Noci Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Afelopen weekend op pad geweest in Brugge met de nieuwe etrex H (gele model) en kunnen constateren dat deze optimaal functioneert in alle omstandigheden. Broer liep met de normale legend maar had heel vaak een slechte verbinding terwijl ik vrolijk kon doorlopen. Ik kan deze aanraden aan een ieder die twijfelt. Had hiervoor een een oude Etrex (helaas verloren) maar zal er zeker geen spijt krijgen, dat ik niet voor een duurder (oud) model ben gegaan. Tevreden cacher Noci
A'Tuin Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Wij hebben er ook zo één. Deze week nog gelopen op een plek waar in de logs regelmatig gesproken werd over een slechte ontvangst. We benaderden de cache tot op één meter!
GeoAlmere Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Ik heb met mijn nieuwe eTrex H ook nog nooit zo'n nauwkeurige positie gehad. Deze week maak ik er een review over.
Team jemar Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Topic verplaatst naar Garmin -Etrex-serie !
CC1451 Geplaatst 26 november 2007 Geplaatst 26 november 2007 (bewerkt) Ik heb mijn Euro-H sinds eind oktober. Al meerdere malen tijdens tochten vergeleken met de 60c (oud model). De Euro-H reageert sneller en heeft veel beter ontvangst dan de 60c. Midden in het bos heeft de 60c moeite of laat het zelfs een enkele keer afweten, terwijl de Euro-H vrolijk doorgaat. 26 november 2007 bewerkt door CC1451
Famda Geplaatst 10 december 2007 Geplaatst 10 december 2007 Ik heb met mijn nieuwe eTrex H ook nog nooit zo'n nauwkeurige positie gehad. Wat gelijk een "nadeel" is. Vaak staan wij precies op de plek, maar ligt het gezochte punt in een straal van 5 meter erom heen
De Wolvjes Geplaatst 10 december 2007 Geplaatst 10 december 2007 Ik heb met mijn nieuwe eTrex H ook nog nooit zo'n nauwkeurige positie gehad. Wat gelijk een "nadeel" is. Vaak staan wij precies op de plek, maar ligt het gezochte punt in een straal van 5 meter erom heen Maar 5 meter! Waar klaag je over. Voor de tijden van de SIRFIII's en de mediatek chipset was je blij dat het binnen de 10 meter viel. Vaak was de afwijking veel groter. Soms tot 20 of 25 meter. Mvg, de Wolvjes
flatfisher Geplaatst 11 december 2007 Geplaatst 11 december 2007 Maar 5 meter! Waar klaag je over. Voor de tijden van de SIRFIII's en de mediatek chipset was je blij dat het binnen de 10 meter viel. Vaak was de afwijking veel groter. Soms tot 20 of 25 meter. Mvg, de Wolvjes Ik ga dan altijd twijfelen, sta je ter plekke met je hooggevoelige chipset en dan realiseer je jezelf dat de cachelegger destijd nooit over zo'n GPS kon beschikken. Omdat die toen nog niet bestonden. Hoe nauwkeurig zal zijn meting dan geweest zijn, in vergelijking met de jouwe....... Zoeken zal altijd blijven, gelukkig maar!
Lex Geplaatst 11 december 2007 Geplaatst 11 december 2007 Ja, ik heb dat ook meegemaakt. Mijn 60CSx wees steeds enkele palen uit een groep aan, waar de cache over ging. Bleek het 10 m verderop te zijn. Overigens kwam je vroeger ook al een eind met middeling.
wirholt Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 (bewerkt) Ik heb sinds kort ook een eTrex-H. Inderdaad is de gevoeligheid veel beter dan die van mijn GPS 60. Zelfs binnenshuis en in een dicht bos is de eTrex-H goed te gebruiken. Een groot nadeel vind ik dat de waypoints in de eTrex-H namen van maar maximaal 6 tekens hebben, terwijl geocaches maximaal 7 tekens hebben. Het is me al overkomen dat ik twee geocaches had ge-upload en dacht naar de eerste te gaan, maar bij de tweede uitkwam. Het bleek dat de twee caches namen hadden die in de eerste 6 tekens gelijk waren. Bij het uploaden was de eerste dus overschreven door de tweede. Ook een nadeel is dat je bij de waypoints geen noties kwijt kunt. In mijn GPS 60 kwam daar bij uploaden de meer vriendelijke naam te staan. Verder vind ik het invoeren van tekst onhandig, omdat je tekens uit een rij van tekens moet kiezen. Je moet soms wel 20 of 30 keer klikken voor je bij de gewenste letter bent. Op de GPS 60 kon je tekens selecteren uit een rechthoek, zodat je veel sneller naar het gewenste teken kon gaan. Tenslotte vind ik het jammer dat er maar één scherm is waarin je zelf de datavelden kunt kiezen. Deze nadelen kwam ik niet tegen in de beschrijvingen en vergelijkingen op het Internet. Achteraf heb ik spijt niet iets meer geld te hebben geïnvesteerd om een hooggevoelige GPS met meer mogelijkheden aan te schaffen. 8 mei 2008 bewerkt door wirholt
De Roode Loper Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 Een groot nadeel vind ik dat de waypoints in de eTrex-H namen van maar maximaal 6 tekens hebben, terwijl geocaches maximaal 7 tekens hebben. Het is me al overkomen dat ik twee geocaches had ge-upload en dacht naar de eerste te gaan, maar bij de tweede uitkwam. Het bleek dat de twee caches namen hadden die in de eerste 6 tekens gelijk waren. Bij het uploaden was de eerste dus overschreven door de tweede. Voorwat betreft de waypoints; ze beginnen allemaal met GC, dus kun je de 1e 2 letters weglaten
wirholt Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 (bewerkt) Een groot nadeel vind ik dat de waypoints in de eTrex-H namen van maar maximaal 6 tekens hebben, terwijl geocaches maximaal 7 tekens hebben. Het is me al overkomen dat ik twee geocaches had ge-upload en dacht naar de eerste te gaan, maar bij de tweede uitkwam. Het bleek dat de twee caches namen hadden die in de eerste 6 tekens gelijk waren. Bij het uploaden was de eerste dus overschreven door de tweede. Voorwat betreft de waypoints; ze beginnen allemaal met GC, dus kun je de 1e 2 letters weglaten Ik had het over het uploaden van af de geocaching.com website. Om fouten bij het invoeren te voorkomen gebruikte ik dat vaak, maar nu gaat dat dus niet altijd goed. Moet ik toch weer met de hand invoeren en dat is ook een stuk onhandiger dan met de GPS 60. 8 mei 2008 bewerkt door wirholt
globe_explorer Geplaatst 25 juli 2008 Geplaatst 25 juli 2008 Ik heb ook voor de budget oplossing gekozen en de Garmin Etrex H gekocht. Wat nauwkeurigheid betreft ben ik zeer tevreden. Ik ben op een GPS kernetpunt gaan staan. Van dergelijke punten zijn tot op een meter nauwkeurig de coordinaten bekend. Prachtige ontvangst, 4 kanalen werden zelfs gecorrigeerd met het WAAS/EGNOS signaal. Mijn beste peiling week 4 meter van dit punt af na zeker 10 minuten op de plaats aanwezig te zijn. Het was toen bewolkt en heb later begrepen dat de EGNOS correctie nog niet betrouwbaar is. Deze had ik beter uit kunnen zetten. Ik ga de meting nog een keer herhalen met prachtig mooi weer en WAAS uitgeschakeld. Maar ik verwacht niet dat de nauwkeurigheid nu ineens op de meter correct is.
globe_explorer Geplaatst 26 juli 2008 Geplaatst 26 juli 2008 Ik heb ook voor de budget oplossing gekozen en de Garmin Etrex H gekocht. Wat nauwkeurigheid betreft ben ik zeer tevreden. Ik ben op een GPS kernetpunt gaan staan. Van dergelijke punten zijn tot op een meter nauwkeurig de coordinaten bekend. Prachtige ontvangst, 4 kanalen werden zelfs gecorrigeerd met het WAAS/EGNOS signaal. Mijn beste peiling week 4 meter van dit punt af na zeker 10 minuten op de plaats aanwezig te zijn. Het was toen bewolkt en heb later begrepen dat de EGNOS correctie nog niet betrouwbaar is. Deze had ik beter uit kunnen zetten. Ik ga de meting nog een keer herhalen met prachtig mooi weer en WAAS uitgeschakeld. Maar ik verwacht niet dat de nauwkeurigheid nu ineens op de meter correct is. Vandaag prachtig mooi weer, weer naar het GPS kernet punt gefietst. GPS minutenlang laten wennen aan de locatie. 3 metingen gedaan (WAAS/EGNOS mode uitgezet) en jawel, binnen 1 meter nauwkeurig!
debassbone Geplaatst 9 augustus 2008 Geplaatst 9 augustus 2008 hallo ik heb even een vraagje , hoe kun je zien dat het een euro is?. ben zelf net in bezit van een etrex via een vriend. Ik heb ook voor de budget oplossing gekozen en de Garmin Etrex H gekocht. Wat nauwkeurigheid betreft ben ik zeer tevreden. Ik ben op een GPS kernetpunt gaan staan. Van dergelijke punten zijn tot op een meter nauwkeurig de coordinaten bekend. Prachtige ontvangst, 4 kanalen werden zelfs gecorrigeerd met het WAAS/EGNOS signaal. Mijn beste peiling week 4 meter van dit punt af na zeker 10 minuten op de plaats aanwezig te zijn. Het was toen bewolkt en heb later begrepen dat de EGNOS correctie nog niet betrouwbaar is. Deze had ik beter uit kunnen zetten. Ik ga de meting nog een keer herhalen met prachtig mooi weer en WAAS uitgeschakeld. Maar ik verwacht niet dat de nauwkeurigheid nu ineens op de meter correct is. Vandaag prachtig mooi weer, weer naar het GPS kernet punt gefietst. GPS minutenlang laten wennen aan de locatie. 3 metingen gedaan (WAAS/EGNOS mode uitgezet) en jawel, binnen 1 meter nauwkeurig!
Aanbevolen berichten