Spring naar bijdragen

Iets voor geocachers? survivaltelefoon


JoGnet

Aanbevolen berichten

Is dit iets voor de (extreme) geocacher? Klinkt wel stoer allemaal.

Gebruikt iemand zo'n 'outdoor'-telefoon? En zo ja, wat zijn de ervaringen?

 

"... De Tough Phone is het debuut van het Engelse Condurro [...] De survivaltelefoon moet de concurrentie aangaan met de Sonim XP1 en de 'outdoor-telefoon' M110 van Samsung. De Tough Phone is in Engeland te koop voor 150 pond, ongeveer 185 euro.

 

De telefoon kan extreme omstandigheden aan, zo belooft de fabrikant. Het toestel kan tegen water en stof en kan probleemloos een val van twee meter overleven. De Tough Phone is verder uitgerust met een thermometer, een barometer, een hoogtemeter, een kompas en een zaklamp. Wilde dieren, gezonken kano's en loszittende rotsen kunnen worden aangewezen met de ingebouwde laserpointer...."

 

Bron: 'Engels bedrijf maakt robuust mobieltje'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

"Furthermore it is designed waterproof and dustproof. If you get rain or mud on the phone then you wipe it off." Ik ben bang dat 'waterproof' hier niet 'waterdicht tot 5 meter' betekent, en voor Kayaksmurf dus niet geschikt is.

 

De term "waterproof" is inderdaad niet hetzelfde als "waterdicht"

 

"Waterproof" toestellen worden getest volgens de IEC 60529 IP7 standaard.

 

Hierbij wordt het toestel gedurende 30 minuten 1 meter onder water gehouden.

Daarna wordt gemeten of er binnendringen van water heeft plaatsgevonden.

 

Is dit niet het geval, dan is het toestel tenminste "IP7 waterproof" (dit wordt ook wel eens "spat en regenwaterbestendig)" genoemd)

 

....niet waterdicht tot 5 meter betekent, en voor Kayaksmurf dus niet geschikt is. ????

 

Bij mijn weten blijven de meeste kayakkers toch zoveel mogelijk boven water? :yes:

Zelfs bij "kanoteren" komt het toestel doorgaans niet meer dan 1 m. onder water en langer dan 30 minuten op je kop onder water lijkt me voor de kayakkers ook niet echt gezond. :blush:

 

In heb een Samsung M110 met dezelfde specificatie (IP7), ook GPS-sen hebben die.

Zowel mijn GPS als mijn telefoon zijn al eens behoorlijk nat en zelfs "koppie onder" geweest (zie: "Happy Canoe Trip") ;)

 

Dit heeft geen problemen opgeleverd. :)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist om deze redenen heb ik ook voor een Samsung M110 gekozen.....nadat mijn ladyphone ten onder was gegaan aan vocht (lees inkt van een gebroken pen) en stoten.

Ik vond hem er wel robuust uit zien, maar nooit geweten dat geclaimd werd dat hij de sterkste zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de filmpjes gezien van dat Sonim toestel: waaaaaanzinnig!!!!! Als buitensport instructeur zou dat een ideaal toestelletje zijn! In twee jaar twee toestellen naar de haaien door wat watertochten te doen... misschien moet ik toch even lief mijn vrouw aankijken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten blijven de meeste kayakkers toch zoveel mogelijk boven water? :)
Niet als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een cache in het Comomeer... :) Alhoewel bellen onder water daar niet echt nodig is. Zit er ook een zaklamp op dat ding? bewerkt door Smurfin & Grote Smurf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten blijven de meeste kayakkers toch zoveel mogelijk boven water? :)
Niet als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een cache in het Comomeer... :) Alhoewel bellen onder water daar niet echt nodig is. Zit er ook een zaklamp op dat ding?

ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...