Spring naar bijdragen

Ulitiem geocache device


ardligthart

Aanbevolen berichten

Binnen niet al te lange tijd mag ik onderstaand apparaat in ontvangst nemen. ;)

Ben benieuwd of ie nog wat meerwaarde kan hebben voor de hobby.

 

The HTC TyTN II

 

Misschien heeft iemand er misschien al ervaring mee.

 

Lekker hebbeding Ron !

Leuk dat je hem in ontvangst kan nemen: ik moet er voor betalen.

 

Geopatra.

 

Ook handig is dat er allerlei tooltjes zijn voor extra mogelijkheden als hint decryptie, projectie enz. Misschien heeft een PDA juist wel meer mogelijkheden.

 

Ja, en met een handheld heb je dat allemaal niet nodig, want het zit er in. En nog meer.

En sommige cecheeigenaars willen graag van dat meer gebruik maken bij het uitzetten van een cache: :blush::thumbup:

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Binnen niet al te lange tijd mag ik onderstaand apparaat in ontvangst nemen. :thumbup:

Ben benieuwd of ie nog wat meerwaarde kan hebben voor de hobby.

 

The HTC TyTN II

 

Misschien heeft iemand er al wat ervaring mee.

 

Volgende week ga ik dit beestje testen. Met name op GPS gebied. Bellen zal ie wel kunnen.

En als het bevalt, mag ik hem ook in ontvangst nemen. Maar ik mag er dan mee werken, dus ik ben benieuwd hoe het slidemechanisme zich houdt. Want ik gebruik hem buiten. We 'll see. Ik hou je op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen niet al te lange tijd mag ik onderstaand apparaat in ontvangst nemen. :thumbup:

Ben benieuwd of ie nog wat meerwaarde kan hebben voor de hobby.

 

The HTC TyTN II

 

Misschien heeft iemand er al wat ervaring mee.

 

Volgende week ga ik dit beestje testen. Met name op GPS gebied. Bellen zal ie wel kunnen.

En als het bevalt, mag ik hem ook in ontvangst nemen. Maar ik mag er dan mee werken, dus ik ben benieuwd hoe het slidemechanisme zich houdt. Want ik gebruik hem buiten. We 'll see. Ik hou je op de hoogte.

Bevalt goed.. alleen is de GPS ontvager net niet geschikt voor geocachen: teveel afwijking en een geactiveerde static-navigation.

Gellukig kun je er ook gewoon een Bluetooth ontvanger aan koppelen en dan is dat probleem geheel opgelost :-)

Verder werkt het goed, en ook de accu gaat best lang mee; valt me helemaal niet tegen. Een uurtje of 4 / 5 als je tenminste even 3G en WiFi uitzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen niet al te lange tijd mag ik onderstaand apparaat in ontvangst nemen. ;)

Ben benieuwd of ie nog wat meerwaarde kan hebben voor de hobby.

 

The HTC TyTN II

 

Misschien heeft iemand er al wat ervaring mee.

 

Volgende week ga ik dit beestje testen. Met name op GPS gebied. Bellen zal ie wel kunnen.

En als het bevalt, mag ik hem ook in ontvangst nemen. Maar ik mag er dan mee werken, dus ik ben benieuwd hoe het slidemechanisme zich houdt. Want ik gebruik hem buiten. We 'll see. Ik hou je op de hoogte.

Bevalt goed.. alleen is de GPS ontvager net niet geschikt voor geocachen: teveel afwijking en een geactiveerde static-navigation.

Gellukig kun je er ook gewoon een Bluetooth ontvanger aan koppelen en dan is dat probleem geheel opgelost :-)

Verder werkt het goed, en ook de accu gaat best lang mee; valt me helemaal niet tegen. Een uurtje of 4 / 5 als je tenminste even 3G en WiFi uitzet.

 

Ok, het klinkt hoopvol. Ennuuhh, in eerste instantie krijg ik hem ook om er m'n werk mee te kunnen doen :blush: .

Ik denk er trouwens ook geen moment aan om met dit apparaat de cache zelf op te sporen.

Daarvoor heb ik m'n 60csx te lief :thumbup: .

Maar nog sneller, oa gebruik makend van HSDPA, even een cache pagina raadplegen, lijkt me ideaal.

bewerkt door papyrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

]

Bevalt goed.. alleen is de GPS ontvager net niet geschikt voor geocachen: teveel afwijking en een geactiveerde static-navigation.

Gellukig kun je er ook gewoon een Bluetooth ontvanger aan koppelen en dan is dat probleem geheel opgelost :-)

Verder werkt het goed, en ook de accu gaat best lang mee; valt me helemaal niet tegen. Een uurtje of 4 / 5 als je tenminste even 3G en WiFi uitzet.

 

En dat is nu net wat ik bedoel: :blush:

al die extra handelingen zijn niet nodig, de ontvanger is per definitie geschikt voor geocaching, je hebt geen bleutooth nodig, je hoeft niets extra's te downloaden en je hoeft niets uit te schakelen. Tenslotte kun je er een hele dag mee geocachen . Ook in de regen. En je kunt hem gerust laten vallen of laten zwemmen. :thumbup:

 

Een handheld gpsr is in alle opzichten meer geschikt om te geocachen, maar daar kom je pas achter als je er een hebt.

PDA is altijd behelpen. GPSr is ideaal en meestal ervoor gemaakt.

Cachers met PDA zijn altijd in het nadeel. Alleen moeten ze daar nog even achterkomen. ;)

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een handheld gpsr is in alle opzichten meer geschikt om te geocachen, maar daar kom je pas achter als je er een hebt.

PDA is altijd behelpen. GPSr is ideaal en meestal ervoor gemaakt.

Cachers met PDA zijn altijd in het nadeel. Alleen moeten ze daar nog even achterkomen. :thumbup:

 

Geopatra.

Ik snap nog steeds niet waarom je altijd zo negatief doet over een PDA om te cachen...

Beide apparaten zijn geschikt om te cachen, beide hebben zowel voor als nadelen...

 

Ik beschik ook over beide types (PDA en GPS60) maar geef gewoonweg de voorkeur aan de PDA, juist omdat deze veel veelzijdiger is dan een dedicated GPS.

Stevigheid en waterdichtheid zijn echt niet voor iedereen een absolute noodzaak: na 1300 (ofzo) caches is er nog steeds geen van beide devices iets overkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog geen PDA maar wil er binnenkort wel 1.

De 60csx zal ik wel blijven gebruiken voor het cachen maar een pda ernaast voor andere/extra toepassingen lijkt me handig en leuk.

De motivatie van Geopatra om voor alles wat je nodig hebt het meest geschikte apparataat aan te schaffen is een puur praktisch verhaal. De mens (geocacher) is echter geen machine maar doet ook wel eens iets met gevoel.

Die koopt iets omdat hij het LEUK vindt of graag iets nieuws en anders wil uitproberen.

 

Wie van de 2 (cacher met pda of gps) in het 'nadeel' zou zijn doet mijns inziens niet ter zake aangezien beide waarschijnlijk PLEZIER hebben met het speledingetje dat ze zelf gebruiken... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog geen PDA maar wil er binnenkort wel 1.

De 60csx zal ik wel blijven gebruiken voor het cachen maar een pda ernaast voor andere/extra toepassingen lijkt me handig en leuk.

De motivatie van Geopatra om voor alles wat je nodig hebt het meest geschikte apparataat aan te schaffen is een puur praktisch verhaal. De mens (geocacher) is echter geen machine maar doet ook wel eens iets met gevoel.

Die koopt iets omdat hij het LEUK vindt of graag iets nieuws en anders wil uitproberen.

 

Wie van de 2 (cacher met pda of gps) in het 'nadeel' zou zijn doet mijns inziens niet ter zake aangezien beide waarschijnlijk PLEZIER hebben met het speledingetje dat ze zelf gebruiken... :yes:

 

Vergis je niet hoor: ik zou graag zo'n g..le moderne pda :thumbup: willen hebben. Voor de heb dus, niet om te cachen.

Ik ben dol op gadgets. ;)

 

Voor geocachen (oa.) wil ik gewoon het m.i. beste materiaal hebben. En ik geef de voorkeur aan een uitgeprinte cachepagina boven het gepriegel op een pda. :yes:

Verder doe je het zelf maar zoals je wilt, maar je moet niet mopperen als je vastloopt op een technies lastige route of een route van een uur of 6-7 met regen en modder waar je ook nog naartoe navigeert met je pda.

 

Daarom begrijp ik het niet. :blush:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pda bevalt prima navigatie is heel goed met Totom 6 en Beeline voor de cache informatie. Het cachen met de pda is inderdaad ivm de static navigation niet te doen. Wellicht komt daar ooit een oplossing voor.

 

Het uitzetten van de Static navigation is niet uit te voeren blijkbaar is de gps ontvanger niet in de Sirf-modus te zetten en in die toestand zetten allerlei programma's Static navigation uit.

 

Is er iemand die windows 6 al op de htc p3300 heeft draaien? En bevalt dat ?

 

en @ Kalkendotters welke bleutooth gps ontvanger zou je advieseren? Ik vraag dit om ik denk dat je er ervaring mee hebt.

 

Ik houd jullie op de hoogte

 

Groeten Ard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pda bevalt prima navigatie is heel goed met Totom 6 en Beeline voor de cache informatie. Het cachen met de pda is inderdaad ivm de static navigation niet te doen. Wellicht komt daar ooit een oplossing voor.

 

Het uitzetten van de Static navigation is niet uit te voeren blijkbaar is de gps ontvanger niet in de Sirf-modus te zetten en in die toestand zetten allerlei programma's Static navigation uit.

Dat verwacht ik ook :crybaby: Omdat meer en meer PDA's een ingebouwde GPS krijgen is er ook meer en meer vraag naar het uitzetten van de Static Navigation

 

Is er iemand die windows 6 al op de htc p3300 heeft draaien? En bevalt dat ?

 

en @ Kalkendotters welke bleutooth gps ontvanger zou je advieseren? Ik vraag dit om ik denk dat je er ervaring mee hebt.

Zelf gebruik ik een Holux GPSlim, deze maakt gebruikt van standaard nokia accu's en kan met een accu zo'n 8-10 uur positie bepalen. Gebruikt een Sirf III set, en leverde dus al een jaar voor de x-serie van Garmin een lekkere nauwkeurige positie :lol1:

Een extra voordeel van een losse ontvanger is dat je deze op een goede ontvangstpositie kunt plaatsen, zoals bovenop de rugzak, mouwzakje, of onder de pet :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Binnen niet al te lange tijd mag ik onderstaand apparaat in ontvangst nemen. :)

Ben benieuwd of ie nog wat meerwaarde kan hebben voor de hobby.

 

The HTC TyTN II

 

Misschien heeft iemand er al wat ervaring mee.

 

Volgende week ga ik dit beestje testen. Met name op GPS gebied. Bellen zal ie wel kunnen.

En als het bevalt, mag ik hem ook in ontvangst nemen. Maar ik mag er dan mee werken, dus ik ben benieuwd hoe het slidemechanisme zich houdt. Want ik gebruik hem buiten. We 'll see. Ik hou je op de hoogte.

Bevalt goed.. alleen is de GPS ontvager net niet geschikt voor geocachen: teveel afwijking en een geactiveerde static-navigation.

Gellukig kun je er ook gewoon een Bluetooth ontvanger aan koppelen en dan is dat probleem geheel opgelost :-)

Verder werkt het goed, en ook de accu gaat best lang mee; valt me helemaal niet tegen. Een uurtje of 4 / 5 als je tenminste even 3G en WiFi uitzet.

 

 

De HTC Tytn II een weekje getest. Eerst was ie compleet de weg kwijt en bevond ik me ergens in/op de Oostzee, maar na een dag of wat, was ie niet meer van de goede plek te branden. Blijkbaar had ie een echte koude start.

Getest met Arcpad en OzieCE en GPSTuner. Met een sessie QuickGPS (standaard software - ik denk dat het progje een copie van de almanak binnenhaalt) is ie binnen 30 seconden gefixt. Bij gewoon lopen over een kilometer nog sneller!! Met een Trimble Geoexplorer (met multipath rejection=reflectie verwerping) als basis bleek er een verschil van enkele meters (van 4-8)in de bepaalde locatie te zijn. Met mindere nauwkeurige appatuur is menig cache gevonden. Overigens is de apparatuur van de cachelegger ook van belang voor het goed kunnen vinden van een cache. Als we allen dezelfde apparaatje hadden, dan was het makkelijk!!

Zelfs binnenshuis (nabij het raam) was er een snelle fix.

Opmerkelijk was zijn rustige positie in slechte ontvangst. Van static navigation (wat het dan ook wezen mag) geen last. Lopend tikten de kilometertjes gewoon weg.

Het ding een dag lang op mijn bureau laten liggen en positie laten bepalen. Hield het de hele dag vol. Weinig ander gebruik gemaakt van het apparaat overigens. Het kan zijn dat overigens verwisselbare accuutje dan minder lang meegaat. Met twee volle accu's moet je hele rare fratsen uithalen om die leeg te krijgen!!

Maar door de snelle fix, kun je bij een multi het ding bij de laatste honderd meter weer aanzetten, dus je hoeft hem niet de hele tijd aan te hebben, maar stand-by.

Heel handig is het scrolwieltje voor in- en uitzoomen, maar dat heeft de HTC3300 ook, alhoewel dit wel wat simpeler uitgevoerd is.

Voordeel boven de 3300 is een goed bereikbaar microSD kaartje, die snel te wisselen is. De foto's zijn van een acceptabele kwaliteit.

Voor een telefoon als hoofdzaak vind ik hem zwaar vergeleken met de HTC3300 en zeker als je de good old Nokia6310i gewend bent. Maar het is ook schuifmechanisme van metaal. Stevigheid betekend gewicht. En het toetsenbordje is handig, maar je hebt twee handen nodig, en dat is wennen??

Al met al ben ik aardig gecharmeerd van het dingetje, zeker dat hij moeiteloos TT6 en Arcpad naast elkaar draaide.

Nog een paar weekjes wachten, de bestelling is de deur uit.. :dribble:

Ik denk dus dat de nauwkeurigheid wel goed is, heeft het met de 'slimmere' software te maken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen niet al te lange tijd mag ik onderstaand apparaat in ontvangst nemen. :)

Ben benieuwd of ie nog wat meerwaarde kan hebben voor de hobby.

 

The HTC TyTN II

 

Misschien heeft iemand er al wat ervaring mee.

 

Uit betrouwbare bron weet ik dat H/Hein er eentje heeft, maar of hij je er veel van kan vertellen? :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Nu dus deze telefoon al een tijdje in bezit. Inmiddels heb ik een BT ontvanger gekocht en met beeline gps kan ik aardig cachen. De batterij gaat best lang (gewoon bellen) mee moet ik zeggen. Wellicht als ik BT gebruik verkort dat de levensduur van de batterij.

 

Ik heb een geheugenkaart van 6 GB gekocht en die is gevuld met 1.8 gb kaartmateriaal van Tomtom die ik gebruik om naar de caches te rijden. In Tomtom kan ik via een macro van Gsak alle caches vinden, dat wil zeggen ik kan ze als POI aanrijden.

 

Waar ik nu nog naar opzoek ben is een programma waarmee ik mijn pda vul met kaartmateriaal. Wie heeft daar ervaring mee? Welke programma's zijn geschikt?

 

En inmiddels heb ik een nekketting van geocaching.nl shop om mijn nek om de plons van de sony-telefoon te vermijden.

 

bedankt Ard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een HTC TyTN II. Daarvoor had ik een iPAQ 2210 met CF-GPSr. Omdat ik dus gewend ben met een PDA te cachen, ging ik vandaag met de TyTN II op pad. Helaas had ik mijn oude iPAQ thuis gelaten. In het veld bleek namelijk dat geocachen met de TyTN II helemaal niet zo fijn is. Ik gebruik vooral Vito Navigator II. Wat bleek: na langzaam lopen of stilstaan (en dat gebeurt nogal eens met 2 kinderen) duurt het soms wel 2 minuten voordat de pijl weer de juiste kant op wijst. Tot die tijd blijft hij strak 1 kant opwijzen (ook als je van richting verandert). De afstand tot je doel veranderd wel als de pijl stilstaat, maar trager (schkkeriger) en onnauwkeuriger dan normaal.

Slecht ontvangst zou niet de oorzaak moeten zijn, want Vito geeft alle groene ontvangst sreepjes aan. Dit is ook aan het aantal zichtbare satalieten te zien (steeds 8 of 9).

 

Heeft dit probeem iets te maken met 'static navigation' waarover ik in dit topic steeds lees?

Zo ja: heeft iemand hier al een oplossing voor bij een TyTn II?

Wat heeft 'static navigation' eigenlijk voor nut? Handiger bij autonavigatie misschien?

 

Vreemd genoeg blijken de goudflitters geen last van dit probleem te hebben. Wellicht hebben zij de test niet uitgevoerd zonder tussentijdse stops (die overigens niet alleen met kinderen, maar ook bij multicaches veelvuldig voorkomen). Overigens heb ik zojuist ook nog een test gedaan met GPSTuner, maar daarbij had ik hetzelfde probleem.

 

In een ander topic kwam ik deze tip nog tegen voor (blijkbaar) eenzelfde probleem bij een MDA III:

 

GPS tuner ondersteund op de E-ten X500 wel de Sirf III chip. En deze Sirf III chip heb ik "static navigation" van uit gezet d.m.v. het sirftech tooltje. Ik weet niet of die ook voor jouw apparaat werkt... maar hier vind je info: http://w5.nuinternet.com/s660100031/SirfTech.htm

 

Wees wel voorzichtig met dit tooltje want het kan je GPS ook plat leggen als je hem fout gebruikt!!!

 

Gezien de waarschuwing en mijn niet al te technische achtergrond, heb ik het nog niet aangedurft dit uit te proberen. Iemand dit al gedaan bij een TyTN II?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd genoeg blijken de goudflitters geen last van dit probleem te hebben. Wellicht hebben zij de test niet uitgevoerd zonder tussentijdse stops (die overigens niet alleen met kinderen, maar ook bij multicaches veelvuldig voorkomen). Overigens heb ik zojuist ook nog een test gedaan met GPSTuner, maar daarbij had ik hetzelfde probleem.

 

En nu met mijn eigen TytnII na een heel lange bestelperiode, geen idee wat dat Static navigation doet. Alles doet wat ik wil. Vandaag met Geoscout wat rondgerommeld, en dat werkt gewoon. Ook met GPStuner heb ik nog geen rare dingen gemerkt. Deze Tytn is een andere als het testmodel, dus..???

Geef maar een aan wat ik zou moeten doen om last te hebben van Static Navigation. Ik begin me nu wel een beetje schuldig te voelen, dus wat voor verschil hebben de en Tytn met de andere???

 

De Goudflitters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...