CC1451 Geplaatst 4 mei 2008 Geplaatst 4 mei 2008 (bewerkt) een traditional is niet waardeloos, maar kan het zijn. Sorry, dat bedoelde ik ook. Ik zal proberen volgende keer vollediger te zijn. Het draadje gaat hier over caches die neerlegd zijn door newbies en waarvan men denkt dat die per definitie waardeloos zijn. quote : "Vooral omdat er zo maar lukraak traditionals langs de weggegooid wordt." Nav zijn mening heeft iemand de suggestie geplaatst om voor newbies regels op te stellen voor het plaatsen van een eerste cache. Niet mijn woorden en met die stelling ben ik het dus oneens. Ik heb meerdere reacties op dit draadje gegeven, waarin ik mijn mening gegeven heb. Als je die doorleest, hoop ik dat je weet wat ik eigenlijk bedoelde. (als ik daar ook maar niet onvolledig ben geweest ) Tja, ik heb nog een hoop te leren hier op het forum... 4 mei 2008 bewerkt door CC1451
barny Geplaatst 4 mei 2008 Geplaatst 4 mei 2008 (bewerkt) Even meewerken aan wat forumvervuiling; Zolang we nog onder de grote vlag van .com zitten en men strikt die regels wil handhaven ( waar is dat chauvinisties gevoel waar enkele landgenoten van ons zich uit de kleffe plaggenhutten hebben ontworsteld) zolang er nog ( beginnende) cacheleggers zijn die ongestraft die prul dingen om de meest uiteenlopende duistere reden willen neerleggen moet ik me daar maar bij neerleggen met als enige doekje op de wonde dat ik een heerlijke log mag schrijven. Barny 4 mei 2008 bewerkt door barny
Kruimeldief Geplaatst 4 mei 2008 Geplaatst 4 mei 2008 Verder moet je niet te veel waarde hechten aan de "status" van kilocacher. Is dat een status dan? Om 4 jaar terug een kilocacher te worden was het een hele prestatie. Nu? kwestie van genoeg tijd hebben, genoeg caches in de omgeving, redelijke gezondheid hebben en genoeg benzine in de tank. Binnen een paar maand moet dat dan wel te doen zijn. Of 14 dagen vakantie als een gek tekeer gaan en je bent kilocacher. Wil ik kilocacher worden dan moet ik, ff zien, nog 15 jaar doorgaan met deze snelheid. Dat zal dan wel niet worden. Ik ga er vanuit dat het geocachen in Nederland niet nog 15 jaar bestaat.
Zilvervloot Geplaatst 4 mei 2008 Geplaatst 4 mei 2008 Ik ga er vanuit dat het geocachen in Nederland niet nog 15 jaar bestaat.Oh, waarom niet? Zilvervloot.
Forward_observer Geplaatst 4 mei 2008 Geplaatst 4 mei 2008 Ik ga er vanuit dat het geocachen in Nederland niet nog 15 jaar bestaat.Oh, waarom niet? Zilvervloot. Ja Kruimeldief, van deze opmerking worden we hier een beetje depri hoor. Hoopte toch een hobby gevonden te hebben die onze tijd wel uit zou zitten. vanwaar dus je idee dat het niet meer bestaat, moeten we dan nog verder rijden naar omliggende landen?
BY Angels Geplaatst 4 mei 2008 Geplaatst 4 mei 2008 Even meewerken aan wat forumvervuiling; Zolang we nog onder de grote vlag van .com zitten en men strikt die regels wil handhaven ( waar is dat chauvinisties gevoel waar enkele landgenoten van ons zich uit de kleffe plaggenhutten hebben ontworsteld) zolang er nog ( beginnende) cacheleggers zijn die ongestraft die prul dingen om de meest uiteenlopende duistere reden willen neerleggen moet ik me daar maar bij neerleggen met als enige doekje op de wonde dat ik een heerlijke log mag schrijven. Barny Misschien een leuk idee Barny om een cursus cache maken voor beginners te gaan geven. Hoe meer cursisten je krijgt en hoe beter je ze traint hoe sneller je ook op de 10 kilo cacher lijst komt.
barny Geplaatst 5 mei 2008 Geplaatst 5 mei 2008 Misschien een leuk idee Barny om een cursus cache maken voor beginners te gaan geven. Hoe meer cursisten je krijgt en hoe beter je ze traint hoe sneller je ook op de 10 kilo cacher lijst komt. Mwaah diegene die juist die pruldingen neerleggen komen ook juist niet op dit forum, zou je dat toeval kunnen noemen? En ik denk dat die personen alleen maar geïnteresseerd zijn in de hoeveelheid sukkels,en daar schaar ik mij ook onder, die prul bezoeken en de logs die geschreven word niet belangrijk vinden laat staan dat ze geïnteresseerd zijn om een aantrekkelijke cache neerleggen. Als ik een afbrandlog schrijf krijg ik zelden een reactie en als ik dan wel eens een reactie krijg is de meelwisseling binnen de kortste keren afgekapt omdat de legger de moed opgeeft en mij niet uit kan leggen het hoe en waarom van die cache. Niet dat ze dat verplicht zijn aan mij maar ik wil graag weten wat de mensch bezield om zo iets te plaatsen. 10 kilo cacher vind ik niet interessant, ik doe het voor me plezier. En een plezier dat ik heb Barny nog even wat gootspoken zoeken.
B-Bunch 2 Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Jeetje ik merk wel met het lezen dat ik nog behoorlijk nieuw ben in cache land maar ja ik vind het wel geweldig. Ik vind een multi leuk in een prachtig gebied, maar ook traditionals vind je soms op prachtige plekjes. Ik vind zelf een micro iets minder leuk maar toch vooral als ze creatief verstopt zijn is het leuk om ze te vinden. En na de besmetting met het cache virus ga je zelf ook om je heen kijken waar je een leuk plekje ziet, die heb ik ondertussen gevonden en toestemming gevraagd, en gekregen. Maar hier is niet veel ruimte voor een cache uit het zicht dus ben nu nog druk bezig om te bedenken hoe we dit toch leuk kunnen maken omdat het plekje zeker de moeite waard is! Ik denk dat het niet uitmaakt als je niet heel veel cache ervaring hebt om toch wat leuks te kunnen maken, maar ik denk dat een aantal caches doen toch helpt om op leukere en betere ideeen te komen. Kortom voor alles is wat te zeggen het belangrijkste is dat we er lol in hebben
Martin-1955 Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 (bewerkt) Jeetje ik merk wel met het lezen dat ik nog behoorlijk nieuw ben in cache land maar ja ik vind het wel geweldig. Ik vind een multi leuk in een prachtig gebied, maar ook traditionals vind je soms op prachtige plekjes. Ik vind zelf een micro iets minder leuk maar toch vooral als ze creatief verstopt zijn is het leuk om ze te vinden. En na de besmetting met het cache virus ga je zelf ook om je heen kijken waar je een leuk plekje ziet, die heb ik ondertussen gevonden en toestemming gevraagd, en gekregen. Maar hier is niet veel ruimte voor een cache uit het zicht dus ben nu nog druk bezig om te bedenken hoe we dit toch leuk kunnen maken omdat het plekje zeker de moeite waard is! Ik denk dat het niet uitmaakt als je niet heel veel cache ervaring hebt om toch wat leuks te kunnen maken, maar ik denk dat een aantal caches doen toch helpt om op leukere en betere ideeen te komen. Kortom voor alles is wat te zeggen het belangrijkste is dat we er lol in hebben Geocachen is erg leuk. En ik vind dat ook nieuwkomers een cache kunnen plaatsen al kreeg ik ook negatieve reacties, waren de meerderheid van de logs positief. Ik vind nu wel dat ik mijn caches iets te gemakkelijk gemaakt heb, dus ga ik een aantal caches maken waarbij ik al mijn kennis ga gebruiken om hem niet te laten vinden, tja dat wordt dus wel een uitdaging Ik ben nu al 1 week aan het denken hoe ik dit kan doen, en ja ik heb wel vaag ideeen, het worden in iedergeval multi's, reden zodat mensen niet thuis al de situatie al kunnen voorverkennen. Ik ben een newbe en heb nu 8 cache's gemaakt, mijn zoon is ook een newbe en heeft er 4 of 5 gemaakt. Een multi vindt ik van coordinaat naar coordinaat gaan bv. zoeken naar cache's waarin de coordinaten staan, maar sommige multi's zijn meer puzzeltochten met het nodige rekenwerk. Maar ik zal wel te simpel zijn. Wel ben ik er van overtuigd dat wanneer een multi gemaakt wordt door het steeds weer zoeken van een cache die verstopt is deze door veel meer geocachers gedaan zal worden. Want dat heet geocaching ! GPS gebruiken om tot de cache te komen. 17 juni 2008 bewerkt door Martin-1955
Johannes Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Martin-1955, Voor een newbie heb je verdraaid goed door waar het bij Geocaching om gaat: wandelend navigeren van coördinaat naar coördinaat, het liefst in de natuur, waarbij meerwaarde en uitdaging liggen in respectievelijk de omgeving en het terrein. Maak maar een paar mooie multi’s waar geocachers een hele ochtend of middag mee bezig zijn, met goed verstopte tussencaches, maar zonder puzzels en andere vergezochte flauwekul. In eenvoud toont zich de meester.
jojonl Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Ik ben nu al 1 week aan het denken hoe ik dit kan doen, en ja ik heb wel vaag ideeen, het worden in iedergeval multi's, reden zodat mensen niet thuis al de situatie al kunnen voorverkennen. goh grappig, wij zijn gedurende het jaar door aan het bedenken wat we allemaal in de cache willen hebben, waardoor we aan het eind van zo'n jaar meestal tot heel wat creativiteit zijn gekomen.. maar een week...
Martin-1955 Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Ik ben nu al 1 week aan het denken hoe ik dit kan doen, en ja ik heb wel vaag ideeen, het worden in iedergeval multi's, reden zodat mensen niet thuis al de situatie al kunnen voorverkennen. goh grappig, wij zijn gedurende het jaar door aan het bedenken wat we allemaal in de cache willen hebben, waardoor we aan het eind van zo'n jaar meestal tot heel wat creativiteit zijn gekomen.. maar een week... Hij is er nog niet en ehhhh hij is wel moeilijk te vinden hoor, en het gaat hier niet om een mooie omgeving puur om het goed zoeken. En als jij hem vind dan pettje af voor jou. En vind jij hem niet dan .... petje af voor mij Hij wordt wel iets moeilijker dan de Watertoren. maar niet veel mensen dus mag je rustig zoeken.
Kiddooz Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 (bewerkt) Tja, met enkele tientallen founds had ik nog niet miniemste idee wat er allemaal mogelijk was aan verstopmogelijkheden en nu met bijna 800 founds word ik nog steeds verrast...... Dus moeilijk is maar relatief..... 17 juni 2008 bewerkt door Kiddooz
de goudflitters Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Een weekje om te denken?? Een beetje multi kost me minstens een paar maanden . En soms wel drie Ben ik nou zo dom, of is iedereen zo slim?? Soms is het beter iets te laten sudderen, er komt een moment dat je tevreden bent. Maar dat hangt wel af hoeveel kansen er op je pad komen. Die moet je dan uitbuiten. Maar misschien heb ik makkelijk praten.
Crow & Éowyn Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Wil ik kilocacher worden dan moet ik, ff zien, nog 15 jaar doorgaan met deze snelheid. Dat zal dan wel niet worden. Ik ga er vanuit dat het geocachen in Nederland niet nog 15 jaar bestaat. Ey Kruimel is 15 jaar met jou tempo niet wat optimistisch ? Overigens zit ik ook niet op zo iets te wachten, na 6 jaar cachen nog steeds geen 500 founds netjes toch ? Ik denk ook dat over 15 jaar geocaching zo massaal is geworden dat geen organisatie meer toestemming geeft voor het plaatsen van een cache in één of ander gebied, of het kaf scheid zich van het koren, en alleen de kwaliteit caches blijven over en gaan we terug naar de begin jaren, toen er nog maar 4 kistjes in NL lagen en er een ware jacht ontstond als er eens een Hitch Hiker de oceaan over kwam..... zucht die mooie oude tijd ......
Aanbevolen berichten