Spring naar bijdragen

Kaart Nederland


Polmske

Aanbevolen berichten

Holla,

 

Ik heb voor FindStatGen 3.2.16 een nederlandse kaart gedownload. Deze kan ik netjes selecteren wanneer ik mijn stats draai. Echter de kaart blijft leeg, en ik krijg de melding: NN1492 No Data. Nu had ik wel in andere draadjes gelezen dat je een regel moet toevoegen, iets met getstate.

 

Kan iemand mij vertellen hoe die regel er precies uit moet zien. En in welke file ik deze regel moet toevoegen.

 

Alvast bedankt.

 

Polmske P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Holla,

 

Ik heb voor FindStatGen 3.2.16 een nederlandse kaart gedownload. Deze kan ik netjes selecteren wanneer ik mijn stats draai. Echter de kaart blijft leeg, en ik krijg de melding: NN1492 No Data. Nu had ik wel in andere draadjes gelezen dat je een regel moet toevoegen, iets met getstate.

 

 

 

$updated = GetState("s")

 

echter werkt dit alleen vanaf GSAK Versie 7.2.3.xx (Beta). Te downloaden via het GSAK Forum.

bewerkt door Janivanda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik weet nu nog steeds niet waar ik dat moet neerzetten.

 

Even een nieuwe macro maken met alleen die tekst als inhoud.

Deze macro draaien en de provincies komen tevoorschijn.

 

Nadeel is alleen dat je na elke import in GSAK de macro even moet draaien, omdat de PQ's de provincies weer resetten.

bewerkt door GeSi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb ook zo'n macro zoals GeSi voorstelt. Werkt goed. Ik filter wel eerst op gevonden caches want voor de andere vind ik de provincie minder belangrijk. Daardoor gaat het veel sneller.

En omdat ik mijn PQ's heb ingesteld dat de gevonden caches niet mee komen, hoef ik dat macrootje alleen te draaien als ik gecached heb en niet telkens na de dagelijkse PQ update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah ha,

 

Dank allen. Het is nu bijna goed. Ik mis alleen de provincies Utrecht, en Overijssel. Die provincies blijven wit. Ik zal wel even kijken of ik de laatste kaart heb van het gsak forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan iemand ff de macro posten.. ik heb er nu 2 gemaakt en geen een werkt, ik kijk iets over het hoofd :huh:

 

Heb je wel de juiste GSAK Versie? Dit moet 7.2.3.xx zijn (alleen via het GSAK Forum te downloaden).

 

Daarna installeer je de laatste versie van de GSAK Macro FindStatGen.

 

Daarna download je de kaartdefinities van Nederland. Die zet je in je Macro map.

 

Dan geef je in FindStatGen aan dat je de kaart van Nederland wilt gebruiken middels de knop Maps. In het overzicht geef je met Other Maps aan dat je je mapselectie aan je overzicht wilt toevoegen.

 

Om echter provincieinformatie aan je GSAK Tabel toe te voegen, moet bij elke cache (lees: elk record), deze informatie worden toegevoegd. Dit kan met de hierboven geplaatste opdracht:

 

 $updated = GetState("s")

 

Deze regel kan in een nieuwe macro geplakt worden, welke elke keer handmatig gestart moet worden, na het importeren van een Pocket Query. Kies in GSAK Macro | Edit/Create | <Plak de regel> | Save As... | Provincies.gsk

 

 

 

Door deze macro uit te voeren worden de op dat moment aanwezige caches voorzien van de juiste provincie informatie.

 

Je kunt natuurlijk ook een opstartmacro maken, welke automatisch je PQ binnenhaalt en daarna de provincie-informatie toevoegd.

 

Hoop dat het zo duidelijk is.

 

 

 

 

 

Ah ha,

 

Dank allen. Het is nu bijna goed. Ik mis alleen de provincies Utrecht, en Overijssel. Die provincies blijven wit. Ik zal wel even kijken of ik de laatste kaart heb van het gsak forum.

 

 

 

Heb je wel caches in die provincies gevonden dan?

 

Je kan het makkelijk controleren door de State-kolom in GSAK toe te voegen via View | Add Column...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je wel caches in die provincies gevonden dan?

 

Je kan het makkelijk controleren door de State-kolom in GSAK toe te voegen via View | Add Column...

 

Ja denk het wel, zo'n 300 stuks. Die mis ik namelijk :huh:

 

Als ik in de State-kolom kijk dan staan deze nog op "Nill".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je wel caches in die provincies gevonden dan?

 

Je kan het makkelijk controleren door de State-kolom in GSAK toe te voegen via View | Add Column...

 

Ja denk het wel, zo'n 300 stuks. Die mis ik namelijk :)

 

Als ik in de State-kolom kijk dan staan deze nog op "Nill".

 

 

 

Dan moet je de UPDATE-macro nog een keer draaien.

 

(De $updated ..... regel).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ik dan nog ergens de macro GetState vandaan halen. of zou dat een (undocumented) command moeten zijn? Ik elk geval doet het uitvoeren van de regel $updated = GetState("s") bij mij niets met de State kolom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...