Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik loop steeds tegen het volgende probleem aan: Hoeveel meter/kilometer is een cache.

Niet iedereen kan 10 of 20 km. lopen. Bij heel veel caches staat er niet bij hoe lang de route is. Het wil nog wel eens in de beschrijving staan, maar het kan zoveel gemakkelijker :ph34r: .

Via de DHZ pagina van .nl kun je een pictorgram toevoegen waarbij de afstand dan duidelijk zichtbaar is. Ook de nederlandse reviewers verzoeken bij het plaatsen van een nieuwe cache hier gebruik van te maken.

Als je het pictorgram van de Geo d'Or kunt toevoegen kun je ook het afstandenpictogram invoegen.

Een kleine moeite om je cachepagina's te updaten en een groot plezier voor niet alleen mij maar ik denk ook veel andere cachers :thumbup: .

Alvast bedankt voor de moeite :P .

Geplaatst

Ook altijd ons probleem, hoeveel kilometer is een cache. Als je weet dat het een korte cache is van 1 of 2 kilometer ga je anders op stap dan wanneer je van te voren weet dat je 10 kilometer moet lopen, dan neem je genoeg eten en drinken enz. enz. mee en dan weet je dat je een dagje zoet bent.

Als wij een cache gelopen hebben die best wel wat kilometertjes was, vermelden wij dat in ons logje, in de hoop er de volgende mee te helpen.

Dus ook uit onze naam, vermeld het aantal kilometers bij een cache.

Geplaatst

Ook wij zijn het hier helemaal mee eens :ph34r:

Ik,de vrouwelijke helft kan als het mee zit ten hoogste 4 kilometer lopen,waar we dan ook minstens 4 uur over doen.

Als wij dus gaan cachen en zeker tijdens de vakantie,zoek je je een slag in de rondte naar caches van ongeveer deze lengte.

Ook vraag ik wel eens per mail aan de legger hoe lang de trip is,meestal krijg ik ook wel antwoord soms ook niet :thumbup:

Zou het er bij gezet worden dan zou dat veel gezoek en mailen schelen!

Groetjes,

Lenie.

Geplaatst

Ook helemaal mee eens. Zeker omdat we jonge kinderen hebben is het handig om de afstand ongeveer te weten. Daarom vermeld ik bij mijn eigen caches altijd de afstand in de listing.

Geplaatst (bewerkt)
Daarom vermeld ik bij mijn eigen caches altijd de afstand in de listing.

Maar als je het pictogram gebruikt kun je volgens mij ook op afstand gaan "filteren" (dacht ik :thumbup: ).

EDIT:

Het kan volgens mij inderdaad via de kaarten van .nl.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst
Ik loop steeds tegen het volgende probleem aan: Hoeveel meter/kilometer is een cache.

Niet iedereen kan 10 of 20 km. lopen. Bij heel veel caches staat er niet bij hoe lang de route is. Het wil nog wel eens in de beschrijving staan, maar het kan zoveel gemakkelijker :blush: .

Via de DHZ pagina van .nl kun je een pictorgram toevoegen waarbij de afstand dan duidelijk zichtbaar is. Ook de nederlandse reviewers verzoeken bij het plaatsen van een nieuwe cache hier gebruik van te maken.

Als je het pictorgram van de Geo d'Or kunt toevoegen kun je ook het afstandenpictogram invoegen.

Een kleine moeite om je cachepagina's te updaten en een groot plezier voor niet alleen mij maar ik denk ook veel andere cachers :thumbup: .

Alvast bedankt voor de moeite ;) .

In het verleden gebruikte ik bij al mijn caches het pictogram. Tegenwoordig niet meer, maar ik vermeld wel de exacte lengte van de route. Ook bij tradi's.

Reden is dat de stappen van het pictogram te groot zijn: 5-10 km en dergelijke is nogal grof, want als de route dan 5,5 is of 9,5 , dat maakt nogal wat uit.

Daarom bij deze de oproep om een instelbaar pictogram te ontwerpen, waar de cacheeigenaar de lengte in kan invullen.

Geopatra.

Geplaatst

Wij hebben pas onze eerste cache gelegd en wilde ook zo'n pictogram op de pagina zetten, maar wisten niet hoe. Vandaar maar een vermelding van de afstand in de tekst.

Ook wij zijn voorstander van pictogrammen, maar dan wel zoals eerder gezegd, met meer opties (evt. zelf in te vullen) qua afstanden.

groetjes GeoVlinder

Geplaatst
...

In het verleden gebruikte ik bij al mijn caches het pictogram. Tegenwoordig niet meer, maar ik vermeld wel de exacte lengte van de route. Ook bij tradi's.

Reden is dat de stappen van het pictogram te groot zijn: 5-10 km en dergelijke is nogal grof, want als de route dan 5,5 is of 9,5 , dat maakt nogal wat uit.

Daarom bij deze de oproep om een instelbaar pictogram te ontwerpen, waar de cacheeigenaar de lengte in kan invullen.

Geopatra.

Uit mijn hart gegrepen! :thumbup:

Ik ben beperkt in het aantal wandel-kilometers per dag en probeer steeds vooraf met veel moeite uit vogelen hoever ik moet lopen bij een bepaalde cache als dat er niet duidelijk bij staat.

Geopatra daarentegen maakt het mij dus gemakkelijk. Hulde! :blush:

Geplaatst (bewerkt)

Fijne discussie

Ik heb ook bij onze caches de afstanden vermeld.

De pictogrammen zijn leuk maar idd 5-10km is best een groffe schatting.

Ik zou het heel erg graag zien dat mensen de lengte er bij zouden zetten.

Soms kom je bij een cache parkeerplaats en zie je op je gps dat het een grote afstand tot de cache is.

Dan rijden we door. Als ik dan van te voren had geweten dat ie te lang voor mij was hadden we er niet voor niets heen hoeven te rijden. :thumbup:

Ik heb bij de cache van het Spoolderbos vermeld: 1km, en 1km terug. Dat vind ik zelf ook handig om te weten.

Het zou verplicht mogen worden om bij de cachebeschrijving de lengte te vermelden.

Groet

Jameela

bewerkt door Yamela
Geplaatst

Dit lijkt me inderdaad een feature request voor DHZ. Het is niet moeilijk om een instelbaar pictogrammetje te maken en een hele goede extra!

Geplaatst

Eigenlijk is het jammer dat .com niet van die icoontjes hanteert. Wel zo gemakkelijk, kun je ze direkt bijvoegen bij: attributes oid.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...