page_id=5

Succes, Jaap

 

 

Wellicht moet ik het idee los laten om altijd met topo kaarten te willen geocachen, maar de gedachte dat je door gebrek aan bereik of bandbreedte niet meer kunt met al die online kaarten bevalt met niet. Ik wil dus graag een programmaatje hebben ala de oziexplorer waarmee ik mijn topo kaarten kan blijven gebruiken in Ozfx3 formaat.

 

Het hier boven gerefereerde gpsVP zet strak in 1 keer mijn blackberry bold 9700 helemaal vast dus dat is wellicht niet de weg te gaan. Doe ik iets fout?

 

Iets vergelijkbaars is de TopoExplorer, maar zover ik nu begrijp kan ik wel offline kaarten installeren, maar alleen die kaarten die geleverd worden door deze club.

 

 

Of heeft iemand nog (andere) suggesties die wel werken? of een slimme truuk voor Googlemaps?

bewerkt door De Roofvogelbende
stukje over illegale kaarten verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...