Spring naar bijdragen

Verschil in founds en teller


De Saatjes

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er een draadje is (was) mbt het verschil tussen het daadwerkelijke aantal founds dat je hebt en het aantal dat GC.nl aangeeft. Ik kan het draadje echter niet terugvinden, en was benieuwd hoe je dit probleem op een handige manier kunt oplossen (het probleem in verschil in aantal founds dan he) :dribble:

Iemand die een link naar het draadje of een mogelijke oplossing kan posten?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Xaa is druk bezig :yes: : zie ook! Heb geduld...

 

Ik heb alle geduld van de wereld hoor! Was alleen benieuwd hoe ik dit moest aanpakken, maar er schijnt dus een mogelijkheid via DHZ te zijn. Ga ik die proberen zodra dat weer mogelijk is.

Doe vooral rustig aan en haast je niet, ik vermaak me in de tussentijd wel met wat caches :lol1:

 

Groeten en dank voor de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat het langzamerhand een spelletje gaat lijken tussen gc.com en gc.nl. Net als Xaa de oplossing lijkt te hebben gevonden, gooit geocaching.com hun site weer door de war en daarbij ook de manier van gegevens vergaren. Het lijkt wel alsof ze het er om doen :yes:

 

Ondanks dat via DHZ het altijd redelijk werkte en eigenlijk ook nog nooit voor 100% heeft gewerkt, is dat nu ook brak. Vandaar dat het vergaren van de juiste gegevens op de manier zoals we dat altijd gewend waren, nu helemaal stop is gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat het langzamerhand een spelletje gaat lijken tussen gc.com en gc.nl. Net als Xaa de oplossing lijkt te hebben gevonden, gooit geocaching.com hun site weer door de war en daarbij ook de manier van gegevens vergaren. Het lijkt wel alsof ze het er om doen :cry:

 

Ondanks dat via DHZ het altijd redelijk werkte en eigenlijk ook nog nooit voor 100% heeft gewerkt, is dat nu ook brak. Vandaar dat het vergaren van de juiste gegevens op de manier zoals we dat altijd gewend waren, nu helemaal stop is gezet.

Als je het mij vraagt gaat GC.com in dit spelletje kwalitatief sterk achteruit. Vroeger opende ik een cachepagina in luttele seconden, tegenwoordig wordt er zoveel onzin meegeladen dat ik mijn browser minimaal 5 keer zie wachten op respons van GC.com. :lol1:

 

Overigens is er denk ik wel een manier om onafhankelijk van de weergave op GC.com statistieken op te bouwen. Dat zou alleen voor GC.nl nogal een rigoreuze aanpassing zijn, vermoed ik... :yes:

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat het langzamerhand een spelletje gaat lijken tussen gc.com en gc.nl. Net als Xaa de oplossing lijkt te hebben gevonden, gooit geocaching.com hun site weer door de war en daarbij ook de manier van gegevens vergaren. Het lijkt wel alsof ze het er om doen :(

Als je het mij vraagt gaat GC.com in dit spelletje kwalitatief sterk achteruit. Vroeger opende ik een cachepagina in luttele seconden, tegenwoordig wordt er zoveel onzin meegeladen dat ik mijn browser minimaal 5 keer zie wachten op respons van GC.com. :lol1:

Tja, ze hebben het nog lang niet voor elkaar daar. Ik merk iedere week wel dat ze wel ergens mee aan het knoeien zijn.

 

Vroeguh, voor de laatse update kon ik caches die ik bevoorbeeld klaar had staan voor een event, en dan zijn er maar zo 20+, met een klik als bulk publishen. Dan moest ik alleen maar alle caches stuk voor stuk bevestigen door op OK te klikken. Nu moet ik cache voor cache aanvinken, cache voor cache op publish klikken, cache voor cache online zetten. Met het gevaar dat ik halverwege tegen een server error aan zit te hikken en dus het gevaar groter is dat sommige caches ineens niet online kunnen komen op dat moment. Heel irritant dus. Iedere seconde die ik winst maak tijdens een review kan ove een heel dag wel weer 10 extra caches online betekenen en dat kan dan over een heel dag net het verschil zijn tussen de lijst leeg hebben of net niet leeg en dan maar hopen dat ik de volgende dag er tijd voor vind.

 

Overigens is er denk ik wel een manier om onafhankelijk van de weergave op GC.com statistieken op te bouwen. Dat zou alleen voor GC.nl nogal een rigoreuze aanpassing zijn, vermoed ik... :yes:
Als die manier er is, zal Xaa hem vinden, daar ben ik van overtuigd. Maar ja, dan gaan ze weer eens wat veranderen in Amerika en hangen we weer :(

 

 

Daar zijn wel meer manieren voor. En daar ben ik ook mee bezig om daar aan te werken. Maar die manieren zijn of niet realtime, of afhankelijk van wat gc.com voor ons wil doen. Maar goed, het lijkt erop alsof het inlezen van de statistieken weer een stap dichter bij een redelijk werkzame staat is op het moment.
Ik heb alle vertrouwen in je :cry:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die manier er is, zal Xaa hem vinden, daar ben ik van overtuigd. Maar ja, dan gaan ze weer eens wat veranderen in Amerika en hangen we weer :(

Nee... Er zijn methodes waarbij GC.com gewoon pagina's kan veranderen, de site zal daar geen last van hebben.

Daar zijn wel meer manieren voor. En daar ben ik ook mee bezig om daar aan te werken. Maar die manieren zijn of niet realtime, of afhankelijk van wat gc.com voor ons wil doen. Maar goed, het lijkt erop alsof het inlezen van de statistieken weer een stap dichter bij een redelijk werkzame staat is op het moment.

Xaa heeft hem/ze al gevonden dus... :yes: Tja, wat is realtime? Als GC.com een heel klein beetje meewerkt kan het bijna realtime. Foutloos, met een vertraging van hooguit een minuut. Is dat niet heel wat waard? Sterker nog: voor GC.com heeft het in mijn optiek veel voordelen, dus waarom zouden ze niet meewerken?

 

Als mijn hulp gebruikt kan worden wil ik me voor een dergelijk nieuw systeem wel inzetten.

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je iets dergelijks bedoelt.

Yep, dat lijkt me inderdaad de beste oplossing. Het engelse systeem lijkt me niet zo'n succes. Maar, ik neem aan dat je ook onderzocht hebt hoe men deze datatransitie bijvoorbeeld in belgië en andere landen regelt?

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...