Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

In Engeland ben ik rond Harrogate (Yorkshire) al diverse keren een zgn "Maryland"cache tegengekomen.

Op deze manier vind ik micro's wel leuk om te vinden!

De moeilijkheid zit hem hier in de camouflage van de cachecontainer. Nu en dan een platte micro, dan weer een nano, maar verstopt op een manier met een hint erbij dat het leuk is! Extra detail is dat al deze caches in het zicht geplaatst zijn!!!

Mijn brein werkt al op volle sterkte om een aantal van deze dingen te ontwikkelen.

De serie zal heten "In Disguise" (in vermomming).

En ik zou het leuk vinden als meer cacheleggers met dit idee aan de haal gaan.

Te denken valt bijvoorbeeld aan groene delen van kerstversiering (neptak) in een taxusboom. Zelfs op ooghoogte valt dat niet echt op. of wat dacht je van een thermometer waarvan het klapje onder open is voor een logboekje?

bewerkt door cachorganic
Geplaatst

Heel goed :thumbup: Niet teveel verklappen hoor! Ook in Duitsland zijn ze heel creatief met verstoppen.

Geef wel een hogere moeilijkheidsgraad aan, anders krijg je weer van die zeurzakken of kwantiteitscachers die hem niet snel genoeg kunnen vinden. 50 micro's verstoppen met een gemiddelde zoektijd van een half uur, dan heb je wat :thumbup:;)

Geplaatst
Heel goed Niet teveel verklappen hoor! Ook in Duitsland zijn ze heel creatief met verstoppen.

Geef wel een hogere moeilijkheidsgraad aan, anders krijg je weer van die zeurzakken of kwantiteitscachers die hem niet snel genoeg kunnen vinden. 50 micro's verstoppen met een gemiddelde zoektijd van een half uur, dan heb je wat

Heb vandaag echter wat mirco's gezien en leuk verstopt enz enz

Maar er is iets wat wij missen ;) *wandeling*

Want Auto in auto uit *of bij ons bus in bus uit ;)

Is een hyper actieve bende :thumbup:

Waarom geen rondtje mirco's en vlak bij de eind een mega bak

En dan de auto bij ons de bus weer in?? :thumbup:

En dat leverd veel op minder bezine in ons geval diesel kosten op enz

Volgens ons kan de serie's *samen werken tussen team's nog mooier met mirco's en bakken ;)

Maar ach het was een mooi rondtje

Jolanda

Geplaatst (bewerkt)
In Engeland ben ik rond Harrogate (Yorkshire) al diverse keren een zgn "Maryland"cache tegengekomen.

Op deze manier vind ik micr's wel leuk om te vinden!

De moeilijkheid zit hem hier in de camouflage van de cachecontainer. Nu en dan een platte micro, dan weer een nano, maar verstopt op een manier met een hint erbij dat het leuk is! Extra detail is dat al deze caches in het zicht geplaatst zijn!!!

Mijn brein werkt al op volle sterkte om een aantal van deze dingen te ontwikkelen.

De serie zal heten "In Disguise" (in vermomming).

En ik zou het leuk vinden als meer cacheleggers met dit idee aan de haal gaan.

Te denken valt dus aan groene delen van kerstversiering (neptak) in een taxusboom. Zelfs op ooghoogte valt dat niet echt op. of wat dacht je van een thermometer waarvan het klapje onder open is voor een logboekje?

Ach, er zijn ook genoeg niet-maryland-genoemde-caches welke prachtig verstopt/gecamoufleerd zijn. Of het nu micro's zijn of kisten, ik heb de afgelopen week weer veel moois op dat gebied gezien...! :thumbup:

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Afgelopen vakantie in Engeland( Northamptonshire) een een leuke nano gelogd.

Verborgen in een slakkehuis !

Zeker een leuke manier van verstoppen, maar mag het dan ook op een plek die de moeite waard is en niet zomaar ergens in een struikje o.i.d.

Geplaatst

Als de caches dan ook nog op een bijzondere plaats komen, niet op een carpool plaats. Is het helemaal toppie :thumbup:

Geplaatst
Als de caches dan ook nog op een bijzondere plaats komen, niet op een carpool plaats. Is het helemaal toppie :thumbup:

De bedoeling van deze camo's is dat ze een deel zijn van de omgeving. Het is NIET de bedoeling achter de vuilnisbak, onder de tegel of langs de snelweg.

De bedoeling van dit topic is om mensen te enthousiasmeren om met name met micro's meer te doen dan alleen neerleggen, en dan bedoel ik niet een puzzel want ik ben puzzelmoe :thumbup:

En ja; Er zijn al diverse prachtvoorbeelden te vinden.

Geplaatst

Toevallig kwam ik laatst op E-Bay, toen ik als zoekterm 'geocaching' opgaf, een aantal zaken tegen die van creatief huisvlijt getuigden...Tja, kom er maar eens op!

Ik deed toen wel ideeën op om mogelijke toekomstige cache's te verstoppen :thumbup: !

Geplaatst
Toevallig kwam ik laatst op E-Bay, toen ik als zoekterm 'geocaching' opgaf, een aantal zaken tegen die van creatief huisvlijt getuigden...Tja, kom er maar eens op!

Ik deed toen wel ideeën op om mogelijke toekomstige cache's te verstoppen :thumbup: !

heb de zoekterm ingevoerd. Da's inderdaad lachen....Maar hulde aan de initator van deze discussie.

ik kan al nauwelijks wachten tot er meer (want er zullen er nu ook wel zijn, maar waar?) Nederlandse Marryland caches zijn.

En echt leuk zijn ze, dat moet gezegt. Wel eens een nano gevonden, waarvan het logje onder een kroonkurk blijkt te zitten? Kun je heel lang zoeken. Pfff...maar wel leuk

Geplaatst

Waarom geen rondtje mirco's en vlak bij de eind een mega bak

Je bedoelt dus een multi?

Ja multi die zijn altijd leuk maar nee ik bedoel een rondtje van 3 @ 5 kilometer elke micro is een gevonden cache en dan bonus ook ;)

Mirco's worden steeds mooier en beter :blush:

jolanda

P>S hoezo zijn er nog TE weinig mirco's enn de verstoppenplaatsen zijn al super hoog nivo de laaste tijd

mooiste zichtop die wij hebben gevonden *de kids hebben er steeds over*

En deze was lachen Fluitenberg 2

Geplaatst

Ik deed toen wel ideeën op om mogelijke toekomstige cache's te verstoppen ;) !

Hihi, ook eens gedaan en inderdaad, prachtige verstopmethodes, al zie ik hier niet zo snel een nep-rendierkeutel liggen..... ;)

Wel veel inspiratie...hmmmm denkdenkdenk.... :blush:

• 3 weeks later...
Geplaatst
Waarom heten ze eigenlijk Maryland caches? Zijn daar de eerste creatieve caches ontstaan? Linkje?

Lees deze cachebeschrijving maar eens. Het is gewoon een origineel verzinsel van iemand na een vakantie in Maryland.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...