Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Zet hem aan en doe het volgende.

1: klik op de rechter grijze knop en kies "stel in" (setup) en klik op de zwarte knop.

2: kies hier "Systeem" (system) en klik weer op de zwarte knop.

3: kies "Toon" (sound) aan (on)

en hoppa. geluid. :)

It works! :lol: Thanks!

Geplaatst

Twee weken geleden in de States geweest en een colorado 400t gekocht voor omgerekend 420 EURO.

de topo USA vond ik daar wel handig, en door wat gemarchandeer kreeg ik uiteindelijk de 400t voor niet veel meer als ik oorspronkelijk voor de 300 moest neertellen.

Ik mis wel het verzetbare waypointpijltje van de 60csx, en het ding vreet stroom...Verder een mooi helder beeld, en het voordeel van paperless caching en Wherigo.

Op mijn nieuwe mobiel (HTC Diamond) heb ik wherigo nog steeds niet draaiend.

De software staat er keurig op, maar daar is ook alles mee gezegd.

Kortom: de colorado gaat mee samen met de CsX! Samen staan we sterk!

Geplaatst
Dan heb ik nog een opmerking over de casing. Deze is niet waterdicht (bij het ontwerpen is daar slecht over nagedacht). Nou vind ik dat persoonlijk niet zo erg maar dit kan voor sommige mensen een showstopper zijn.

Hij is wel waterdicht. Althans: hij wordt gespecificeerd als zijnde waterdicht (IPX7: 30 minuten onder 1 meter water)

Wel heb ik wat horror verhalen gelezen over verzopen Colorado's; dus het blijft wel even oppassen dat je hem goed afsluit.

Geplaatst

Dan heb ik nog een opmerking over de casing. Deze is niet waterdicht (bij het ontwerpen is daar slecht over nagedacht). Nou vind ik dat persoonlijk niet zo erg maar dit kan voor sommige mensen een showstopper zijn.

Hij is wel waterdicht. Althans: hij wordt gespecificeerd als zijnde waterdicht (IPX7: 30 minuten onder 1 meter water)

Wel heb ik wat horror verhalen gelezen over verzopen Colorado's; dus het blijft wel even oppassen dat je hem goed afsluit.

ik zou hem maar niet onder water houden. De mijne lekt in elk geval enorm bij het memorycard slot. De achterzijde van de Colorado is van kunststof en ik denk dat die niet geheel vormvast uit de produktiemal komen en daardoor slecht passen en afsluiten...
Geplaatst

ik zou hem maar niet onder water houden. De mijne lekt in elk geval enorm bij het memorycard slot. De achterzijde van de Colorado is van kunststof en ik denk dat die niet geheel vormvast uit de produktiemal komen en daardoor slecht passen en afsluiten...

Als ie echt lek is, dan lijkt het me een gevalletje garantie. Als Garmin het ding specificeert als IPX7 dan moet ie ook gewoon waterdicht zijn. Zoniet dan is het een fabricagefout.

De allereerste serie van de colorado's schijnt ook iets anders te zijn als de huidig uitgeleverde versie.

Geplaatst

Als ie echt lek is, dan lijkt het me een gevalletje garantie. Als Garmin het ding specificeert als IPX7 dan moet ie ook gewoon waterdicht zijn. Zoniet dan is het een fabricagefout.

De allereerste serie van de colorado's schijnt ook iets anders te zijn als de huidig uitgeleverde versie.

Zeker. Maar het blijft oppassen met de waterbestendigheid. En met het roepen dat ie waterdicht is.
Geplaatst
En met het roepen dat ie waterdicht is.

Ik heb ooit een sporthorloge gehad waarop stond dat hij tot 40 meter waterdicht was. Ik hield hem dan natuurlijk ook om bij het duiken (in zoetwater). Op een gegeven moment deed hij het niet meer. In de winkel werd waterschade vastgesteld en werd verteld dat het niet als duikhorloge bedoeld was. Kennelijk kon je er alleen maar aan de oppervlakte mee zwemmen. Blijft toch vreemd dat er dan wel zo'n grote max. diepte vermeld wordt.

Zo zie je maar weer dat je altijd ervanuit moet gaan dat de specificaties van de fabrikant nooit helemaal kloppen of haalbaar zijn.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb afgelopen woensdag besteld en gisteren was hij binnen. Smorgens stond er op de site van fedex dat hij in Nederland was en al in het delevery vehicle was.

Vanaf smorgens dus al achter de deur staan posten tot er iemand aanbelde :D.

Ben tot nu toe erg tevreden. Mooi scherm. Goede bediening waar je wel ff aan moet wennen als je de csx gewend bent.

TOPO NL en CN9 erop staan gaat ook goed op dat kleine probleempje na dat ik in een ander draadje al heb aangekaart. Ik ben benieuwd wat voor leuke snufjes er nog gaan komen. Software matig.

Wat ik mis is de gevaren zones. Deze kwamen soms nog wel eens te pas bij caches. Ook het middelen van een waypoint kan ik niet vinden. Maar misschien is het ontvangt zo goed dat het middelen niet meer nodig is :thumbup:.

bewerkt door Team Krabbegat
  • 4 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Via een persoonlijke koerier :P ook een Colorado 300 laten overkomen uit de VS. Totaal 285 Euri.

Na een tweetal cachedagen bevalt-ie uitstekend. Vooral de geocache-functionaliteit vind ik persoonlijk uitstekend.

Vanuit GSAK de traditionals, webcam, virtuals en earthcaches, alsmede de opgeloste puzzels (met aangepast coordinaat) naar de CO geexporteerd.

Eenmaal in het veld kan gelijktijdig de kaart en kompas op het scherm en de cacheomschrijving is slechts een klikje verder. En wanneer de cache gevonden wordt kan een found worden aangegeven (automatisch datum en tijd). Alleen het aanmaken en vervolgens navigeren naar tussenpunten tijdens een multi is iets omslachtiger. Kwestie van wennen.

Weer thuis kan ik dan vanuit het GC.com scherm de field notes uploaden; dus een found lijst keurig op volgorde en met een direkte link naar het aanmaken van een log voor de betreffende cache(s). Alleen moet voor de exacte tijd even de tekstfile op de Colorado met kladblok oid worden uitgelezen.

Kortom, best wel een lekker apparaat. De gevoeligheid van de GPS is ook OK, vergelijkbaar met de 60Cx.

Ik heb mijn persoonlijke ervaringen met wat screenshots en handige links op mijn website geplaatst.

bewerkt door Boswijk Posse
  • 5 months later...
Geplaatst

Colorado 300 problemen met meerder wp's

Persoonlijk heb ik een Garmin 60CS

Hierin laadt ik bv via Mapsource 800 wp's van caches in

In het scherm zie ik maar 50 wp's

Onder Find Waypoint kan ik dan kiezen tussen:

- dichtbijzijnde

- op symbool

- op naam

En zo kom ik toch aan de overige 750 wp's en kan er naar de cache navigeren.

Een kennis van me heeft de Colorado 300

Hij wil dit ook kunnen, maar hij ziet slechts 50 wp's

Hoe kun je in de Colorado de andere wp's zien/selecteren en ernaar toe gaan?

Iemand de gouden tip?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...