Spring naar bijdragen

Kaart Nederland


Polmske

Aanbevolen berichten

Ook ik ben heel blij met de NL kaart (thanx) en uitleg. Ik heb inmiddels alles draaien. De "provincie-macro-regel" heb ik gewoon als eerste regel opgenomen in mijn findstatgen.gsk dan weet ik zeker dat de provincies altijd bijgewerkt zijn.

 

Ik heb nog een schoonheidsfoutje, die jullie vast kunnen verklaren... ik krijg linksboven op de kaart nog volgende tekst:

 

NN2

no data

 

Als ik echter NN, uit de .dat file verwijder komt het er niet, maar dan geeft ie een error tijdens het uitvoeren van de macro, wel met goed resultaat daarna.

Waat staat NN voor en hoe krijg ik het foutje er uit?

bewerkt door Travel Wolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb nog een schoonheidsfoutje, die jullie vast kunnen verklaren... ik krijg linksboven op de kaart nog volgende tekst:

NN2

no data

Ik neem aan dat dit twee caches betreft die niet in een provincie te plaatsen zijn omdat zij b.v. in zee liggen.

 

Ik weet ondertussen zeker dat het hier aan ligt.

Bij mijn kaart stond:

NN7

no data

De zeven caches opgezocht en inderdaad ze lagen in zee, het waren alle Hitchhikers.

Deze Hitchhikers even in een provincie geplaatst en het "schoonheids foutje" is verdwenen ;)

Ruud :thumbup:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al enige tijd dit draadje gevolgd en zit met het probleem van matching founds bij het draaien van de macro, hij komt steeds met de boodschap "no suspect records found" Het gekke is dat het ID in GSAK een ander nummer is dan ik terug vind in mijn logjes ik heb beide ID's geprobeerd maar noppes. Heb opnieuw de pocket query MY FOUNDS laten draaien maar het helpt niet.

Ik gebruik dus het owner ID nummer uit GSAK en heb ook het nummer uit de logjes geprobeerd http://www.geocaching.com/profile/?id=

Wat is er verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een schoonheidsfoutje, die jullie vast kunnen verklaren... ik krijg linksboven op de kaart nog volgende tekst:

NN2

no data

Ik neem aan dat dit twee caches betreft die niet in een provincie te plaatsen zijn omdat zij b.v. in zee liggen.

 

Ik weet ondertussen zeker dat het hier aan ligt.

Bij mijn kaart stond:

NN7

no data

De zeven caches opgezocht en inderdaad ze lagen in zee, het waren alle Hitchhikers.

Deze Hitchhikers even in een provincie geplaatst en het "schoonheids foutje" is verdwenen ;)

Ruud :)

 

Dat was het inderdaad, ik heb 2 caches een provincie gegeven handmatig en nu is het goed. De ene was een reizende cache en de andere lag op de grens met Duitsland.

bewerkt door Travel Wolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben ook eens aan het stoeien gegaan met FindStatGen en aanverwante macro's en DAT-files.

Dankzij dit Forum en specifiek dit DRAADJE heb ik mijn profiel met wat statistieken en natuurlijk kaarten op kunnen fleuren.

Ziet er heel leuk uit.

Een ieder die hier input gegeven heeft, BEDANKT :thumbup:;).

 

Bestaat er voor Frankrijk al een macro'tje om de regio's te genereren, net zo als de provincies hier :lol1: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holla,

 

Ik heb voor FindStatGen 3.2.16 een nederlandse kaart gedownload. Deze kan ik netjes selecteren wanneer ik mijn stats draai. Echter de kaart blijft leeg, en ik krijg de melding: NN1492 No Data. Nu had ik wel in andere draadjes gelezen dat je een regel moet toevoegen, iets met getstate.

Kan iemand mij vertellen hoe die regel er precies uit moet zien. En in welke file ik deze regel moet toevoegen.

Polmske P.

 

Ik heb deze regel bovenin de macro als eerste regel gezet.

$updated = GetState("s")

 

PS Eventuele caches die problemen veroorzaken omdat ze op de grens liggen of ver in zee, kan je handmatig nog even een provincie geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hallo Allemaal.

 

Het toevoegen van provincies werkt bij mij goed voor Nederland, Belgie en Zwitserland.

Helaas werkt dit niet voor Frankrijk.

 

Ik gebruik:

GSAK 7.5.1.28

FindStatGen3 v3.4.12

Ik heb het bestand "FindStatGenMapFrance.dat" in mijn macros folder staan.

 

Bij alle Franse caches blijft de State kolom "Nil".

 

Suggesties?

 

Groeten,

Jaco..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de laatste versie zit het er wel in.

 

Build 14 Note: You must have installed 7.6.0 Build 51 (available at http://gsak.net) at least once before installing this update.

 

1. Added France and Italy support for GetCounty(), GetState(), and GPX Load (more information)

2. Fixed a "too smart" smart name problem (more information)

3. Fixed a problem with custom date formats and filters (more information)

 

Download here http://gsak.info/GSAK761B14.exe

bewerkt door wvgeel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij lukt het niet de landen bestandjes gekoppeld te krijgen aan FindStatGen.

Ik zag enige postjes terug een overzicht met keurig de verschillende landen als ".dat" bestandjes aan FindStatGenMap enz zitten en mijn vraag is dus hoe je dat ( met . dat ;) ) voor elkaar krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn een aantal stappen:

 

1. Plaats het .dat bestand in de "gsak\macros" folder.

2. Herstart gsak.

3. Start de stats macro, kies opties en klik op de Maps knop.

4. Nu moet het land zichtbaar zijn. De herstart van stap 2 is noodzakelijk.

 

Alvorens de verschillende vakjes in het kaartje rood worden, moet je eerst nog de macro "Assign provinvies" uitvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt. :beerchug:

 

Ik kan nu een kaartje van Nederland tevoorschijn toveren en per provincie staan daar de aantallen gevonden caches in.

Wel is het zo dat, op de plaats in de macro waar ik het juiste land aan moet vinken ik ipv Nederland, ik allemaal sterretjes vind. Kennelijk doe ik toch iets niet goed in het downloaden van de kaartbestandjes, zoals "Netherlands2.dat" enz.

 

Brilstar, mijn hartelijke dank voor je reactie in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels de macro Provincies aangemaakt en gedraaid, daarmee is de toegevoegde kolom met de diverse provincies gevuld.

Ook die van Oostenrijk.

Maar als ik verder wil met het opslaan van de kaartdefinites gaat het mis. Mijn stappen tot dus ver:

 

Via de link in forumbericht #8 (kaartdefinities van Nederland) kom ik terecht op het GSAK-forum, via de Masterindex of all available Map Definition files kom ik terecht bij het door BaJo gepost op 3 september 2008

 

Updated Map definition file for The Netherlands:

 

Improved placement of Numbers on map in different provinces!

 

So this would be V 0.00002

 

Attached File ( Number of downloads: 1123 )

FindStatGenMapNetherlands2.dat

 

Inhoudelijk:

#1. The Netherlands

# Map definition file for FindStatGen3

# V0.4 6-16-08

 

$Country ="Netherlands"

$CountryLocalName = "1. Nederland"

$AllStates = "DR,FL,FR,GE,GN,LB,NB,NH,OV,UT,ZH,ZL,NN,"

$Xstates = "285,182,214,222,280,215,155,135,260,160,100,41"

$Ystates = "100,156,64,200,50,316,268,129,160,200,210,280"

$ColorStates = "0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0"

$Xfillstate = "285,200,ax;bx;cx;dx;ex;fx;214;139;147;165;199;243,222,280,220,164,ax;bx;135

;131,260,160,ax;bx;100;70,ax;bx;cx;dx;45;50;70;33"

$Yfillstate = "100,123,ay;by;cy;dy;ey;fy;64;45;39;25;18;12,200,50,316,268,ax;bx;129;66,160

,200,ay;by;200;250,ay;by;cy;dy;280;308;265;266"

 

 

$xMap = 325

$yMap = 385

 

$xOffset = -163

$yOffset = 0

 

$MapCol1 = "#202020"

$MapCol2 = "#202020"

 

$MapCol3 = "CC0000"

$MapCol4 = "336699"

 

$RegionName = "Provincie"

$RegionNamePlural = "provincies"

 

<data> Varname=$NameStates

DR =Drenthe,FL =Flevoland,FR =Friesland,GE =Gelderland,GN =Groningen,LB =Limburg,NB =Noord-Brabant,

NH =Noord-Holland,OV =Overijssel,UT =Utrecht,ZH =Zuid-Holland,ZL =Zeeland,NN =Nil,

<enddata>

 

MAAR als ik kies voor opslaan als

Dan verschijnt bij Bestandsnaam: FindStatGenMapNetherlands2_dat (dus niet .dat)

En opslaan als type keuzes tussen *.mht, htm/html, of txt

 

Ik doe blijkbaar iets verkeerd of vergeet iets,

Wie weet wat en kan mij helpen ? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist hulp gehad van BaJo en jawel het is ook mij gelukt om de macro te draaien en de gevonden caches per provincie in Nederland weer te geven. Super :thumbup: Ga nu proberen of het zonder hulp lukt om de kaart van Oostenrijk aan het werk te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist hulp gehad van BaJo en jawel het is ook mij gelukt om de macro te draaien en de gevonden caches per provincie in Nederland weer te geven. Super :thumbup: Ga nu proberen of het zonder hulp lukt om de kaart van Oostenrijk aan het werk te krijgen.

 

 

En wat was het nou ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...