De Roode Loper Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Neem nu eens de De Groene Kathedraal. Hier moet je een boek meenemen. Ik heb er geen probleem mee. p.s. deze cache is niet door de schrijver(s) gelegd .
EastWoodTeam Geplaatst 4 september 2007 Auteur Geplaatst 4 september 2007 Neem nu eens de De Groene Kathedraal. Hier moet je een boek meenemen. Ik heb er geen probleem mee. p.s. deze cache is niet door de schrijver(s) gelegd . Hahahaha en wat voor een boek....tja...die ligt bij ons in ieder geval in de kast, waar deze dan ook dagelijks uit komt....en de Bijbel staat ook volledig online.....in tegenstelling tot 99,9% van alle 'normale' boeken...
Twin Peaks Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 (bewerkt) Daar gaat het mij ook niet direct om, maar wel om het princiepe, er wordt bijvoorbeeld wel gezeurt over links op een eventpagina waar de coin van het event te koop is, omdat dit commercieel zou zijn, maar ditmag dan wel.....Uiteindelijk is alles waarvoor betaald moet worden een vorm van commercie = handel Daar draaid de wereld nu eenmaal om....dus vind ik dat hier niet rechtlijnig mee omgegaan wordt. Het beleid van Groundspeak is mij ook nog niet altijd even duidelijk en lijkt soms inderdaad wat "dubbel", maar zo'n link op een pagina die verwijst naar een verkoopsite of waarbij een product met prijs en al wordt aangeprezen, valt wel onder "direct solliciting" ofwel "aanzetten tot kopen", en dat mag dus weer niet. Bij deze cache is dat niet zo, maar ik geef toe, die auteur heeft het vast niet onbedoeld zo gedaan Ik heb daar overigens niet zo'n moeite mee. Maar dat is mijn mening. (en je vroeg om meningen, nietwaar?) 4 september 2007 bewerkt door Twin Peaks
flatfisher Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Alles goed en aardig, maar volgens mij is het de bedoeling van deze cache dat je eerst naar de bibliotheek van Waddinxveen gaat, het boek opzoekt en daar de benodigde coords vindt. Het is dus een cache met openingstijden. Maar je hoeft geen cent extra uit te geven behalve je eigen reis- en verblijfskosten. Goed lezen, dat lijkt me wel een vereiste. Uiteraard ben ik nu wel geïnteresseerd in dit boek en wil ik het wel eens lezen. Effe zoeken in mijn lokale bibliotheek!
Bappie-NL Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Alles goed en aardig, maar volgens mij is het de bedoeling van deze cache dat je eerst naar de bibliotheek van Waddinxveen gaat, het boek opzoekt en daar de benodigde coords vindt. Het is dus een cache met openingstijden. Maar je hoeft geen cent extra uit te geven behalve je eigen reis- en verblijfskosten. Goed lezen, dat lijkt me wel een vereiste.Uiteraard ben ik nu wel geïnteresseerd in dit boek en wil ik het wel eens lezen. Effe zoeken in mijn lokale bibliotheek! En dan kom ik daar... UITGELEEND!!! Door naar de lokale boekhandel???
langzaam Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Toe nou mensen, Geocache is toch een hobby die je voor je lol doet. Er is een ruime keuze, dus als er 1 bij ziet die je niet aanstaat dan doe je hem toch niet. En commercieel is deze niet want je kan hem helemaal gratis doen, tenminste als je aanschaf van een commercieel gps apparaat niet meetelt en je stroomverbruik omdat je een pc nodig hebt en misschien zelfs wel brandstof. Héél misschien is GCH5P9 FotoHW een commerciele aangezien je €2 moet betalen om te kunnen loggen. Maar zelfs dan nog heb je altijd zelf de keuze om het te doen of laten. Veel cache plezier!
flatfisher Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Alles goed en aardig, maar volgens mij is het de bedoeling van deze cache dat je eerst naar de bibliotheek van Waddinxveen gaat, het boek opzoekt en daar de benodigde coords vindt. Het is dus een cache met openingstijden. Maar je hoeft geen cent extra uit te geven behalve je eigen reis- en verblijfskosten. Goed lezen, dat lijkt me wel een vereiste. Uiteraard ben ik nu wel geïnteresseerd in dit boek en wil ik het wel eens lezen. Effe zoeken in mijn lokale bibliotheek! En dan kom ik daar... UITGELEEND!!! Door naar de lokale boekhandel??? Nee, natuurlijk niet: reserveren! Kost bij mijn bieb € 0.70 en dan krijg ik bericht als het er is. Geweldige service toch!
De Wolvjes Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Deze discussie is allang een keer eerder gevoerd. Zie dit draadje
hesselannema Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 (bewerkt) Vallen wij in herhaling.... Ergens in een ver verleden kan ik mij herrinneren dat hier eerder een zelfde topic over is geweest. Ja dus De wolvjes waren me dus net voor. 4 september 2007 bewerkt door hesselannema
De Roode Loper Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Ik vind dit persoonlijk een geneuzel van niks. Als ik een cache wil doen die op een eiland ligt moet ik een boot hebben. Ik heb daarvoor de volgende mogelijkheden: A: huren (kost geld), misschien heeft de cachelegger in de buurt een verhuurbedrijf. B: kopen (kost nog meer geld), misschien heeft de cachelegger wel een scheepswerf. Als ik een cache ga doen waarbij ik moet duiken, ach vul het zelf maar in. Er zijn caches waar je klimgereedschap nodig hebt en zo is er nog veel meer. Er schijnen ook caches te zijn waar je een auto bij nodig hebt en die heeft niet iedereen. Bovengenoemde voorbeelden zijn met een . Maar ik blijf bij mijn eerste alinea. Het hele gedoe over dat boek komt mij trouwens bekend voor, is hier niet al eerder een draadje over geweest. Wat mij betreft sluiten deze hap.
TuuronTour Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 In de betreffende bieb is een inkijkexemplaar die niet wordt uitgeleend. Gewoon naar vragen bij de balie, coords overschrijven of kopietje maken voor een dubbeltje, boek teruggeven. Klaar! Er is recent nog een tweede bieb-cache uitgekomen : the librarian
Goedweerloper Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Tja, het is een probleem van niks. Je hebt er een boek voor nodig, en het is niet duur om dat te lenen. Maar als dit wordt toegestaan opent het wel de deur naar erger. Dat zou bijvoorbeeld beginnen met een cache waar je perse met een kratje bier van een bepaald merk moet loggen, dan krijg je een cache die je alleen kunt oplossen als je 10 SMSjes stuurt a 0,70 cent per stuk, dan krijg je een cache die je alleen mag loggen als je in de Efteling van alles hebt gezocht, enz. Het gaat dan van kwaad naar erger. Zullen we de caches gewoon gratis toegankelijk houden, gewoon alleen met pen papier en GPS of als je leuk wilt doen met attributen die in elk opberghok te vinden zijn?
Kruimeldief Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Buiten dat deze cache al eerder het onderwerp is geweest hier op het forum is het nog altijd zo dat de reviewer van geocaching.com beslist Ik snap het probleem niet Waarom zou deze cache commerciëel zijn? Omdat er een titel van een boek, een stukje tekst uit het boek, en de kaft van het boek te zien is? Zoals al meerdere opgemerkt hebben, dan kunnen er nog wel 1000 caches de kliko in. Caches over zuske en Wiske, caches over Assepoester, caches over wat voor boek of film dan ook, ze zijn er. Ik vind het roepen dat de cache-eigenaar ook de schrijver is van het boekje en dus de cache commercieel is, miereneukerij. Want waar staat het dat ze de schrijftser is? Ja, op het boekje Als je tenminste ook nog de link snapt van de cache-eigenaar Brigus en de schrijfster Briggitte Bosman Hoe kan men in vredesnaam deze cache vergelijken met een link naar een commercieel coinsite die alleen maar de bedoeling heeft om coins te verkopen? Dacht je nu werkelijk dat deze cache op een dag is aangevraagd en de reviewer even vluchtig heeft gekeken en volia, daar staat de cache online? De opmaak en de inhoud van de cachepagina is samen met de reviewer herschreven en zo lang heen en weer gemaild totdat ieder schijn naar commercie verdwenen is. Het is toch geleuter als men vindt dat deze cache commercieel is omdat iemand anders meldt dat de eigenaar van de cache het boekje geschreven heeft. So what? Dat is namelijk nergens op de cachepagina te vinden. Evenmin is er een ISBNnummer van het boekje te vinden. De eigenaar van de cache heeft niet gemeld dat zij ook de schrijftser van het boekje is, dus wat nou commercieel? Dat is juist A-commercieel. Nergens wordt erover gerept dat je de cache alleen kan doen als je het boekje koopt. Er staat verdorie een vette foto op van de bieb met de openingstijden. En als het boekje niet te vinden is in de vermelde bieb, of in een ander bieb, waarom dan de cache niet gelijk als andere caches behandelen waarvan WP's of infoborden verdwenen zijn? Needs maintenance.... Misschien is een mailtje dan aan de eigenaar van de cache wel voldoende als je meldt dat je het boekje nergens kan vinden. Of ze geven je de clou, of ze moeten maar zorgen dat de bieb een niet uit te lenen exemplaar heeft, speciaal voor cachers. En je bent nog steeds geen entree gelden of abogelden kwijt als je even een bieb binnenwipt om een boekje door te neuzen. Zolang je het boekje niet meeneemt, kan je zo weer weggaan. Er zijn trouwens meerdere caches waarvoor je naar de bieb moet. Net als met de voortuincaches, de speeltuincaches, de caches waar je toch een euri entree moet betalen en de caches waarvoor je een bieb naar binnen moet, als je dat vervelend vindt, dan gewoon de cache laten voor wat het is. Nergens staat geschreven dat je alle caches moet doen en de meeste geocachers hebben nog caches genoeg over om te doen. Er komen dagelijks nieuwe bij. Met alle respect, maar dit soort gezeur kan ook averechts werken. Bezint eer ge begint.
EastWoodTeam Geplaatst 5 september 2007 Auteur Geplaatst 5 september 2007 Jeetje......en ik wilde alleen maar weten wat men er van vond Heftig hoor.....
Gast Team_Maju Geplaatst 5 september 2007 Geplaatst 5 september 2007 Jeetje......en ik wilde alleen maar weten wat men er van vond Heftig hoor..... Dat weet je dan nu . Ik heb ook niet gevoel dat met deze cache het begin is gekomen van iets ergers, zoals GWL suggereert. Het kost alleen wat moeite om het juiste boek te bemachtigen. So be it.
Aanbevolen berichten