Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nou zeg, niet zo negatief. Forward observer wil graag wat toevoegen aan de cachegemeenschap. Beter deze vraag te stellen dan de zoveelste micro langs de weg te gooien.

Tip die ik je kan geven staat boven al een paar keer genoemd; laat je fantasie gewoon de vrije loop. Wat zou jij zelf leuk vinden?

Geplaatst
Nou zeg, niet zo negatief. Forward observer wil graag wat toevoegen aan de cachegemeenschap. Beter deze vraag te stellen dan de zoveelste micro langs de weg te gooien.

Tip die ik je kan geven staat boven al een paar keer genoemd; laat je fantasie gewoon de vrije loop. Wat zou jij zelf leuk vinden?

Sorry, is niet negatief maar (helaas) realiteit.

Geopatra slaat de spijker op zijn kop.

In het begin ben je super enthousiast en wil je graag zelf een cache neerleggen.

Uit de vraagstelling blijkt gewoon dat Forward Observer nog veel moet leren.

geeft niet, maar nog even wachten en zelf eerst meer caches doen levert uiteindelijk alleen maar een betere cache op.

Helaas wordt er te vaak neergelegd om het neerleggen.

Is niet voor niets dat wij minder cachen de laatste tijd.

Uitzonderingen daargelaten want die zijn er (gelukkig!).

Geplaatst

Ook hier helemaal eens! Ik heb zelf de afgelopen drie jaar een slordige 60 tot 80 caches her en der online laten komen (sorry, hou het niet meer bij en ben de tel dus even kwijt!) en eigenlijk was alleen de eerste een 'motje' waar we het nu over hebben. Zo van: ik moet nu ook een eigen cache neerleggen, wat zou een leuk gebied daarvoor zijn? De rest waren allemaal spontane ideeën die zomaar komen opborrelen en niet door een geforceerde jacht op leuke plekjes voor een cache. En toegegeven, daar zitten ook wel eens caches bij die je later minder leuk gaat vinden en dat je gaat twijfelen: archiveren of niet? De eerste archivering valt dan zwaar, maar ook dat wordt een stuk makkelijker als je ook kritisch naar je eigen caches durft te kijken.

Ook van mij het advies aan de Topicstarter om eerst zelf een tijdje te gaan genieten van de caches van anderen en dan kom je vanzelf een hele diversiteit aan ideeën tegen, waaruit dan een idee van jezelf voortkomt. En dat hoeft helemaal geen uniek idee te zijn, want dat wordt wel erg lastig met het aantal caches wat er nu is. Als je het leuk wil doen (ik weet niet waar je woont), ga dan eens een paar maanden alleen caches van Geopatra doen. Eerst de eenvoudige en dan steeds langer in afstand en moeilijker. Je komt dan een heel scala aan cache technieken tegen, die je weer in aangepaste vorm in je eigen cache kan verwerken. Ook de soort plekjes die Geopatra uit heeft gekozen, zijn heel erg typerend en meestal mooi. Meestal dus, niet altijd en vaak zie je dat hij de mindere caches ook gewoon in het grijze archief zet. Ik geniet graag van caches van anderen, maar zeker ook van eigen caches en niet alleen tijdens het uitzetten, maar vooral van leuke logjes!

Geplaatst

En ook ik ben het helemaal eens met Geopatra, Kiddooz en Team Firefox.

In het begin zijn alle caches nieuw en dus leuk. Als je wat langer aan het cachen bent merk je vanzelf aan welke caches je het meeste plezier beleeft. Die met originele WP's, of vooral wandelingen door een mooi gebied, of misschien gaat je voorkeur heel ergens anders naar uit.

Maak een cache die je zelf bovenaan je to-do lijstje zou zetten! En neem voor het uitzetten vooral de tijd, als het goed is kun je daarvan minstens zoveel genieten als van het vinden van caches. Gebeurt dat niet, dan zou ik zeggen: leg dan die cache ook niet ...

Succes met cachen!

Groetjes, Fangorn.

Geplaatst

<...>

Ook van mij het advies aan de Topicstarter om eerst zelf een tijdje te gaan genieten van de caches van anderen en dan kom je vanzelf een hele diversiteit aan ideeën tegen, waaruit dan een idee van jezelf voortkomt. En dat hoeft helemaal geen uniek idee te zijn, want dat wordt wel erg lastig met het aantal caches wat er nu is. Als je het leuk wil doen (ik weet niet waar je woont), ga dan eens een paar maanden alleen caches van Geopatra doen. Eerst de eenvoudige en dan steeds langer in afstand en moeilijker. Je komt dan een heel scala aan cache technieken tegen, die je weer in aangepaste vorm in je eigen cache kan verwerken. Ook de soort plekjes die Geopatra uit heeft gekozen, zijn heel erg typerend en meestal mooi. Meestal dus, niet altijd en vaak zie je dat hij de mindere caches ook gewoon in het grijze archief zet. Ik geniet graag van caches van anderen, maar zeker ook van eigen caches en niet alleen tijdens het uitzetten, maar vooral van leuke logjes!

Is een beetje moeilijk. Op zoek naar de caches van Geopatra krijg ik alleen maar de melding "unpublished".

Geplaatst

<...>

Is een beetje moeilijk. Op zoek naar de caches van Geopatra krijg ik alleen maar de melding "unpublished".

Dat ligt niet aan mijn caches, maar aan .com die momenteel met onderhoud bezig zijn.

Zie topic hierover.

Geopatra.

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de antwoorden, zowel positief als zoals sommige zelf zeggen wat minder positief.

Maar even als aanvulling dan maar op mijn vraag het volgende.

Ik weet tuurlijk dat wij als team hier tussen velen een groentje, beginner, NOOP enz zijn. Maar dat geeft niet iedereen is ooit eens begonnen en had/heeft dus het enthousiasme van een start.

Ook wij willen veel leren over diversen soorten caches en proberen in de vrije tijd die we hebben diverse soorten caches te doen. We zijn dan ook dagelijks langdurig in dit forum te vinden om veel te lezen van de 'ervaren' cachers en de vragen en vooral antwoorden die ze stellen en ook bij de diverse caches zijn we ondanks dat we er nog niet veel gedaan hebben fysiek, wel veel bezig om te kijken naar de soorten caches en vragen enz die men verzind om een cache te bouwen.

Ik heb al vaker gelezen in dit forum, dat je om een cache te kunnen maken er eerst veel moet doen om zo veel soorten technieken enz enz te leren. HELEMAAL MEE EENS.

Onze vraag was dan ook meer een informatieve vraag:

We willen graag ooit dan een cache maken en we hadden graag willen weten hoe je dus zoiets opbouwd. Ja we hebben de info in dit forum hier over gelezen. Maar juist de in mijn eerste bericht gestelde caches vinden we zeer uitgebreid, niet zo zeer qua afstand of qua waypoints, maar qua verhaal om de caches heen.

Simpele vraag leek ons. We willen dus niet bijwijze van gisteren al een cache hebben, om een cache te hebben, maar gewoon t.z.t. als we meer caches zelf gevonden hebben.

We zijn van mening liever 1 goede cache, dan 10 mindere.

Maar goed allen bedankt....wij gaan weer zoeken.

Geplaatst (bewerkt)
Onze vraag was dan ook meer een informatieve vraag:

We willen graag ooit dan een cache maken en we hadden graag willen weten hoe je dus zoiets opbouwd. Ja we hebben de info in dit forum hier over gelezen. Maar juist de in mijn eerste bericht gestelde caches vinden we zeer uitgebreid, niet zo zeer qua afstand of qua waypoints, maar qua verhaal om de caches heen.

Simpele vraag leek ons. We willen dus niet bijwijze van gisteren al een cache hebben, om een cache te hebben, maar gewoon t.z.t. als we meer caches zelf gevonden hebben.

Ok, wellicht iets bevooroordeeld gelezen, maar dat verandert niets aan de boodschap. En wellicht dat anderen dit oppikken.

We zijn van mening liever 1 goede cache, dan 10 mindere.

Er is 1 probleempje daarbij:

zonder mindere caches zijn er geen goede !

En wat voor de een een mindere is kan voor de ander een goede zijn.

Van alles en voor iedereen wat dus, oftewel: "voor ALLE geocachers " !

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Je kunt het als legger van een cache zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Het eenvoudigste is een cache op bijzondere plek. Zonder puzzels oid. Zelf heb ik vrij vlot nadat ik ben gaan cachen zelf een cache gelegt, Downburst GC14VB9. Ik had de 'mazzel' dat er in mijn regio recent iets bijzonders is gebeurt waar nog geen cache aan gewijd was. Ik heb ovefr deze cache niet lang nagedacht maar kwam zo in eens in mij op als idee. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij een van de voorgaande reactie waarin stond dat een idee zo opeens kan ontstaan op elk willekeurige plaats.

Kortom wees creatief en origineel en begin eenvoudig doe het gewoon. Al doende leert men toch.

succes

Geplaatst

Voor het maken van een originele cache maakt het volgens mij niet uit hoeveel je er al gevonden hebt. Wat zeggen die founds tegenwoordig als je op elke straathoek een kokertje uit een voortuin kunt vissen. Word je daar creatiever van?

Ik ken genoeg originele caches hier in de buurt van geocachers die nog weinig founds op hun naam hadden staan toen deze caches online kwamen. Wel kan het handig zijn dat je ervaring hebt opgedaan hoe een cacheroute er uit kan zien Een route maak je vaak met waypoints waarbij je de GPS nodig hebt, maar je kunt ook allerlei scoutingtechnieken gebruiken. Ook enige ervaring met de mogelijkheden van een GPS zoals projecteren kan handig zijn.

Om tot een originele cache te komen kun je, zoals eerder gezegd, je baseren op spontane ingevingen, gekke situaties, hobbies, brainstormsessies met anderen. Soms groeien bepaalde grappige uitspraken uit tot een compleet (nonsens) verhaal. Laat de ideeen vooral op je afkomen, ga ze niet afdwingen.

Voor de Bedevaartcaches heb ik op mijn pagina samen met @rend en Vinnie1 een achtergrondverhaal geschreven: Orde der Schijnheiligen - geschiedenis. Misschien beantwoordt dit verhaal je vraag hoe zo´n cache tot stand komt.

Bij voorbaat heel veel succes! ;)

Geplaatst

Wat mij bij dit draadje wèèr opvalt is dat een nieuwbie een vraag steld en er gelijk masaal overheen gewalst word.

Is het nou zo moeilijk om eens een keer positief op een vraag te reageren en niet gelijk iemand

af te branden.

;)

Geplaatst (bewerkt)
Wat mij bij dit draadje wèèr opvalt is dat een nieuwbie een vraag steld en er gelijk masaal overheen gewalst word.

Is het nou zo moeilijk om eens een keer positief op een vraag te reageren en niet gelijk iemand

af te branden.

;)

Lieverd, het was geen afbranden!

Ik zou graag willen dat er niet zo snel een negatieve uitleg gegeven wordt aan reacties. Houdt er rekening mee dat over het algemeen de belangen van geocachen op de voorgrond staat bij dit soort reacties.

Wat MIJ dus WEER opvalt , is dat er zo gauw een negatieve uitleg wordt gegeven aan opbouwende kritiek!

Is het nou zo moeilijk om uit te gaan van een positieve uitleg, ipv. iemand afbranden!?

Je moet tegen een beetje kritiek kunnen.

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst
Grommm, ik moet het deze keer echt met Geopatra eens zijn, ondanks zijn pic in zijn handtekening :)

Wat is er mis met de "pic" in mijn handtekening?

In opbouwende zin graag ! ;)

Geopatra.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...