Bert-Ernie Geplaatst 12 augustus 2007 Geplaatst 12 augustus 2007 Hallo allemaal, Dit is een vraagje voor de mensen die net zoals wij, in het bezit zijn van een Etrex Euro. Onze vraag is: wij zitten steeds zo te vogelen met de batterijen en uit te pluizen welke het beste zouden zijn voor dit apparaat. Hebben jullie een tip welk merk batterijen of welke batterijen het beste zijn voor dit type? Gister ben ik met deze vraag naar onze lokale outdoor winkel geweest en die hadden werkelijk geen idee dat er zoiets aan de hand kon zijn maar ja op dit forum lees je hele andere verhalen :-D Thanks!
Sigmasailor Geplaatst 12 augustus 2007 Geplaatst 12 augustus 2007 Gewoon NimH met de grootste capaciteit die er bestaat (nu 2700 mah). Volgens mij maakt het merk GPS niet uit. Naast oplaadbare exemplaren heb ik altijd een setje ALDI alkaline batterijen bij me. Kosten een kwart van duracell en gaan even lang mee.
DanPan Geplaatst 12 augustus 2007 Geplaatst 12 augustus 2007 (bewerkt) Indien je je GPS weinig gebruikt, overweeg dan de ENELOOP batterijen van Sanyo. ENELOOP is een nieuwe generatie oplaadbare batterijen en gebruiken nieuwe technologie waarbij de batterij minder vlug leeg loopt (10% na 6 maanden en 15% na 1 jaar) dan de gewone oplaadbare batterijen. Hier te koop bestel je bij conrad let dan op de minimale bestelwaarde! 13 augustus 2007 bewerkt door DanPan
Crankyhenkie Geplaatst 12 augustus 2007 Geplaatst 12 augustus 2007 Wij gebruiken al enkele jaren oplaadbare batterijen (en ook de oplader) van de Hema. Als je ze goed behandeld gaan ze echt jaren mee! Helemaal leeg trekken voor het opnieuw opladen, daarna een hele dag aan de lader. Dus niet half leeg gaan opladen. Zorg dus ook voor meerdere sets zodat je nooit zonder zit. Twee dagen cachen op één setje batterijen is heel normaal. Echt een heel goedkope en goede oplossing!
TeamTobi Geplaatst 12 augustus 2007 Geplaatst 12 augustus 2007 Wij zijn eigenlijk al jaren tevreden gebruikers van "GP" batterijen. Geloof dat we ondertussen wel de complete serie bezitten 1600 t/m 2700 mAh. Ook die van 1600 worden nog steeds gebruikt btw. Ik denk dat de vraag dan ook niet Etrex Euro gerelateerd is maar op gaat voor de meeste devices. Misschien dat een electro minded geocachers hier een theoretische onderbouwing kan geven ?
lennie1975 Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 (bewerkt) Ik gebruik 2 sets herlaadbare Duracelletjes van 1800 mAh. Gaan best lang mee op m'n 60CSx. Als lader gebruik ik de lader die ik een 5-tal jaar geleden meegeleverd kreeg bij m'n HP fototoestel. Zit een functie op om de batterijen helemaal leeg te zuigen alvorens te herladen en je kan er 2 of 4 batterijen tegelijk mee opladen. De herlaadbare baterijen van de Aldi vind ik niet zo goed: die zijn net iets te dik om comfy in de gps te gaan. Over de alkaline's geen kwaad woord! 13 augustus 2007 bewerkt door lennie1975
Bert-Ernie Geplaatst 13 augustus 2007 Auteur Geplaatst 13 augustus 2007 is het nou juist verstandig om geen oplaadbare batterijen te gebruiken of juist wel? Je leest overal andere adviezen. Tot op heden gps-en we met niet-oplaadbare van de HEMA en dat werkt prima maar het vreet natuurlijk batterijen en dat is weer niet zo best voor het milieu
Peetee Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 is het nou juist verstandig om geen oplaadbare batterijen te gebruiken of juist wel? Je leest overal andere adviezen. Tot op heden gps-en we met niet-oplaadbare van de HEMA en dat werkt prima maar het vreet natuurlijk batterijen en dat is weer niet zo best voor het milieu Tja, of het verstandig of niet? In welk opzicht? Maar voor je gps kan het in ieder geval geen kwaad. Zolang ik cache gebruik ik al oplaadbare batterijen, en het bevalt me prima. Bovendien is het veel goedkoper dan steeds maar nieuwe gewone batterijen kopen. Ik gebruik al enkele jaren de GP Powerbank Smart, momenteel met 2700 mAh penlites.
Bert-Ernie Geplaatst 13 augustus 2007 Auteur Geplaatst 13 augustus 2007 is het nou juist verstandig om geen oplaadbare batterijen te gebruiken of juist wel? Je leest overal andere adviezen. Tot op heden gps-en we met niet-oplaadbare van de HEMA en dat werkt prima maar het vreet natuurlijk batterijen en dat is weer niet zo best voor het milieu Tja, of het verstandig of niet? In welk opzicht? Maar voor je gps kan het in ieder geval geen kwaad. Zolang ik cache gebruik ik al oplaadbare batterijen, en het bevalt me prima. Bovendien is het veel goedkoper dan steeds maar nieuwe gewone batterijen kopen. Ik gebruik al enkele jaren de GP Powerbank Smart, momenteel met 2700 mAh penlites. je moet dus kiezen voor oplaadbare of juist niet maar wel met zo hoog mogelijke mAh?
Peetee Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 is het nou juist verstandig om geen oplaadbare batterijen te gebruiken of juist wel? Je leest overal andere adviezen. Tot op heden gps-en we met niet-oplaadbare van de HEMA en dat werkt prima maar het vreet natuurlijk batterijen en dat is weer niet zo best voor het milieu Tja, of het verstandig of niet? In welk opzicht? Maar voor je gps kan het in ieder geval geen kwaad. Zolang ik cache gebruik ik al oplaadbare batterijen, en het bevalt me prima. Bovendien is het veel goedkoper dan steeds maar nieuwe gewone batterijen kopen. Ik gebruik al enkele jaren de GP Powerbank Smart, momenteel met 2700 mAh penlites. je moet dus kiezen voor oplaadbare of juist niet maar wel met zo hoog mogelijke mAh? Ik zou dus kiezen voor oplaadbare, en inderdaad met zo hoog mogelijke mAh. Hoe hoger de mAh, hoe langer je er in het veld mee doet.
Bert-Ernie Geplaatst 13 augustus 2007 Auteur Geplaatst 13 augustus 2007 is het dan ook verstandig om op zoek te gaan naar een lader die ook batterijen kan ontladen? Zijn dan zo'n beetje alle oplaadbare batterijen goed of adviseren jullie een specifiek merk? Ik kreeg ook de tip van de HEMA batterijen. Ik heb met die andere van de HEMA goede ervaringen moet ik zeggen
Peetee Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 is het dan ook verstandig om op zoek te gaan naar een lader die ook batterijen kan ontladen? Zijn dan zo'n beetje alle oplaadbare batterijen goed of adviseren jullie een specifiek merk? Ik kreeg ook de tip van de HEMA batterijen. Ik heb met die andere van de HEMA goede ervaringen moet ik zeggen Ik adviseer NiMH batterijen. Dat is een type batterijen, geen merk. Ontladen is daarbij niet nodig, omdat bij deze batterijsoort geen geheugeneffect optreedt. Je kunt ze dus gerust opnieuw laden, ook als ze nog niet leeg zijn. Je leest er hier meer over. Als je met de HEMA batterijen goede ervaringen hebt, dan zal ik je geen andere adviseren.
flatfisher Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Ik heb goede ervaring met Hema-producten. Ik heb een Hema-oplader, die kan batterijen ook ontladen, er zit een schakelaar op zodat je 2 of 4 batterijen tegelijk kunt opladen en je kunt hem ook op de 12V van je auto aansluiten. Ik gebruik de oplaadbare batterijen van de Hema in mijn fototoestel (4 stukst tegelijk) maar heb ze ook eens in mijn GPS gebruikt om te vergelijken met het setje dat ik daar meestal in gebruik. Dat zijn namelijk oplaadbare batterijen van de Aldi. Ik had de indruk dat de passing met de Hema-batterijen iets beter was, maar ... Ik gebruik hem nogal veel op de racefiets en met die harde bandjes stuiter ik blijkbaar te hard over de fietspaden. Blijkbaar nog harder dan mountainbikers in de bush, want ik heb heel veel last van het regelmatig uitvallen van mijn GPS en nu is voor de tweede keer binnen een goed half jaar een klemmetje in mijn batterijcompartiment afgebroken Maar dat staat eigenlijk los van het merk of type batterij. De prijs van die Hema-producten is wel aangenaam, volgens mij kost die oplader tussen 25 en 30 euro, 4 batterijen (ik had 2300 mAh, nu zijn die volgens mij 2500 mAh) kosten dacht ik zo'n 8 euro, dus voor minder dan 40 euro ben je klaar, toch niet gek? Zelfs in Frankrijk kan ik voor dat bedrag 'slechts' 200 alkaline penlights kopen (4 stuks voor 0,80 euro!), goed voor 100 maal gebruik, terwijl men zegt dat je oplaadbare batterijen wel 1000 keer zou kunnen opladen, da's dan 900 keer meer. Beetje afhankelijk van je GPS, maar een 'gebruik'zou ongeveer 20 uur kunnen zijn, dan is 100 maal gebruik dus 2000 uur geocachen, ben je natuurlijk wel even zoet mee, maar 200 lege penlights is natuurlijk ook wel een behoorlijke stapel afval!
SN@G Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Ik gebruik 2700mAh Ni-MH van Varta! Super!!!
lennie1975 Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Ik adviseer NiMH batterijen. Dat is een type batterijen, geen merk. Ontladen is daarbij niet nodig, omdat bij deze batterijsoort geen geheugeneffect optreedt. Je kunt ze dus gerust opnieuw laden, ook als ze nog niet leeg zijn. Nounou, toch wat kort door de bocht. GEEN geheugeneffect zou ik niet durven beweren. Ze hebben er minder last van maar af en toe eens helemaal leegzuigen kan echt geen kwaad.
Aanbevolen berichten