Spring naar bijdragen

Kaart Nederland


Polmske

Aanbevolen berichten

MAAR als ik kies voor opslaan als

Dan verschijnt bij Bestandsnaam: FindStatGenMapNetherlands2_dat (dus niet .dat)

En opslaan als type keuzes tussen *.mht, htm/html, of txt

 

Ik doe blijkbaar iets verkeerd of vergeet iets,

Wie weet wat en kan mij helpen ? :thumbup:

Indien je met de rechtermuistoets op de link klikt, dan:

Opslaan als FindStatGenMapNetherlands2.dat (staat al ingevuld)

Type: All files

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
ReizenReizen

Ik heb dit draadje van voor tot achter doorgelezen en alle tips en aanwijzingen opgevolgd. Toch blijf ik nog met twee problemen zitten:

 

  1. Na het draaien van de provinciemacro wordt in de State-kolom nil niet vervangen door de provincienaam. Bovendien zie ik het schermpje tijdens het draaien van de macro maar vijf provincienamen voorbijkomen. Ik heb de namen dus maar handmatig ingevoerd.
  2. Wanneer uiteindelijk de pagina met de statistieken is gegenereerd, worden de statistieken van de gevonden caches goed weergegeven. Behalve op de kaart. Van de 87 gevonden caches staan er 2 in Duitsland (correct), 6 in Gelderland (correct) en 32 in Noord-Brabant ( dit moeten er 79 zijn).

Wat kan ik nog doen om beide problemen op te heffen?

Al vast bedankt voor het meedenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het getstate commando moet je dan nog een B toevoegen bij de opties. Kijk anders in de Help.

 

B = only update if blank or = "nil" or = "none"

 

Bedankt voor je reactie, maar ....

Ik heb deze macro met knippen en plakken in elkaar gezet en heb dus geen idee waar ik de B moet toevoegen.

Verder heb ik geen idee waar ik de door jou genoemde Help kan vinden.

 

Misschien wil je uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door hier de juiste makro te zoeken en te bekijken. http://gsak.net/board//MacroIndex.php

 

of hier http://gsak.net/help/ghelp.htm

 

of in het in de Macroeditor op Help drukken. wanneer je dan op getstate klikt kom je hier terecht afhankelijk waar je gsak geïnstalleerd hebt. C:\PROGRA~1\gsak\gsak.chm::/html/hs23750.htm

 

Macro editor bereik je door in GSAK op Macro te klikken en dan op Edit/Create.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door hier de juiste makro te zoeken en te bekijken. http://gsak.net/board//MacroIndex.php

 

of hier http://gsak.net/help/ghelp.htm

 

of in het in de Macroeditor op Help drukken. wanneer je dan op getstate klikt kom je hier terecht afhankelijk waar je gsak geïnstalleerd hebt. C:\PROGRA~1\gsak\gsak.chm::/html/hs23750.htm

 

Macro editor bereik je door in GSAK op Macro te klikken en dan op Edit/Create.

 

Met behulp van je adviezen heb ik inderdaad de nodige info gevonden. Ook de "b" toegevoegd, maar er verandert niets.

De code ziet er als volgt uit:

#*******************************************

# MacVersion = 1.0

# MacDescription = Voegt provinciecodes toe

# MacAuthor = Hans

# MacFileName = Provincies.gsk

# MacUrl =

#*******************************************

$updated = GetState("ubs")

MsgOk Msg=Number of records updated: $updated

 

Zie jij nog iets dat gewijzigd moet worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet U en S gebruiken maar alleen S. S is voor de state kolom en U is voor de Userdata kolom.

 

Wat je zou kunnen doen is sorteren op State Nil en die dan vervangen met global replace. Met ""Blanco" dus niets.

Welke versie van GSAK gebruik je?

 

De U heb ik verwijderd uit de macro.

 

Ik heb gesorteerd op State Nil, vervolgens via global replace deze vervangen met "Blanco", dus niets.

Vervolgens de de GetState macro laten draaien met als resultaat dat er niets in veranderd.

 

Mijn GSAK versie is:7.6.1.27

 

Bedankt voor je hulp. :thumbup:

Wie weet komen tot een oplossing van dit probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien updaten naar een Betaversie van GSAK.

 

Ik werk met de laatste versie van GSAK, dat zou toch voldoende moeten zijn?

Wanneer ik GetState draai zie ik geen provincienamen langskomen. Maar ik denk dat ik een oplossing heb gevonden via GetPolygon:

$data = GetPolygon("s","c:\gsak\Macros\polygons\*.*")

 

Via deze opdracht worden de provincies netjes en snel ingevuld. Hiertoe heb ik van de GSAK-site het bestand met Nedelandse polygonen opgehaald.

Ik heb nu alleen nog een probleem met FindStatGen, maar daar start ik wel een nieuw topic over.

Bedankt voor je hulp.

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
kan iemand ff de macro posten.. ik heb er nu 2 gemaakt en geen een werkt, ik kijk iets over het hoofd :thumbup:

 

Heb je wel de juiste GSAK Versie? Dit moet 7.2.3.xx zijn (alleen via het GSAK Forum te downloaden).

 

Daarna installeer je de laatste versie van de GSAK Macro FindStatGen.

 

Daarna download je de kaartdefinities van Nederland. Die zet je in je Macro map.

 

Dan geef je in FindStatGen aan dat je de kaart van Nederland wilt gebruiken middels de knop Maps. In het overzicht geef je met Other Maps aan dat je je mapselectie aan je overzicht wilt toevoegen.

 

Om echter provincieinformatie aan je GSAK Tabel toe te voegen, moet bij elke cache (lees: elk record), deze informatie worden toegevoegd. Dit kan met de hierboven geplaatste opdracht:

 

 $updated = GetState("s")

 

Deze regel kan in een nieuwe macro geplakt worden, welke elke keer handmatig gestart moet worden, na het importeren van een Pocket Query. Kies in GSAK Macro | Edit/Create | <Plak de regel> | Save As... | Provincies.gsk

 

 

 

Door deze macro uit te voeren worden de op dat moment aanwezige caches voorzien van de juiste provincie informatie.

 

Je kunt natuurlijk ook een opstartmacro maken, welke automatisch je PQ binnenhaalt en daarna de provincie-informatie toevoegd.

 

Hoop dat het zo duidelijk is.

 

 

 

 

 

Ah ha,

 

Dank allen. Het is nu bijna goed. Ik mis alleen de provincies Utrecht, en Overijssel. Die provincies blijven wit. Ik zal wel even kijken of ik de laatste kaart heb van het gsak forum.

 

 

 

Heb je wel caches in die provincies gevonden dan?

 

Je kan het makkelijk controleren door de State-kolom in GSAK toe te voegen via View | Add Column...

 

 

Al een oud draadje echter, ik heb alle macro's geinstalleerd.

als ik vervolgens ga kijken onder het knopje maps dat is het select county vak helemaal leeg.

Waar ben ik wat vergeten.

Is er nog iemand die dit volgt?

 

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hallo heb ook de kaart van nederland geinstalleerd maar krijg er met GEEN mogelijkheid data aan toegevoegd.

De kaart van duitsland gaat prima en de map van zweden lukt me ook met GEEN mogelijkheid.

Wie kan me ff op weg helpen... heb dit hele draadje al meerdere malen door genomen , ik weet niet of ik iets fout doe bij het inst. op de pc , of dat er iets fout staat in GSAK.

bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo heb ook de kaart van nederland geinstalleerd maar krijg er met GEEN mogelijkheid data aan toegevoegd.

De kaart van duitsland gaat prima en de map van zweden lukt me ook met GEEN mogelijkheid.

Wie kan me ff op weg helpen... heb dit hele draadje al meerdere malen door genomen , ik weet niet of ik iets fout doe bij het inst. op de pc , of dat er iets fout staat in GSAK.

bedankt alvast

macro countrystatecounty ook gedraaid... dit vult nl binnen gsak alle benodigde velden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...