Spring naar bijdragen

Kaart Nederland


Polmske

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ok, bij mij werkt deze macro voor de kaart van Nederland. Ook in de kaart van Duitsland worden twee provincies gevuld. Maar de kaarten van Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië blijven leeg. Moet ik hier een andere macro voor draaien?

Gsak 7.2.3.24, de kaartdefinities van de genoemde landen staan in de macro-folder.

bewerkt door Bandiet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, bij mij werkt deze macro voor de kaart van Nederland. Ook in de kaart van Duitsland worden twee provincies gevuld. Maar de kaarten van Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië blijven leeg. Moet ik hier een andere macro voor draaien?

Gsak 7.2.3.24, de kaartdefinities van de genoemde landen staan in de macro-folder.

wanneer je de macro draait moet je eerst in options/opties op de knop maps drukken dan de kaarten selecteren die je wilt gebruiken. anders laat de macro niet alle landen zien

 

er is al een later versie van de findstatgen met een aantal aanpassingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, bij mij werkt deze macro voor de kaart van Nederland. Ook in de kaart van Duitsland worden twee provincies gevuld. Maar de kaarten van Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië blijven leeg. Moet ik hier een andere macro voor draaien?

Gsak 7.2.3.24, de kaartdefinities van de genoemde landen staan in de macro-folder.

wanneer je de macro draait moet je eerst in options/opties op de knop maps drukken dan de kaarten selecteren die je wilt gebruiken. anders laat de macro niet alle landen zien

 

er is al een later versie van de findstatgen met een aantal aanpassingen

Ik heb op de knop Maps geklikt en de kaarten geselecteerd. Ik heb de laatste versie van findstatgen...

Waar zou het probleem kunnen zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bandiet kun je het plaatje laten zien of het profiel waar je de statistieken hebt. Een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden.

Jawel. Ik heb ff mijn profiel opnieuw erin gezet met de "lege" kaartjes:

http://www.geocaching.com/profile/?guid=d7...bd-89c403d45679

edit: Ik heb ff jouw cacheprofiel bekeken en zag dat jij een nieuwere versie van findstatgen hebt. Maar ook met die versie lukt het niet.

In de kolom State in gsak blijft bij de buitenlandse caches Nil staan. Wat doe ik fout?

bewerkt door Bandiet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via GC.COM kun je via PQ de state kolom laten vullen. Maar dit gaat alleen voor nieuwere caches en voor die landen waar dit geïnstalleerd is.

 

Voor duitsland heb ik die caches gefilterd die als state Nil hebben en found by me. Daarna heb ik handmatig de State ingevuld en Corrected Coordinates gebruikt. Dan zal dus ook bij een volgend PQ de state blijven staan.

 

Voor somige landen kun je gebruik maken van de GetState funktie. Maar dit is maar voor een beperkt aantal landen mogelijk omdat er een polygon bekent moet zijn bij GSAK. Zie http://gsak.net/board/index.php?showtopic=8564&st=0

 

De nu ondersteunde landen met Getstate zijn USA, Denemarken en Nederland

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Volgens mij heb ik alles goed nu, maar de provinciekolom wordt niet gevuld.

Hij selecteert wel de caches in de desbetreffende provincie. Dus ik kan wel zien hoeveel ik in een bepaalde provincie heb gedaan.

 

Of moet de desbetreffende kolom handmatig worden gevuld na de provincieselectie?

 

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij worden veel rijen wel gevuld met de juiste provincie, maar er blijven ook veel caches met de waarde Nil staan. Dezelfde macro een paar keer achter elkaar draaien help ook niet. De caches die de waarde Nil houden liggen niet op de rand van een provincie. Ik heb de nieuwste versie van GSAK (maar wel met nag scherm) en de nieuwste versie van findstat.

Weet iemand raad want het is een prachtige optie om per provincie vast te leggen en te tonen.

bewerkt door erickje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke versies gebruik je dan. Wat niet iedereen weet dat er beta versie's zijn.

 

Ik gebruik de nieuwste versie: 7.2.3.33

 

Update 21:40

Ik doe nu hetzelfde met dezelfde versies van GSAK en Findstat op mijn pc (vorige was mijn laptop) en nu krijg ik op één na voor alle caches een provincie.

bewerkt door erickje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Heb het bestandje FindStatGenMapNetherlands2.dat inmiddels in de map met macro's kunnen zetten. Als ik nu de macro FindStatGen34Beta.gsk draai kan ik bij "maps" niets invoeren. Ik zie alleen een selectiehokje zonder tekst er achter. Hoe krijg ik hier Nederland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Start de macro in GSAK

 

001qm8.jpg

 

Klik op Opties (Options, afhankelijk van de ingestelde taal)

 

Het onderstaande venster verschijnt:

 

002rn2.jpg

 

Zorg dat bij Rapportonderdelen (Report sections) Andere kaarten (Other maps) zichtbaar is gemaakt (m.b.v. Dropdownbox) (Rood omcirkeld)

Klik hierna op Kaarten (Maps) (Blauw omcirkeld)

 

003hs4.jpg

 

Vink in het venster dat verschijnt Nederland aan (geel omcirkeld)

 

 

Klik op OK gevolgd door nogmaals een klik op OK

 

De macro start en als het goed in komt er in de internetbrowser een venster met daarin de statistieken waarin netjes het kaartje van Nederland is verwerkt.

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...