Spring naar bijdragen

Hercule Poirot


Zjurt

Aanbevolen berichten

Zomaar een gedachte...

Uitgangspunt: Als een coin geript wordt is het door iemand die de weet waar de cache ligt

 

Stap 1

Maak een lijst met alle geripte coins en de cache waar het waarschijnlijk is gebeurd.

 

Stap 2

het is een Muggel

ja --> het houdt op

nee --> maak een lijst van alle cachers die die cache gevonden hebben

 

Stap 3

Herhaal dat bij alle geripte coins

 

Stap 4

publiceer de lijst met de hoogste score ;)

 

Stap 5

- plotseling verschijnen er weer coins die al tijden weg zijn :P

- vergissen kan en zal met grote clementie worden behandeld

 

 

Is er iemand die handig is in GSAK en wat wil proberen????

 

Bij mij zijn vermoedelijk de volgende coins geript:

1. TB15ECA Honeychile for Iceland uit GCGDWB (Het verzet)

2. TB141HD Dubbeldragin Peak uit GCW7QN (de Schat van Rohan)

3. TB1KA7X GME Zjurt uit GCTT1K (klein café)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tsja weer een lijst waar Willxlii bovenaan zal prijken. ;) Kweet niet of dit wel zo'n goed idee is. Misschien is het een idee om een lijst (liefst met foto) te maken van alle (vermoedelijk) geripte geocoins. En deze lijst dan internationaal te maken. Zodat bij handelen er eerst gekeken kan worden of de munt op de lijst voorkomt. Ook kan je als ripper dan niet meer zo gemakkelijk stoer je coins laten zien of verpatsen. Een ander zou dan wel eens kunnen zien hé die stond toch op de lijst?:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja weer een lijst waar Willxlii bovenaan zal prijken. ;) Kweet niet of dit wel zo'n goed idee is. Misschien is het een idee om een lijst (liefst met foto) te maken van alle (vermoedelijk) geripte geocoins. En deze lijst dan internationaal te maken. Zodat bij handelen er eerst gekeken kan worden of de munt op de lijst voorkomt. Ook kan je als ripper dan niet meer zo gemakkelijk stoer je coins laten zien of verpatsen. Een ander zou dan wel eens kunnen zien hé die stond toch op de lijst? :P

 

 

 

Ik denk niet dat een geripte coin ooit wordt verkocht of geruild. Of diegene moet wel heel erg dom zijn.

 

 

 

Ook zijn er coins die onderin jaszakken of rugzakken verdwijnen of op een andere manier zoekraken. En niet iedereen is snel met loggen of het wordt gewoon vergeten. Er zijn heel veel cachers met maar enkele founds die er alleen een paar in de vakantie doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een gedachte...

Uitgangspunt: Als een coin geript wordt is het door iemand die de weet waar de cache ligt

 

Stap 1

Maak een lijst met alle geripte coins en de cache waar het waarschijnlijk is gebeurd.

 

Stap 2

het is een Muggel

ja --> het houdt op

nee --> maak een lijst van alle cachers die die cache gevonden hebben

 

Stap 3

Herhaal dat bij alle geripte coins

 

Stap 4

publiceer de lijst met de hoogste score :D

 

Stap 5

- plotseling verschijnen er weer coins die al tijden weg zijn :P

- vergissen kan en zal met grote clementie worden behandeld

 

 

Is er iemand die handig is in GSAK en wat wil proberen????

 

Bij mij zijn vermoedelijk de volgende coins geript:

1. TB15ECA Honeychile for Iceland uit GCGDWB (Het verzet)

2. TB141HD Dubbeldragin Peak uit GCW7QN (de Schat van Rohan)

3. TB1KA7X GME Zjurt uit GCTT1K (klein café)

 

Erg fijn deze methode :thumbup: , op deze lijst zullen natuurlijk de cachers bovenaan staan die de meeste caches vinden waaruit een coin is geript (lees: de cachers die veel caches vinden). En niet perse de rippers. Dan heb je natuurlijk nog niet de plaatsers van de caches verdacht gemaakt, want ook die weten het ding te liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag lijsten met namen publiceren van me waar je maar wilt, als het maar niet op deze forum gebeurd.

Het risico is te groot dat er iemand op staat die niets fout heeft gedaan en zo aan de schandpaal genageld wordt.

Trouwens, zelfs criminelen worden door de wet beschermd. Wat wil je dan publiceren Geocacher K te E was er ook op de dag dat de coin verdween?

 

En dacht je dat als ik als geocacher tijdens het cachen een coin vond in een cache en die coin om de een of andere manier zou willen houden, ik dan niet zou gaan nadenken wat belangrijker was?

 

Cache loggen of coin houden?

 

Als ik een coin wil jatten uit een cache, zul je me die cache echt niet zien loggen. Niet met een found it of wat dan ook.

 

Dus..... daar vanuitgaand, zou je een lijst moeten maken met cachers die er juist NIET zijn geweest.

 

Geen flauwekul dus. ALs ik lijsten ga zien met namen van vermoedelijk coin-,TB-, of zelfs cache-rippers, verdwijnt de lijst direct en de poster wordt zonder hoor en wederhoor definitief en volledig verbannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een gedachte...

Uitgangspunt: Als een coin geript wordt is het door iemand die de weet waar de cache ligt

 

Stap 1

Maak een lijst met alle geripte coins en de cache waar het waarschijnlijk is gebeurd.

 

Stap 2

het is een Muggel

ja --> het houdt op

nee --> maak een lijst van alle cachers die die cache gevonden hebben

 

Stap 3

Herhaal dat bij alle geripte coins

 

Stap 4

publiceer de lijst met de hoogste score :D

 

Stap 5

- plotseling verschijnen er weer coins die al tijden weg zijn :thumbup:

- vergissen kan en zal met grote clementie worden behandeld

 

 

Is er iemand die handig is in GSAK en wat wil proberen????

 

Bij mij zijn vermoedelijk de volgende coins geript:

1. TB15ECA Honeychile for Iceland uit GCGDWB (Het verzet)

2. TB141HD Dubbeldragin Peak uit GCW7QN (de Schat van Rohan)

3. TB1KA7X GME Zjurt uit GCTT1K (klein café)

Nu je het zelf zo zegt, ik zal eens goed gaan letten op die coins van jou :P .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ok slecht idee :blush:

 

Ik ben gewoon pissed dat dit soort dingen gebeuren. :angry:

 

Coins met gaten erin of fotokopiën is ook niet alles.

 

Ik zou er trouwens niets op tegen hebben dat als iemand daadwerkelijk betrapt zou worden om hem dan van Geocaching te royeren. Ik heb er nog nooit van gehoord. Het enige wat ik op hier op het forum lees is dat er weer coins weg zijn zonder dat een cache geript is. Ik kan daar niet goed bij. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....en soms is er ook goed nieuws!

 

Een van mijn coins is na bijna een jaar zoek te zijn geweest, ineens weer onderweg.

 

Een kleine analyse om tot een mogelijke dader te komen had ik destijds handmatig gedaan.

Het betrof een lokatie die als behoorlijk "muggle-proof" te boek staat.

Ook was er een behoorlijke wandeling voor nodig om bij de cache te komen.

 

Mijn focus was dus voornamelijk gericht op een aantal van de laatste loggers.

 

Dat leverde uiteindelijk 3 teamnamen op.

 

Team 1: 65% kans dat ze de coin hadden.

Team 2: 25% kans dat ze de coin hadden.

Team 3: 10% kans dat ze de coin hadden.

 

Met team 2 had ik geregeld contact en die kon ik al vrij snel uitsluiten.

Informeren bij team 3 resulteerde in de volgende uitsluiting.

 

Restte alleen nog team 1, maar ja, die reageerde niet op mijn verzoek om informatie.

 

Jammer, ...dacht ik toen en besteedde er verder geen aandacht meer aan.

(het was ondertussen coin nummer 8 van de 45 die ik op reis had gestuurd die zoek raakte)

 

Tot mijn grote verbazing, werd de verloren coin afelopen weekend ineens uit een cache gelogd!

Na bestudering van de laatste logs, bleek die cache als een na laatste te zijn bezocht door: (roffelroffelroffel) Team 1 !

 

Natuurlijk heb ik team 1 een bedankje gestuurd.

 

Het zal U niet verbazen, dat daar ook niet op werd gereageerd. :beerchug:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ontzettend vervelend Zjurt dat je een TB of coin kwijt raakt. Wat kun je er tegen doen? Weinig als je geen copy-coins wilt gebruiken of je de coin niet wilt doorboren...

Het is weleens vaker gezegd in een posting: op het moment dat je een TB of coin op reis stuurt, moet je hem als verloren beschouwen! Je hebt er geen zicht op en geen controle meer over. Vaak gaat het goed, maar soms helaas ook niet :beerchug: ! Voor mij is het een ingecalculeerd risico!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...