Spring naar bijdragen

Gearchiveerde caches onzichtbaar maken op kaart


marelo

Aanbevolen berichten

Meestal stellen wij een dagje cachen samen a.d.h.v. de kaart.

Dus een gebied uitkiezen en daar de blauwe, groene en gele

"bolletjes" aanklikken op zoek naar de caches die ons aanspreken.

In sommige gebieden tref je dan erg veel gearchiveerde caches

(soort van door de bolletjes de caches niet meer vinden :lol1: ).

 

Is er een manier om deze geachiveerde caches onzichtbaar te maken op de kaart?

Zodat dus ieder aangeklikt bolletje een actieve cq te lopen cache oplevert.

We hebben gezien dat je wel op geachiveerd, inactief etc kan selecteren , maar hiervoor kunnen we niks vinden.

Of kijken we er heel erg overheen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

niet helemaal zeker van wat je bedoeld

maar de kaarten zijn zodanig opgezet dat je kan selecteren op

  • Gevonden
  • Niet gevonden
  • nieuw
  • gearchiveerd

Dit geeft je per categorie een overzicht van caches, alle selecties geven je de actieve niet gearchiveerde caches tenzij je de archive kaart bekijkt

 

Ik bekijk alles met de "nieuwe" kaarten mbv de google maps interface. Prettig inzoomen en zo en je ziet beter waar de caches zijn. Ook hier geld dezelfde aanpak als bij de normale kaarten.

 

Ik hoop dat dat je vraag beantwoord

 

John

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit geeft je per categorie een overzicht van caches, alle selecties geven je de actieve niet gearchiveerde caches tenzij je de archive kaart bekijkt

Op de "niet gevonden" kaart staan bij ons ook de geachiveerde caches.

 

Ik bekijk alles met de "nieuwe" kaarten mbv de google maps interface. Prettig inzoomen en zo en je ziet beter waar de caches zijn. Ook hier geld dezelfde aanpak als bij de normale kaarten.

Wij gebruiken ook de 'nieuwe' kaarten.

 

(zo maar een voorbeeld: multi cache 'rondje om het meer' tussen Epe en Vaassen bij de A50)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb tot nu toe deze kaarten gebruikt met veel plezier.

Echter sinds ongeveer een week duiken er steeds meer gearchiveerde caches op de kaarten op. Eerst dacht ik "wow! een hele serie nieuwe caches in de buurt". Even later: "Wat raar, ik heb daar geen instanotify van gekregen" en nog een paar tellen later: "Verrek, er staan plotseling allerlei gearchiveerde caches op de kaart".

Ik neem aan dat er ergens een bug in de database zit of zo. Zit met smart te wachten totdat ze er weer normaal gaan uitzien (dus zonder gearchiveerde caches erop). Maar aan de andere kant weet bijna zeker ik dat een van de vrijwilligers bij .nl er waarschijnlijk achter de schermen al hard mee bezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken is dat ook zo. Als je de kaart opent dan staat ie op de "Niet gevonden caches" en daar zouden geen gearchiveerde caches bijmoeten zitten. Inderdaad sinds vannochtend staan er ook bij mij gearchiveerde caches bij. Ach, dat gaat vanzelf wel weer weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt als een bus, ook bij ons staan meer dan een week allerlei gearchiveerde caches op de kaart.

Maar ja, we denken dan gaat vanzelf wel weer over, maar niet over zeuren.

Het is trouwens wel erg vervelend, wilden we gisteren bij Amersfoort een aantal caches doen, klik je steeds op stipjes die reeds geactiveerd zijn.

Dus ik zou ook wel erg graag willen weten, zijn jullie hier al hard aan bezig om alles weer gewoon te krijgen of is er een manier om ze zelf onzichtbaar te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ik zou ook wel erg graag willen weten, zijn jullie hier al hard aan bezig om alles weer gewoon te krijgen of is er een manier om ze zelf onzichtbaar te maken?

 

Bij mijn weten is er geen manier om deze caches onzichtbaar te maken...

 

Ik hoop dat Xaa deze vraag kan beantwoorden, wat er nu aan de hand ligt of dat het probleem elders ligt (bij .COM)...Verder ben ik er van overtuigd dat het probleem opgelost gaat worden. Gewoon even geduld hebben :lol1: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook wel zeer benieuwd of er al aan gewerkt word, want dit is wel erg lastig zoeken zo op de kaart.

Telkens denkje weer een mooie cache gevonden te hebben, maar nee hoor gearchiveerd :lol1: .

En er staan bij ons nog zoveel stippies op de kaart dat wij er af en toe suf van worden.

 

dit is al wel twee weken zo.

 

We zien het wel weer als het weer goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook wel zeer benieuwd of er al aan gewerkt word, want dit is wel erg lastig zoeken zo op de kaart.

Telkens denkje weer een mooie cache gevonden te hebben, maar nee hoor gearchiveerd :lol1: .

En er staan bij ons nog zoveel stippies op de kaart dat wij er af en toe suf van worden.

 

dit is al wel twee weken zo.

 

We zien het wel weer als het weer goed is.

 

Je kunt daar dus blijkbaar zelf aan werken, lees maar eens bericht 8 dat boven die van jou staat.

Dat ga ik eens uitproberen, en dan hopen dat ze ook van de kaart af blijven want zoals het er nu uitziet komen er alleen maar bij.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt daar dus blijkbaar zelf aan werken, lees maar eens bericht 8 dat boven die van jou staat.

Dat ga ik eens uitproberen, en dan hopen dat ze ook van de kaart af blijven want zoals het er nu uitziet komen er alleen maar bij.

 

 

Zag het net ook ja, berichtjes gelijk gepost dan schijf je wat en staat het antwoord er ook al direct, handig hoor. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anyway, als je caches tegenkomt die gearchiveerd zouden nmoeten zijn, gewoon 'corrigeer logs' voor gebruiken, en anders zijn ze over een paar weken weer op orde

 

Ik heb het omgekeerde probleem ook: er ontbreken caches op de kaart die gewoon actief zijn. Bijvoorbeeld GC11ZZ8 (sport naast de stort): ik kwam die tegen in Google Earth terwijl ik de mogelijkheden daarvan aan het bekijken was, maar op de website komt deze cache in het geheel niet voor - en dat terwijl hij gewoon actief is :thumbup:

 

Wellicht is het mogelijk ook voor dit soort caches 'corrigeer logs' te gebruiken, maar dat gaat uiteraard wat moeilijk als je zelfs niet kunt zien dat ze er zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...