Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Het komt volgens mij regelmatig voor dat cachers gaan cachen en niet controleren of er nog iets aan de caches verandert is. Bijvoorbeeld een puzzel die al lang is opgelost ligt op een ander coordinaat, door een rip bijvoorbeeld.

Daarom dit onderwerp, zodat hier eventuele wijzigingen ook geplaatst kunnen worden.

Het is natuurlijk niet waterdicht maar een hulpmiddel.

Groeten.

Gelijk maar een cache van onszelf hier plaatsen :(

Let op: Puzzelkampioen nummer 9 (Puzzeltijd) is 2 weken geleden gewijzigt door een rip!

De puzzel is hetzelfde maar er komt een ander coordinaat uit.

Geplaatst

Misschien snap ik het niet helemaal, ....

maar is het niet makkelijker om op de betreffende cache pagina zelf te kijken, dan dat je dit hele draadje door moet spitten?

groetjes GeoVlinder

@mod. Na antwoord op mijn vraag, mag deze post verwijderd worden, zo blijft het draadje schoon.

Geplaatst

Dat is wat Lepman volgens mij bedoeld Geovlinder. Als je een cache al een tijdje uitgeprint hebt liggen voor je hem gaat doen heb je kans dat er iets gewijzigd is aan de cache. Bijvoorbeeld ivm een rip.

Dus TIP, check nog even de site of er niets gewijzigd is voor je gaat cachen.

:(

Geplaatst (bewerkt)

Ja, dat is handiger maar dat gebeurt niet altijd.

Mijn idee was, 1 centrale plek voor alle wijzigingen (als back-up) is handiger dan alle cache-pagina's afgaan :(

Als het een stom idee is, gewoon topic sluiten B)

bewerkt door Lepman
Geplaatst

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het makkelijker om even op de cachepagina te kijken dan om een heel topic-draadje door te spitten.

Geplaatst
Ja, dat is handiger maar dat gebeurt niet altijd.

Mijn idee was, 1 centrale plek voor alle wijzigingen (als back-up) is handiger dan alle cache-pagina's afgaan :(

Als het een stom idee is, gewoon topic sluiten B)

Ik denk niet dat het idee verkeerd is. Je vraagt op deze manier gewoon even wat extra aandacht voor het feit dat cache-beschrijving is aangepast.

Geplaatst

Wij hadden ook eens een route gedaan waarvan we de print al een tijd in de auto hadden liggen. Kwamen er meer bij toeval langs en hebben dus idd niet gekeken of er eventueel iets mee zou zijn.

Route zonder problemen gelopen en gelogd etc.

Komen we thuis en willen hem thuis op het net loggen: blijkt ie disabled :( . Dit omdat er een waypoint zou missen en daarom niet te lopen zou zijn...

We hadden idd een punt gemist maar wisten het antwoord omdat er dezelfde borden rondom het hele gebouw stond ("verboden toegang art nr...")

Geplaatst

Het idee vind ik niet eens zo gek, maar praktisch zie ik wel de nodige 'probleempjes': - ga je inderdaad deze hele topic doorspitten om te kijken of er wat veranderd is aan de beoogde cache (ik vraag het mij af: drie pagina's oké, maar zeven of meer?); ik check zelf voordien even de cachepagina, - wil je hier ook gaan vermelden dat je cache gedisabled is, wat ga je doen als hij weer online is: je bericht editen of plaats je een nieuw berichtje (persoonlijk denk ik dat het eerste het makkelijkste is, want misschien staat het bericht dat de cache weer 'in de lucht is' wel twee pagina's verder)?

Samengevat: ik vind het een goed initiatief, maar ik ben wel bang voor een topic wat snel 'vervuilt'.

Geplaatst
Het idee vind ik niet eens zo gek, maar praktisch zie ik wel de nodige 'probleempjes': - ga je inderdaad deze hele topic doorspitten om te kijken of er wat veranderd is aan de beoogde cache

Nee, ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Het zou m.i. enkel een draadje moeten worden waar gewoon 1x wordt gemeld dat een cachebeschrijving om de een of andere reden is aangepast. Gewoon als service aan de cachers die van plan zijn die cache te gaan lopen.

Lezen ze het, dan is dat mooi. Lezen ze het niet, dan hebben ze pech. :dribble:

Geplaatst
Het komt volgens mij regelmatig voor dat cachers gaan cachen en niet controleren of er nog iets aan de caches verandert is. Bijvoorbeeld een puzzel die al lang is opgelost ligt op een ander coordinaat, door een rip bijvoorbeeld.

Let op: Puzzelkampioen nummer 9 (Puzzeltijd) is 2 weken geleden gewijzigt door een rip!

De puzzel is hetzelfde maar er komt een ander coordinaat uit.

Als extra zou je ook nog eens een coordinaat verandering voor de cachepagina kunnen loggen, die valt tussen de gewone logjes goed op.

Voor de reeds opgeloste puzzels zou ik het heel handig vinden als er ipv een nieuwe opgave (of naast een nieuwe opgave) een projectie wordt aangegeven ten opzichte van de vorige lokatie. Hierdoor kun je 'in het veld' toch snel de juiste cachelokatie bepalen. De hele puzzel oplossen gaat daar meestal niet vanwege het ontbreken van de plaatjes enzo.

Geplaatst
Als extra zou je ook nog eens een coordinaat verandering voor de cachepagina kunnen loggen, die valt tussen de gewone logjes goed op.

Voor de reeds opgeloste puzzels zou ik het heel handig vinden als er ipv een nieuwe opgave (of naast een nieuwe opgave) een projectie wordt aangegeven ten opzichte van de vorige lokatie. Hierdoor kun je 'in het veld' toch snel de juiste cachelokatie bepalen. De hele puzzel oplossen gaat daar meestal niet vanwege het ontbreken van de plaatjes enzo.

Die projectie is een goed idee denk ik. Ook voor een eventuele thuisblijver die dan niet de hele puzzel opnieuw hoeft op te lossen als er gebelt wordt :dribble:

Die update van de coordinaten is ook handig en bestaat inderdaad al. Maar kan dat ook bij een mystery zonder de daadwerkelijk locatie van de cache prijs te geven?

Verschillende reactie's op dit onderwerp en dat is maar goed ook. Ik zie nu weer andere invalshoeken.

Is het misschien mogelijk om een soort lijst op deze site te krijgen waar je op datum gewijzigde caches ziet?

Die door cache-eigenaren eenvoudig is aan te vullen.

Geen forum-topic dus met een heel verhaal eromheen en reactie's, maar gewoon een simpele lijst die je snel door kunt wandelen. Op die manier ben je er dan vlug achter of je op een bepaalde cache-pagina de gewijzigde gegevens moet bekijken?

Geplaatst

Die update van de coordinaten is ook handig en bestaat inderdaad al. Maar kan dat ook bij een mystery zonder de daadwerkelijk locatie van de cache prijs te geven?

Aangezien een mystery een fictieve coordinaat boven aan de pagina heeft staan, kun je die natuurlijk gewoon een fractie veranderen bv N +.001 (en de volgende keer weer terug :-) )

Overigens kan dit natuurlijk ook met multi's en andere caches; want in de praktijk zul je niet zo nauwkeurig kunnen pijlen dat die .001 opvalt.

Geplaatst
Verschillende reactie's op dit onderwerp en dat is maar goed ook. Ik zie nu weer andere invalshoeken.

Is het misschien mogelijk om een soort lijst op deze site te krijgen waar je op datum gewijzigde caches ziet?

Die door cache-eigenaren eenvoudig is aan te vullen.

Geen forum-topic dus met een heel verhaal eromheen en reactie's, maar gewoon een simpele lijst die je snel door kunt wandelen. Op die manier ben je er dan vlug achter of je op een bepaalde cache-pagina de gewijzigde gegevens moet bekijken?

Goeie ideeën moet op gebroed worden en iemand moet het ei leggen.

Maar dit laatste idee lijkt me dus wel handig als back-up. En dan op alfabetische volgorde!

groetjes GeoVlinder

Geplaatst

Ook mij gebeurt het regelmatig dat ik met oude beschrijvingen ( of oplossingen) op pad ga, inderdaad. Heb daartoe maar internet in het veld ter beschikking gekregen :lol1:. :dribble: .

Wat mijzelf het handigst zou lijken is dat de cache-eigenaren bovenaan hun cachebeschrijving in rood, hoofdletters of vet of zoiets, gewoon in één regeltje aangeven dat er sinds datum huppeldepup iets gewijzigd is.

Dan zie je dus in één oogopslag of je printje van voor die datum ( en dus verouderd) is. Dat valt namelijk wel op, maar ergens een regeltje tussen de logjes is zo verdwenen.

Spirit

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...