Spring naar bijdragen

Stichting Geocaching


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Stichting geocaching is weer nieuw leven in geblazen. Na jaren stilte is er een klein groepje die de stichting weer willen opbouwen om vooral http://www.opencaching.nl leven in te blazen.

 

Om gelijk maar de belangrijkste vraag te beantwoorden. Het nieuwe bestuur bestaat uit

 

Zaanhoeve

HarrieKlomp

Remunj

 

Stichting Geocaching

De stichting wordt in goed overleg overgedragen aan het nieuwe bestuur. Het nieuwe bestuur bestaat voorlopig uit Kees “Zaanhoeve” Goedhart en Harrie “HarrieKlomp” Klomp. De Stichting zal Geocaching als werkwoord/activiteit zien en niet als merknaam. Zij zullen nu hun tijd vooral steken in opencaching.nl. In de toekomst zullen wij ook de site van Stichting Geocaching gaan aanpassen en onze activiteiten gaan uitbreiden. Dit gaat niet met het groepje wat er nu is, Dus als je Geocaching (werkwoord) een warm hart toe bedeelt en je wilt iets doen voor de hobby van jezelf en anderen meld je dan aan en vertel ons waar je interesse ligt. Wij willen dus onze tijd spenderen in faciliteren, helpen en vooruit brengen van de hobby en ons niet bezig houden met beschermen van “onze toko”.

 

Opencaching

De site zal binnenkort online komen. Wij hebben inmiddels diverse contacten gelegd en zijn in overleg met diverse buitenlandse opencachingsites. Uit het overleg blijkt dat zowel de software als de data gedeeld en uitgewisseld word. Hierdoor blijft alles uniform en als de ene site problemen heeft met de data, kan men dit van de ander site halen. Hierin zijn ook nog verbeteringen gaande. Om de gebruikers zo snel mogelijk van dienst te zijn hebben wij in week 46 een dedicated server laten installeren. Als de bestuurswisseling gereed is en de URL gekoppeld is zullen wij gelijk de site open stellen voor de gebruikers. Dit houdt alleen in dat de site opent in de talen Engels/Duits. Wij zullen zo snel mogelijk de Nederlandse vertaling gaan toevoegen en deze als standaard instellen.

Het idee van opencaching is dat alles mag en niets moet. Zijn we daarmee cowboys? Nee, wij willen nieuwe ontwikkelingen in techniek en ideeën stimuleren en aanmoedigen. Dit houdt ook in dat deze ideeën en technieken binnen de Nederlandse wet moeten vallen. Zo zal er voor fysieke caches ook toestemming nodig is van de land eigenaar. Wij zullen hier niet actief op controleren. Bij klachten van de grondeigenaar zal de cache eigenaar alleen resoluut gebanned worden inclusief zijn/haar caches. Mogelijk GC caches zijn immers al gereviewed. Ook is het niet toegestaan eindcoordinaten op wat voor manier te delen met anderen.

Nieuwe ideeën zullen wij altijd toe laten. Dit moet wel in overleg met het OC-team. Dit is niet omdat wij onze goedkeuring moeten geven en om eventueel te kunnen weigeren. Wij willen de site gestructureerd houden en deze dan aanpassen aan de nieuwe cache soort. Te denken valt aan Icoontjes maar ook een stukje informatie verstrekking naar andere gebruikers.

 

Geocacher.nl

Deze URL is in het verleden in het leven geroepen om mensen de ruimte te geven zich te uiten op het internet met een eigen site.

De site blijft gewoon bestaan. Als bovenstaande gereed is zullen wij de huidige site gaan moderniseren. Wij zullen dan de mensen die hier al opstaan aanschrijving met de vraag of ze mee willen naar de vernieuwde site. Het is de bedoeling dat de gebruiker dan zonder kennis van programmeertaal hun eigen site kunnen aanmaken, beheren en kunnen aanpassen.

 

Freecaching.nl

Hier is ooit een begin gemaakt met het idee zoals opencaching. Jammer genoeg is deze nooit van de grond gekomen. Wij zullen deze URL gaan linken naar opencaching,nl

 

Cachehunting

De verschillende geclaimde URL’s met cachehunting zullen worden overgezet naar Stichting Geocaching. Afhankelijk van de extensie zal deze gelinkt worden naar opencaching.nl, .de ect. De URL cachehunting.eu zal een link pagina worden naar de verschillende opencaching sites.

 

 

COME-event

Het COME (Cross Over Main Event) is een bestaand event welke sinds 2009 georganiseerd word met het zelfde idee als opencaching. Iedereen is welkom Geocachers, Terracachers, Opencachers. Wij zullen daarom de huidige registratie en informatie site over gaan zetten naar de stichting.

 

Terracaching.EU

Deze ondersteunende site tbv Terracaching.com zal ondergebracht worden in de stichting.

 

Merkrecht

Stichting Geocaching heeft het Benelux merkrecht voor Geocaching activiteiten. Deze loopt tot 2012. Wij zullen informatie gaan inwinnen met de vraag of het nut heeft deze te verlengen. Als het opnieuw geclaimd zou worden door een andere partij en men de rechten gaat opeisen zou het heel zuur zijn. Consequentie zou kunnen zijn dat er in eens heel veel sites de deur zouden moeten sluiten door het opeisen van de rechten. Dit willen wij voorkomen.

 

Al met al gaan wij een hele drukke tijd te gemoed vol enthousiasme. We weten dat wij voorlopig alleen nog de natuur zullen zien in het voorbij gaan in de auto of op de tv. Daarom doen wij bij deze ook een oproep aan mensen die het zelfde denken en tijd willen steken in de opbouw, beheer van de stichting en de sites om zich te melden met hun interesses.

 

Namens stichting Geocaching

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch is het een beetje vreemd dat een stichting "geocaching" zich met vanalles bezig houdt behalve het enige echte "geocachen"?!?!

Hebben jullie al eens aan een naamswijziging gedacht?

 

Verder vind ik het een heel goed plan om eens een flinke bezem door verouderde websites, ideeen en groeperingen te halen.

Zoals ik het verhaal hierboven lees denk ik dat alles goed overdacht is en alles netjes op een rijtje gezet is.

Veel plezier en succes met het organiseren ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp er even helemaal niks meer van. "Stichting Geocaching" is dat nu iets anders dan "Stichting Geocaching Nederland"? Volgens mij zitten we hier op het forum van die laatste, toch? Dus die andere Stichting Geocaching gaat weer iets anders doen dat OpenCaching heet? En hoe verhoudt zich dat dan tot geocaching.com? En we hebben ook nog de buren, MetaCaching, TerraCaching, QualityCaching, ... :eek:

 

Straks wordt het vinden van een caching site nog moeilijker dan het vinden van een cache :blush:

 

Wie helpt mij de bomen in dit bos te determineren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merkrecht

Stichting Geocaching heeft het Benelux merkrecht voor Geocaching activiteiten. Deze loopt tot 2012. Wij zullen informatie gaan inwinnen met de vraag of het nut heeft deze te verlengen. Als het opnieuw geclaimd zou worden door een andere partij en men de rechten gaat opeisen zou het heel zuur zijn. Consequentie zou kunnen zijn dat er in eens heel veel sites de deur zouden moeten sluiten door het opeisen van de rechten. Dit willen wij voorkomen.

Dit gaat leuk worden... Geocaching is in middels een werkwoord geworden en is daardoor moeilijk of juist niet als merk te deponeren. Daarnaast is er een vervelend issue met de stichting die jullie hebben overgenomen, wanneer je eigenaar van een merk bent maar dat niet actief bewerkt en gebruikt dan is je positie hierdoor redelijk verzwakt.

Ik vraag mij openlijk af wat het nut is van de stichting en de opmerking over de merknaam in relatie to het evt sluiten van sites.. Dat jullie dat willen voorkomen en je nu plotseling voor doet als moraal ridder ruikt een beetje raar.

Ben benieuwd waar deze nieuwe ontwikkeling toe gaat leiden en hier allemaal aan gaat deelnemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Merkrecht

Stichting Geocaching heeft het Benelux merkrecht voor Geocaching activiteiten. Deze loopt tot 2012. Wij zullen informatie gaan inwinnen met de vraag of het nut heeft deze te verlengen. Als het opnieuw geclaimd zou worden door een andere partij en men de rechten gaat opeisen zou het heel zuur zijn. Consequentie zou kunnen zijn dat er in eens heel veel sites de deur zouden moeten sluiten door het opeisen van de rechten. Dit willen wij voorkomen.

(...)

Dit intrigeert mij.

Stichting Geocaching bezit het Benelux merkenrecht op het woord 'GEOCACHING'.

Op 11 februari 2010 heeft een Duitser (Christian Gallus) een merkaanvrage ingediend voor een Europees merk op het woord 'GEOCACHING' hetgeen is geregistreerd op 28 juni 2010. Er is geen oppositie gevoerd tegen deze inschrijving. Verbazingwekkend op zich.

 

Ik vind het ook wel bijzonder dat Groundspeak in Europa geen merkrechten heeft op het woord 'GEOCACHING' (terwijl ze dat wel bezitten in de US, nl sinds 26 januari 2001).

 

Ik denk dat Groundspeak die Europese rechten wel zou willen hebben. Of er nog iets te doen is aan die inschrijving van die Duitser weet ik niet, maar ik zou, als ik de stichting was, eens contact opnemen met Groundspeak, om over het merkrecht te spreken. Als je eens wist hoeveel het woord 'GOOGLE' of het woord 'COCA-COLA' waard was... :dribble:

 

En dan Stichting Geocaching Nederland? Heeft die een licentie op het gebruik van het merk 'GEOCACHING'?

Het zou een slecht idee zijn om dat merkrecht niet te behouden, daar valt nl nog wel het een en ander over te zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching is in middels een werkwoord geworden en is daardoor moeilijk of juist niet als merk te deponeren. Daarnaast is er een vervelend issue met de stichting die jullie hebben overgenomen, wanneer je eigenaar van een merk bent maar dat niet actief bewerkt en gebruikt dan is je positie hierdoor redelijk verzwakt.

Ik vraag mij openlijk af wat het nut is van de stichting en de opmerking over de merknaam in relatie to het evt sluiten van sites.. Dat jullie dat willen voorkomen en je nu plotseling voor doet als moraal ridder ruikt een beetje raar.

Geocaching is een Engels (werk)woord, het Nederlandse woord zou GEOCACHEN zijn, en dat woord is niet gedeponeerd (geen slecht idee overigens).

 

De vraag is terecht of het woord nog wel als merknaam gebezigd kan worden (asfalt, frisbee, waxine zijn bijvoorbeeld ook geen merknamen meer; het zijn soortnamen geworden). Om dat te voorkomen moet de merkhouder zijn best doen. Zo is de eigenaar van Luxaflex altijd bezig om dat merk als merk te behouden en te zorgen dat niet alle zonwerende horizontale lamellen als luxaflex worden aangeduid... Of dit voor geocaching ook opgaat...en of het (nog) kan, ik weet het niet.

Voor gebruiksplicht van een merk geldt dat de merkhouder het merk ook echt moet gebruiken. Wordt dit gedurende een periode van minimaal 5 jaar niet gedaan, dan kan het merk als vervallen worden verklaard. Maar dat laten vervallen moet wel iemand in gang zetten (via een procedure), anders blijft het merk gewoon bestaan. Bijvoorbeeld King Corn: nooit meer gebruikt, maar ook niet aangevallen en dus nooit vervallen vanwege niet-gebruik.

 

Nu de Stichting Geocaching opeens activiteiten gaat ontplooien zou dat voor het merk 'GEOCACHING' dus goed zijn. Over wat de achterliggende gedachten daarachter zouden kunnen zijn, geen idee, daar laat ik me niet over uit.

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag deponeren wat je wilt en ook naar hartelust fantaseren over rechten die je daar aan kunt ontlenen. Deponeer 'Voetbal' als merknaam en benader alle organisaties die deze naam gebruiken met het verzoek jou hiervoor te betalen.

 

Deponeren is niets anders dan een naam of idee op een bepaalde datum en tijd laten registreren bij een erkende instantie, zodat je bij een juridisch conflict aan kunt tonen dat jij de bedenker bent.

 

De naam 'Geocaching' is bedacht in een nieuwsgroep, lang voordat Jeremy besloot om geocaching.com op te zetten. Jeremy heeft geocaching ook maar ontdekt op internet, net als wij allemaal. Lees het maar na op geocaching.com. Geocaching.com kan geen enkel recht doen gelden op de naam 'Geocaching', laat staan een clubje Nederlanders, dat echter zo goed wil zijn hun 'merkrecht voor Geocaching activiteiten niet te verlengen' om te voorkomen dat 'heel veel sites de deur zouden moeten sluiten'. Laat me niet lachen. Maar deze kolder is wel weer goed voor een amusante discussie op een koude winterdag als de grond bevroren is en je geen cache kunt deponeren.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we voordat het draadje verzand in een - niet oninteressante - merk-rechtelijke discussie weer terug keren naar de openingspost en de daaruit vloeiende echt belangrijke vragen die volgens mij prima zijn verwoord door Solletjes:

 

[...]"Stichting Geocaching" is dat nu iets anders dan "Stichting Geocaching Nederland"? Volgens mij zitten we hier op het forum van die laatste, toch? Dus die andere Stichting Geocaching gaat weer iets anders doen dat OpenCaching heet? En hoe verhoudt zich dat dan tot geocaching.com? En we hebben ook nog de buren, MetaCaching, TerraCaching, QualityCaching, ... :eek:

[...]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag deponeren wat je wilt en ook naar hartelust fantaseren over rechten die je daar aan kunt ontlenen. Deponeer 'Voetbal' als merknaam en benader alle organisaties die deze naam gebruiken met het verzoek jou hiervoor te betalen.

 

Deponeren is niets anders dan een naam of idee op een bepaalde datum en tijd laten registreren bij een erkende instantie, zodat je bij een juridisch conflict aan kunt tonen dat jij de bedenker bent.

 

De naam 'Geocaching' is bedacht in een nieuwsgroep, lang voordat Jeremy besloot om geocaching.com op te zetten. Jeremy heeft geocaching ook maar ontdekt op internet, net als wij allemaal. Lees het maar na op geocaching.com. Geocaching.com kan geen enkel recht doen gelden op de naam 'Geocaching', laat staan een clubje Nederlanders, dat echter zo goed wil zijn hun 'merkrecht voor Geocaching activiteiten niet te verlengen' om te voorkomen dat 'heel veel sites de deur zouden moeten sluiten'. Laat me niet lachen. Maar deze kolder is wel weer goed voor een amusante discussie op een koude winterdag als de grond bevroren is en je geen cache kunt deponeren.

Je hoeft niet de bedenker te zijn van een woord om er een merkrecht op te laten gelden. De eerste die een depot doet voor een merknaam en dat toegekend krijgt, mag anderen verbieden dat woord als merknaam te bezigen en er commerciele activiteiten mee te ontplooien. Daarbij maakt het geen bal uit of iemand het woord ooit heeft opgepikt op een internetsite. Het gaat om de datum van het deponeren van de naam om zo een merkrecht te verkrijgen, daarbij speelt dat het nieuw moet zijn, geen enkele rol (dit in tegenstelling tot octrooirecht; uitvindingen, waar de uitvinding wel nieuw moet zijn).

 

Dus, nou en of dat Groundspeak geld verdient met het merk 'GEOCACHING' en er zijn rechten op kan laten gelden! Je moest eens weten...

En ja, ook Stichting Geocaching kan met zijn Benelux merk 'GEOCACHING' het een en ander binnensleuren. of ze dat doen, en of ze dat van plan zijn, is een tweede.

 

Er wordt misschien lacherig gedaan over merkenrecht, maar als je wist hoeveel sommige merken waard zijn (het merk 'Microsoft' wordt alleen al geschat op een waarde van 56,6 miljard dollar!), dan is het onzin om te zeggen dat dit allemaal kolder is.

 

Zullen we voordat het draadje verzand in een - niet oninteressante - merk-rechtelijke discussie weer terug keren naar de openingspost en de daaruit vloeiende echt belangrijke vragen die volgens mij prima zijn verwoord door Solletjes:

 

[...]"Stichting Geocaching" is dat nu iets anders dan "Stichting Geocaching Nederland"? Volgens mij zitten we hier op het forum van die laatste, toch? Dus die andere Stichting Geocaching gaat weer iets anders doen dat OpenCaching heet? En hoe verhoudt zich dat dan tot geocaching.com? En we hebben ook nog de buren, MetaCaching, TerraCaching, QualityCaching, ... :eek:

[...]

Prima, maar ik zie niemand uitsluitsel geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merkrecht is er maar is voor ons geen issue. Onze prioriteiten liggen elders wat veel tijd gaat kosten. Daarom hebben wij ook nog helemaal geen standpunt ingenomen of wij het laten verlopen, verlengen of zelfs de rechten opeisen. Ook met Rene zijn hier mondelinge afspraken gemaakt in het verleden zodat deze site kon en kan bestaan.

 

Als je meer wilt weten over het verleden kun je de statuten of de notulen lezen.

 

De de Stichting Geocaching bestaat al sinds 2002. Door bepaald gedrag binnen de community zijn de mensen die het begonnen zijn voor de geocachers buiten er toen mee opgehouden. Het nieuwe bestuur heeft alle email wisseling en zelf backups gekregen van oude discussies die inmiddels niet op internet te vinden zijn. Toch willen wij het verleden laten wat het is en onze energie positief gebruiken. Iedereen doet zijn ding.

 

Wat de stichting met de naam doet is duidelijk zoals overal vaak geroepen is geocaching een werkwoord verworden. Dus van welke site je ook de cache loopt je gaat in de volksmond geocachen. In 2002 bij oprichting was er alleen geocachen, wij richten ons op het moment ook op de nieuwe site. Dit houd niet in dat wij niets doen voor de mensen die alleen maar caches lopen van geocaching.com. Wij organiseren op dit moment het COME en zullen kijken of de oude events weer leven kunnen inblazen. Alleen alles op zijn tijd. Teveel in een keer opstarten zou inhouden dat we steekjes laten vallen en dat willen we niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als je meer wilt weten over het verleden kun je de statuten of de notulen lezen.

 

 

Grappig om nu eens te zien, wie er eerder was, SG of SGN:

 

Vanuit de notulen van 5 februari 2003:

 

Kort na het oprichten van de Stichting Geocaching (SG) heeft Rene zelf een Stichting

Geocaching Nederland (SGN) opgericht. Dit echter "... uitsluitend om een juridische platform te

bieden voor de site geocaching.nl", aldus Rene. Aanvankelijk had het bestuur twijfels over die

naamgeving: zou e.e.a. niet verwarring wekken? Rene verzekerde ons echter dat het uitdrukkelijk

niet zijn bedoeling is met zijn SGN de publiciteit te zoeken, of daar andere activiteiten in te

ontplooien - zoals het organiseren van events. Hoewel de naam 'geocaching' als merknaam is

vastgelegd door de SG, hebben we daarom geen bezwaar aangetekend tegen het gebruik van

de naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(En ik had me nog zo voorgenomen niet te reageren op dit wederom fantastische initiatief :no: )

 

Grappig ook om dan te weten dat SGN het al enige jaren langer volhoudt dan SG. Dus het is niet altijd de eerste de beste :ph34r: Het heeft ook te maken met motivatie bestuur, optuigen van een website, forum en onderhoud en een hele sterke zet......de naam www.geocaching.nl claimen! Zolang je die in je bezit hebt ben je spekkoper! Alle alternatieven komen niet eens in de buurt.

 

Maar mijn eerste reactie was en is nog steeds: oude wijn in een nieuwe zak! Voor de rest veel plezier met het werk wat je wilt steken in de oude site. Ik zou de energie liever gecentraliseerd zien in één goede Nederlandse geocaching site.

Het spelletje is individueel, een site runnen en geocachen promoten doe je het beste samen. In plaats van voor jezelf te beginnen kan je beter geocaching.nl af en toe een zet in de goede richting geven om tot vooruitgang te komen. En dat mag best met pittige discussies en (vooral goede) ideeën. Maar maak het niet persoonlijk, want dan volgt de BAN.

Na 10 jaar zou je beter de strijdbijl kunnen begraven en je ego wat opzij moeten zetten om gezamelijk de krachten te bundelen.

Een topsporter met een afwijkende gedachtengang begint toch ook geen nieuwe Nederlandse sportclub omdat hij zich weigert te conformeren aan de reeds bestaande club? Of zou het komen omdat het toch nog steeds een amateuristisch hobby is en niemand in zijn prive gedragingen aangesproken wil worden?

Ik zie het wel, maar verwacht er niet veel van. Versplintering leidt zelden tot verbetering en/of vooruitgang.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ De Wijngemachtigde

 

Klopt allemaal wat jij over het merkenrecht schrijft. Ik doe niet lacherig over het merkenrecht, maar over personen die hier beweren dat zij exclusieve rechten hebben op een 'merk'. Niemand anders dan de bedenker van de naam Geocaching heeft dat exclusieve recht, ook al heeft hij daar nooit gebruik van gemaakt.

 

Ook Groundspeak kan geen rechten doen gelden op het 'merk' geocaching. Dat zij miljoenen verdienen aan het spel geocaching heeft niets te maken met merkenrecht en alles met slimme marketing. Dat mag jij ook doen. Zet maar een webwinkel/database op met een naam die nog vrij is (www.geocaching.?) en je mag zoveel geocaching-spullen verkopen als je wilt (inkopen bij gc.com en/of zelf laten maken en bedrukken met een eigen logo).

 

De Stichting Geocaching kan helemaal niks binnensleuren met het merk 'Geocaching', anders hadden ze (oprichters Joseph en Mariëlle) dat lang geleden al gedaan. Nu willen de nieuwe eigenaren met een groots gebaar afzien van rechten (die ze niet hebben) zodat andere geocaching-sites kunnen voortbestaan. Allemaal grootspraak om de aandacht te vestigen op het zoveelste geocaching-initiatief. Overigens vind ik het opencaching-concept, dat al zeer lang bestaat, prima. Hoe meer geocaching-sites, hoe beter, zolang ze elkaar maar het licht in de ogen gunnen.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand anders dan de bedenker van de naam Geocaching heeft dat exclusieve recht, ook al heeft hij daar nooit gebruik van gemaakt.

Dat is echt een misvatting, de bedenker van een merknaam heeft geen enkel recht. Daarentegen, de indiener van een merknaamaanvrage krijgt met het registreren van die merknaam een uitsluitend recht, waarmee de indiener anderen kan uitsluiten om het merk te gebruiken. Daar heeft de bedenker van de naam niets over te zeggen. Echt niet.

 

Ook Groundspeak kan geen rechten doen gelden op het 'merk' geocaching. Dat zij miljoenen verdienen aan het spel geocaching heeft niets te maken met merkenrecht en alles met slimme marketing. Dat mag jij ook doen. Zet maar een webwinkel/database op met een naam die nog vrij is (www.geocaching.?) en je mag zoveel geocaching-spullen verkopen als je wilt (inkopen bij gc.com en/of zelf laten maken en bedrukken met een eigen logo).

Ook een misvatting. Voor zover ik weet betaalt geocachingshop.nl royalties of een licentiebedrag aan Groundspeak. Dat doen ze niet voor de grap (hoewel het misschien ook wel voor het gebruik van het logo is en om spullen van Groundspeak geleverd te krijgen, dat weet ik niet).

Ik geef je op een briefje dat als jij www.geocachingstuff.com gaat beginnen en in de US geocachingspullen aan de man gaat brengen met het woord GEOCACHING op elke pet, elke trui en button, e.d. dat je de advocaten van Groundspeak achter je aan krijgt omdat Groundspeak een US merkrecht heeft op dat woord. Echt wel.

 

De Stichting Geocaching kan helemaal niks binnensleuren met het merk 'Geocaching', anders hadden ze (oprichters Joseph en Mariëlle) dat lang geleden al gedaan.

Hoezo? Niet iedereen is geldbelust. Misschien waren er andere redenen.

Wat ik maar wil zeggen: als ik SG was (en dus niet SGN) en ik had het Benelux merkenrecht op 'GEOCACHING' dan stuurde ik een briefje naar Groundspeak met de vraag of ze misschien geinteresseerd zouden zijn in het overnemen van dat merkenrecht voordat het afloopt in 2012. Ben heel benieuwd hoe Groundspeak daarop zou reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...