Spring naar bijdragen

Loc files opgeslagen maar hoe kan ik zien waar de locatie is


Bert-Ernie

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Zo, het regent buiten dat het giet :D en dacht: ik ga weer eens verder puzzelen met geocaching. Nu heb ik een tijd geleden diverse caches opgeslagen die ons leuk leken om te gaan doen. Echter nu weet ik echt niet meer waar deze caches liggen. Wat ik bedoel is: ik heb nu een lijst met caches staan en hoe/met welk programma kan ik zien waar deze locatie is? Als ikdubbelclick op de loc file wordt easygps geopend maar daar kan ik helaas de locatie niet in zien.

 

Wie kan me van advies voorzien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kan het .loc bestand openen in je 'kladblok'

dan zie je de link naar de oorspronkelijke pagina staan (waar dit bestand dus stond).

copy de link en , plak in je browserbalk en klaar....

Hopelijk heb je hier wat aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel. Met een programma als OziExplorer bijvoorbeeld.

Maar dan moet je er ook kaarten bij hebben.

Deze zijn zelf weer te maken mbv een scanner en daarna even callibreren.

 

Een andere optie is natuurlijk gewoon het WP in je GPS zetten en er naar toe rijden. :D

Dan weet je gelijk waar hij is. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Zo, het regent buiten dat het giet :) en dacht: ik ga weer eens verder puzzelen met geocaching. Nu heb ik een tijd geleden diverse caches opgeslagen die ons leuk leken om te gaan doen. Echter nu weet ik echt niet meer waar deze caches liggen. Wat ik bedoel is: ik heb nu een lijst met caches staan en hoe/met welk programma kan ik zien waar deze locatie is? Als ikdubbelclick op de loc file wordt easygps geopend maar daar kan ik helaas de locatie niet in zien.

 

Wie kan me van advies voorzien?

 

Ik heb een database met GPX files van al mijn "te lopen caches" en "gelopen gaches". Als ik de GPX file aanklik opent deze in PoiEdit 2007. Nu zit hier een GoogleMaps in en als ik een WPT aanklik, die geladen is uit mijn database, dan krijg ik dat WPT te zien in GoogleMaps. Heel erg handig :( .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je kunt een .loc file toch ook gewoon met Mapsource openen? Wel eerst Mapsource opstarten en dan van hieruit de .loc-file openen.
Niet iedereen heeft Mapsource, bij in jouw en mijn geval was dat we in het bezit kwamen van Mapsource bij de aanschaf van de Quest.

Ik was verrast toen mijn dochter in de brugklas plaatsen bij koordinaten moest zoeken in de "Bos atlas".

Warempel, die kaarten in de "Bos atlas" zijn afgebeeld met een WGS84 grid.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je kunt een .loc file toch ook gewoon met Mapsource openen? Wel eerst Mapsource opstarten en dan van hieruit de .loc-file openen.
Niet iedereen heeft Mapsource, bij in jouw en mijn geval was dat we in het bezit kwamen van Mapsource bij de aanschaf van de Quest.

Ik was verrast toen mijn dochter in de brugklas plaatsen bij koordinaten moest zoeken in de "Bos atlas".

Warempel, die kaarten in de "Bos atlas" zijn afgebeeld met een WGS84 grid.

Ja en ik ken een stel dat op deze manier cache's vind met de bosatlas :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger, toen alles beter was, gaf de index van de Bos-atlas van alle plaatsen de coördinaten, zoadat je de plaats aan de hand daarvan kon opzoeken.

Later gaf de lijst alleen nog maar kaartvakken, zodat het veel moeilijker zoeken was.

Alleen werd voor oefening nog een lijst met een paar honderd namen toegevoegd, waarop de coördinaten wel vermeld werden.

En dat oefenen gebeurde kennelijk ook niet, zodat men kennelijk niet eens meer weet dat in een atlas een gradennet wordt afgebeeld (niet per se WGS84, maar dat kun je op die schaal toch niet zien).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...