Spring naar bijdragen

Kaart Nederland


Polmske

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb de test gedaan en het lukt niet. Bij kaarten zie ik geen enkel land verschijnen. Hoe krijg ik dat voor elkaar.

Alvast bedankt :yes:

 

Waarschijnlijk moet je eerst de Map-definities nog installeren.

Lees hiervoor even het volgende bij GSAK: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry51447

 

Daarna moet je ook nog het GetState-commando in een macro uitvoeren:

 

$updated = GetState("s")
MsgOk Msg=Number of records updated: $updated

 

Daarmee wordt provincie informatie bij de caches (waypoints) toegevoegd.

 

Nu kan je in de FindStatGen macro Nederland kiezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen happy met de kaart????

Hé Bajo,

 

Weer iemand die blij is met de kaart :yes:

 

Ook anderen zoals zanaboza en janivanda bedankt voor de aanwijzingen op dit forum.

 

Door de kaart hebben wij nu geconstateerd dat we nog geen enkele cache gevonden hebben in Groningen en Zeeland.

Morgen maar even recht zetten... :thumbup::yes:

 

Tejoos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doe ik fout?

Om heel eerlijk te zijn, heb ik geen idee.

 

Maar ik ga een poging wagen. Welke versie van GSAK gebruik je?

 

Te vinden linksboven in het GSAK-scherm. (rood omcirkeld)

 

005lo0.jpg

 

Ik weet niet welke versie noodzakelijk is om de kaarten te kunnen gebruiken. De laatste versie is te vinden op:

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=9520 (helemaal naar beneden scrollen)

 

Is de extensie van het bestand FindStatGenMapNetherlands2 wel .dat? (rood onderlijnd)

 

006yg2.jpg

 

Mocht je de laatste versie van GSAK gebruiken en de extensie is juist, dan heb ik geen idee wat er fout zou kunnen zijn.

Misschien help een (nieuwe) update naar de laatste versie wel of anders een compleet nieuwe instalatie. (niet vergeten een backup te maken)

bewerkt door zanaboza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke versie van GSAK gebruik je?

 

 

Is de extensie van het bestand FindStatGenMapNetherlands2 wel .dat?

 

 

Mocht je de laatste versie van GSAK gebruiken en de extensie is juist, dan heb ik geen idee wat er fout zou kunnen zijn.

Misschien help een (nieuwe) update naar de laatste versie wel of anders een compleet nieuwe instalatie. (niet vergeten een backup te maken)

 

Ik gebruik de zelfde versie en het bestand FindStatGenMapNetherlands2 heeft al extensie .dat.

 

Zal morgen eens een nieuwe installatie proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Start de macro in GSAK

 

 

 

Klik op Opties (Options, afhankelijk van de ingestelde taal)

 

Het onderstaande venster verschijnt:

 

002rn2.jpg

 

Hé nu zie ik dat de tekst ook in het NL is? Geldt dat dan dus ook voor de stats? En hoe doe ik dat dan? Heb wel FindStatGenLangNederlands in de macromap maar op scherm zoals hierboven kan ik geen NL kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

002rn2.jpg

 

Hé nu zie ik dat de tekst ook in het NL is? Geldt dat dan dus ook voor de stats? En hoe doe ik dat dan? Heb wel FindStatGenLangNederlands in de macromap maar op scherm zoals hierboven kan ik geen NL kiezen.

Alleen de statistieken zijn Nederlands, de rest van GSAK is Engelstalig. Deze kun je in het bovenstaande scherm kiezen ongeveer halverwege de linkerzijde (links van het roodomcirkelde stukje) bij de optie Language.

bewerkt door zanaboza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hé nu zie ik dat de tekst ook in het NL is? Geldt dat dan dus ook voor de stats? En hoe doe ik dat dan? Heb wel FindStatGenLangNederlands in de macromap maar op scherm zoals hierboven kan ik geen NL kiezen.

Alleen de statistieken zijn Nederlands, de rest van GSAK is Engelstalig. Deze kun je in het bovenstaande scherm kiezen ongeveer halverwege de linkerzijde (links van het roodomcirkelde stukje) bij de optie Language.

 

Dát zag ik wel maar daar krijg ik engels frans duits (in engels frans en duits :blink: )én "language name"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dát zag ik wel maar daar krijg ik engels frans duits (in engels frans en duits :blush: )én "language name"

Mmm, vreemd. :wacko:

 

Bij mij staat Nederlands onder de keuze language name. Ik ben bang dat mijn kennis van GSAK te beperkt is om hier verder een duidelijk antwoord op te geven. Zal eens in het forum duiken op GSAK.net :book:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...