Spring naar bijdragen

Teken verwijderen


De Roode Loper

Aanbevolen berichten

Heeft iemand al ervaring met het bevriezen van teken door middel van Tickner??????

tickner%20nvte%20nl.jpg

TICKNER is een nieuw systeem om teken te verwijderen. Met dit systeem worden teken snel gedood en eenvoudig verwijderd. TICKNER doodt de teken door ze snel te bevriezen, en verwijdert ze met behulp van een ingebouwd grijpertje.

TICKNER is het enige OTC-product waarmee teken snel en eenvoudig worden gedood en verwijderd.

 

Principe

Het systeem is gebaseerd op de cryotherapie (koudetherapie). Door middel van een ijsspray wordt de teek onmiddellijk bevroren, waardoor het diertje vervolgens met behulp van een ingebouwd grijpertje heel eenvoudig kan worden verwijderd. Een teek verwijderen met TICKNER gebeurt op een uiterst veilige manier. Teken kunnen immers geen ziektekiemen meer overdragen eens ze zijn bevroren.

 

Inhoud

Ingebouwd systeem om teken te verwijderen

Inhoud die goed is voor ong. 50 vriesdoses Gedetailleerde gebruiksaanwijzing

Het apparaat kost € 19,95 en is verkrijgbaar bij de apotheek, betere drogist en de buitensportzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Heeft iemand al ervaring met het bevriezen van teken door middel van Tickner??????

tickner%20nvte%20nl.jpg

TICKNER is een nieuw systeem om teken te verwijderen. Met dit systeem worden teken snel gedood en eenvoudig verwijderd. TICKNER doodt de teken door ze snel te bevriezen, en verwijdert ze met behulp van een ingebouwd grijpertje.

TICKNER is het enige OTC-product waarmee teken snel en eenvoudig worden gedood en verwijderd.

 

Principe

Het systeem is gebaseerd op de cryotherapie (koudetherapie). Door middel van een ijsspray wordt de teek onmiddellijk bevroren, waardoor het diertje vervolgens met behulp van een ingebouwd grijpertje heel eenvoudig kan worden verwijderd. Een teek verwijderen met TICKNER gebeurt op een uiterst veilige manier. Teken kunnen immers geen ziektekiemen meer overdragen eens ze zijn bevroren.

 

Inhoud

Ingebouwd systeem om teken te verwijderen

Inhoud die goed is voor ong. 50 vriesdoses Gedetailleerde gebruiksaanwijzing

Het apparaat kost € 19,95 en is verkrijgbaar bij de apotheek, betere drogist en de buitensportzaak.

 

Zal donderdagavond even op gezamenlijke hulpverleningsavond vragen of iemand het al gebruikt heeft of al in zijn bezit heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het concept klinkt logisch. Zal toch wel plaatselijk pijnlijk zijn: De kop zit tenslotte in de huid.

Dus zal er ook een stukje van je huid bevroren worden. En dat doet, nadat het ondooit is, net zo

pijn als een brandwond ;)

 

Maar alles beter dan enge bacterieele ziektes!

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zojuist een review gelezen. Een vulling zou goed zijn voor ongeveer 50 shots. Per teek heb je ongeveer 5 shots nodig. Na 10 teken dus nieuwe vulling halen. En...

 

de teek kan niet groter zijn dan enkele mm. Volgezogen teken passen niet in het apparaat.

 

Ook niet aanbevolen voor kinderen. De tricks lasso werks dan toch nog het best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, vannacht in bed wakker geworden voor een plasje, en toen zat er een teek op mijn buik. Die zat er eerder die avond nog niet. Maar al wel een rode plek, direct bij weghalen met de lasso. Kijk, dan wil je wel bevriezen, want er is nu al iets ontstoken.

 

P.s. heeft iemand ervaring dat teken in de auto soms dagen blijven rondspuizen ? En dat je later alsnog op weg naar je werk gepakt wordt ?

Het is overigens mijn tweede teek in 2130 caches, dus valt nog wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.s. heeft iemand ervaring dat teken in de auto soms dagen blijven rondspuizen ? En dat je later alsnog op weg naar je werk gepakt wordt ?

 

Of ze in de auto blijven zitten weet ik niet, maar we doen tegenwoordig wel alle kleding na het cachen direct in de was. Want we hebben het idee dat ze daar wel in blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

P.s. heeft iemand ervaring dat teken in de auto soms dagen blijven rondspuizen ? En dat je later alsnog op weg naar je werk gepakt wordt ?

 

Of ze in de auto blijven zitten weet ik niet, maar we doen tegenwoordig wel alle kleding na het cachen direct in de was. Want we hebben het idee dat ze daar wel in blijven zitten.

 

Ik heb dus al twee keer teken overgehouden uit kleding. Mezelf gecontroleerd, niets, later via kleren wel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.s. heeft iemand ervaring dat teken in de auto soms dagen blijven rondspuizen ? En dat je later alsnog op weg naar je werk gepakt wordt ?

Het is overigens mijn tweede teek in 2130 caches, dus valt nog wel mee.

 

Ja, dat klopt. Ik zie regelmatig nog een teek rondzwerven in de bak waar Misto in zit tijdens autoritten.

 

Overigens, als je al een rode cirkel ziet dan helpt bevriezen niet meer. Dan ben je al te laat en geinfecteerd m.i.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet na 1 dag met Lyme, wel een ontsteking van e.o.a.. Ik kijk het enkele dagen aan of het een ring wordt, en of het gewoon een irritatie is.

 

als de teek langer dan 24h op je lichaam heeft gezeten dan is de tendens bij de meeste huisartsen om aan de kuur te gaan. is mij ook al 2x overkomen en ook met verschillende artsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens laatst ergens gelezen, dat het ontbreken van een rode kring om de plek waar de teek gezeten heeft geen garantie is, dat je niet besmet zou zijn met de ziekte van Lyme...Zelfs uisartsen zijn hier niet altijd van op de hoogte. Het 24-uurs principe lijkt mij veel betrouwbaarder. Het is en blijft een rotziekte: de ziekte van Lyme (weet ik vanuit mijn beroep) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens laatst ergens gelezen, dat het ontbreken van een rode kring om de plek waar de teek gezeten heeft geen garantie is, dat je niet besmet zou zijn met de ziekte van Lyme...Zelfs uisartsen zijn hier niet altijd van op de hoogte. Het 24-uurs principe lijkt mij veel betrouwbaarder. Het is en blijft een rotziekte: de ziekte van Lyme (weet ik vanuit mijn beroep) ;)

Ik heb ook wel eens gehoord dat het pas een jaar na dato zich nog kan openbaren...

 

Lekkere beestjes die teken! :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkere beestjes die teken! :P

 

Gosh, geen idee. maar voor een beetje recept moet je er toch wel een boel hebben vrees ik. Aan het spit zal denk ik niet lukken. In de wok dan maar. (sorry, kon het niet laten)

 

ot: Ik heb idd ook begrepen dat het jaren later nog kan openbaren. Maar dan met hele vage klachten die in eerste instantie niet te herleiden zijn. Onderzoekje iemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderzoek wat loopt/liep: Tekenonderzoek, dynamiek en besmetting met pathogenen

 

Resultaten: Ziekte van Lyme neemt toe, met hierbij ook eens op het kaartje met de geografische verspreiding van de ziekte van Lyme.

 

En voor meer informatie een ouder draadje op dit forum:

Teken, ook met dit weer?

 

Of loop de Tickbite cache

 

Al met al is het een serieuze zaak om jezelf en je dierbaren, na een wandeling tussen de bomen/struiken, voordat je de auto instapt, goed te controleren. Ze schijnen mij ook erg lekker te vinden en ze zitten bijna overal. Zelfs bij een carpoulecache, waarbij ik hooguit 2 meter van en naar de auto heb gelopen, had er eens een dikke mijn enkels gevonden.

 

 

Zilvervloot.

 

- Ik krijg in eens overal jeuk -

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...