magelhaessuccessors Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Nu toestemming geregeld is, kan ik verder met mijn serie "Rontelum Skon Orskot". Eindelijk!! Vanmiddag heb ik al de hele middag zitten stoeien met een nieuwe cachepagina. Ik heb daar méér HTML-kennis voor nodig. Ik loop vast op tabellen, afbeeldingen in tabellen, colgroup e.d. Wie kan en wil me vooruit helpen? Robert-Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Ik weet ook helemaal niets van HTML, maar met Frontpage krijg ik toch aardige resultaten met tabellen en plaatsjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kapitein Haak Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Inderdaad biedt frontpage een aardige oplossing. De nieuwere versies gebruik je net als word, dus gewoon tabel maken en alle tekst enz. Dan op een volgend tabblad, normaal onderin aan te kiezen zie je bron of HTML staan en dan dus gewoon die HTML kopieren. Haak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrijsBaard Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 (bewerkt) Ik weet ruim voldoende van HTML. Als je een uidraai maakt, tekening ofzo, hoe je het wilt, ben ik bereid om je te helpen. Ik maak dan tevens gebruik van CSS om e.ea. fraai te positioneren. 12 februari 2008 bewerkt door GrijsBaard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
magelhaessuccessors Geplaatst 12 februari 2008 Auteur Share Geplaatst 12 februari 2008 Ik weet ruim voldoende van HTML.Als je een uidraai maakt, tekening ofzo, hoe je het wilt, ben ik bereid om je te helpen. Ik maak dan tevens gebruik van CSS om e.ea. fraai te positioneren. Helemaal geweldig! Bedankt alvast! Ik mail je wat ik voor ogen heb! Robert-Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Ik weet ruim voldoende van HTML. Als je een uidraai maakt, tekening ofzo, hoe je het wilt, ben ik bereid om je te helpen. Ik maak dan tevens gebruik van CSS om e.ea. fraai te positioneren. Helemaal geweldig! Bedankt alvast! Ik mail je wat ik voor ogen heb! Robert-Jan Probeer ook eens zelf iets in Frontpage te fröbelen. Al spelende kom je een heel eind. Zie dit voorbeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fra-ha Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Dit is een goede site om wat meer van HTML te leren. http://www.handleidinghtml.nl/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilonka1980 Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Misschien kan iemand je helpen voor of na jouw GSAK-mini-event? Ook ik kan hier niet mee overweg. Ik kreeg een duidelijke beschrijving van Karel Kraak over hoe ik een foto kon laten weer geven op mijn cachepagina. Maar wat jij wil gaat me helemaal m'n pet te boven en voorlopig wil ik het ook niet weten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Comte Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Ik gebuik altjd NVU, een gratis programma. Opmaak is min of meer WYSIWYG, daarna kun je uit een ander tabblad de code kopieren en op de cache-pagina plakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Famda Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 (bewerkt) Dit is een goede site om wat meer van HTML te leren. http://www.handleidinghtml.nl/ Inderdaad handig naslagwerk. Andere site met info: HTML op het net. Maar, bovenstaand is al makkelijkere hulp aangeboden Ik gebruik zelf Crimson Editor als programmatje. Ook gratis en met code validatie. 12 februari 2008 bewerkt door Famda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eSeR2008 Geplaatst 12 februari 2008 Share Geplaatst 12 februari 2008 Nu toestemming geregeld is, kan ik verder met mijn serie "Rontelum Skon Orskot". Eindelijk!! Vanmiddag heb ik al de hele middag zitten stoeien met een nieuwe cachepagina. Ik heb daar méér HTML-kennis voor nodig. Ik loop vast op tabellen, afbeeldingen in tabellen, colgroup e.d. Wie kan en wil me vooruit helpen? Robert-Jan Deze editor is ook ontzettend handig: > Editor < Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eSeR2008 Geplaatst 13 februari 2008 Share Geplaatst 13 februari 2008 Ik kon het gisteren even niet meer thuisbrengen maar hier is ook goede info te zien: Html codes voor je cache pagina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars Express Geplaatst 14 februari 2008 Share Geplaatst 14 februari 2008 Ik gebuik altjd NVU, een gratis programma. Opmaak is min of meer WYSIWYG, daarna kun je uit een ander tabblad de code kopieren en op de cache-pagina plakken. Voor het geval je het niet wist, NVU heeft een opvolger: http://www.kompozer.net/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ds-polleke Geplaatst 14 februari 2008 Share Geplaatst 14 februari 2008 Ik weet ook helemaal niets van HTML, maar met Frontpage krijg ik toch aardige resultaten met tabellen en plaatsjes. Wil je de pagina van Geocaching.com over de rooie helpen? Dan moet je vooral Frontpage gebruiken voor je code.. brrrr.. Frontpage bakt er niets van om nette code te maken. Er staat zo veel nutteloze troep in de code dat het een wonder is dat een brakke browser als Frontpage het nog kan parsen... Maar desalniettemin heeft de topicstarter genoeg tips gekregen anders heb ik er nog een paar HTML leren ->w3schools.com (engelstalig) -> htmlgoodies.com WYSIWYG (What You See Is What You Get) editors (en meer) 1stpage (als het nog bestaat) editplus (editor met codevalidatie) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dmace Geplaatst 14 februari 2008 Share Geplaatst 14 februari 2008 Als je klaar bent de pagina even hier door heen halen: W3C Validator Als dat geen fouten oplevert, werkt alles in Firefox, en als het niet werkt in IE, dan klagen bij Microsoft, en niet bij de bouwer van de pagina. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden